LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Vind jij Anderzorg een keuze om over na te denken?

Peiling eindigde op 17 dec 2005 11:32

Nee, want de maximale dekking is niet voldoende
3
38%
Ja, bedant voor de tip, ik kies voor Anderzorg
1
13%
Ik twijfel nog over deze voor mij onbekende maatschappij.
4
50%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Boekui55
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:06

Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Boekui55 »

Bij Anderzorg kun je al compleet verzekerd zijn voor 104 euro per persoon per maand. Oke, het is niet weinig, maar wel de goedkoopste voor deze uitgebreide dekking. Uiteraard kan het nog uitgebreider, maar de belangrijkste dekkingen zitten al in die 104 euro.

Afgelopen jaar was ik bij hun verzekerd, maar per 1 januari ga ik naar de collectieve verzekering van mijn werkgever. Daar ben ik voor hetzelfde bedrag uitgebreider verzekerd met hogere vergoedingen.
Mijn nominale premie kost dan bv 'maar' 79 euro per maand, en op de aanvullende verzekeringen krijg ik 20% korting.
Vandaar dat Anderzorg het verliest, maar voor diegene die zich niet collectief kunnen verzekeren, is Anderzorg een prima alternatief.

Kijk op: www.anderzorg.nl

Groetjes uit Almere



[/b]

senseo
Berichten: 158
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:35

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door senseo »

waar krijg jij collectief 20% korting als ik zo vrij mag zijn? 8)

Boekui55
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:06

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Boekui55 »

De maximale 10% voor de Basisverzekering.
En 20% voor de aanvullende verzekeringen bij Zilveren Kruis.

powaqqatsi
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 okt 2005 20:36

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door powaqqatsi »

Door Avero is bij ons 10% op basis en 15% op aanvullende verzekering geboden.

Boekui55
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:06

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Boekui55 »

Misschien is het aantal werknemers van het bedrijf van invloed op het kortingspercentage die ze willen geven.
Ik ben werkzaam bij een landelijk bedrijf met ca 14.000 werknemers.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ook hier wil ik het nog eens herhalen: een Aanvullende Verzekering is helemaal niet nodig! De basisverzekering vergoedt 95% van alle kosten, en wel de belangrijkste en duurste en meest onverzekerbare. De aanvullende verzekering is een pukkel, een toevoeging, die de verzekeraars bedacht hebben, en die breed door hen ge-etaleerd wordt. Zij proberen onder het mom van "zelfde aanbod als in 2005" zoveel mogelijk aanvullende verzekeringen te verkopen. Pas ermee op! Als je al een basisverzekering voor 85 euro per maand kan krijgen (en daarbij nog kans hebt om 255 euro per jaar terug te krijgen, dit is ca. 20 euro per maand), dan kost de basisverzekering slechts 65 euro per maand. (en met eigen risico nog weer 20 euro minder, als je de goede verzekeraar uitkiest). Dus je kan voor een basisverzekering uitkomen op 45 euro per maand, wie is er dan zo gek om voor enkele franjes in de marge enkele tientjes per maand te betalen?

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Basisverzekering voor EUR 82,47 p/mnd is voordeliger dan Anderzorg!

Check www.informatieziektekosten.nl

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Bailey »

Een aanvullende verzekering is vaak wel nodig hoor. Tandheelkunde en fysiotherapie worden grotendeels uit de AV vergoed, en dat zijn dingen die je toch wel nodig hebt.

Ik neem toch aan dat iedereen een inboedelverzekering heeft. Je betaalt, maar je gebruikt hem misschien nooit. Net als een reisverzekering, WA-verzekering en ga zo maar door. Je bent dan verzekerd voor het geval je het nodig hebt. En zo werkt het ook met een Aanvullende Verzekering.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Bailey,

Onder de knoppen links zie je de overzichten van de dekkingen :P

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Bailey »

Geloof me: ik weet veel over de dekkingen. En ik weet ook dat een basisverzekering de normale tandheelkunde niet vergoedt. Kijk maar eens op de site die jij overal aangeeft. Vanaf 18 jaar krijg je het vullen van een gaatje of het trekken van een kies niet meer vergoedt. Daarvoor moet je dan een aanvullende verzekering hebben.

