Begin november heb ik een contract afgesloten met Tele2 voor een abonnement met mobiele telefoon via de website. Hierna kreeg ik netjes een bevestiging (7 november 2005) met daarin vermeld dat ik mijn telefoon en simkaart binnen 3 weken zou krijgen. Ik kreeg kort daarna ook een sms'je op mijn oude mobiele telefoon met de datum van de portering (omdat ik mijn oude nummer wou overzetten, de portering zou 6 december 2005 plaatsvinden). Tot dan leek alles nog in orde. Echter, op 5 december jl. (een dag voor de portering) had ik nog steeds geen telefoon of simkaart ontvangen en heb ik de klantenservice (10ct/min) gebeld. Het bleek dat de telefoon die ik besteld had niet meer leverbaar was en dat ik een nieuwe moest uitzoeken. Die zou dan in ongeveer een week bezorgd worden. Vanaf 6 december kon ik niet meer bellen met mijn oude simkaart (het nummer was geporterd naar Tele2) en was dus onbereikbaar. Op 10 december kwam mijn nieuwe telefoon binnen maar zonder simkaart. Vandaag (12 december) nog steeds geen simkaart dus heb ik de klantenservice weer gebeld. Er bleek dat mijn simkaart nog niet verstuurd was en dat hij er in maximaal 10 werkdagen zou zijn (moest rekenen op as. zaterdag). Dan zit ik dus bijna 2 weken zonder mobiele telefoon!
Ik vind dat Tele2 ernstig in gebreke is gebleven bij het nakomen van het contract en wil het daarom ontbinden. Argumenten:
- niet op de hoogte brengen van het niet beschikbaar zijn van de bestelde telefoon (moest er zelf achteraan bellen, bleken wel brieven klaar te liggen ter versturing op 6 december, maar die heb ik tot nu toe nooit ontvangen)
- niet versturen van de simkaart (moest hier ook weer achteraan bellen)
- dit alles met als gevolg dat ik waarschijnlijk bijna 2 weken onbereikbaar ben...
Zijn dit voldoende redenen om het contract te ontbinden en hoe moet ik dat aanpakken?
Alvast bedankt!
*Edit: tele2 heeft inmiddels een schadevergoeding van 10 euro aangeboden, maar ik wil mijn contract nog steeds beindigen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opzeggen contract Tele2
-
Knuffelbeer
Re: opzeggen contract Tele2
Tja, dat heb je met een provider als Tele2 ..
Ik denk dat je helaas geen gronden hebt om het contract te ontbinden, maar ik zou wel een schadevergoeding vragen aan Tele2. Je bent toch 2 weken niet bereikbaar, daar is wat voor te zeggen ... en kies de volgende keer toch misschien maar voor een echte provider? 
Re: opzeggen contract Tele2
Ik heb dus ook een abonnement bij Tele2 voor mobiele telefonie. Anderhalve maand geleden kreeg ik een brief waarin stond dat ik als vaste klant een nieuw gratis mobieltje mocht kiezen (er waren 3 keuzes). Ik heb gekozen voor een Sony Ericsson J300I (of zoiets, weet het effe niet uit mijn hoofd) en na ongeveer een week ontving ik een of andere antieke Nokia MET een rekening voor €26,90.
Ik heb gelijk gebeld en het probleem uitgelegd en er werd niet moeilijk over gedaan. Zij zouden een retourbox sturen (gewoon een kartonnen doosje, maar goed) en dan kon ik dat Nokia-geval met de faktuur erin stoppen en bij een postkantoor afgeven. Moest ik €5,75 bij het postkantoor betalen !!!
Maar ik ben de beroerdste niet, dus ik heb afgewacht tot vandaag, want ik heb nog steeds geen nieuw model. De klantenservice vertelde dat ze nog geen melding hadden ontvangen dat het Nokia-toestel retour was gekomen, maar dat kon nog op een afdeling zijn blijven "hangen". Ik heb ok gezegd dat ik die €5,75 een beetje raar vond, want ik heb moeten betalen voor een fout van Tele2. Nu gaat het mij niet om die paar euri, maar het is een principekwestie. Dit zou ook in mindering worden gebracht bij mijn eerstvolgende rekening. En of ik nog heel even geduld wilde hebben met het wachten op mijn nieuwe mobieltje.
Tuurlijk, ik kan nog steeds bellen en ik wil nog best een weekje wachten. Nog geen 10 minuten nadat ik had opgehangen viel er een rekening in de bus van Tele2: een rekening voor een Nokia uit het jaar nul voor €26,90..
...Zucht, hier kan ik nou zo "verdrietig" van worden. Dus om een lang verhaal kort te maken: ik denk dat ik mijn abonnement maar op ga zeggen (als ik mijn nieuwe Sony heb ontvangen uiteraard), want ik vind een beetje een zooitje daar bij Tele2.
Ik heb gelijk gebeld en het probleem uitgelegd en er werd niet moeilijk over gedaan. Zij zouden een retourbox sturen (gewoon een kartonnen doosje, maar goed) en dan kon ik dat Nokia-geval met de faktuur erin stoppen en bij een postkantoor afgeven. Moest ik €5,75 bij het postkantoor betalen !!!
Maar ik ben de beroerdste niet, dus ik heb afgewacht tot vandaag, want ik heb nog steeds geen nieuw model. De klantenservice vertelde dat ze nog geen melding hadden ontvangen dat het Nokia-toestel retour was gekomen, maar dat kon nog op een afdeling zijn blijven "hangen". Ik heb ok gezegd dat ik die €5,75 een beetje raar vond, want ik heb moeten betalen voor een fout van Tele2. Nu gaat het mij niet om die paar euri, maar het is een principekwestie. Dit zou ook in mindering worden gebracht bij mijn eerstvolgende rekening. En of ik nog heel even geduld wilde hebben met het wachten op mijn nieuwe mobieltje.
Tuurlijk, ik kan nog steeds bellen en ik wil nog best een weekje wachten. Nog geen 10 minuten nadat ik had opgehangen viel er een rekening in de bus van Tele2: een rekening voor een Nokia uit het jaar nul voor €26,90..