LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM-alarm

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door jurrien »

Kijk, Dat is nu weer jammer ! Ik doe niets anders dan jou eigen cijfers op een rijtje zetten en blijf vriendelijk door je succes te wensen, En wat is jou reactie? Dat jij wel eens met normale mensen wil praten, en daar bedoel je dan mensen mee die jou naar de mond praten.Ik weet dat je dan het beste aan de grote mln;er hier kan vragen. Dus neem contact op met Jan van E, en dan kunnen jullie lekker samen fantaseren.

Jurrien

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door rayke »

Ik ben eens aan het rondkijken om wat te gaan doen.
Kom ik dus ook hier terecht.

Vanmiddag de Herbalife site bezocht.
Wow, 2 miljard omzet!!
Dan lees ik dat zij met 1 miljoen distributeurs werken.
Eh, 2 miljard delen door 1 miljoen.

Wow.... das, eh maar 2.000,- omzet per distributeur per jaar. = nog geen 200 per maand. Hier verdien je dus ook niks mee.

Iemand een ander idee om erbij te doen?

Rayke

Jan van Eechoud

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ik ben eens aan het rondkijken om wat te gaan doen.
Kom ik dus ook hier terecht.

Vanmiddag de Herbalife site bezocht.
Wow, 2 miljard omzet!!
Dan lees ik dat zij met 1 miljoen distributeurs werken.
Eh, 2 miljard delen door 1 miljoen.

Wow.... das, eh maar 2.000,- omzet per distributeur per jaar. = nog geen 200 per maand. Hier verdien je dus ook niks mee.

Iemand een ander idee om erbij te doen?

Je bent ERG gauw klaar met je onderzoek, Rayke........ :D

Ga maar verder met je andere idee....., maar ik zou daar dan ff wat meer tijd aanbesteden...... :lol:

Begin in hemels naam NIET met MLM...... :wink:

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door student26 »

Vanmiddag de Herbalife site bezocht.
Wow, 2 miljard omzet!!
Dan lees ik dat zij met 1 miljoen distributeurs werken.
Eh, 2 miljard delen door 1 miljoen.
Wow.... das, eh maar 2.000,- omzet per distributeur per jaar. = nog geen 200 per maand. Hier verdien je dus ook niks mee.
Let wel: OMZET. Daarvan krijg jij een percentage, en dan moet je je kosten nog dekken...

Wat Jan bedoelt is dat er binnen iedere MLM een handjevol mensen zijn die wel goed verdienen (wat automatisch inhoudt dat de rest NOG MINDER verdient, het is immers een gemiddelde). De bedoeling is dat jij dat handjevol gaat versterken. De kans dat dat je lukt is natuurlijk wel minimaal... Maar echt, ik zie het aan je ogen, jij gaat het wel redden! Jou lukt het zeker! Je bent nog zo jong! Je hebt je leven nog voor je! Je wordt een ster! (het type frasen dat je kunt verwachten op een meeting, ben je vast een beetje voorbereid...)

adnil
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:11

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door adnil »

Nuchter en sceptisch, zo zou je mij kunnen noemen. Op zoek op google naar "vacature voeding". Kom ik zo Herbalife binnen gewandeld. Thuis kleine kinderen, dus vanuit huis werken is wel zo handig.

Naar een vrijblijvende bedrijfspresentatie geweest. Je kunt er tenslotte nooit slechter op worden... Alle succesverhalen voor lief genomen en toen kwam het laatste zinnetje: "Als je vandaag het zelfde doet als gisteren, zal er morgen niks veranderen". Inderdaad, als ik doodleuk in het onderwijs blijf zal ik nooit rijk worden.

Ik blijf wel die 2 dagen werken voor mijn vaste inkomsten en heb daardoor dus niks te verliezen. Geen verplichte inkoop, investeringen, hoeveelheden klanten e.d. Gewoon de stelling: doe je niks, dan verdien je niks.

Ik kies de manier van klanten werven en distributeurs werven die ik leuk vind en doe het gewoon voor de fun. Mensen zie ik gelukkig worden omdat ze eindelijk hun vetjes kwijtraken. Ik verkoop geen grote dure pakketten, maar laat ze eerst vertrouwen krijgen in het product.

Wordt het niks, dan verlies ik niks.

Wel veel plezier in het werk en lekker mijn eigen tijden indelen.

