LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

Winst, Jan. Zet erbij wat de winsten zijn werd er gevraagd. Die omzet die jij noemt daar gaan dus nog wel eventjes de verkoopkosten vanaf. En aangezien mlm zo goed verdient, zal dat een aardige post zijn met die 3,3 miljoen zelfstandige ondernemers...

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Winst, Jan. Zet erbij wat de winsten zijn werd er gevraagd. Die omzet die jij noemt daar gaan dus nog wel eventjes de verkoopkosten vanaf. En aangezien mlm zo goed verdient, zal dat een aardige post zijn met die 3,3 miljoen zelfstandige ondernemers...
Dat is niet de logica die spreek.... Dat is ''de ziekte in hebben''...... :(

WAT een getallen hè?
Daar gaan je haren van overeind staan........ :lol:

En een beetje dom doe je wel daardoor, toch.....?
Ze doen inderdaad veel voor de distributeurs...., maar wat denk je dat het is.....?
Een liefdadige instelling of zo......? De kosten van de distributeurs worden betaald door..........? Jawel..... De distributeurs. :)
(Zal je wel weer wat over te zeggen hebben.... Een discussie met een baard... Je bent geen ondernemer, dusd je snapt dat TOCH niet..)
(en denk je dat ze 45 jaar door blijven gaan met ''verlies'' draaien.....?
35% van de verkoopsprijs is voor Amway. (+ premies van partnerstores!)
Het is een bedrijf..... Ze willen, en maken W I N S T .....!!!!

1.300 man personeel.....! Gaaf hè????

Maar jij zal nooit.... nooit.... nooit maar dan ook NOOIT toegeven dat je geen RUK weet van de economie in MLM......! :roll:

JvE
(en de winst van Amway......? Het is een privé onderneming....
Hun winst hebben ze nog NOOIT bekend gemaakt, (dacht ik...), maar een ''econoom'' als jij moet dat toch wel uit kunnen rekenen....?
Zo'n omzet met ZO weinig personeel..... 8)

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

1.300 man personeel.....! Gaaf hè????
En volgens MIJ klopt de opgave van Forbes helemaal niet, want er staat mij iets bij dat dat 13.000 moet zijn, wereldwijd...... 8)

Natuurlijk had IK nu beter op moeten letten wat IK schreef...., waarmee natuurlijk weer is aangetoond dat MLM één grote volksverlakkerij is....!!! :wink:

JvE

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jan, jan, jan, opnieuw kruip je er weer onderuit, terug onder je steen zogezegd.
Inderdaad die 3,3 miljoen zelfstandig "ondernemers" die nog meedoen. Zullen we dan nogmaals het aantal personeesleden gaan vergelijken? Of de omzet per verkoper, waarbij de 3,3 miljoen "ondernemers" niets anders zijn dan verkopers.
Zullen we daarna eens gaan kijken naar hoe succesvol de verkopers van beide bedrijven zijn Jan?

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Jan, jan, jan, opnieuw kruip je er weer onderuit, terug onder je steen zogezegd.
Een MIN, vies mannetje ben je.......

Je haren GINGEN overeind staan hè? :lol: :lol: :lol:

Je gedraagt je behoorlijk a-sociaal en ik ben mezelf aan het vernederen dat ik me tot jou richt......
Ik zal me verder dan ook niet meer tot jou richten, want je bent me te min.

MAAR..... Elke x dat iemand hier door jou wordt voorgelogen.... zal IK er zijn om ze eerlijk voor te lichten en je verdachtmakingen en leugens aan de kaak te stellen..., zodat je bezig MOET blijven ''op de man'' te spelen..... want je argumenten zijn alleen maar acceptabel voor dat handjevol volgelingen die je hier de laatste 2 jaar hebt gerecruteerd..... :twisted:

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ooit bij rentoklil init. heb gewerkt.
Ik ben daar weggegaan omdat ik het niet eens was met het volgende:
(tevens een van mijn bezwaren tegen sommige vormen van traditionele marketing.)

Als ongedierte bestrijder werkzaam. toen der tijd voor een bruto aanvangssalaris van maarliefst.........schrik niet FL 3000,- bruto.

Wat het beleid is van rentokil is dat iedereen binnen rentokil zgn tips mag uitschrijven.
Om een beetje te kunnen leven MOET je wel.
Dat hield in dat ik per klant maar een x aantal minuten had voor een behandeling van wat dan ook.
Het eerste wat je dan ging doen (in de door client betaalde tijd notabene, Dit werd je ook geleerd)
was controleren van het toilet, kon client nog handdoekautomaten gebruiken, zeep dispencers, was de schoonmaak goed geregeld, kon client nog een electrische vliegenvanger hebben etc etc. waarom deed je dit? Omdat je standaard salaris zo verdomd laag was en de kosten van je bedrijfsauto daar ook nog vanaf moesten.

