LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

c) Iets wat ik nog niet eens kan bedenken
Kom, kom, Maarschalk. Dan moet je toch een beetje beter de topics volgen. In situaties als dit neemt Jan zijn toevlucht tot het nooduitgang-scenario. Die had ik al eens uiteengezet in 'de discussietechnieken van de mlm-er'.
Het nooduitgang-scenario komt direct na het verkeerd interpreteren-scenario en/of het de ander woorden in de mond leggen waar je wél een weerwoord op hebt-scenario, als je echt helemaal klem zit in de discussie. De mogelijkheden zijn dan:

- "je hebt helemaal geen verstand van mlm, ik ga er verder niet meer op in"
- "je bent te dom, ik ga er verder niet meer op in"
- "je wilt het niet begrijpen en ik wil er geen tijd meer aan besteden, ik ga er verder niet meer op in"

of, als het je lukt in de tekst ergens iets te vinden waar je aanstoot aan kan nemen, zoals hier gebruikt:

"je gaat op de persoon spelen, ik ga er verder niet meer op in"

Het is dus optie c) geworden, maar had wel van tevoren al kunnen worden bedacht.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Het is dus optie c) geworden, maar had wel van tevoren al kunnen worden bedacht.
:) :D :lol: :) :D :lol: :) :D :lol: :) :D :lol:

:twisted: Jan v. E.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jan je stelt me niet teleur. Inderdaad optie c.
Met "kan ik niet bedenken" doelde ik op de precieze inhoud.
Ik zou mezelf eens flink achter de oren gaan krabben als jij van mening bent dat je mensen hier met respect hebt behandeld.

In de tussentijd wachten we nog steeds op het bewijs waarmee de "tegenstanders" de mond gesnoerd kan worden, maar jan zal het niet geven want het "wordt toch niet gelezen".

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Niet te veel nonsens verkopen hier....

I am watching you...... en de andere MLM-bashers.....


:wink:

JvE

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

Gegroet, tot jou richt ik me verder niet meer....
Dat voornemen was van korte duur...

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

hmmm,

Wat zal ik hier nu eens op gaan zeggen?
multiple choice?

tja dat zou te makkelijk zijn om sommigen onderuit te halen

Die had ik al eens uiteengezet in 'de discussietechnieken van de mlm-er'.
Het nooduitgang-scenario komt direct na het verkeerd interpreteren-scenario en/of het de ander woorden in de mond leggen waar je wél een weerwoord op hebt-scenario, als je echt helemaal klem zit in de discussie. De mogelijkheden zijn dan:
Onze discussie technieken? het lijkt me mn beste als je ieder antwoord van wi dan ook op deze manier tegemoed treed dat er weinig ruimte tot discussieeren oversteekt niet?

Uiteraard is alles wat wij melden belachelijk in jullie ogen.
Als ik een beetje probeer objectief te blijven wat voor mij zowel als voor jullie moeilijk blijkt te zijn!
Dan zie ik het volgende

Zowel maarschalk als econometrist (en de meeste anderen) , alswel Jan en ik en de rest zijn individuen met redelijk grote ego's!
Waar de een probeert dde ander onderuit tehalen met feiten al dan niet op waarheid berust(laten wij dit aan de toeschouwer overlaten)

Helaas gaat in het botsen der ego's meen ik, het nut of de onzin van deze discussie totaal verloren.
Wat de waarheid of niet is .............tja ik kan alleen maar tegen de toeschouwer melden dat zij dat helemaal zelf mogen uitvinden!

Is mlm een manier waar jij je wel of niet in thuisvoelt, mag je zelf weten.
Is conventionele marketing een manier waarin je jezelf thuisvoelt?,same deal
Werk je liever met een systeem wat een basis salaris hanteert en evt produktie bonussne, ook prima toch?
Werk je liever niet en vul je je kostbare vrije tijd met het vullen van forums en verspreiden van info waar van jij denkt dat de hele wereld erop zit te wachten, tja das ook jouw keuze.

