LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multikabel

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Richardkr
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2005 23:15

Multikabel

Ongelezen bericht door Richardkr »

Let op !!!!
Als u al internet heeft via multikabel en u wil graag over op het voordeel
menu dus internet telefoon en kabel zorg dan eerst dat u uw huidige internet abonnement opzegd en daarna pas een aanvraag indient omdat u anders dertig euro moet gaan betalen voor zogenoemde degradatiekosten.

Als noordhollands gezin denken we toch aan de centen !!!!!!
Hieronder de reactie van Multikabel waar je het mee kan doen.
Geachte mevrouw/meneer,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende de downgradekosten delen wij u het volgende mee :

De downgradekosten worden in rekening gebracht wanneer u uw internet abonnement verlaagd. Aangezien uw internet abonnement verlaagd is naar het voordeelmenu entree krijgt u deze kosten berekend.
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben dan horen wij dit graag van u.


Ik wordt er in iedergeval niet vrolijk van :(

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door skippy »

ik zal je maar gelijk even uit de droom helpen multikabel is een van de bedrijven van UPC, ze hebben een zogenaamd goedkope aanbieding
om voor 39,95 een compleet pakket : internet,telefoon en analoge en digitale tv aftenemen. maar nu komt het onwetende consumenten denken dat is goedkoop. over de zeer vele storingen met de telefoon zullen we het dan nog maar niet hebben,maar de internet verbinding is maar 128kbps echt niet meer van deze tijd en zo dwingt multikabel je min of meer om een duurder abonnement te nemen. en krijg je alsnog de rekening gepresenteerd een arrogant bedrijf is het!!

keezvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:43

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door keezvh »

Multikabel is Geen ondernemening van UPC.
Priority beheert wel de telefonie, van MK en die van UPC.:shock:
Zoals in de,Media bekend heeft Warburg Pincus, wat duidelijk niet van UPC is, Multikabel overgenomen, voor een pittig prijsje.

Over arrogant wil ik niet spreken, ik hoor minder klachten over dit bedrijf en het is zeer flauw te keer te gaan op een forum.
Over de waarde van het pakket valt over te twisten, zelf denk ik niet dat het een gemene aanbieding is, u krijgt wel een decoder t.w.v 80 euro en een preview periode om ook alle zender te ontvangen, als u wilt upgraden is uw eigen keus, u kunt voor deze 40 euro per maand niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Menig mens die hier op reageert heeft geen internet voordat men zich aanmeld en dan is deze 128 Kilobit snelheid snel zat.

Voor meer dienst betaalt u nou eenmaal meer, ze hebben niet voor niets deze aanbieding, want men dient toch te concurreren met mede providers en dus ook meer klanten te winnen.
8)

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Leetje »

Wij bellen, internetten en kijken TV via Multikabel, al een jaar of 2. Geen onvertogen woord van ons. Ik heb altijd beeld en radio, geen problemen met bellen, en internet doet het ook altijd. Laatst zijn de snelheden van internet weer omhoog gegaan (wat ik van m'n vriend begreep 4x sneller!)

Ik ben dus een zeer tevreden Multikabel klant. UPC hebben we gelukkig bij ons niet. Ik vind ook niet zo gepast dat een gefrustreerde UPC-er de multikabel gaat lopen afzeiken.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door skippy »

ik werk zelf in de rtv branche de klachten over multikabel zijn legio: een paar voorbeelden : ze moeten wegens een opzegging een abonnee op
nummer 188 in een straat afsluiten en sluiten per ongeluk op donderdag nummer 190 af wij worden door de oude dame gebeld dat haar tv niets meer doet blijkt de kabel te zijn afgesloten, een vergissing
dat kan iedereen gebeuren,maar laat die klant dan niet ruim 6 dagen wachten omdat er volgens zeggen pas de woensdag daarop een monteur in de buurt is, dit soort dingen gebeurt regelmatig,er is laatst zelfs in de plaatselijke krant aandacht aan besteed, ja en dan de misleiding met het zgn voordeelmenu, casema ook niet een erg best kabelbedrijf zet er teminste nog in de advertentie bij dat het een langzame internet verbinding is,nee ik ben van mening dat de voorlichting aan de consument door mk te kort schiet ze roepen altijd hoe geweldig zij wel niet zijn,maar er valt nog veel te verbeteren!
bellen via multikabel naar mobiel is bv duurder dan bij andere aanbieders,en bij een aantal andere aanbieders kun je altijd gratis naar alle vaste tel nummers bellen,ipv alleen naar andere mk abonnee,s
maar voor de doorsnee consument is het allemaal moeilijk om een goede vergelijking te maken, schreeuwen dat ze de goedkoopste zijn dat doen alle aanbieders, de zorgverzekering is daar op dit moment ook
een goed voorbeeld van.

keezvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2005 13:43

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door keezvh »

Jammer, dat er gefrustreerd gereageert wordt op aanbiedingen van een provider, komt dit omdat u het zelf niet kunt aanvragen of omdat u zich zorgen maakt om mensen in uw omgeving?( ik hoop het laatste, men wenst alleen makkelijke klanten namelijk, snap je um? :wink: )

Inderdaad erg vervelend, als zo iets verkeerd gaat met afsluitingen, duurde inderdaad lang dan, er zat zeker een weekend tussen?( van die 6 dagen)
Ze hebben in het weekend geen monteurs.

U kunt dit ook bij bedrijven als KPN tegen komen, die hebben jaren lang de poot van de lokale en mobiele bellen de poot uitgedraaid door geen concurrentie toe te laten.(respect voor KPN alom)

Zover ik weet als je een wijziging wil doen bij KPN bijvoorbeeld, zijn ze daar ook niet zo rap mee, en gaat een afsluiting ook fout, eigenlijk trek ik de conclusie, u woont in Noord holland, iedereen heeft Multikabel en hoort waarschijnlijk op verjaardagen alleen maar de slechte verhalen omdat de goeie juist nooit vertelt worden.