Nu ben ik een redelijk eigenwijze vogel, endeed alleen maar tippen als ik dacht dat mijn client daar ook beter mee af was. En dit dan ook voornamelijk op mijn vakgebied het bestrijden van ongedierte.

Ik ben mijn ontslag gaan indienen omdat ik de volgende brief kreeg met in de envelop toegevoegd een mooie lederen portomonee met daar in gestanst het woord "TIPPER".

De omzet van Rentokil moet omhoog daarom willen wij dat er op de werkplek meer tips geschreven gaan worden etc etc.
Hierbij vergat rentokil even wat de positie van de klant was.

Met als gevolg dat collega's in jouw vakantie o.i.d bij jou in je rayon de grote verkopers gingen uithangen, men daarbij ook niet schroomde om te vertellen dat de dienstdoende collega in het betreffende rayon er de ballen van snapte alleen maar om hun eigen salaris omhoog te krikken.
Wat inhield dat ik een relatie die ik opgebouwd had met client weer kon gaan herstellen en alle onzinnige produkten moest gaan onderhouden of terugsturen, Voor het onderhoud was ook geen extra tijd beschikbaar.

HMMMMM das toch een redelijk sociaal geaccepteerd bedrijf en toch dit soort praktijken.
Nu zou je je kunnen afvragen of ik dan wel geschikt was voor deze baan, Ik denk het wel tijdens mijn gesprek met vestegingsmanager kreeg ik het aanbod om te blijven met een salarisverhoging van zo'n 1100 gulden.
Helaas kan ik me niet vereenzelvigen met dit soort praktijken en ben ik opgestapt.

Ik kan me daardoor heel goed voorstellen dat sommigen heel wat moeite hebben met een vorm van mlm, daar er absoluut zeer opdringerige typjes tussen zitten met slechts een doel namelijk verkoop.
Met zeep en waspoeder heb ik niets, ook niet met steakmessen van amway die nooit bot worden waar ik nu nog geen deeg mee kan snijden(sorrie jan)en dus met veel plezier over welke plek van mijn lichaam durf te halen.

Ik werk daarom bewust met herbalife. Omdat ik er een heel goed resultaat mee heb bereikt, omdat binnen mijn gezin er waanzinnige resultaten mee zijn bereikt, Omdat ik als mensen bij mij komen ik een advies geef waar die mensen wel of niet iets mee kunnen dat is de beslissing van de prospect, Omdat als zij starten ik een relatie met die mensen opbouw dmv de begeleiding en hun mag coachen naar een resultaat.Daaruit ook herhalingsverkopen volgen en je daar een leuk salaris mee kan verdienen.

Wat verdien ik?
Nu ik heb gemiddeld tussen de 30 en 50 klanten, laten we voor het gemak middelen zeg 40.
Zeg dat een gemiddeld pakket zo'n 130 euro per maand kost(eet de klant 30 dagen 2 x per dag van)Dat is een omzet van zo'n 5200 euries.
Ik zit op de hoogste inkoopskorting van 50%, dus zo ongeveer 2600 euro bruto.Laten we veilig gaan zitten en zeggen dat ik van die bruto winst 50% apart zet om belastingen etc te betalen. dan heb ik zo'n 1300 euro netto.(voor de volledigheid ik heb het nu slechts over voeding, ook hebbenb wij nog een huidverzorgingslijn die mijns inziens lucratievere percentage's levert daar het minder tijd kost aan begeleiding en je door middel van workshops een groter aantal klanten kan bereiken in een zelfde tijd, alleen ligt mijn prioriteit hier niet daar ik zo enthousiast wordt van voedingstestamonials)

Qua tijd kost mij dit..........zeg een uur per klant per maand in de begeleiding. Daar wij veel werken met mond op mond reclame is het verkrijgen van nieuwe klanten niet echt een tijdrovende bezigheid.
Ieder mens doet namelijk aan netwerken, als men in een werkelijk fantastisch restaurant heeft gegeten vertel je dat ook op een aanbevelende manier aan je kennissen, het verschil tussen de rest en mlmers is dat de laatste groep er ook voor betaald krijgt.

Dit is slechts mijn verkoop, hiernaast heb ik ook nog een gestaag groeiende organisatie met wie ik werk. door middel van coaching en inspireren en motiveren is mijn voornaamste taak er voor te zorgen dat de mensen in de org. dit ook voor elkaar krijgen. Het belangrijkste binnen een mlm structuur is namelijk zorg voor money in the pocket, dat is namelijk waar het uiteindelijk ook om draait.

