LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem. Oven met klapdeur zit te hoog. En nu?
Probleem. Oven met klapdeur zit te hoog. En nu?
De Siemens HB 86K570N compacte bakoven met magnetron die we hebben uitgezocht zit te hoog boven de koelkast. In de winkel was ons niet verteld, dat door een passtuk en ventilatierooster van de koelkast, de oven zo hoog zou komen te zitten en nu is hij niet te gebruiken door die klapdeur.
Kent iemand een gelijksoortige over, qua kwaliteit en mogelijkheden, maar dan met een draaideur? Siemens heeft die namelijk niet.
Alvast bedankt.
Sies
Kent iemand een gelijksoortige over, qua kwaliteit en mogelijkheden, maar dan met een draaideur? Siemens heeft die namelijk niet.
Alvast bedankt.
Sies
Re: Probleem. Oven met klapdeur zit te hoog. En nu?
Welke winkel precies, presies? Keuken dump? Want elke zichzelf respecterende keukenzaak zou dit nooit zo verkopen of anders het probleem onmiddelijk oplossen (gratis). Wees eens eerlijk.In de winkel was ons niet verteld, dat door een passtuk en ventilatierooster van de koelkast, de oven zo hoog zou komen te zitten en nu is hij niet te gebruiken door die klapdeur.
toedeloe.....
Rare veronderstelling van je dat ik niet eerlijk zou zijn.
De keuken is gekocht bij Ardland. In dehoge kast, met 22 cm plint, zit een koelkast van 102,5 cm en daarom de Siemens. Maar door het ventilatierooster onder de koelkast en het passtukje voor de greep boven de koelkast zit de oven 15cm hoger dan in de winkel was besproken en nu is hij niet meer fatsoenlijk te openen. Ardland wil hem nu tegen bijbetaling omruilen tegen een model met draaideur, alleen Siemens heeft die niet, alleen klapdeuren.
De keuken is gekocht bij Ardland. In dehoge kast, met 22 cm plint, zit een koelkast van 102,5 cm en daarom de Siemens. Maar door het ventilatierooster onder de koelkast en het passtukje voor de greep boven de koelkast zit de oven 15cm hoger dan in de winkel was besproken en nu is hij niet meer fatsoenlijk te openen. Ardland wil hem nu tegen bijbetaling omruilen tegen een model met draaideur, alleen Siemens heeft die niet, alleen klapdeuren.
-
als het andere model duurder is (waarvoor Ardland wil ruilen), is dat op zich logisch.
Tenzij jij zelf een andere weet / vind die je mooier/beter en goedkoper vindt Op het moment dat Ardland je díe ook kan leveren, dan zou dat zelfs een minderprijs moeten opleveren naar mijn idee.
Tenzij jij zelf een andere weet / vind die je mooier/beter en goedkoper vindt Op het moment dat Ardland je díe ook kan leveren, dan zou dat zelfs een minderprijs moeten opleveren naar mijn idee.
het probleem is alleen dat ik geen combimagnetron van 45cm nismaat kan vinden. Siemens, Gaggenau, Miele, ze hebben allemaal kleppen en geen draaideuren.
Ik heb aleen de Zanussi ZMC 40STX gevonden.
Dat is een oven + magnetron + draaideur. Weet iemand er nog een met een draaideur?
Ik heb aleen de Zanussi ZMC 40STX gevonden.
Dat is een oven + magnetron + draaideur. Weet iemand er nog een met een draaideur?
Ik denk niet dat jij dat probleem moet gaan oplossen, maar vind dat de keukenzaak dat moet doen, zij hebben tenslotte iets verkocht wat afwijkt van hetgeen je verteld is.
Laten zij maar een oplossing voor je zoeken
en ik kan je nu al zeggen op combi-magnetron gebied gelijkwaardig aan wat je nu hebt vind je geen oplossing ( tenminste wat gelijkwaardig is qua functies en mogelijkheden.)
naar mijn idee is de enige optie een nieuwe kast met de ontluchting van de koelkast in de plint en dan een eventeel passtuk (indien nodig boven de combi-magnetron
op deze manier kun je en je koelkast behouden en de uitgezochte magnetron en blijf deze op de afgesproken hoogte zitten
succes .