Fysiotherapie idem dito, vanaf 18 jaar krijg je bij een chronische indicatie pas vanaf de 10 behandeling een vergoeding. De eerste 9 moet je dan zelf betalen. Tenzij je een aanvullende verzekering hebt, dan krijg je de eerste 9 ook vergoedt. Is de behandeling niet chronisch dan krijg je bij een basisverzekering helemaal niets.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hola, ik vind 104 euro een heel bedrag! Dit is 230 oude guldens! En verder betaal je nog een inkomensafhankelijke bijdrage en 00k nog 12,5 % AWBZ. Dat is toch heel veel?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja Mathilde, dat is heel veel. Alles bij elkaar vele tientallen miljarden euro's per jaar. Gezondheidszorg kost veel in Nederland, en dat moeten we samen betalen.

Weet je dat de premies voor de gezondheidszorg in Ivoorkust hartstikke laag zijn?

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door markie »

SJZ,

Waarom reageer je zo cynisch?

Ik ontken zeker niet dat je veel van de nieuwe ziektekostenverzekering af weet, je geeft wat dat betreft de juiste antwoorden. Alleen vind ik het jammer dat je zo cynisch doet. Er zijn nu eenmaal mensen die er minder van af weten dan jij. En ik ben het er mee eens dat de ziektekosten harstikke duur zijn hier in Nederland.

Wat moet ik met de Ivoorkust dan?

Mark

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door roel26 »

Ik begrijp precies waarom SJZ zo reageerd. Je wordt ook helemaal gek van al die klagende mensen (wat kunnen we dat toch goed met z´n allen). SJZ weet tenminste hoe echt in elkaar steekt, en als je dan klagende post nr 1000 leest, wil je nog wel eens cynisch uit de hoek komen.

selina
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2005 17:14

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door selina »

anderzorg kan een goede keuze zijn, als ieder dubbeltje telt, en je tevreden wil zijn met een minimale service, alleen via internet.

Con
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 15:49

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Con »

Plus als je voor bepaalde behandelingen/behandelaars eerst wil voorschieten, want het betreft hier een restitutie-verzekering; iets wat pas na meer keer lezen door dringt.

lars78
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2006 00:04

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door lars78 »

Als je lid bent van de Rabobank hebben zij een leuke aanbieding...... zeker als je geen gebruik kunt maken van een werkgeverscollectief.......

scheelt toch snel een ruim honderd euro voor een gezin in vergelijking met cz!

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Er zijn best wel wat voordelen te halen als je in een collectief deel kunt nemen.

Blind staren op alleen een goedkope basispremie zou ik niet doen.

Persoonlijk zal ik mijn gezin en mijzelf wél aanvullend verzekeren (inderdaad de met name genoemde tandartskosten). Als je dan opeens de verschillen in premies een vergeodingen ziet dan weet je dat het niet per definitie wijs is om je dus blin te staren op "slechts" een goedkope basispremie.

Bovenstaande neemt natuurlijk niet weg dat als je inderdaad alleen met een basispolis uit de voeten kunt het wel handig is om puur op prijs te vergelijken want de basispolis is over het algemeen overal het zelfde.

Ladasyroste
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:42

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door Ladasyroste »

Let dan vooral op wat er bijvoorbeeld aan tandartsdekking wordt vergoed. Meestal krijg je 75% van je rekening tot een maximum bedrag. Ik zal mijn site maar niet weer noemen maar DL keert je rekening gewoon uit to je verzekerde bedrag.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Voor 104 euro ben je al compleet verzekerd

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik kon een collectieve verzekering nemen via mijn werkgever, maar dan moest ik overstappen naar een verzekeraar die mij niet bevalt.

Door me aan te sluiten bij www.unitedconsumers.nl heb ik toch mijn lagere premie, bij de verzekeraar die ik wil. Ik betaal alles bij elkaar 98 euro. Dat wil zeggen: basisverzekering, Basistand en aanvullend, zonder eigen risico.

Rond kerstmis waren er nog 12.500 polissen beschikbaar, vandaag zijn dat er 5500.

Gesloten