Als dat niet zou gebeuren zou een mlm concept namelijk binnen no-time uitgestorven zijn. In de i-ditie Kamerkrant Friesland, nr.10 2005 http://www.kvk.nl/
Staat de volgende tekst te lezen:
Netwerkmarketing is booming

Vaak onterecht geassocieerd met verboden pyramideconstructies: netwerkmarketing. Eén ding is zeker: netwerkmarketing is booming als manier om producten te verkopen.

De manier waarop netwerkmarketing is gebaseerd, zit in de benaming verborgen. Het is een marketingmethode die gevormd wordt door een netwerk, een team. Het in de markt zetten van een product wordt gedaan via een organisatie waarin iedereen aan elkaar gekoppeld is, een gevolg van de mond tot mond reclame door de distributeurs binnen het netwerk. Deze onafhankelijke mensen, de distributeurs die hun zaken eenvoudig kunnen regelen vanuit huis, gebruiken de producten zelf, laten de producten aan anderen zien en ontvangen een ruime winstmarge welke groeit naarmate het klantenbestand groter wordt.

Invasie Met de komst van internet verandert de handelswereld. De gevolgen zijn onder andere te zien aan de opkomst van ‘nieuwe’ handelsvormen. Eén van die handelsvormen is netwerkmarketing, ook wel team marketing of franchise marketing genoemd. In de jaren ‘70 en ‘80 was er al sprake van een regelrechte invasie van dit soort bedrijven, in bijna alle branches. Honderden van deze firma’s kwamen, beloofden het grote geld, en gingen weer. Uit deze tijd stamt ook de gereserveerde houding tegenover deze bedrijfstak.
Maar tegenwoordig ligt de situatie anders. Alleen de meer solide opererende bedrijven zijn overgebleven. De cijfers liegen er niet om. Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 100 miljard dollar via deze handelsweg omgezet. In de Benelux alleen al zijn op dit moment naar schatting 150.000 tot 250.000 mensen met netwerkmarketing bezig. En daarbij komt, dat volgens experts de grote doorbraak van deze handelsvorm nog moet aanbreken, mede door de toename van het internetgebruik.

Switch Bedrijven ervaren dat de consument minder goed bereikbaar is. De switch naar het netwerkmarketing model is dan soms een oplossing. Zo stapte bijvoorbeeld het cosmetica bedrijf Avon over op netwerkmarketing, maar ook grote bedrijven maken er gebruik van. Zo gebruiken Mercedes en BMW netwerkmarketing om de Smart auto en de C1 motor in Italië te verkopen. Netwerkmarketing is niet een tovermiddel om snel rijk te worden. Het grootste nadeel van netwerkmarketing blijft, dat het systeem alleen werkt als er nieuwe partners bijkomen. Stopt de aanwas van collega’s, dan stopt de groei, en dus de geldkraan.

Vooral die laatste zin is een belanrijke.
Stopt de aanwas van collega’s, dan stopt de groei, en dus de geldkraan.
Dus met andere woorden als de aanwas niets verdienen kon zou er geen toekomst meer zijn en zou een bedrijf niet groeien.
Nu bestaat hbl sinds 1980, in het eerste jaar was er 2 millioen dollar omzet, inmiddels 25 jaar later 2,01 milliard dollar.
Met dat in je achterhoofd mag je toch wel gaan kijken of de meningen van tegenstanders intuitieve meningen zijn want de cijfers zeggen anders als zij zeggen.
En ja als we dit zouden delen door het exact ingeschreven aantal distributeurs dan kom je op een flut bedrag uit.
Wat niet vergeten mag worden is dat op 1 produkt net als in traditionele marketing op meerdere plaatsen verdiend wordt.

1 direct sales door distr met korting tussen 25-en42%
2 daarboven een supervisor met een indirecte winst van tussen de 8 en 25 %
3 daarboven tot 5 % royalties wat op 3 lijnen diep wordt uitbetaald
4 daarboven op nog bonussen 2-4-6 % oneindig diep tot de eerste persoon in de lijn die de bonus ook ophaalt.
Dus mn beste maarschalk, de omzetten delen door het aantal distributeurs klopt gewoonweg niet.
Ook vergeet je dat ik alleen al een stapel kopieen van licenties heb liggen van mensen die helemaal niets meer doen./

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is geworden.
Als je wil kan ik onze maniren van verdienen ook nog wel gelijktrekken en uitleggen naar normale marketing hoor.
Met vriendelijke groet Bo

[/quote]

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is geworden.
Als je wil kan ik onze maniren van verdienen ook nog wel gelijktrekken en uitleggen naar normale marketing hoor.
Vind het weer een dappere poging van jou...... 8)

Oppassen, want je wordt zo ''terug onder je steen'' gestuurd! :lol:

Waarom heb jij die ''botte'' messen niet terug gestuurd?
Wist je niks van de garantie?
Ik heb retouren gezien waar een normaal mens van zegt:
Dat vergoeden we niet!" En de ''zeepfabrikant'' vergoedt ze.