Laten zij maar een oplossing voor je zoeken
en ik kan je nu al zeggen op combi-magnetron gebied gelijkwaardig aan wat je nu hebt vind je geen oplossing ( tenminste wat gelijkwaardig is qua functies en mogelijkheden.)
naar mijn idee is de enige optie een nieuwe kast met de ontluchting van de koelkast in de plint en dan een eventeel passtuk (indien nodig boven de combi-magnetron
op deze manier kun je en je koelkast behouden en de uitgezochte magnetron en blijf deze op de afgesproken hoogte zitten
succes .
Hallo,
Vraagje; is de keuken al geplaatst, of heb je het nu over hoe deze op de (3D) tekening staat?
En ik meende dat oven en koelkast beter niet boven of vlak naast elkaar kunnen ivm warmte cq koude.
Vraagje; is de keuken al geplaatst, of heb je het nu over hoe deze op de (3D) tekening staat?
En ik meende dat oven en koelkast beter niet boven of vlak naast elkaar kunnen ivm warmte cq koude.
Hallo,
Neem contact op met de keukenleverancier en vraag of de hoge kast aangepast kan worden.
Dit betekend waarschijnlijk dat zij een nieuwe hoge kast moeten bestellen. Daarbij kan de ventilatiesleuf vervallen. Wel dient er dan in de plint een ventilatierooster te worden aangebracht.
Belangrijk is wel dat de fabrikant een deur in het programma heeft die voor die maat geschikt is.
Een ander alternatief is dat (ook weer een nieuwe kast) de koelkast wordt vervangen door een model nis 88cm.
- welk merk keuken heeft u gekocht?
In elk geval had de verkoper u moeten wijzen op de hoogte. De adviseur kan in zijn verkoopboek zien hoe hoog de oven komt te zitten. Aan de hand van de lengte van de klant kun je aangeven dat deze situatie onstaat.
Mr.P.
Neem contact op met de keukenleverancier en vraag of de hoge kast aangepast kan worden.
Dit betekend waarschijnlijk dat zij een nieuwe hoge kast moeten bestellen. Daarbij kan de ventilatiesleuf vervallen. Wel dient er dan in de plint een ventilatierooster te worden aangebracht.
Belangrijk is wel dat de fabrikant een deur in het programma heeft die voor die maat geschikt is.
Een ander alternatief is dat (ook weer een nieuwe kast) de koelkast wordt vervangen door een model nis 88cm.
- welk merk keuken heeft u gekocht?
In elk geval had de verkoper u moeten wijzen op de hoogte. De adviseur kan in zijn verkoopboek zien hoe hoog de oven komt te zitten. Aan de hand van de lengte van de klant kun je aangeven dat deze situatie onstaat.
Mr.P.
-
Natuurlijk had de verkoper moeten waarschuwen dat het er een hoogte probleem is met een koelkast van 102,5 en een combi en een plinthoogte van 22 cm. Maar bij een klant moet ook een lampje gaan branden dat e.e.a. erg hoog wordt.
Is het niet mogelijk de plint te verlagen naar 17cm??
Is het niet mogelijk de plint te verlagen naar 17cm??
Niet elke klant heeft het voorstellingsvermogen die situatie in te schatten.ij een klant moet ook een lampje gaan branden dat e.e.a. erg hoog wordt.
Bovendien rekenen de meeste kopers : 22+102.5 = 124 cm hoogte want zij weten niet dat sommige fabrikanten een deur gebruikt van dik 120cm i.v.m. met de luchtsleuf.
Mr.P
Het gaat om de greeploze Systemat keuken. Ik had heus nagedacht over de hoogte en had de plinthoogte opgeteld bij de koelkast van 102,5. Ik ben uitgegaan van rond de 1 meter 25 en daar heb ik specifiek naar gevraagd bij het bestellen. Dat er een ventilatiesleuf bij komt en een richel aan de bovenkant (samen zo'n 15 cm), dat is mij niet verteld en dat is nu het probleem.
De keuken werd opgeleverd met veel problemen en is half gemonteerd. Ook de hoge kast voldeed al niet, aangezien er tussen k.k. en combi een extra passtuk was geplaatst. Dat is ter plekke verwijderd en is er een nieuwe plank tussen geplaatst. Maar desondanks zit dat ding veel hoger dan afgesproken.
Mij lijkt de beste oplossing een kleinere koelkast (87,5 cm), waardoor e.e.a. 15cm zakt. Een concessie qua ruimte, maar dat moet dan maar. Ik ga het Ardland morgen voorstellen en hopelijk wordt de keuken dan wel naar wens en compleet gemonteerd.
