LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitaal Media-Center

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ShowShifter.nl

Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door ShowShifter.nl »

Op http://www.showshifter.nl is een digitaal media-center te koop.
dit is het enige model waarmee digitale tv gekeken, opgenomen én gepauzeerd kan worden.
wat in radar niet aan bod kwam is het grote nadeel aan media-center nl. het feit dat er alleen analoge tv mee gekeken kan worden.
Met het showshifter systeem kan satelliet, digitale kabel tv én digitenne gekeken worden.

Campo

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Campo »

Wij krijgen sinds onze provider CAIW digitaal is gegaan geen gidsgegevens en zenders meer door! Caiw verwijst door naar Microsoft en vice versa! Zou dit nog goed komen?

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door jvs »

Lekker spammerige topicstart. Dat ding is ook maar een PC en een mediacenter kan ook best digitale tv uitzendingen opnemen, maar zolang er niet een duidelijke afspraak is over welke methode de standaard wordt, is het nogal suf om daar dan een ontvanger in te bouwen.

Ik heb ook zeer, zeer sterke twijfels over de ontvanger in dat apparaat, want er is volgens mij niet "een digtitale ontvanger" die op zowel CAI, UPC, Casema, Essent, digitale TV van kpn, Satteliet en de zeer snel komende DSL-TV van verschillende aanbieders kan ontvangen. Een beetje (nee behoorlijk) loze reclameschreeuw naar mijn mening.

edit:

Verder ben ik een zeer, zeer groot fan van mijn media-center. De bediening is perfect, het ziet er allemaal gelikt uit, menu's werken goed, ik kan er mijn gedownloade divx'je op afspelen, hij doet breedbeeld DVD's anamorphic (hoge kwaliteit) weergeven, hij kan op een hoog resolutiescherm aangesloten worden, bijna perfect dus :).

De voordelen van dat HD recorden zijn in het programma al duidelijk gemaakt. Ik ben alleen bang dat in de toekomst er WEL een afspraak komt over digitale TV en ik weet bijna zeker dat er dan een soort digital rights management in komt, waardoor je programma's niet zo makkelijk kan kopieren en dat je niet door reclame's kan zappen. Maar voorlopig blijft analoge TV nog wel een jaar of 5 - 10 bestaan, dus kunnen we nog even genieten van deze mediacenters :).
Laatst gewijzigd door jvs op 12 dec 2005 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Thewizzard
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 22:12

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Thewizzard »

Ja juist zodra de kabel maatschapijen digitaal gaan is de pret van het media center voorbij.
Je zal dan een nieuwe tuner moeten kopen omdit weer aan de gang te brengen.
Een tuner van kabel maatschapij voor de pc daar hoef je niet op te rekenen.

Een DVB-T ontvanger voor de pc is er wel alleen is die nog niet geschikt voor Digitenne momenteel kan je er alleen NED 2 mee zien Radar is dan geen probleem ;) .

Bij Satelliet ontvangst zijn er geen problemen daar zijn gewoon tuners voor te koop waar je wel je decodeer module in kan steken dan heb je wel weer wat aan je media center.
De mensen moeten dus goed uit kijken wat ze willen.

Tevens wil ik even reageren op de sluik reklame voor PackerdHell alsof dat het enigste merk is die dat levert.

Iedere PC leverancier kan een MCE systeem leveren dus niet alleen dat merk de prijs ervan klopt heel aardig maar ook daar heb je verschillen in dus ook in kwaliteit die veel hoger ligt als die van packerdbell voor de zelfde prijs.

Tevens is er niet alleen voor Digitenne (kpn) maar ook voor Satelliet zijn er pvr ontvangers leverbaar welke veel betere beeld kwaliteit leveren.
Laatst gewijzigd door Thewizzard op 12 dec 2005 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door jvs »

Iedere PC leverancier kan een MCE systeem leveren dus niet alleen dat merk de prijs ervan klopt heel aardig maar ook daar heb je verschillen in dus ook in kwaliteit die veel hoger ligt als die van packerdbell voor de zelfde prijs.
Dat klopt helemaal. Je kan er ook zelf eentje maken: je koopt gewoon voor 200 euro een microsoft Afstandsbediening (€30), een hauppaugge pvr150MCE TV tuner (€60) en windows mediacenter edition (€110; ff zoeken, mag officieel niet los verkocht worden) en je bent er (mits je PC in de buurt van de TV staat en er op aangesloten kan worden).