Je ondermijnt je eigen verhaal over MLM.
Kan gebeuren natuurlijk., maar waarom niet retourneren?
Een lekker voorbeeld voor je downline.....
ZO kun je nooit een zaak opbouwen :(

En je affiniteit met ''zeep en waspoeder''........ :?

Heb je geen tandpasta in jullie assortiment?
Maar die gebruik je niet want je hebt geen affi.....?
En ik weet niet wanneer je Amway distr. was, maar nooit gehoord van Artistry, Nutrilite, waistline of ELLS programma? (www.waistline.nl)

Ik heb nog nooit gehoord van iemand die GEEN succes had bij het ene bedrijf, maar WEL bij het andere (MLM) bedrijf.....

Ik hoop dat je je realiseert dat een normaal bedrijf HOOPT dat mensen hun producten terugsturen wanneer zij niet tevreden er mee zijn....!

Ik HOOP dat mensen mij laten weten dat er iets mis is met hun alarmsysteem.... Al DENKEN ze maar dat er iets mis is!
I wanna know!!!!!

Kan me ook voorstellen dat met een klein assortiment je gelijk een klant kwijt bent wanneer iemand over ''het'' product niet tevreden is.....!
En een klant die niet tevreden is over de messenset en NIET retourneert....... blijft geen klant voor de tandpasta, waspoe of scheerschuim... (of blijft geen distributeur, of ben jij WEL nog IBO???)

Ik gooi het idee over ''retouren'' wel eens op ons forum.
Er is trouwens een HBL collega van je op ons forum, niet meer actief Amway distr., maar hij BLIJFT IBO omdat er zat andere producten zijn die hij WEL fijn vindt.

En de ''affiniteit''......? :roll:

Mij zal het HELEMAAL een zorg zijn of ik een product WEL of NIET ''fijn'' vind, wanneer 'men'' het maar ''fijn'' vindt. :lol:

Er zijn echter wel degelijk artikelen waar ik behoorlijk enthousiast over ben....!
Maar heb ik nou affiniteit met zeep.....? Niet echt! Maar ik gebruik het wel! (Er zitten wel leukere speeltjes in ons assortiment... :lol: )

Succes en ik ben benieuwd naar het commentaar van de verkenner...

JvE

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

sorrie jan,
Het is totaal niet mijn bedoelking geweest om amway of welke vorm van mlm af te kraken.
Het messenset heb ik kado gekregen en dient nu als hobbymessenset.
Dat is mijn keuze.
Ik bedoel te zeggen dat ik het bedrijf heb uitgekozen wat bij mij past.
Wat anderen kiezen is hun pakkie aan.
Ik ben wel op div. presentaties geweest en ook van amway.
20 jaar geleden al.
IK vindt (mijn menig dus) dat in mlm het systeem ondergeschikt behoort te zijn aan de produkten. Bij Amway bv heb ik heel lang die spuitbus met raamreinigers schuim gebruikt, geweldig maar voor mij geen basis voor een bedrijf te starten. Tupperware heeft ook prachtige produkten en zijn zeer zeker de beste in zn soort, alleen ik vind winkelen bij xenos leuker. Het zijn maar keuze's.

Bij de div. systemen die ik wel heb onderzocht merk ik wel dat het vaak belangrijker is om een downline te creeeren om geld te verdienen.
Wat ik bedoel is de grootste groep gebruikers bestaat in dit geval uit distributeurs. Dat is een manier die mij niet nader aan het hart staat. Misschien ben ik wel bij een verkeerde presentatie terechtgekomen, of uitgenodigd door de verkeerde persoon, allemaal mogelijkheden.

Euphony ook bekeken , sorrie ook niet mijn ding.
Nog een x aantal dingen bekeken (toen was ik al hbl distr. en ik was dat niet zat slechts vergelijkend marktonderzoek).
Voor mij hebben de produkten die hbl dan ook biedt, mn hart gestolen als ik het zo noemen mag.Waarschijnlijk was ik zonder die produkten ook nooit verder gaan kijken en had ik nu misschien wel een handje kunnen geven aan maarschalk, student en econometrist, tja balletje kan raar rollen.