Wie niet waagt, wie niet wint. En zo langzamerhand worden mijn maandelijkse extraatjes steeds meer. Zodra het 2 keer zoveel is als mijn huidige inkomsten dan ontsla ik mijn baas en ga ik voor mijn eigen dromen werken.

Doe het werk waarin je een uitdaging ziet en houd het leuk voor jezelf. Doe niet moeilijk, maar durf af en toe iets te ondernemen, wat dat dan ook is. Voor de één is dat een baantje als taxichauffeur, voor de ander het starten van een eigen bedrijf.

Succes allemaal!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Zodra het 2 keer zoveel is als mijn huidige inkomsten dan ontsla ik mijn baas en ga ik voor mijn eigen dromen werken.
Deze hebben we al een tijdje niet voorbij zien komen.
Bedoel je hiermee dat je zoveel zal verdienen dat je dan de organisatie waar je werkt kan opkopen en je je huidige baas de laan uit kan sturen? Of bedoel je dat je een dusdanige gezagsverhouding met je baas hebt dat je hem zijn arbeidscontract kan doen inleveren.
Doe het werk waarin je een uitdaging ziet en houd het leuk voor jezelf. Doe niet moeilijk, maar durf af en toe iets te ondernemen, wat dat dan ook is. Voor de één is dat een baantje als taxichauffeur, voor de ander het starten van een eigen bedrijf.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat jij je goed voelt bij hbl en mlm. Maar die retoriek word ik zo kotsmisselijk van.

Jan van Eechoud

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Succes allemaal!
Het word je hier niet zo best gegund, Adnil....... :wink:

Go for it......!

JvE

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door jurrien »

Natuurlijk word het adnil wel gegund. Ik hoop dat hij of zij haar doelstelling haalt, maar twee maal de omzet lijkt mij niet genoeg omdat als je je baas ontslaat zal jezelf voor de sociale lasten moeten zorgen. En dat kost HEEL veel .

adnil, sterkte. Jurrien.

adnil
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:11

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door adnil »

Bedankt! :o

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Econometrist »

Het word je hier niet zo best gegund, Adnil.......

Go for it......!
En jij, Jan? Kan jij je baas al ontslaan?
Jij bent al wat langer bezig, misschien kan jij linda een beetje wegwijs maken?

adnil
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2005 22:11

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door adnil »

Leuk dat je mij gewoon Linda noemt. Linda was als gebruikersnaam al bezet, dus vandaar adnil. Ben niet zo van dat anonieme.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

Onderstaande website geeft heel wat informatie betreffende de ware aard van MLM systemen. Een aanrader voor iedereen die met MLM in kontakt komt.

http://mlmpage.blogspot.com/

Michel
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 sep 2007 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Erwin Uiterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:39

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Erwin Uiterwijk »

Hierbij wil ik alle leken bedanken voor de wijze waarop men toch weer aandacht geeft aan ons marktgebied.
Het maakt steeds meer mensen nieuwsgierig over het gene wat we doen. Het maakt het ons namelijk steeds gemakkelijker om mensen naar onze presentatie's te laten komen kijken. Veel mensen zijn zelf heel goed in staat om zelf te bepalen wat men er van vind.

Leken zijn er genoeg, neem nou F-ektief, lees zijn maar eens een paar teksten;

Geplaatst op 28 Okt 2005 13:01 door F-ektief


--------------------------------------------------------------------------------

Heeft u ook zo’n last van de MLM bedrijven? De lastige tante die alsmaar zeurt over Tupperware parties of de heilzame werking van diverse pillen en kruiden?
Heeft u ook zo’n last van de spam die deze bedrijven versturen, waarin inkomens van tienduizenden euro’s per maand worden beloofd?
Nu is er een site waar u uw klachten kwijt kunt, waardoor er een einde kan komen aan de praktijken van deze oplichters.
http://www.mlm-alarm.nl

en deze

Geplaatst op 29 Okt 2005 09:44 door F-ektief


--------------------------------------------------------------------------------

De site werkt wel degelijk, alleen moet er nog vulling komen. Die is onderweg, reken daar maar op.
De eerste reacties hier zijn zoals verwacht, veel geschreeuw, weinig inhoud, dus typisch MLM.
Het schelden en dreigen is ook al begonnen, dus we zijn op de goede weg.
Tupperware is wel degelijk MLM, als je het beestje een andere naam geeft dan blijft het wel hetzelfde beestje. Dat zelfde geldt voor Amway, Herbalife, Euphonie, ACN, FLP, Wellness en al die andere organisaties waar het alleen maar om de pyramide is te doen en niet om de verkoop van producten.

en deze over zijn website;

Geplaatst op 30 Okt 2005 09:44 door F-ektief


--------------------------------------------------------------------------------

Nog maar net een paar dagen op het web en de eerste bedreigingen zijn al weer binnen.
En dan maar roepen dat er geen criminelen rondlopen, alsof bedreigen geen misdaad is?