johnveb1

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door johnveb1 »

Ik ben in het bezit van harddiscrecorder en een canal+ aansluiting via Casema. Een paar maanden geleden kreeg ik een aanbieding om op digitale tv over te gaan. Dat heb ik gedaan. Op klachten via e-mail over de matige kwaliteit ervan krijg ik nooit antwoord. Sinds kort wordt het echter ook nog onmogelijk gemaakt om met de harddiscrecorder op te nemen. Op de brief die ik hierover geschreven heb uiteraard ook[nog] geen antwoord.
Tot m'n verbazing in het Canal+blad een kortingsbon voor een harddiscrecorder gevonden:
428 uur tv opnemen!!
Met in beeld dat leuke schermpje: ´'kopieren verboden, kies VHS-modus om te bekijken'´ zeker ?

Vraag is het normaal dat niet alleen Canal-uitzendingen, maar ook Ned 2, etc.onder een opname verbod valt ? Bijvoorbaat dank. john verbeek

showshifter.nl

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door showshifter.nl »

We hebben 3 verschillende modellen:
1, Digitale kabel tv (DVB-c) Casema, UPC, TV-home, etc
2, Digitale satelliet tv , (DVB-s) canal digitaal
3, Digitenne (DVB-t)
Alle modellen werken met een smartcard van de desbetreffende leverancier.

johnveb1:
Mensen met een Canal+ aansluiting kunnen direct Films opnemen op de harde schijf en DIGITAAL zonder kwaliteitsverlies op DVD branden.

Jvs:
Zelf maken van een systeem kan natuurlijk altijd, alleen blijft het beeld analoog (dit wil je gewoon niet zien op een plasma of LCD tv)
Het is ook mogelijk om zelf aan de slag te gaan met een ShowShifter upgrade set (scheelt een nieuwe XP installatie)

Thewizzard:
Het klopt dat je wanneer de kabelmaatschappijen digitaal gaan, niets meer aan een MCE systeem hebt.
Daarom zijn wij nu al volledig over gegaan op digitaal. Onze systemen werken vlekkeloos met alle kabel aanbieders in Nederland!

Jvs:
De methode voor digitale tv ontvangst is al jaren standaard en daarom snap ik uw reactie ook niet helemaal.
Uitzending is in het DVB protocol (mpg-2 of mpg-4)

Campo:
Caiw digitaal werkt bij ons perfect! Ik heb afgelopen donderdag een test bij ze op het hoofdkantoor gedaan met ons ShowShifter systeem en alle EPG data werd netjes weergegeven.
Dit is dus duidelijk een microsoft MCE probleem.

Thewizzard
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 22:12

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Thewizzard »

Ik dacht dat hier geen reclame gemaakt mocht worden ?
Zo ja wil ik hier ook gaan spammen met ons bedrijf en reclame maken voor een MCE systeem , Digitenne , En satelliet ontvangst.

Ik vraag dan ook de moderators in te grijpen in dit soort aktiviteiten.
Het is leuk om reclame te maken maar ik moet hier altijd voor betalen.

Gaarne wijs ik dan ook even naar de regels.

Gebruiksvoorwaarden

Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit; het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan
Het opzettelijk verhullen van de afkomst van berichten is verboden
Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen
Bijdragen mogen maar een (1) keer worden geplaatst door bezoekers

Het is niet toegestaan advertenties te (doen) plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten

Bezoekers zullen elkaar en anderen respecteren
Bijdragen, die verwijzen of linken naar websites, die de wettelijke grenzen en/of de grenzen van het fatsoen overschrijden, kunnen verwijderd worden
De bijdragen mogen niet te lang zijn, TROS Radar kan bijdragen inkorten
Het gebruik van hoofdletters is niet toegestaan
Bezoekers plaatsen alleen bijdragen waar zij de (auteurs)rechten of toestemming voor hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken of te verveelvoudigen
Bezoekers onder de achttien jaar dienen toestemming van hun ouders te hebben verkregen, alvorens zij aan het forum deelnemen
Het verdient de voorkeur om alvorens een nieuwe discussie op te starten, te controleren of er al soortgelijke discussies opgestart zijn
Het is niet toegestaan te chatten op het forum.
Laatst gewijzigd door Thewizzard op 13 dec 2005 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald81

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door ronald81 »

Wat zal een digitale tuner voor in de pc gaan kosten over enkele jaren?

je kunt de MediaCenter natuurlijk altijd gebruiken, zolang er maar een digitale tuner in komt. Die zullen in het begin onbetaalbaar zijn, maar wellicht over enkele jaren wel betaalbaar zijn, waardoor je meer aan een Media Center hebt, dan aan een Harddisk recorder.

spk2go
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 10:56

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door spk2go »

Oei oei, wat een misvattingen hier.

