LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Ongelezen bericht door SJZ »

Rekenen kun je niet, want je bent vergeten mee te rekenen dat de AWBZ-premie met 1,15% omlaag gaat en dat de ZFW-WN premie verdwijnt. Voor iemand met het minimumloon is dat netto toch een vooruitgang van 33 euro. Een alleenstaande met het minimum krijgt ook nog 33,50 zorgtoeslag.

En volgens mij was de premie bij Anderzorg geen 9,95 maar 19,95 (maar dat kan ik nergens nazoeken).

Dus je betaalt meer aan nomimale premie: 82,50 - 19,95 = 62,55

En je betaalt minder via je salaris: 33

En je krijgt aan zorgtoeslag: 33,50

Per saldo ga je er dus op vooruit als je het minimumloon verdient: 3,95

Hoe het zit met uitkeringstrekkers zoals jij weet ik niet, maar dat je een zeikerd bent is algemeen bekend op dit forum.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ook goede morgen SJZ.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Goedemorgen Jonjo

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ongelezen bericht door stekel »

Ik denk dat het weer een opzetje is om ons weer op kosten te jagen. In 2007 gaat die premie weer omhoog,en de zorgtoeslag wordt in een paar jaar afgebouwd!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Of de premie in 2007 omhoog gaat is nog maar de vraag. Als wij als verzekerden weglopen bij de dure verzekeraars zal dat wel meevallen.

Op lange termijn zal door de vergrijzing de kosten van de gezondsheidszorg nog wel oplopen, als we de bejaarden normale zorg willen bieden zal de premie in de toekomst wel hoger worden.

We kunnen ook besluiten dat 65+'ers geen gezondheidszorg meer krijgen, dan hoeft de premie niet omhoog.

Of de zorgtoeslag wordt afgebouwd hangt af van welke partijen wij kiezen. De zorgtoeslag is typisch een CDA-idee, zolang het CDA in de regering blijft is de kans klein dat de zorgtoeslag wordt afgebouwd.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: worden we belazerd met de nominale premies in 2006 ?

Ongelezen bericht door stekel »

Je kunt mensen van 80 jaar ook een gezellige avond aanbieden met een heftige slaappil! Wel de drankjes uit de nieuwe zorgverzekering vergoeden!

Gesloten