Kijk, ik kan hem zijn onwetendheid niet kwalijk nemen maar om nou te zeggen dat er criminelen rondlopen. Dat vind ik wel erg ver gaan.

Ik zelf werk nu al een paar jaar met FLP en ik moet u zeggen dat het echt keihard werken is om verder te komen. Maar ik kom wel verder. En nee, de verdiensten zijn niet om over naar huis te schrijven. Bij lange na niet, daar moet ik nog een hoop aan doen. Maar met niets doen, kom je er zeker niet. Nu mag ik van geluk spreken dat wij een fantastisch produkt hebben, waar ik niet op in ga. Wel weet ik dat die produkten het beter doen dan ik.
MLM kan gewoon weg niet overleven als de produkten niet goed zijn.
Iedereen die de produkten zelf gebruikt weet wel beter. Verder moet je eens kijken naar hoelang dat die bedrijven al bestaan. Kijk eens naar de jaarcijfers dat die bedrijven weten te halen, jaar in, jaar uit. Nu daar zijn sommige, niet MLM, bedrijven echt wel jaloers op.
Dankzij het programma "Undercover in Nederland" werd er aandacht besteedt aan Tahitian Noni, voor zover ik weet zijn de verkopen aardig omhoog gegaan. Ik had nooit van Tahitian Noni gehoord. Lang leve de gratis reklame. En er is maar een reklame die echt werkt en dat is "mond tot mond" reklame.

Mensen, maak zelf een keuze, en dat is wat we elke keer weer zeggen als we mensen uitnodigen en dan ook daadwerkelijk komen kijken.
Ik heb niets te verbergen zoals F-ektief die zich verbergt achter een nickname, vandaar mijn naam voluit, omdat ik weet dat het goed zit en dat ik ten alle tijden kan terug vallen op de steun van de organisatie. Daar is het bellen naar een klantenservice nog wel gratis.

Mensen maak een keuze, je leeft maar één keer.

Met vriendelijk groet,

Erwin Uiterwijk
[email protected]

P.S.
Ik zet mijn telefoonnummer hier expres niet neer want anders kunnen mijn klanten mij zometeen misschien niet meer bereiken.

kuklos
Berichten: 9935
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door kuklos »

Verder moet je eens kijken naar hoelang dat die bedrijven al bestaan. Kijk eens naar de jaarcijfers dat die bedrijven weten te halen, jaar in, jaar uit. Nu daar zijn sommige, niet MLM, bedrijven echt wel jaloers op.
Weer zo'n nitwit.
Welke jaarcijfers? Die van hbl? 1,4 miljard omzet (met meer dan 1 miljoen verkopers); Amway, 4,3 miljard omzet (met 3,3 miljoen verkopers).
Tuurlijk zou ik als regulier bedrijf zeer jaloers op zijn.
Maar jij kan ons vast wel voorzien van een paar voorbeelden van jaloerse reguliere bedrijven.

Erwin Uiterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:39

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Erwin Uiterwijk »

Maar jij kan ons vast wel voorzien van een paar voorbeelden van jaloerse reguliere bedrijven.
Nee, dat kan ik niet en dat zal ik wel nooit kunnen ook.
En dat heeft gewoon te maken met het feit dat men er niet voor uit durft te komen. Ligt niet erg voor het oprapen. Dat zou ook niet echt zulke goeie reklame zijn.
Welke jaarcijfers? Die van hbl? 1,4 miljard omzet (met meer dan 1 miljoen verkopers); Amway, 4,3 miljard omzet (met 3,3 miljoen verkopers).
Mooie cijfers toch.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Erwin Uiterwijk

Neen Erwin, dat zijn geen mooie cijfers, niet in vergelijking met reguliere bedrijven.
En wel om het volgende, de omzet van 4.3 Miljard bij Amway, wordt gegenereerd door 3,3 Miljoen verkopers!!! Dit is een schamele 1300 Dollar per "werknemer" !?! per jaar nota bene!!!