Over showshifter: Naat het feit dat hier geen reclame gemaakt mag worden, vind ik jullie ook niet helemaal eerlijk vergelijken. Jullie hebben namelijk een programma (Showshifter) met een tuner gecombineerd, en daarmee willen jullie de consument TV laten kijken. Erg jammer! De consument wil windows Media Center Edition (MCE) en geen los programma, wat lang niet zo goed geintergreerd is als MCE. Dat is ook juist het jammere, MCE kan geen Digitale tuners aan, omdat die encrypted zijn. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe showshifter dat doet, want voorlopig blijf ik bij het idee dat jullie alleen Nederland 2 (de enige zender die niet encrypted is) kunnen weergeven.....

Voorlopig zet ik mijn pijlen op IPTV (http://www.kpn.tv) waarmee je dit al voor een groot gedeelte server sided kan doen. Scheelt schrijfruimte, een hoop geld, enz.

Anderszijds zou ik ook wel willen zien hoe Vista MCE het gaat doen, en of die wel encrypted signalen aan gaat kunnen. Dat zou dan ook een optie zijn, icm met een barebone (http://www.shuttle.com)

Thewizzard
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2004 22:12

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Thewizzard »

@spk2go ik denk dat jij niet goed geinformeerd bent want voor satelliet ontvangst is er wel degelijk een digitale ontvanger voor de pc met windows met daarvoor een CI module bijvoorbeeld de aston 1.07 (ideaal voor twin tuners ) waar een kaart in kan zodat je alle op nederland gerichte kanalen kan gaan bekijken.

Dit kost je maar € 2,50 permaand vele malen goedkoper als de kabel,
en dan ben je er nog niet want dan heb je ook nog heel veel buitenlandse kanalen die je gratis kan gaan bekijken die de kabel nooit zal gaan bieden.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

.. Iedere PC leverancier kan een MCE systeem leveren ...
In eerste instantie was MCE alleen bedoeld voor kant&klaar systemen. Door misbruik te maken van het feit dat je alleen maar een ontvanger nodig hebt om MCE aan te schaffen kan nu iedere sukkel zo'n ding bouwen.

Enige probleem is dat een test in C!T een paar maanden geleden liet zien dat niet alleen de meeste systemen erg duur en lawaaierig zijn (tenzij je veel geld uit geeft aan een extreem stil systeem), maar dat ook het geluid vaak niet synchroon loopt met het beeld. Om van de 'normale' driver/patch-ellende bij Windows maar te zwijgen.

Kortom ... wil je een goed systeem dat echt werkt dan is een dvd/harddisk-recorder een vele betere keus. Als je dan nog van diverse media op internet wilt genieten koop je gewoon een losse UPnP-compatibele media-hub erbij. Je bent dan een stuk goedkoper uit en minstens zo flexibel als de "oplossing" die MS heeft bedacht.

Arald

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Arald »

Ik heb zo mijn twijfels over het media center. Het is en blijft een op Windows XP gebaseerd systeem en daarmee heb je dus ook last van de bugs, kwetsbaarheden en updates in dit systeem. Niet echt iets voor de doorsnee consument. Daarnaast heb je dan 1 apparaat voor zowel PC ena TV toepassingen. Wat als de een Tv wilt kijken en de ander wil surfen? Een standalone HDD recorder is goedkoper en je PC is niet bezet als je iets wilt opnemen. Daarnaast is het gebruik voor andere (niet video toepassingen) van je media center niet echt fijn. Ga maar eens een serieus of prive e-mailtje typen met de toetsenplank op schoot en de tekst op een groot scherm. Een LCD/plasma TV is ook vereist want windows letters zijn niet leesbaar op een CRT TV of je moet terug schakelen naar CGA resolution ofzo.

