Ik heb een vraag waar ikzelf niet uitkom.
Misschien niet de plek hiervoor, maar het is toch een stukje verkeersveiligheid.
Vooral in deze periode heb ik met slecht en nevelig weer continu een waas op mijn voorruit, na gebruik van ruitensproeiervloeistof en zodra ik de ruitenwissers aandoe.
Vooral savonds als er licht van de tegenliggers opvalt.
Het is maar een paar secondenkwestie, want dan trekt ie weer helder.
als ik naar een winkel of tankstation ga, is het altijd: nee hoor deze is goed en trekt geen waas, blijft helder.
En ja ik heb de ruit ontvet, maar na paar keer de vloeistof te hebben gebruikt is het weer het zelfde liedje.
Nu is mijn vraag of er onder jullie mensen zijn die daar ook last van hadden en inmiddels een merk ruitensproeiervloeistof hebben gevonden die inderdaad geen waas achterlaat.
Bijvoorbaat dank.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waas - autoruiten
Re: waas - autoruiten
probeer het rubber van de wisser eens
goed schoon te maken,het kan ook zijn
dat er te weinig druk op de wisser staat.
goed schoon te maken,het kan ook zijn
dat er te weinig druk op de wisser staat.
Gebruik de volgende keer gewoon schoonmaakmiddel met water in het reservoir en maak daar de ruiten mee schoon.
Helpt bij mij al vele jaren.
En het spaart ook nog geld uit.
Helpt bij mij al vele jaren.
En het spaart ook nog geld uit.
Wel even opletten in de winter!
Wanneer dit schoonmaakmiddel bevriest, heb je snel minimaal € 100,- schade aan het ruitensproeier systeem!,
Verder werkt dit schoonmaakmiddel perfect,
Dus in de winter gewoon het voorgeschreven "anti vries" ruitensproeier vloeistof gebruiken!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer dit schoonmaakmiddel bevriest, heb je snel minimaal € 100,- schade aan het ruitensproeier systeem!,
Verder werkt dit schoonmaakmiddel perfect,
Dus in de winter gewoon het voorgeschreven "anti vries" ruitensproeier vloeistof gebruiken!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
hartelijk dank voor jullie reacties.
vandaag haal ik ten eerste nieuwe ruitenwissers en kijk wat het resultaat daarvan is.
vandaag haal ik ten eerste nieuwe ruitenwissers en kijk wat het resultaat daarvan is.
Gewoon je ruiten eens goed schoonmaken met amonia!Dan is het vet/waas eraf wat je krijgt van die vloeistof... Ik heb hetzelfde gehad.. Een soort spiegelig effect!
Ik heb nu sinds enkele dagen nieuwe ruitenwissers er opzitten en tevens nog de oude ruitensproeiervloeistof erin.
Maar geen waas meer, gewoon schone voorruit.
Dus zie het maar als dat de ruitenwissers te oud waren.
Maar geen waas meer, gewoon schone voorruit.
Dus zie het maar als dat de ruitenwissers te oud waren.
-
Chanmaster
Vaak kom ik mensen tegen die in plaatsvan ruitensproeivloeistof koelvloeistof in het reservoit hebben gedaan. Een fout die kennelijk gemakkelijk voor komt. Deat geeft een waas op de voorruit.! Even controleren!