Tevens moet ik je vertellen dat ik het voor mijzelf UITGELOTEN vindt om ooit van de een naar de andere te hoppen. Ik ben ZEER tevreden met wat ik kan doen voor hbl en wat zij voor mij doen.
Het is zelfs VERBODEN vanaf een bepaald nivo om met meerdere systemen tegelijk aan het werk te zijn.
HBL is mijns inziens namelijk niet alleen een manier om geld te verdienen maar een manier om daadwerkelijk iets te betekenen in de algehele gezondheidstoestand van mensen.
Dus nee de bedrijven die je opnoemt zeggen me niets en nee ik ga ze ook niet bekijken.Ik zit namelijk voor mijn gevoel op dit gebied al bij de BESTE die er is.
En de ''affiniteit''......?

Mij zal het HELEMAAL een zorg zijn of ik een product WEL of NIET ''fijn'' vind, wanneer 'men'' het maar ''fijn'' vindt.
En in dit stuk verschillen jij en ik dus totaal. Mijn eerste zorg bij mijn klanten is dat ZIJ geholpen zijn, en het RESULTAAT halen wat ZIJ voor ogen hebben. Dat houdt in dat ik niet en nooit GOK met mijn produkten, IK gebruik elk produkt wat in ons assortiment zit. Voor de BINNEN en BUITEN kant van mijn lichaam.En de produkten waar ik minder resultaat en/of gevoel bij heb verkoop ik ook daadwerkelijk minder.

Juist door dit te zeggen {quote]Kan me ook voorstellen dat met een klein assortiment je gelijk een klant kwijt bent wanneer iemand over ''het'' product niet tevreden is.....!
En een klant die niet tevreden is over de messenset en NIET retourneert....... blijft geen klant voor de tandpasta, waspoe of scheerschuim... (of blijft geen distributeur, of ben jij WEL nog IBO???)[/quote]
maak je jezelf bijna belachelijk. Als het jou geen ruk kan schelen wat je verkoopt aan je prospect zolang je maar verkoopt haal jij jezelf naar beneden.
Dit is dus onder andere de reden dat ik wel met HBL werk en niet met ander soort bedrijven.

Sorrie jan, Ik heb het wel eens over rotte appels gehad en daar mee doelde ik op collega's binnen de hbl scene die dit soort praktijken in leven houden.
Het spijt me als jij vindt dat ik daarmee het MLM systeem onderuit haal, Maar ik sta voor wat ik doe en daar hoort dit niet bij.ETHIEK staat bij mij en zo'n 95% van mijn collega's hoog in het vaandel.

Groetjes Bo
Laatst gewijzigd door Slingerding op 16 dec 2005 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Bo,

Ik was ook niet beledigd.......

Maar bepaalde dingen moeten toch in perspectief gezien worden.....,
maar je kop staat natuurlijk niet altijd naar een bepaalde impressie die je van iets krijgt.

Persoonlijk snap ik nooit dat iemand zegt:

Zeep trekt me niet zo:
Sierraden trekken me niet zo:
Dat wellness gedoe trekt me niet zo:
Kleding trekt me niet zo:
Telefonie trekt me niet zo:

En ALLEMAAL gebruiken we het en het is wel leuk om te kunnen zeggen:

''W've got it all'', (wijlen Jay vanAndel)

Succes. JvE (ay,ay.... Bijna vergeten.... :lol: .... :wink: )