Neem nu Philips, jaaromzet 2004, 30 miljard met 160000 werknemers, dat wordt ongeveer 187000 omzet per werknemer!!
Nog een voorbeeld, Unilever, omzet 2004, 40 miljard met 220000 werknemers, dus een omzet van ongeveer 180000 per werknemer!!

Nog een voorbeeld dan, een kleintje in vergelijking met de rest, TomTom. Omzet 2004, 192 miljoen, met 196 werknemers, dat is dus ongeveer 97000 E omzet per werknemer!!

Hoezo zijn de cijfers van die MLM bedrijven dan mooi? Het is totale waanzin dat je het uberhaubt durft te zeggen!!! Het concept werkt, maar is uiterst ineffectief! uitgedrukt in de hoeveelheid "werknemers" en de omzet die ze genereren.

Zelfs een eenmanszaak op de hoek genereerd nog meer omzet per werknemer dan die MLM bedrijven.

Als je geen verstand hebt van economie, doe dan ook geen uitspraken over omzet cijfers! en prijs die niet de hemel in en ga zeker niet lopen verkondigen dat het MLM concept het beste is en dat "reguliere" bedrijven daar nog wat van kunnen leren...Ik denk dat de werknemers efficientie dat wel aantoont!....


En dat heeft gewoon te maken met het feit dat men er niet voor uit durft te komen.
Hoezo met durft er niet voor uit te komen?? Ken je het concept jaarverslag niet? Openbaarheid van financiele gegevens van beursgenoteerde ondernemingen??

Ik zou als regulier bedrijf dergelijke cijfers ook niet naar buiten brengen, welke gek huurt nou 3 miljoen mensen in om ze allemaal 1300 euro te laten omzetten??

Best Erwin, het is niet voor niks dat bedrijven mensen ontslaan, zij streven na een zo hoog mogelijke efficiency per werknemer. Neem nu Ford, 30000 mensen eruit, maar wel ff een vette miljarden omzet in 2004, namelijk 171 miljard met een omzet per werknemer van ruim 520000, dat liegt er niet om. En toch doen ze er nog 30000 uit, rara hoe kan dat?

Dus geloof jij maar in die zeeer efficiente manier van MLM verkopen...

Erwin Uiterwijk
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:39

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Erwin Uiterwijk »

Triest toch.
Neem nu Ford, 30000 mensen eruit, maar wel ff een vette miljarden omzet in 2004, namelijk 171 miljard met een omzet per werknemer van ruim 520000, dat liegt er niet om. En toch doen ze er nog 30000 uit, rara hoe kan dat?
Weer 30000 gezinnen zonder inkomen.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Thunder »

@ Erwin

Fijn dat je inhoudelijk reageerd...

Maar ik denk dat deze 30000 arme zielen een goede prooi zijn voor de gretige MLM'ers, die nog een beetje extra downline moeten hebben.

Immers deze mensen zijn werkloos, geen sociaal vangnet, dus ideale prooien om te lokken met "goude bergen" in het MLM land...

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nee, dat kan ik niet en dat zal ik wel nooit kunnen ook.
En dat heeft gewoon te maken met het feit dat men er niet voor uit durft te komen. Ligt niet erg voor het oprapen. Dat zou ook niet echt zulke goeie reklame zijn.
Toch weerhoudt dit gebrek aan bewijs je niet om een dergelijke uitspraak te doen.
En waarom zouden die gewone bedrijven jaloers zijn? Waarop eigenlijk?
Op de gemiddelde omzet per distributeur/verkoper?
Of op het aantal mensen dat klakkeloos napraat wat er gezegd wordt en vooral niet zelf nadenkt terwijl ze hun centjes in een bodemloze put stoppen?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door student26 »

Triest toch.

Quote:
Neem nu Ford, 30000 mensen eruit, maar wel ff een vette miljarden omzet in 2004, namelijk 171 miljard met een omzet per werknemer van ruim 520000, dat liegt er niet om. En toch doen ze er nog 30000 uit, rara hoe kan dat?

Weer 30000 gezinnen zonder inkomen.
Zoals al werd gezegd: als je geen verstand van economie hebt, doe er dan ook geen uitspraken over.
Ford heeft simpel gesteld 2 opties:
1) Gooi er 30.000 man uit en continueer het bedrijf
2) Laat de boel op de fles gaan en stuur iedereen naar huis

Economie draait vaak om het maken van dergelijke beslissingen. Het is kiezen uit twee kwaden maar iedereen met verstand zou voor optie 1 gaan.

Gesloten