En volgens mijn vorige post, staat er duidelijk in dat niet iedereen dient in te gaan op de voordeel bundel, omdat het een persoonlijk iets is, wat niet voor iedereen ideaal is, laat de verantwoordlijkheid nou ook eens bij en consument blijven, je hoeft niet steeds alles voor te kauwen, informatie dient wel verstrekt te worden, ben ik met u eens, alleen als u zelf weet, omdat u in de rtv branche zit, nemen mensen informatie niet ter harte of luisteren stom weg niet sterker nog, voorwaarden worden niet gelezen, en boos worden als men het niet begrijpt. ( RTFM, in dit verhaal)

De goedkoopste hard roepen als er iets fout gaat, is onzin, dat is een interpetatie van een klein kind die het kleinste stukje taart krijgt tijdens een verjaardag, u weet zelf ook dat commercie en dienst verlening niet persoonlijk op een klant afgestemd kan worden, moet een bedrijf dan altijd zijn fouten presenteren om de prijs te verantwoorden?
Als u het te duur vindt, dan dient u inderdaad bij een ander een aankoop te doen, want daar houdt de noord hollander wel van :D

Ik bel niet via de kabel, maar weet wel dat 9 van de 10 keer het bij mensen thuis zelf zit, storingen waren zeker in het begin aanwezig maar zijn zeker goed bezig op telefonie gebied op dit moment.

De vergelijking met een zorgverzekeraar lijkt mij erg krom in dit verhaal overigens, beetje jammer, verhaal begon net serieus genomen te worden. :twisted:

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Leetje »

laat de verantwoordlijkheid nou ook eens bij en consument blijven, je hoeft niet steeds alles voor te kauwen, informatie dient wel verstrekt te worden

Ben ik het helemaal mee eens. Aan alle kanten worden we gepamperd en in de watten gelegd met informatie. Ik krijg zoveel informatie over van alles en nog wat, dat ik geen tijd heb om alles uitgebreid door te nemen. Ik weet soms niet zo goed wat ik ermee moet. En als ik ergens voor gekozen heb, moet ik inderdaad zelf verantwoordelijk gehouden worden voor deze keus. Dat zal toch helemaal mooi worden. Ik een verkeerde keus maken, en het bedrijf aansprakelijk stellen. We leven niet in Amerika (alhoewel ik vind dat Nederland wel sterk die kant op gaat met regeltjes en informatie)

Twijfelaar22
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:42

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Twijfelaar22 »

Ik heb sinds 2 mnd proefabon. Multikabel Power (deze dien ik voor 20 maart :!: aan te passen of ik zit er een jaar aan vast) en ik moet zeggen dat het allemaal probleemloos liep, maar ik vind de officiële kosten (EUR 43 pm) erg hoog en ik ben maar een gemiddelde gebruiker.

Heeft er iemand ervaring met het family aanbod?
Is dat inderdaad veel trager of valt dat best mee... ik zag een groot verschil in kosten, download (1536 ipv 5120) en uploadvermogen (512 ipv 1024). - (maw, als ik voor family kies, kan ik dan nog spelletjes doen, bijlagen versturen en af en toe een muziekje downloaden?)

Als ik mijn powerabon. eerst dien op te zeggen qua degradatiekostenbesparing, betekent dit dan niet dat ik tijdelijk zonder email/internet kom te zitten?? :?

Verder dacht ik erover om over te stappen naar Multikabeltelefonie, maar als ik alle klachten zie, is dat waarschijnlijk niet verstandig... :oops: of toch wel?

Wie helpt mij (op korte termijn ivm deadline) uit deze dilemma's...?

bij voorbaat mijn hartelijke dank voor alle reacties...

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door skippy »

het kan echt goedkoper bv tiscali heeft voor 39,95 euro een dual play
abonnement 4 mb internet en telefonie in dit bedrag zit ook de koperlijn vergoeding van kpn opgenomen,en er kan gratis naar alle! vaste telnummers gebeld worden service nummers en mobiel uitgezonderd. ook zijn er de zgn 20 mb providers zoals wanadoo deze snelheid zal men in de praktijk vaak niet geheel halen. maar het abbonementstarief is van dien aard dat het bv bij een snelheid van 10 mb toch nog 20 euro goedkoper is dan bij andere aanbieders. maar viop
en zeker kabeltelefonie zijn niet zonder storingen.

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Leetje »

Beste Twijfelaar,

Wij bellen al ruim een jaar via Multikabel, en wij hebben echt nergens problemen mee. Altijd kunnen bellen etc.

Wij hebben alles lopen via Multikabel (en daarom volgens mij ook een family-internet abonnement). Mijn vriend download nog steeds films en muziek (laat daarvoor wel soms de PC 's nachts aanstaan). Hij is nogal computerfreak, en ik hoor hem niet klagen over de internetsnelheid etc.

Wij hebben hiervoor ook een Powerabonnement gehad, maar probleemloos overgegaan. Geen uitval van internet of mail waargenomen.

succes ermee, Leetje

Twijfelaar22
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:42

Re: Multikabel

Ongelezen bericht door Twijfelaar22 »

Skippy, Leetje, beide bedankt voor de informatie.
Ik zal dit nog eens overdenken en jullie beider advies naast elkaar houden. Leetje, ben blij te horen dat er geen uitval o.i.d. is en ook geen echte problemen qua downloadsnelheid.

Groetjes, Btje twijfelaar nog.. :P

Gesloten