LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] herintredende wao'ster

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
leoniep
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:05

herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door leoniep »

Ondanks dat ik een fantastische begeleidster heb bij een reintegratieburo. lukt het niet om aan het werk te komen. Het buro zegt ook dat het erg moeilijk is om een herintredende moeder, wao'er, parttimer aan het werk te krijgen. En dat is niet omdat ik niet wil, maar omdat er geen vraag is naar kleine parttime baantjes.
Hoe doen jullie dat? hoe komen jullie weer aan de slag?

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik ben door stom toeval via mijn vrijwilligerswerk voor 11/2dag per week aan de slag gekomen. Dus ja stom geluk gehad eigenlijk.

Voor die tijd was mijn ervaring dat veel werkgevers bij het horen dat ik een niet volledig herstelde WAO'er met psychische klachten was afhaakten.

En de maatschappij is/lijkt vooral ingericht op mensen die 40 uur of meer willen werken.
Nu de economie wat aantrekt komen er misschien wat meer kleinere part-time baantjes vrij. Dus oren en ogen goed open houden en hopen op een portie geluk

leoniep
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:05

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door leoniep »

Dank je Sunbow, misschien moet ik het via het vrijwilligerswerk proberen.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door chubi »

En zet dit als een gewone baan op je C.V. als ze er echt om vragen kun je altijd nog vertellen dat het om vrijwilligerswerk gaat.

achmed666
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 aug 2005 00:45

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door achmed666 »

En zet dit als een gewone baan op je C.V. als ze er echt om vragen kun je altijd nog vertellen dat het om vrijwilligerswerk gaat.
Zou ik niet doen, er wordt in de boze buitenwereld schamper gedaan over vrijwilligerswerk. Omdat het geen echt werk is, niet betaald en dus ook minder regels, dus geen arbeidspatroon.

Zelf werk ik veel met vrijwillgers (ik zit in de verslaafdenopvang), en er is toch een verschil in mentaliteit tussen diegene die het vrijwillig doen en de Melketiers bijvoorbeeld.

Voorbeeld om 7 uur savonds start de shift die het snurkhuis op orde gaat brengen: de melketiers (die door mijn gemeente gehandhaafd blijven) zijn altijd keurig op tijd. Vrijjwiliggers zelden. want.. "dit kwam ertussen dat kwam ertussen". Als je er dan wat van zegt krijg je de volle laag: "dat het wel vrijwilligerswerk is hoor" en "dat het wel leuk moet blijven".

Als dit nou een constatering alleen van mij was, maar TNO arbeid heeft er onderzoek naar gedaan en mijn bevindingen blijken te kloppen. Omdat veel P&O ers dit weten (is gepubliceerd in de PW) zien ze vrijwillerswerk omdat je werkloos bent, ook niet als echt werk, maar als een kneus die regulier niet aan de bak kon komen.

Zet vrijwilligerswerk dus wel op je CV, maar daar waar het hoort bij nevenactiviteiten dan wordt het gezien als iets nobels wat je met je vrije tijd doet.

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door kidcat »

Achmed666.
de melketiers (die door mijn gemeente gehandhaafd blijven) zijn altijd keurig op tijd.
Klopt. Melkertiers (of ID-ers) werken hard voor hun, over het algemeen schamele, salaris.

Welke gemeente? Ben ik wel benieuwd naar...
Zijn er dus toch nog gemeentes die hun gesubsidieerde mensen met respect behandelen!
Maar voor hoelang blijven ze gehandhaafd??

Groet,
Kid

gedumpte ID-er :(

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door Inter »

Welke gemeente? Ben ik wel benieuwd naar..
In Rotterdam bijvoorbeeld. Wel niet allemaal .

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: herintredende wao'ster

Ongelezen bericht door chubi »

Zou ik niet doen, er wordt in de boze buitenwereld schamper gedaan over vrijwilligerswerk
Ik denk juist wel dat bedrijven het goed vinden. Het zegt namelijk iets over de persoon. Een tijdje geleden kwam zelfs in het nieuws dat ze mensen die werkte en een vrijwilligerswerk wilde doen,dat ze die mogelijkheid kregen van de werkgever.

Gesloten