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

En een beetje dom doe je wel daardoor, toch.....?
Wat dom is, is om met omzetcijfers te komen als er om winstcijfers wordt gevraagd. In het beste geval betekent dat dat je niet goed gelezen hebt, maar ik sluit ook helemaal niet uit dat je het verschil tussen deze twee niet weet.
Toch heb je een goeie job gedaan deze twee bedrijven naast elkaar te zetten; vergelijkbare omzet, vergelijkbare produkten en daarmee waarschijnlijk ook vergelijkbare produktiekosten en.... 81.000 man verschil in personeel.
Maar er is nog een verschil: met het betalen van de salarissen van al die 94.000 man ligt het produkt van rentokil dan ook wel bij de klant. Bij amway daarentegen, liggen de produkten na de fabricage in de magazijnen van de distributiecentra, en dan? Dan zijn er maar liefst 3,3 miljoen mensen nodig om die produkten alsnog bij de klant te krijgen. Dat is dan blijkbaar wat rentokil met die 81.000 man heeft gedaan. Dat geeft al een eerste indruk van de efficiëntie van mlm. Hoe onderhoud je zulke aantallen mensen in hemelsnaam? Hier begin ik inderdaad zoals je zegt een beetje geen ruk meer van de economie van mlm te begrijpen. Gelukkig breng jij me snel weer op het rechte spoor:
De kosten van de distributeurs worden betaald door..........? Jawel..... De distributeurs.
Kijk, NOU is het me weer duidelijk. Die IBO's betalen gewoon elkaar!! De 81.000 mensen die je daar ook nodig zal hebben om de spullen aan de man te brengen worden gefinancierd door de andere 3219000 IBO's. Mag ik je danken voor deze les in mlm-economie?
Des te meer ben ik nu het spoor bijster in wat er zich kan afspelen in de psyches van deze 3219000 mensen om er toe te komen deze rol in het systeem te vervullen, maar dat is neem ik aan een ander hoofdstuk in het mlscam-handboek?
(Zal je wel weer wat over te zeggen hebben.... Een discussie met een baard... Je bent geen ondernemer, dusd je snapt dat TOCH niet..)
Een baard van 60 jaar, ja. En vooralsnog kan deze door de mlm-clan niet worden beslecht met de conclusie: "zie je nou wel", want de mlm-inbreng in de wereldeconomie is met een lantarentje te zoeken en daarmee nauwelijks significant terug te vinden in macro economische kentallen. En ik ben dan geen ondernemer inderdaad, maar ik snap het WEL. Een verkoopkanaal dat zijn eigen kosten betaalt is de natte droom van elke finance manager bij elke produktieonderneming ter wereld. En als er meer groepen gevonden zouden kunnen worden waarbinnen 97,5% bereid is de kosten van de andere 2,5% te betalen dan zou mlm een nog grotere rol spelen in de wereldeconomie.
Het is een bedrijf..... Ze willen, en maken W I N S T .....!!!!
Zij wel, jij niet. Jouw schoorsteen rookt van je ECHTE werk, je installatiebedrijf.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Soms.... in een vlaag van verstandsverheldering, wordt het je duidelijk...... :lol:
Jouw schoorsteen rookt van je ECHTE werk, je installatiebedrijf.
NET ZO MIN ALS MIJN LEVERANCIER het nu eenmaal VERDOMD om mijn kosten te vergoeden, betalen ook de MLM bedrijven de kosten NIET van een distributeur......

En wanneer JIJ er geen brood in ziet, moet je vooral er NIET aan beginnen...., net zo min als je bent begonnen met een andere onderneming.......!!!!!

Anderen zien WEL mogelijkheden om winst te maken zonder risico, gewoon houden wat je hebt..... in je vrije tijd want de ''baas'' mag niet de dupe worden.

WAT IS DAAR NOU MIS MEE???

(Ja, ja...., natuurlijk...:
uitbuiting, verkrachting, zelfmoorden, Alleen de ''top'', etc. etc., maar waar blijven die zielige verhalen nou.... :( )

En je kunt er inderdaad niet ''bij'' waar MLM op berust....

JvE
(En geloof je echt dat ze geen winst maken..... :shock: Nee, hè?)

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Econometrist »

(En geloof je echt dat ze geen winst maken..... Nee, hè?)
Zij wel, jij niet. Jouw schoorsteen rookt van je ECHTE werk, je installatiebedrijf.

(ik krijg een beetje een dèja-voodoo gevoel hier...)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dus mn beste maarschalk, de omzetten delen door het aantal distributeurs klopt gewoonweg niet.
Rekekundig niet? Economisch niet? Is er soms ergens nog omzet die niet wordt vermeld door hbl? Kom je op die manier aan de omzet van 2,01 miljard die NIET klopt?
Of ga je me nu vertellen dat hbl en winst maakt en meer uitkeert dan ze aan omzet heeft?

Trek maar eens de vergelijking met normale marketing. En neem dan gelijk de waarde mee die zij toevoegen, maar al die distributeurs die ook wat moeten verdienen NIET toevoegen.

MaxvdV
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 aug 2005 12:05

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door MaxvdV »

Ik richt me even tot de mensen die tegen MLM zijn, wie gaat er met me mee naar een bijeenkomst? Lijkt me best leuk om daar eens wat te discussieren...

Aan de voorstanders, reclame makers en nieuwe distributeurs cq verkopers zoekende pro mlm-ers...wanneer is er een bijeenkomst en waar gaat die plaatsvinden? Ik wil dat wel eens meemaken.
Ik sta sterk in mijn schoenen en ben niet labiel of makkelijk beinvloedbaar, kom ik er dan zonder een hadtekening gezet te hebben weer naar buiten?

