LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onze hond stinkt HELP!!!!!!!!
-
Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!
Wel Reintje Vitesse, waar denk jij dan dat de hond vanaf stamt?
Ik heb niet meer verstand van operaties, ziektes e.d. dan de dierenarts,
maar ik weet wel dat goede gezonde voeding veel kwalen kan voorkomen en verhelpen.
Ik heb niet meer verstand van operaties, ziektes e.d. dan de dierenarts,
maar ik weet wel dat goede gezonde voeding veel kwalen kan voorkomen en verhelpen.
-
Wel cookie waar denk je dat jij dan vanaf stamt en zit jij nog in de boom aan de banaan of is dat ineens iets heel anders.Wel Reintje Vitesse, waar denk jij dan dat de hond vanaf stamt?
leuk antwoord reintje, maar helaas fout
je mag het nog 1 x proberen
je mag het nog 1 x proberen
-
Een raar antwoord Reintje Vitesse. Is dat het teken dat je er niet meer uitkomt?
Wees nou eens eerlijk, en vertel dan maar waar de hond volgens jou vandaan komt en of het een omnivoor,herbivoor of carnivoor is.
Laten we eerlijk zijn, het is officieel een Carnivoor(vleeseter) maar je mag hem ook rustig Omnivoor (alleseter) noemen aangezien bij prooidieren niet alleen het vlees, maar ook maag darmen en botten gegeten worden.
Maar doe gerust nog een poging.
Wees nou eens eerlijk, en vertel dan maar waar de hond volgens jou vandaan komt en of het een omnivoor,herbivoor of carnivoor is.
Laten we eerlijk zijn, het is officieel een Carnivoor(vleeseter) maar je mag hem ook rustig Omnivoor (alleseter) noemen aangezien bij prooidieren niet alleen het vlees, maar ook maag darmen en botten gegeten worden.
Maar doe gerust nog een poging.
reintje, misschien veranderen de tijden, maar wil dat zeggen dat de voedingsbehoefte veranderd?
een hond hoeft niet meer zelf op zijn prooi te jagen, net zoals wij niet meer met knuppels en pijl&boog op stap hoeven, maar dat wil niet zeggen dat ons hele maag/darm stelsel anders is geworden.
een hond hoeft niet meer zelf op zijn prooi te jagen, net zoals wij niet meer met knuppels en pijl&boog op stap hoeven, maar dat wil niet zeggen dat ons hele maag/darm stelsel anders is geworden.
-
Nee bitchy en dat van de hond wel of omgekeerd en just the cook jij trekt dat antwoord in het belachelijke omdat je geen weerwoord kunt geven op die in jouw ogen belachelijke opmerking, die overigens wel op waarheid berust. De hond moet terug naar zijn oertijd en de mens mag aan het astronauten voer. rararara wie is er nou niet helemaal oke'
-
Het is altijd weer knap hoe jij alles uit zijn verband weet te trekken.reintje vitesse
Geplaatst op 08 Dec 2005 11:42 door reintje vitesse
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Ik heb nooit gezegd dat ALLE brokken waardeloos zijn. De meest waardeloze brokken vliegen helaas wel bij jou over de toonbank
Wie ben jij in Godsnaam omdat te zeggen. Jij kent onze zaak, laat staan ons assortiment, niet eens. Je beweert dat je zelfstandig bent en ontkent het even later, je fokt omdat je kittens zo leuk vind en een asielhond is niet aan jou besteed. Je komt steeds met dat verhaal aan dat de hond een carnivoor is en afstamt van de wolf. Nou jij stamt af van de aap en zit jij nog steeds aan de banaan en de nootjes. Tijden veranderen maar dat is bij die betweters nooit doorgedrongen, alleen als het ze uitkomt.Typisch geval van kleine minderheid met 'n heeeeel grote mond die na het lezen van een boekje van zich zelf zegt dat ze meer verstand van voeding heeft dan de dierenarts na zoveel jaar studie.
Ik denk dat jij absoluut een mooie zaak zal hebben, waar je keihard voor werkt maar ook als kleine zelfstandige moet je open staan voor vernieuwing. Alhoewel vernieuwing, vers voer is er langer dan een hondenbrok bestaat. Ik dring niks op, maar het is bijzonder storend dat jij niet open wil staan voor de meest gezonde commerciële honden- en kattenvoeding wat er, Kompleet Vers Vlees. Jij denkt als brokjespromotor het wiel te hebben uitgevonden met het aanprijzen van een bepaald merk, daar is de hele discussie om begonnen. Over het feit dat je gewoon niet weet WAT je verkoopt.
