LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen ADSL verbinding Na Upgrade 20Mb Wanadoo Family

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Joselito

Geen ADSL verbinding Na Upgrade 20Mb Wanadoo Family

Ongelezen bericht door Joselito »

Eind november heb ik een Brief gekregen dat ik Mijn abonnement Wanadoo Family zou worden en dat de snelheid zou stijgen naar 20Mb.
De Omschakeling zou op 7 december plaatsvinden waardoor ik op die desbetreffende dag geen Internet verbinding zou hebben.
Nu zijn wel al een aantal dagen verder en ik heb nog steeds geen verbinding met internet!!
Ik heb wanadoo gebeld en het probleem uitgelegd. Hun Advies was om mijn modem dicht bij het telefoon centrale te plaatsen. Dat heb ik gedaan maar dat helpt niet.
Ik heb nog een oude Speedtouch 510 en als ik hier in de configuratie kijk dan zie ik helemaal geen provider gegevens staan !!
Met mijn Nieuwe Wanadoo Livebox werkt het ook niet.... ik heb zowel met USB als met Ethernet geprobeerd maar dan krijg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken.!!

KPN deze week ook nog eens gebeld en die geven aan dat de Lijn in orde is en dat het probleem bij Wanadoo ligt!!!
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen of hoe ik dit moet oplossen???
Zou het kunnen zijn dat Wanadoo Family niet meer op het BBnet zit maar op bij KPN lijn??

Met Vriendelijke Groet,

Joselito

pjongen9

Re: Geen ADSL verbinding Na Upgrade 20Mb Wanadoo Family

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Hoi :) ,

Allereerst moet je nagaan waar het probleem zit.

Of je USB of Ethernet gebruikt, maakt niets uit als je geen ADSL signaal krijgt.

2 dingen om te kontroleren:
1. Als je de Livebox aansluit (met of zonder PC aangesloten), dan knipperen eerst alle lampjes, daarna gaat het @ lampje knipperen totdat het ADSL signaal herkent wordt. Dan gaat het @ lampje kontinue branden. Gebeurt dit bij jou ook?

2. Als je de PC op de Livebox aansluit, zegt je Netwerkverbindingen dan dat de verbinding 'ingeschakeld' is?
Zo ja, type dan in je browser : http://192.168.1.1 en druk [ENTER]
Komt nu het Livebox menu op?

De eerste stap geeft aan of het probleem VOOR de Livebox zit (KPN/Wanadoo), de 2e stap geeft aan of het probleem op jouw netwerk zit (je PC en de Livebox zijn een klein netwerkje).

Laat even weten hoe en wat, dan gaan we van daaruit verder...

mvrgr Paul

Joselito

Ongelezen bericht door Joselito »

http://192.168.1.1
Daar kan ik niet eens komen!! bij het installeren van de cd kom ik tot bij het invullen van mijn login + wachtwoord.
daarna in hij bezig met initialiseren maar geeft na een tijdje de melding dat hij de Livebox niet kan benaderen!! en mijn netwerkverbinding komt WinXp met de melding : Low Connectivity..

Ik heb de Modem gereset en een uur gewacht maar ik kom niet op internet!

??

Ongelezen bericht door ?? »

Brandt of knippert het @ lampje (nadat de livebox minstens 1 minuut heeft aangestaan)?

jurjendt

Ongelezen bericht door jurjendt »

Wat voor IP adres heeft je computer? Statisch of door DHCP toegekend. Het moet natuurlijk Door DHCP worden toegekend, anders grote kans dat het niet werkt.

pjongen9

Ongelezen bericht door pjongen9 »

Joselito:

Dat adres is het (IP) adres van de livebox. Als je niet eens op dat adres kan komen, dan kom je zeker niet verder naar 'buiten', dus ook niet op internet.

Of de lampjes dan branden of knipperen, maakt dan niets uit, je komt niet eens TOT de Livebox, en kunt dan sowieso geen gebruik maken van de Livebox mogelijkheden (=internet).

De software van de Livebox is niet nodig. Die kun je gerust weglaten. Meer dan je browser aanpassen, wat favorieten toevoegen, en een irritant achtergrond programmaatje installeren, is het toch niet.

Als je verbinding 'low connectivity' heeft, dan wordt OF door de Livebox jouw netwerkverbinding niet (goed) gezien, OF jouw netwerkverbinding ziet de Livebox niet.

<snip><snip><snip>

Ik was hier bezig om uit te leggen wat je allemaal moet klikken om te kontroleren om alles goed te zetten, maar dat is zoveel werk, dat lukt eigenlijk niet. Teveel beslissingen met verschillende akties...

Je kunt me -als je wilt- emailen met je telefoonnummer, en dan kunnen we dit wel door de telefoon doen (of in MSN via inbelverbinding).

Als je dat niet wilt, dan stel ik voor dat je je netwerkverbinding weggooit (nadat je opgeschreven hebt welke netwerkkaart je hebt!!=eigenschappen van je LAN verbinding) en dan Windows opnieuw op te starten (dan vindt hij de netwerk kaart weer en installeert weer de juiste software. Hiervoor heb je misschien de disc van de leverancier nodig).

Als dat het niet oplost, moet je gaan sleutelen in de settings (zoals al genoemd de DHCP settings, maar ook in de protocol settings, snelheden van de netwerkkaart, voorkeuren van de netwerk kaart voor verbindingen met een netwerk, etc.)

Laat maar horen hoe ver je komt! :)

Paul

Gesloten