LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude douche Bart Smit

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door jbroeders »

En als je nu het krantje voor bewijs had meegenomen? Dan hebben ze toch geen poot om op te staan.

cherished28
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2005 17:56

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door cherished28 »

In het foldertje staat ongetwijfeld de mededeling dat het onder voorbehoud van typefouten is, dus geen poot om op te staan.

efteling
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 jul 2005 09:10

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door efteling »

Maar geld terug geven doen ze nooit met games. Dan krijg je een tegoedbon.

Ikzelf heb een Nintendo DS gekocht bij Bart Smit. Nu is er na 4 weken een pixel kapot. Ik bel met de winkel, en heb alles uitgelegt. Maar Bart Smit is heel makkelijk in afwimpellen. Ik moest hem maar opsturen naar Nintendo. Ik vond het een raar verhaal en ze legden me uit, dat ze maar 2 weken garantie geven, daarna is het voor de fabrikant.

Ze ontlopen gewoon hun taak als leverancier. Kwallen zijn het.

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door rabartels »

Je hebt een overeenkomst met Bart Smit en niet met Nintendo. Zij zijn dus wettelijk verantwoordelijk en zij moeten het probleem oplossen.

Denman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:53

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Denman »

Is niet raar hoor van die DS.
Is mij ook overkomen, ze legden bij Bart Smit uit dat na 2 weken het apparaat niet meer zomaar mag worden omgeruild voor een nieuwe en dat die dus opgestuurd moet worden naar Nintendo. Om de wachttijd zo kort mogelijk te houden kan je dus het best zelf contact opnemen met Nintendo en het via de post om laten ruilen

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

In tegenstelling tot wat iedereen altijd beweert hier, kan het soms lonen om inderdaad rechtstreeks contact op te nemen met de fabrikant. Het reparatietraject van winkels is langer, omdat er op sommige punten bijv wordt gewacht tot een pallet vol is alvolrens deze te verzenden etc.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Ik geef Bart Smit GROOOOT gelijk. Als er bij mij mensen in de winkel komen zonder bon ruil ik ook helemaal niets. Ruilen is sowieso een GUNST en geen plicht van de winkelier (met uitzondering van defecten natuurlijk). Servicegericht is het natuurlijk heel normaal, zeker als het gaat om een defect aparaat. Maar de klant heeft zelf de verantwoording over het aanschaf bewijs. En zonder bewijs wordt er niet geruild.
Een artikel kan dan al maanden oud zijn, gestolen of gewoon uit een andere winkel komen. Dat is even lekker voor je omzet.. Heb je het zelf niet verkocht, zit je wel met de gebakken peren.
Nee, zo werkt het niet.

En zeggen dat BS wel failliet gaat als ze zo doorgaan.. hahahaha, dat is de leukste grap van 2005. De directie bij BS lacht zich ook een bult als ze dat lezen. Een klantje van 100 of 300 euro per jaar voelen ze echt niet hoor.. En ook niet als 100 gezinnen dat zouden doen.. of zelfs 1000 :) kijk maar..
Blokker Holding omvat naast Blokker onder andere de winkelketens van Bart Smit, Intertoys, Leen Bakker, Marskramer en Xenos. Totaal 15 verschillende formules. Samen goed voor 2500 vestigingen in 13 landen en een totale jaaromzet van 2,2 miljard euro.
dus als je bart smit boycot.. kom je uit bij Intertoys.. En breng je je geld naar dezelfde lachende directie :)

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door JaFO »

Da's idd het allergemeenste ... je denkt bij de 'concurrent' te zijn, maar in feite is het gewoon dezelfde winkel met een ander kleurtje.

Overigens geld datzelfde principe ook voor etenswaren (Unilever, Heineken en Heinz zijn stukken groter dan je in eerste instantie zou denken).

janet1
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:30

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door janet1 »

Dat stickertje zou inderdaad genoeg moeten zijn.

Een paar jaar geleden was er sinterklaasfeest op mijn werk. Je kon van tevoren kiezen welk cadeau je kind kreeg. Bij mijn zoontje is het misgegaan, hij kreeg een meisjes knutseldoos om zelf kettinkjes te maken. Teleurgesteld. Er zat een intertoys sticker op.

Op goed geluk naar Intertoys, we mochten voor het bedrag dat de knutseldoos had gekost iets anders uitzoeken, dankzij die sticker wisten ze dat het intertoys was geweest.

L.V
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 jan 2007 14:45

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door L.V »

die stickers bestaan al een paar jaar niet meer
en dat die bon kwijt is kan bart smit nix aan doen eigen fout
oke moet wel toe geven dat ze wel een uitzondering mag maken omdat het artikel stuk is voor dezelfde artikel weer omruilen

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door magel725 »

Dat het aardig is om een uitzondering te maken is waar, maar dat ze het niet doen is daardoor niet meteen slecht. Er is namelijk niemand die blij is dat iets kapot is (en/of de bon ontbreekt) en iedereen heeft wel een verhaal waardoor hij/zij een uitzondering verdient. Bovendien kun je hier al mooi lezen dat een groot deel van de mensen net zo lief de boel oplichten dan dat het ze geld kost. (opnieuw kopen en oude als stuk inleveren)

Dan is het niet raar dat Bart Smit nu geen uitzonderingen meer maakt en gewoon vraagt waar ze recht op hebben. Een artikel met kassabon zodat ze weten dat het ding niet is gestolen of via marktplaats is gekocht. Dat is niet een enorme voorwaarde om aan gehouden te worden.

Bij deze een koude douche voor de mensen die de boel oplichten.

Nada
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2005 16:02

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door Nada »

Tis inderdaad niet netjes, maar dat 'ruilidee' is wel de oplossing... Koop een nieuwe en breng de defecte met het bonnetje van de goedwerkende de volgende dag terug onder het mom van defect en vraag je geld terug. Ben je gelijk van dat gezeik af... Maar ja, dat heeft in uw verhaal geen zin meer aangezien deze topic gestart is in 2005. Maar misschien voor andere bonnenloze mensen?

En ja, bonnetjes bewaren is wel belangrijk. misschien een tip: zoek een oude schoenendoos en gooi daar echt al je bonnetjes in, je weet maar nooit! Aan het einde van het jaar kijk je welke bonnetjes bog bewaard moeten worden en welke niet meer relevant zijn.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Koude douche Bart Smit

Ongelezen bericht door magel725 »

Het brengt wel een risico met zich mee wanneer ze voorwaarden hebben als `ruilen binnen 8 dagen`. Dat betekent niet dat ze geld teruggeven als iets niet goed is en dan zit je ineens met 2 artikelen.

Bovendien zijn dit soort oplossingen altijd van korte duur aangezien ineens iedereen er misbruik van maakt en dan doet de winkelier er iets tegen. Zij zijn namelijk niet verantwoordelijk voor de vergissingen van de klanten.

Gesloten