-
Volgens de meeste DA zit alles wat een hond nodig heeft in een goede brok en of dat nou Royal Canin is of brokken van de Lidl.
Onzin ook om een hond vers vlees te gaan voeren, als je hem dat af en toe erbij geeft is dat prima net zoals wat gekookte rijst of boontjes e.d. door zijn brokken.
Sommige zijn er zo op gepint te zeggen de hond stamt af van de wolf en al die onzin waar hebben we het over?
De hond hoeft allang niet meer achter zijn eigen stukje vlees aan en wij hoeven ook niet meer een beer te gaan afschieten.
Onze trouwe viervoeter is gewoon een lid van het gezin en kan eten wat de pot schaft en of dat nou een brok is of vlees who cares?????
Onzin ook om een hond vers vlees te gaan voeren, als je hem dat af en toe erbij geeft is dat prima net zoals wat gekookte rijst of boontjes e.d. door zijn brokken.
Sommige zijn er zo op gepint te zeggen de hond stamt af van de wolf en al die onzin waar hebben we het over?
De hond hoeft allang niet meer achter zijn eigen stukje vlees aan en wij hoeven ook niet meer een beer te gaan afschieten.
Onze trouwe viervoeter is gewoon een lid van het gezin en kan eten wat de pot schaft en of dat nou een brok is of vlees who cares?????
volgens mij hebben de meeste da's contracten met bepaalde brokkenleveranciers, logisch dat ze dan brokken aanbevelen.
ik heb echter al verschillende honden met o.a. huidklachten en darmklachten op zien knappen door ze op vlees (fytomix) te zetten.
en natuurlijk hoeft een hond allang niet meer zelf op zijn prooi te jagen, maar waarom moet je dan zijn voedingsbehoefte aanpassen?
omdat de hond vroeger zelf aan zijn botten, maag/darm inhoud en vlees moest komen moeten we nu maar met de welvaart meegaan en hem kunstmatiggemaakte brokken gaan geven dacht ut nie ....
ik heb echter al verschillende honden met o.a. huidklachten en darmklachten op zien knappen door ze op vlees (fytomix) te zetten.
en natuurlijk hoeft een hond allang niet meer zelf op zijn prooi te jagen, maar waarom moet je dan zijn voedingsbehoefte aanpassen?
omdat de hond vroeger zelf aan zijn botten, maag/darm inhoud en vlees moest komen moeten we nu maar met de welvaart meegaan en hem kunstmatiggemaakte brokken gaan geven dacht ut nie ....
Ik kom net toevallig terug van de DA. Mijn hond moet de laatste tijd erg veel overgeven. Niet direct na het eten, maar meestal een tijd erna. De ene keer is het voedsel wat al ver verteerd is en soms bijna onverteerd. Ik heb hem vanmorgen (rond 4.30u, dus al weer effe geleden) wat gekookte kip, rijst en boontjes gegeven en dat gaf hij bijna onverteerd weer over om een uur of 12.00u. Nu heb ik Royal Canin Sensitivity Control meegkregen, omdat hij misschien een voedselintolerantie kan hebben. Zijn er misschien hondenliefhebbers die hetzelfde hebben meegemaakt en mij nog goeie tips kunnen geven? Ik maak me namelijk een beetje ongerust De DA raadde ook aan om de voedingsbak wat hoger te zetten, zodat het voedsel wat makkelijker naar beneden kan zakken. Het is een Franse bulldog, dus daar zit het natuurlijk allemaal net even anders in elkaar (omdat íe zo'n platte kop heeft natuurlijk.. )
ik heb hier wel vaker van gehoord,
ik heb helaas nu weinig tijd, maar ik kan je adviseren om enkele vers vlees pagina's te bezoeken
o.a. www.carnibest.nl
of www.bibidiervoeding.nl
lees dit gewoon eens even door en trek dan je conclusie.
geloof me, vers vlees bevat levende enzymen en bacterien die je hond nodig heeft om de spijsvertering te bevorderen.
bij brokken is dit door verhitting verdwenen en daarom moet de hond dit zelf aanmaken, dat is o.a. belastend voor de alvleesklier.
en de bacterien in vlees zijn belangrijk voor een goede darmflora. en een gezonde darmflora is 9,5 van de 10 x een gezonde hond.
broodjebal of cbest kunnen je vast nog wel meer advies geven
succes
ik heb helaas nu weinig tijd, maar ik kan je adviseren om enkele vers vlees pagina's te bezoeken
o.a. www.carnibest.nl
of www.bibidiervoeding.nl
lees dit gewoon eens even door en trek dan je conclusie.
geloof me, vers vlees bevat levende enzymen en bacterien die je hond nodig heeft om de spijsvertering te bevorderen.
bij brokken is dit door verhitting verdwenen en daarom moet de hond dit zelf aanmaken, dat is o.a. belastend voor de alvleesklier.
en de bacterien in vlees zijn belangrijk voor een goede darmflora. en een gezonde darmflora is 9,5 van de 10 x een gezonde hond.
broodjebal of cbest kunnen je vast nog wel meer advies geven
succes
je hond eet te snel denk ik...
ik heb zelf ook een franse bulldog dus weet wat het is hahahah
die van mij eet/at ook te snel, hij heeft ook de brokken van Royal Canin, wat hij ook gewoon snel at.