De keuken werd opgeleverd met veel problemen en is half gemonteerd. Ook de hoge kast voldeed al niet, aangezien er tussen k.k. en combi een extra passtuk was geplaatst. Dat is ter plekke verwijderd en is er een nieuwe plank tussen geplaatst. Maar desondanks zit dat ding veel hoger dan afgesproken.
Mij lijkt de beste oplossing een kleinere koelkast (87,5 cm), waardoor e.e.a. 15cm zakt. Een concessie qua ruimte, maar dat moet dan maar. Ik ga het Ardland morgen voorstellen en hopelijk wordt de keuken dan wel naar wens en compleet gemonteerd.
Denk dat dit een eeuwige discussie is.En ik meende dat oven en koelkast beter niet boven of vlak naast elkaar kunnen ivm warmte cq koude.
Ben nu al een paar weken aan het zoeken naar de perfecte opstelling met dezelfde oven als hier beschreven. De oven onder kookplaat, of oven boven koelkast. Beide hebben voor en nadelen.
Maar het is wel erg vervelend wanneer je er niet goed bij kunt. Je zal je hete ovenschaal maar uit je ovenwanten laten vallen
Succes met je onderhandelingen.
Ardland heeft na de 'halve' montage nog niks van zich laten horen. Ik heb zelf gebeld en de problemen aangekaart en gisteravond nog gemaild over e.e.a. en mijn voorstel voor een kleinere koelkast, maar nog geen reactie gehad.
Ik vind het niet zo netjes van ze dat ze zich niet eens verexcuseren voor het ongemak. Na drie dagen moeten ze toch wel al wat meer duidelijk hebben over wanneer en hoe mijn gebreken en fouten hersteld gaan worden.
Misschien toch niet zo slim om de hele koopsom vooraf te betalen?
Ik vind het niet zo netjes van ze dat ze zich niet eens verexcuseren voor het ongemak. Na drie dagen moeten ze toch wel al wat meer duidelijk hebben over wanneer en hoe mijn gebreken en fouten hersteld gaan worden.
Misschien toch niet zo slim om de hele koopsom vooraf te betalen?
Als je als oplossing nog wel een deur ipv klep combi zoekt: Etna of Fagor hebben ze, alleen de draairichting is links-om, is dat een probleem?
succes
succes
Ardland is bezig e.e.a. te verhelpen. Omdat ik graag die oven van Siemens wilde, komt er een kleinere koelkast in en wordt de hoge kast vervangen. Wordt vervolgd...
Naar mijn mening moeten zij dit voor je oplossen.
Zelfs geheel zonder extra kosten in rekening te brengen.
Al mogen ze dit denk ik wel, maar uit coulance zouden ze dit niet moeten doen.
De keuken situatie was niet veilig en dat is nou net waar een verkoper ook op moet letten.
Ik doe dit dus juist altijd door een klant te vragen te doen of hij iets uit de oven pakt.
Hiermee kan je uitstekend testen of de oven niet te hoog komt
Als standaard moet er gewoon op gelet worden dat de bovenarm iets naar beneden wijst als je iets uit de oven pakt.
Zelfs als je boven arm helemaal horizontaal komt ben je al trikkie bezig
Ik hoop dat ze het netjes voor je oplossen
Succes van een eerlijke verkoper
Zelfs geheel zonder extra kosten in rekening te brengen.
Al mogen ze dit denk ik wel, maar uit coulance zouden ze dit niet moeten doen.
De keuken situatie was niet veilig en dat is nou net waar een verkoper ook op moet letten.
Ik doe dit dus juist altijd door een klant te vragen te doen of hij iets uit de oven pakt.
Hiermee kan je uitstekend testen of de oven niet te hoog komt
Als standaard moet er gewoon op gelet worden dat de bovenarm iets naar beneden wijst als je iets uit de oven pakt.
Zelfs als je boven arm helemaal horizontaal komt ben je al trikkie bezig
Ik hoop dat ze het netjes voor je oplossen
Succes van een eerlijke verkoper
Weer iemand die zijn keuken gekocht heeft bij een Firma die Omzet verkoopt i.p.v. Keukens.
Mar53
Mar53
De koelkast wordt kleiner en m'n Siemens-oven komt lager. Maar m'n composietblad moest 3 cm korter en dat hebben ze kapot laten vallen. Nu wordt het provisorisch opgelost en wordt de rest volgend jaar afgemaakt. Het is een opeenstapeling van blunders. M'n enthousiasme voor de küchenstudio wordt al stukken minder.