Sommige mensen hebben nu eenmaal overal een mening over, en dat kan.

@econometrist in het onderwerp voeding waar jij als cijfer man ook ineens verstand van blijkt te hebben zal ik hier ook reageren.
Maar wat je daar hebt opgeschreven raakt dus echt kant nog wal.
A ik heb het over supplementeren gehad en niet over hbl.
B ik stel aan de kaak dat voeding niet meer levert wat het vroeger deed door div. oorzaken.
C Ik denk dat je heel hard aan de visolie moet want tot dat bericht had ik echt respect voor je maar nu heb ik het idee dat mn bejaarde opoe die al 10 jaar op sterk water staat meer heeft te bieden aan de wereld als jij, en dat spijt me werkelijk.

Ik raad iedereen ook echt aan om dit stuk eens aandachtig te lezen en daarna de clowneske reactie te lezen van iemand die beweerd gestudeerd te hebben te lezen, zodat jullie waarschijnlijk ineens gaan begrijpen wat ik bedoel met de hierboven beschreven ego's.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Is mlm een manier waar jij je wel of niet in thuisvoelt, mag je zelf weten.
Ga je dan voortaan ook vermelden hoe een klein aandeel mlm in de wereldeconomie heeft?
Ga je vermelden hoe weinig mensen erg geld aan verdienen?
Ga je ook vermelden welke professor zogenaamd zou aanprijzen dat Philips hbl moet volgen?

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

en ook maarschalk reageert naar verwachting.

en ook zijn EGO mag dat.
en ja het was de zelfde professor als waar jij aan refereerde
en ja ik heb ook dat geneuzel van student gelezen.
Ik kan je slechts vertellen wat ik verdien maarschalk en ook van mijn groep kan ik je een redelijke impressie geven,alleen kan en wil ik die cijfers gaan bewijzen? nee niet echt.
waarom niet? omdat je dan toch weer gaat lopen blaten dat ik niet representatief ben of zoiets.
Denk ik dat jij daardoor de aangewezen persoon bent om dit aan te bewijzen??? nee niet echt.
Jij bent negatief over wat dan ook en so be it!
Ik wens je veel succes in je kruistocht.

Met vriendelijke groet Bo

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En ook nu weer blijken mlm-ers onzin te verkopen.
Student26 heeft zelfs ooit aan deze professor gevraagd wat hij van mlm dacht. De respons van deze professor was dat hij op dit gebied niet echt een expert is.
Waarom hebben jullie toch steeds leugens en onzin argumenten nodig om dit prutsmethodiekje aan te prijzen.

En nee, ik ben niet geinteresseerd in wat jij en je downline verdienen. Nog nooit heb ik gezegd dat dit niet representatief is.
Wat ik wil zien is het bewijs dat al die miljoenen die niets verdienen aan mlm gewoon niet actief zijn.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Wat ik wil zien is het bewijs dat al die miljoenen die niets verdienen aan mlm gewoon niet actief zijn.
Probeer maar gewoon een org te bouwen.........
Dan heb je ZELF het bewijs geleverd......... :lol:

(graag bij een ander inschrijven..., aub... :twisted: )


JvE

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Maar.......

waar bLIJVEN al die ''zielige'' mensen???????

Ze ''durven'' niet....?

Ook anoniem niet? Net als jullie?

Of die mensen die NIET zielig zijn, maar jaren hebben geploeterd en geld ''erin hebben gepompt''.....?
Waar blijven ze?

Zal ik ZELF even een verhaaltje verzinnen....?

Gegroet.......