Ik vond het item over HDD recording in radar erg slecht want de nadelen en ook de hoge prijs van het media center (je hebt er 2 gewone HDD recorders voor) werden niet belicht. Ook het hele gedoe van TV kijken veranderd vond ik sterk overdreven. Zelfs met de oude VHS recorder kon je gewoon vanalles en nog wat opnemen en dan later wanneer het je uit kwam kijken.

Ik heb zelf een paar HDD recorders en ben daar erg over te spreken omdat het beeld super is maar mijn TV kijk gedrag is echt niet veranderd.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

Dat ligt er maar net aan hoe je die videorecorder in gebruik hebt/had voor je aan Harddisk-recorder overstapt.

Ik zie het als een vergelijkbare stap van modem naar internet via kabel/adsl. Je maakt veel makkelijker gebruik van het internet als je een 'altijd aan'-verbinding hebt die 'niks' kost. Zo zal dat (IMHO) ook met een harddisk-recorder gaan. Juist omdat het 'niks' kost (geen zoektocht naar die ene lege band die je nog ergens hebt) zul je makkelijker iets opnemen dat je anders gewoon had overgeslagen. Voor iemand die al gewend is om aardig wat banden te verbruiken in een maand zal die stap eerder een vorm van 'kostenbesparing' zijn en zal de verandering in het kijkgedrag minder extreem zijn.

Over de prijs van de HTPC werd idd wel erg gemakkelijk gedaan. Het leek net alsof die dingen de 'ultieme natte droom' waren, terwijl in de praktijk het hele HTPC-gebeuren nog in de peuterschoenen staat ...

Gast

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind dit ook echt niet iets voor de doorsneeconsument... ze zeggen bijvoorbeeld helemaal niet erbij dat dit geen TV is, maar gewoon een PC... En PC's lopen vast, wat zeker zal gan gebeuren als iedereen in het gezin computert op die "TV". Je krijgt virussen, PC wordt steeds trager, of start helemaal niet meer op. En je zal maar midden in een spannende film zitten en de "TV" loopt vast, dan moet je mooi opnieuw opstarten en mis je al gauw tien minuten film.
Het enige verschil met VHS is dat je geen losse banden meer nodig hebt om de programma's op te slaan. En daarnaast ziet het er vaak ook niet uit, sommige modellen zien er gewoon uit als een PC, en dat moet dan je TV voorstellen.
Met een TV-kaart van 30 euro ben je trouwens even ver... gewoon in de PC prikken en de kabel erop aansluiten, kun je ook gewoon alles opnemen, live TV stopzetten enz. Je hebt er helemaal geen Windows Media Center Edition voor nodig. Het zijn dus alweer de naieve, digibete consumenten die dit loeidure mediacenter zullen gaan aanschaffen.

Gast

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door Gast »

Is er iemand die er echt verstand van heeft ?????

maarten (showshifter.nl)

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door maarten (showshifter.nl) »

Hallo lezers,

Ik ben zelf de ‘bedenker’ van het showshifter systeem en het is natuurlijk altijd leuk om berichten te lezen over je eigen product.

Het vervelende is dat er nogal wat onjuistheden op staan.
Ik heb zelf het bericht niet geplaatst en ook geen collega die zo dom is om dit te doen.
Wel wil ik reageren op de onzin die de meeste mensen over ons schrijven. Duidelijk hebben de meeste er GEEN verstand van!

1)Zo is ShowShifter wel degelijk geïntegreerd in het systeem en werkt het vele malen beter dan MCE (dit is meerdere malen bewezen in testsituaties, bijv. de computer totaal en PCM magazine)

2) Het klopt dat we gewoon werken met windows XP en dat hier natuurlijk virussen op kunnen komen. Echter hebben we een backup systeem gemaakt waardoor de klant altijd terug kan naar zijn of haar oorspronkelijke situatie (met behoudt van films en muziek)

3) Met een tv kaart van 30euro ben je zeker niet zo ver. We werken met zeer hoge kwaliteit kaarten van digital-everywhere. Deze kaarten zijn volledig digitaal én hebben HDTV ondersteuning.

4) Een hdd recorder is zeker een leuke oplossing alleen zijn opgenomen bestanden NOOIT digitaal omdat je er een analoog signaal instopt.

5) Ons systeem is de stilste in zijn soort en kan zeker wel gebruikt worden in de huiskamer (+/- 17 db)

6) Voor windows MCE zijn GEEN satelliet kaarten beschikbaar omdat deze gewoonweg niet werken. Wel kan via een hack (zeer onstabiel) een kaart nagebootst worden. Wanneer men dit doet kan echter niet gekeken worden naar de Nederlandse kanalen zoals Ned 1 etc.