I doe er vaak wat water en brinta door, vind ie super lekker en het eten gaat minder snel en schrokkerig.
is het proberen waard natuurlijk.
Wat ook belangrijk is, ik weet niet waar je je hond vandaan hebt, maar dat je hem op een hele rustige plek laat eten, bijvoorbeeld op de gang, dat doet mijn hond ook.
heel veel succes ermee, en mocht je nog meer willen weten, we horen het graag
ik heb zelf ook een franse bulldog dus weet wat het is hahahah
die van mij eet/at ook te snel, hij heeft ook de brokken van Royal Canin, wat hij ook gewoon snel at.
I doe er vaak wat water en brinta door, vind ie super lekker en het eten gaat minder snel en schrokkerig.
is het proberen waard natuurlijk.
Wat ook belangrijk is, ik weet niet waar je je hond vandaan hebt, maar dat je hem op een hele rustige plek laat eten, bijvoorbeeld op de gang, dat doet mijn hond ook.
heel veel succes ermee, en mocht je nog meer willen weten, we horen het graag
-
Goed opmerking en posting Mokwai
wat laat jij je weer kennen reintje
als een hond na 7,5 uur zijn maaltijd onverteerd weer uitbraakt 4,30 gegeven en rond 12 uitgebraakt dan is er echt wel iets meer aan de hand dan het schrokkend eten.
stel dat het inderdaad door het snelle happen en slikken komt, dan komt het er of sneller weer uit, of het is weldegelijk al half opgenomen/verteerd.
als een hond na 7,5 uur zijn maaltijd onverteerd weer uitbraakt 4,30 gegeven en rond 12 uitgebraakt dan is er echt wel iets meer aan de hand dan het schrokkend eten.
stel dat het inderdaad door het snelle happen en slikken komt, dan komt het er of sneller weer uit, of het is weldegelijk al half opgenomen/verteerd.
sorry hoor, had niet naar de tijden gekeken
het is misschien niet altijd met zoveel tijd ertussen mokwai, maar ik heb dat meer tegen reintje de vos hoor, mijn grote vriend.
Hij eet wel redelijk snel, maar hij schrokt niet echt. En hij krijgt eten in de keuken, daar is het rustig. Ik heb nu dan net de Royal Canin gegeven (om 16.00u een klein portie en om 19.00u weer), maar dat heb ik eerst laten weken in warm water (advies DA). Ik kijk het nog wel even aan. Bitchy, ik heb een met een waardebon een kilo Duck voeding gekregen, maar daar wil ik nog even mee wachten tot zijn maag weer een beetje tot rust is gekomen. Lijkt me niet zo'n goed idee om nu gelijk te switchen van brokken naar versvoeding, maar ik hou het in gedachten, hoor !! Bedankt voor jullie tips, allemaal en ik hou jullie op de hoogte
-
Bitchy, wij zijn het wel niet vaak eens wat betreft hondevoeding maaaaaar even los daarvan : van harte gefeliciteerd met jouw aanstaande moederschap
ah, dank je reintje
Ik heb van de dierenarts dus een zak Royal Canin (sensitivity control) gehad, maar onze hond heeft er maar een klein beetje van op. Hij lust het echt niet. Ik heb 'm toen een brokkie gegeven van z'n "oude" merk en dat nam hij wel aan (het was dus geen kwestie van ziek zijn, maar hij hoeft het gewoon niet). Die brokken van RC zijn gemaakt van vis. Maar ik heb 'm gisteren 2x een plak Duck-voer gegeven (compleet) en die lust hij wel. Nou heeft hij vannacht wel een klein beetje overgegeven, dus ik moet nog wel aankijken of dit wel aan gaat slaan. Ik hoop het.
Bitchy, proficiat met je zwangerschap! Als je voor je zoon of dochter net zo zorgzaam bent als voor je honden dan komt dat helemaal goed
Bitchy, proficiat met je zwangerschap! Als je voor je zoon of dochter net zo zorgzaam bent als voor je honden dan komt dat helemaal goed