Met vriendelijke groet.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Je kwam grappig uit je hoek, Max..... :)

Denk dat er weinig blij met je zullen zijn...... :(
Ik richt me even tot de mensen die tegen MLM zijn, wie gaat er met me mee naar een bijeenkomst? Lijkt me best leuk om daar eens wat te discussieren...
Want discussieren is je doel helemaal niet..... 8)
Beetje rotzooi trappen.....? Lijkt er meer op....

Zie het helemaal vóór me.....:
'' Stel nu dat iemand daar zijn boodschappen doet voor 200 euri, want hij bestelt ook nog wat mee voor de buurvrouw en haar zuster......!
ZOU DAT KUNNEN??????
Jullie.....:
>>>> Is daar een bewijs van...?
Wat als het nu maar 199,99 is?
En als de buurvrouw dat nou helemaal niet wil.....?
Is dat wel economisch verantwoord?
Op weg hierheen ben ik er al 300 x voor aangesproken?
Hoe zit het met de ''verzadiging''?
Waarom zou je daar bestellen.....? (was net al uitgelegd.... :lol: )
Etc. etc.
Nee.... Laat toch maar zitten..... :wink:
Ik sta sterk in mijn schoenen en ben niet labiel of makkelijk beinvloedbaar,
Nou...., je was anders in één dag omgeturned door je leiders.....! :P
kom ik er dan zonder een hadtekening gezet te hebben weer naar buiten?

ECHT niet....!
MLM is:
Het kost je geld.....
Je verdient Sh*t.......
Je wordt belazerd....., dus

5000 euro meebrengen en een geheimhoudingverklaring tekenen..... :lol:

JvE

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Slingerding »

hmmm jan,

Het spijt me je te moeten meedelen, dat ondanks dat ik volledig achter mlm kan staan, jouw aanpak niet echt representatief vind.

Ik begrijp je houding, de 3 grootste tegenstanders hier zijn en blijven sceptisch al zou albert einstein hemzelf de voor en of nadelen voor ze uittekenen.
Dat is mooi ze reageren volledig naar een verwachtingspatroon.
Sorrie heren ik constateer slechts.

De houding die jij nu aanneemt sterkt hen niet alleen in hun mening maar veslapt jouw stelling en die van andere voorstander zelfs.

Mijn advies aan jou zou zijn, stop met posten aub. Hier vindt je geen prospects echt niet.
Focus jezelf op het leven naast de pc, werk aan je organisatie maar wees in vredesnaam een voorbeeld van hoe mlmers ook kunnen zijn.
Integer ethisch en openminded.

Ik wil mezelf graag distancieren van wat je de afgelopen dagen heb laten zien hier en bij andere threads.

Met vriendelijke groet Bo

P.s @maarschalk,econometrist en de rest.
Ik heb besloten om zeker te blijven lezen, zo af en toe eens te reageren maar zeker niet dieper op de zaak in te gaan. Waar ik bovenstaande richting jan schrijf geld voor jullie het zelfde.
Ik heb gemerkt dat jullie eigenlijk totaal geen interesse hebben in wat wie dan ook hier zegt, en ja ook ik dacht het wel beter te kunnen uitleggen aan jullie.
HBL is en blijft mijn ding, en ik voel me er zeer prettig bij.
Ik leef er nu zo´n 6 jaar van en dat is goed, welke bewering jullie ook plaatsen met winst of omzet delen door ...........bla bla bla.

Als elk nul uren contract (inactieve distributeur)in welk bedrijf dan ook wordt meegeteld als verdienende factor zijn we inderdaad snel uitgeluld met elkaar en lijken jullie ook gelijk te hebben.
Het FEIT dat dat niet meegeteld wordt door jullie wijst mij erop dat jullie de tunnelvisie bezitten waar jullie de mlmers van beschuldigen.
Jullie lijken wel gehersenspoeld hahaha :lol: .

Wat me ook opvalt is dat jullie kunnen quoten als de beste en met dat kleine stukje tekst wat in het verhaals verband veelzeggend is een totaal andere werkelijkheid creeeren als in het complete verhaal.

Tussen de regels door lezen zijn jullie ook heel goed in mijnsinziens.

Ik denk dat jullie het wel op 1 punt met mij eens zullen zijn, MLM goed of fout daar gaan wij binnen deze thread zeer zeker niet uitkomen.

Vandaar dat het me een goed idee lijkt om elkaar eens op andere topics te treffen daar jullie me alle2 wel zeer inteligente mensen lijken met meer in huis als dit.