7) Ons systeem wekt met smartcards en geeft niet alleen ned2 weer op digitenne, maar kan alle kanalen waar men een abonnement voor heeft kijken. Dit is voor TVhome zelfs gratis.

Wanneer mensen het niet met me eens zijn met de uitspraken die ik hierboven heb gedaan mogen ze me altijd bellen op: 053 480 35 09

Met vriendelijke groet,

Maarten Nijhof
V.H.T Automatisering B.V.
Afd. ShowShifter/Media-center

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

1)Zo is ShowShifter wel degelijk geïntegreerd in het systeem en werkt het vele malen beter dan MCE (dit is meerdere malen bewezen in testsituaties, bijv. de computer totaal en PCM magazine)
maar het heeft volgens diezelfde artikelen nog steeds dezelfde tekortkomingen ...
Pas als je je kunt vergelijken met echte hardware-only oplossingen zou ik een systeem als Showshifter serieus nemen. Tot die tijd is en blijft het een veredelde pc met alle voor en nadelen die erbij horen.
Ik geloof nooit dat je een niet-pc liefhebber kunt wijsmaken dat 'even' resetten tot de normale gang van zaken behoort bij huis/tuin/keuken-apparatuur. Als we zo ver zijn gezakt dan hebben consumentenprogramma's als radar geen zin meer ...
4) Een hdd recorder is zeker een leuke oplossing alleen zijn opgenomen bestanden NOOIT digitaal omdat je er een analoog signaal instopt.
Zolang de kabelboeren alleen maar analoog aanleveren zie ik geen probleem met het bij de A/D-conversie behorende "kwaliteitsverlies" (een consument die mp3-muziek accepteert zal dat niet eens opvallen ;)).

Daarnaast zijn de opgenomen bestanden altijd digitaal ... ;)

maarten (showshifter.nl)

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door maarten (showshifter.nl) »

1)Een hardware only oplossing bestaat niet! Er staat ook op een simpele dvd speler software.
In veel gevallen is dat tegenwoordig zelfs linux.
Natuurlijk is het zo dat een Windows XP machine vast kan lopen. Maar wanneer mensen ons systeem gebruiken waar het voor gemaakt is (tv kijken, opnemen, timeshiften etc) dan zal het niet zomaar vastlopen.
We werken al ruim 4 jaar met showshifter en verschillende hardware. En zijn nu op het punt beland waarbij alle fouten en kinderziektes uit het systeem zijn.
Eigenlijk wil ik u bij wijze van uitdaging uitnodigen om ons SSMC302 systeem zelf uit te testen.

2)klopt! een opgenomen bestand is digitaal op een hdd recorder.
Alleen is het wel zo dat het beeld dat er in gestopt wordt analoog is, en vaak te vergelijken met een video band (composiet aansluiting via scart)
Én wanneer men iets inprogrammeert moet de digitale ontvanger wel op deze zender staan, of men moet met de slechte kwaliteit akkoord gaan.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Digitaal Media-Center

Ongelezen bericht door JaFO »

Oh ... tuurlijk staat daar software op. Maar da's dan wel software zonder de ballast van een OS dat voor een GUI bedoeld is. Software die gemaakt is om 'realtime' te kunnen werken. Iets dat Windows eigenlijk alleen lukt dankzij de supersnelle generieke cpu's van tegenwoordig ...

ff het door u genoemde 'SSMC302' opgezocht : 1500 Euro ... voor de kale uitvoering die alleen met digitale kabel/sateliet werkt.
Da's een zak centen daar zeg je *u* tegen.
Voor dat geld koop ik 2-3 kwalitatief goede harddiskrecorders voor m'n analoge kabel. Voorbeeld : Panasonic DMR-EH60 (best getest door consumentengids) kost slechts 600 Euro. Je 'mist' dan misschien wel de HDMI-uitgang en opname van digitaal geluid, maar de reguliere omroepen zenden nog niet eens in breedbeeld uit. Laat staan dat ze uberhaupt wat met dolby digital achtig geluid doen ...

Voor films kun je net zo goed iets als http://www.lamabox.nl gebruiken als je lui wilt zijn ...

Gesloten