JvE (Oh jee..., bijna vergeten...:D......)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Pff, weer een nieuwe die het oude komt verkondigen... Lijkt wel of er een MLM bestaat waarbij het te verkopen produkt MLM zelf is...
Er is gelukkig nogal wat tegen het verhaal in te brengen, en dat is al gebeurd. Maar deze vond ik nog wel opvallend:
''Want dan is het toch beter en efficienter om mensen in loondienst te nemen en de oude structuur weer op te zetten!'', wordt toch het antwoord.
Vraag me niet naar de gedachte gangen van de tegenstanders hier.....
Die gedachtengang is vrij simpel: bepaal wat "beter" en "efficienter" is en trek je conclusies. "Beter" is natuurlijk vrij lastig, omdat dit niet echt meetbaar en zeer subjectief is. Efficienter is een stuk eenvoudiger, en in feite ook een goede indicatie voor "beter". Als je vervolgens bepaalt waaraan en waarmee je dit gaat meten, dan heb je je antwoord.

Natuurlijk blijft het dan nog steeds een lastige vraag, maar gezien de uitgebreide literatuur over efficientie is het wel te doen. Een voorzetje: een proces is efficient als de schakels in het proces "iets" toevoegen aan het uiteindelijke produkt. Voorwaarde is dan wel een vrije markt, dus concurrentie (ik neem aan dat ik dat niet hoef toe te lichten?). Gelukkig is er concurrentie genoeg en hebben we het over vrije markten.

Binnen het proces (van grondstof tot uiteindelijke verkoop aan de eindgebruiker) MOET iedere schakel toevoegen aan het produkt. Is dat niet het geval, dan is de schakel immers overbodig! Als gevolg van intensieve concurrentie wordt zo'n schakel "vanzelf" uitgeschakeld. Gelieerd hieraan zijn verschijnselen als integratie: kun je het zelf goedkoper / beter, dan neem je dat deel van het proces in eigen hand. Kan "de markt" het goedkoper / beter, dan besteed je het uit. Affijn, de strekking is wel duidelijk denk ik.

Binnen een regulier proces zijn er dus schakels, die "iets" toevoegen aan het produkt. Dit kan van alles zijn, maar in het algemeen hebben we het over "waarde". Die waarde kan een gevolg zijn van een actie die direct invloed heeft op het produkt (bijvoorbeeld: een staalplaat van 10 bij 2 meter wordt in stukken van 1 bij 1 gehakt voor toepassing in een koelkast), maar kan ook iets anders zijn, zoals distributie van het produkt (waarmee waarde wordt toegevoegd door het bijvoorbeeld op een voor consument handige plaats te brengen). Iedere schakel zal voor zijn waardetoevoeging een vergoeding eisen, wat niet meer dan logisch is. Deze vergoeding zal in principe marktconform zijn (overprijzen wordt vrijwel direct afgestraft en lokt soms meer concurrentie uit, onderprijzen brengt de continuiteit in gevaar).

Volgens deze redenatie kan MLM dus nooit efficient zijn. Als voorbeeld:

A produceert een produkt (van grondstof tot eindprodukt). Zij distribueert ook zelf naar winkels (of zelfs direct aan de consument). Consumenten kopen het produkt. Er zijn geen andere schakels.

B produceert een produkt (van grondstof tot eindprodukt). Zij distribueert naar de MLM verkoper (of zelfs direct aan de consument). Consumenten kopen het produkt. Er zijn geen andere schakels.

In geval A wordt er op 2 plaatsen verdiend: bij A en bij de winkel.
In geval B wordt verdiend bij B, bij de verkoper, maar ook bij zijn upline. En in dat laatste zit het verschil. Als A namelijk wél tussenschakels gebruikt, dan is dit ENKEL omdat A het zelf niet goedkoper / beter kan. De schakels voegen dan iets toe (zie hiervoor). Bij B ligt de situatie totaal anders: B voegt waarde toe, de verkoper ook (hij doet het praatje, toont het produkt, levert het wellicht af, biedt service), maar zijn upline heeft niets met deze verkoop te maken. Je kan beargumenteren dat zijn directe upline (de eerstvolgende boven hem) dat nog wel doet, bijvoorbeeld motivatie en training, maar niet dat de lagen daar weer boven dat doen. Het enige wat zij doen is "er zijn". En ja, zij hebben "ooit" de directe upline van onze verkoper gewerfd, maar dat had evengoed iemand anders kunnen zijn, of zelfs het moederbedrijf zélf. Ze voegen daarom geen enkele waarde toe aan het produkt, en zouden in ieder normaal proces uitgeschakeld zijn wegens inefficientie.

Lijkt mij een zeer begrijpelijke en logische gang van zaken. Geen enkele sprake van een vreemde gedachtengang. En nu komen er uiteraard reacties als "wat een verhaal" / "te lang en oninteressant om te lezen" / "raaskal niet zo" / "je begrijpt er niets van" / enzovoorts, maar werkelijk waar, dit is een verhaal dat na duizenden jaren economie niet verworpen kon worden, omdat het klopt als een bus.

Het probleem is blijkbaar dat MLM'ers OF geen zier van economie begrijpen OF geen zier van economie WILLEN begrijpen, omdat het de grond onder hun methodiekje vandaan slaat. Zo simpel liggen de zaken.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Het probleem is blijkbaar dat MLM'ers OF geen zier van economie begrijpen OF geen zier van economie WILLEN begrijpen, omdat het de grond onder hun methodiekje vandaan slaat. Zo simpel liggen de zaken.
Dit gedeelte is duidelijk....

Vind de rest blabla.... Gooi maar in mijn pet....

Ik weet wel, dat wanneer ik méér overhoud, als producent zijnde, met een mlm structuur de met de conventionele structuur... het me WORST zal zijn wat een econoom voor me uitrekent.......!

En wanneer ik méér verdien, als tussenschakel, met tijdelijk werken dan met permanent werken.... dezelfde conclusie......

JvE

En luister..., in mijn ogen ben je pas ''slim'' wanneer je iets ingewikkels als hierboven... héél eenvoudig kunt uitleggen...

Ergo... Je bent (nog) niet knap (genoeg).... :lol:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik weet wel, dat wanneer ik méér overhoud, als producent zijnde, met een mlm structuur de met de conventionele structuur... het me WORST zal zijn wat een econoom voor me uitrekent.......!

En wanneer ik méér verdien, als tussenschakel, met tijdelijk werken dan met permanent werken.... dezelfde conclusie......
En jij hield hoeveel over aan dat mlm geode van je? 50 euro per maand was het toch? Nou, dan is het bewijs geleverd dat mlm de beter methode is.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Juliie zijn een paar vieze, jonge mannetjes, die het hun lust en leven is anderen te proberen te kleineren en te beledigen......

Jezelf beter te laten lijken door een ander omlaag te halen..... :cry:

Je maakt alleen maar reclame voor ons door zo a-sociaal te reageren op alles....... 8)

En ook als wij, de baas of ik, NIET kijken..... tocvh door gaan met je werk......

40 jaar volhoudern dan krijg je een plastic horloge ....:?

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door jurrien »

Over vies mannetje gesproken. Is er ergens een spiegel voor je ?
En niet anoniem hoor .
Jurrien

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Dit gedeelte is duidelijk....
Vind de rest blabla.... Gooi maar in mijn pet....
Precies de reactie die ik dus al voorspelde. Wat is het nou Jan, vind je het blabla omdat je het er niet mee eens bent, of omdat je het niet snapt (zoals je met de rest van je reactie impliceert)? Als het het eerste is, mag je uiteraard toelichten waarom je het er niet mee eens bent. Als het het laatste is, dan ben je eerlijk, maar niet zo slim. Ik heb het namelijk vrij simpel uitgelegd, en zelfs voorbeelden en toelichting tussen haakjes erbij gezet.
Ik weet wel, dat wanneer ik méér overhoud, als producent zijnde, met een mlm structuur de met de conventionele structuur... het me WORST zal zijn wat een econoom voor me uitrekent.......!
Dan is vraag 1 dus: houdt de producent er nou daadwerkelijk meer aan over? Die vraag IS beantwoordbaar, je hoeft immers maar 2 dingen te doen:
Neem 2 bedrijven, 1 traditioneel en 1 MLM, die min of meer vergelijkbaar zijn (branche, zaken als "ouderdom", aantal personeelsleden, omzet).
Zet voor beiden neer wat de omzetten zijn, en wat de winsten en klaar.
En wanneer ik méér verdien, als tussenschakel, met tijdelijk werken dan met permanent werken.... dezelfde conclusie......
Idem dito. Neem een MLM'er en een verkoper, en zet hun netto inkomsten af tegen geinvesteerde tijd. Moet toch niet zo moeilijk zijn?
En luister..., in mijn ogen ben je pas ''slim'' wanneer je iets ingewikkels als hierboven... héél eenvoudig kunt uitleggen...
Veel eenvoudiger IS het niet uit te leggen. De basis is simpel: een proces is pas efficient als alle schakels een bepaalde waardetoevoeging waarmaken. Dat ik het wat uitgebreider toelicht is omdat je zeker bij jou alles moet hebben afgedekt (anders verzin je weer ergens een gat in het betoog en probeer je daarmee het verhaal tot onzin te verklaren).
Ergo... Je bent (nog) niet knap (genoeg)....
Aan ECHT domme mensen valt niets uit te leggen, die snappen het toch nooit, hoe simpel je het ook uitlegt.

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

hmmmm tis maar wat je wil zien en hoe je daar je persoonlijke mening over vormt.

Over vergelijkbaar bedrijf das makkelijk.
Slim fast van Unilever was een bedrijf met kwalitatief mindere maar vergelijkbare produkten.
Unilever heeft deze divisie binnen 3 of 4 jaar (niet zeker)afgestoten omdat de prognoses niet gehaald werden.
Wij bestaan 25 jaar binnen een mlm concept zou genoeg moeten verklaren denk ik.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

hmmmm tis maar wat je wil zien en hoe je daar je persoonlijke mening over vormt.
Dat ligt aan het onderwerp van gesprek. Sommige dingen kun je simpel bewijzen aan de hand van keiharde cijfers, bij andere zaken is dat lastiger.
Over vergelijkbaar bedrijf das makkelijk.
Slim fast van Unilever was een bedrijf met kwalitatief mindere maar vergelijkbare produkten.
Unilever heeft deze divisie binnen 3 of 4 jaar (niet zeker)afgestoten omdat de prognoses niet gehaald werden.
Wij bestaan 25 jaar binnen een mlm concept zou genoeg moeten verklaren denk ik.
Ik weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt, maar op de website van Unilever staat:
De feiten
Voor het eerst op de markt gebracht in de VS in 1977.
Slim·Fast producten worden wereldwijd verkocht.
Slim·Fast is in de VS verreweg het grootste merk in dieetvoeding en voedingssupplementen.
Slim·Fast is sinds 2004 in Nederland ook marktleider in dieetvoeding.


Zie http://www.unilever.nl/onzemerken/voedi ... efault.asp

Zegt niets over de winstgevendheid natuurlijk, maar kennelijk kies je je voorbeelden niet bepaald zorgvuldig... Slim Fast is dus ook geen apart bedrijf, tenminste ik kan er geen losstaande financiele gegevens over vinden zo snel.
Wij bestaan 25 jaar binnen een mlm concept zou genoeg moeten verklaren denk ik.
Van dezelfde website: Al meer dan 25 jaar maken we uitgebalanceerde voedingsproducten die mensen helpen de extra kilo’s kwijt te raken.
Toevallig he ;-)

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Neem 2 bedrijven, 1 traditioneel en 1 MLM, die min of meer vergelijkbaar zijn (branche, zaken als "ouderdom", aantal personeelsleden, omzet).
Zet voor beiden neer wat de omzetten zijn, en wat de winsten en klaar.


1-----Amway.
45 jaar op de markt.
(eigen) Omzet 4.2 miljard.
personeelsleden: +/- 1.300

2-----Rentokil Initial
on the Forbes 2000 Business services & supplies RANK
Sales $4.46 bil
Employees 94.064

Wat is er mis mee???????

JvE :lol:

Gesloten