Ik wens jullie hoe dan ook een paar zeer speciale dagen toe en een zeer mooi uiteinde en een nog beter begin.

Met vriendelijke groet,
Hoogachtend
Bo SIngerling
Laatst gewijzigd door Slingerding op 16 dec 2005 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Kom op Jan, niet te flauw worden. Die zaken die je noemt zijn niet de echte argumenten tegen MLM, dat weet jij ook wel. Je probeert enkel op een beetje zielige manier de tegenstanders in een bepaald hokje te plaatsen, siert je niet bepaald.
WAT een getallen hè?
Daar gaan je haren van overeind staan........
Ja inderdaad. Econometrist heeft al haarfijn uitgelegd waarom de haren van iedere econoom recht overeind gaan staan bij zulke getallen. Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat jij 3 komma zoveel miljoen distributeurs die evenveel bereiken als 80.000 man als voorbeeld aandraagt van de efficientie van MLM?! Want DAT was het discussiepunt...

En daarnaast was mijn oorspronkelijke stelling inderdaad, zoals reeds door anderen gemeld, dat je winsten en omzetten moet vergelijken... Kortom, waag nog eens een poging, maar dan een serieuze als dat je lukt... (denk het niet, maar goed... Speciaal voor jou Jan: :D )

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Ik begrijp je houding, de 3 grootste tegenstanders hier zijn en blijven sceptisch al zou albert einstein hemzelf de voor en of nadelen voor ze uittekenen.
De vraag is natuurlijk wat een Einstein van MLM zou vinden. Denk zelf dat het niet echt positief zou uitpakken namelijk.
Dat is mooi ze reageren volledig naar een verwachtingspatroon.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt misschien, maar als je bedoelt dat "we" het met veel zaken niet eens zijn dan kan ik je meedelen dat je nou niet bepaald Einstein hoeft te zijn om dat te constateren of te voorspellen...
Ik heb gemerkt dat jullie eigenlijk totaal geen interesse hebben in wat wie dan ook hier zegt, en ja ook ik dacht het wel beter te kunnen uitleggen aan jullie.
Het heeft niets te maken met uitleggen, toelichten, het niet begrijpen en meer van die flauwekul. Iedereen die hier al wat langer post snapt precies hoe MLM in elkaar zit (hoezeer de pro's dat ook zullen ontkennen, dat is immers hun stokpaardje).
Ik leef er nu zo´n 6 jaar van en dat is goed, welke bewering jullie ook plaatsen met winst of omzet delen door ...........bla bla bla.
Prima dat JIJ ervan leeft (wat ik knap vind gezien je berekening in 1 van de vorige berichten, van hetgeen jij overhoudt kan ik namelijk niet rondkomen). Het punt waar het binnen de discussie over MLM over gaat is niet de vraag of er iemand te vinden is die van MLM kan leven, want die zijn er, dat is een feit. Er zijn totaal andere zaken die hier besproken worden, en als je de discussies van nu en uit het verleden een beetje gevolgd had, dan had je deze onzinnige uitspraak niet eens hoeven doen. Het lijkt er meer op dat JIJ niet geinteresseerd bent in wat er gezegd wordt...
Als elk nul uren contract )inactieve distributeur'in welk bedrijf dan ook wordt meegeteld als verdienende factor zijn we inderdaad snel uitgeluld met elkaar en lijken jullie ook gelijk te hebben.
Het typische IS nou juist dat van het totaal aan arbeidskrachten binnen het bedrijfsleven niet 95% inactieve nul-verdieners zijn! En de vraag die er ook meteen bij gesteld zou moeten worden is in hoeverre mensen als gevolg van een bewuste keuze inactief zijn. Eén van de stellingen is immers dat een groot deel daar niet bewust voor kiest, maar het gewoon domweg niet voor elkaar krijgt om een beetje business op te bouwen.
Het FEIT dat dat niet meegeteld wordt door jullie wijst mij erop dat jullie de tunnelvisie bezitten waar jullie de mlmers van beschuldigen.
Dacht je dat de cijfers zoveel beter worden als je "inactieve" distributeurs niet meetelt dan??
Wat me ook opvalt is dat jullie kunnen quoten als de beste en met dat kleine stukje tekst wat in het verhaals verband veelzeggend is een totaal andere werkelijkheid creeeren als in het complete verhaal.
Dat vind ik nou echt onzin. Ik quote omdat het daarmee duidelijker wordt waarop ik reageer. Vind ik persoonlijk een stuk duidelijker dan de ellenlange stukken tekst zonder alinea-indeling die jij hier plaatst. De context van het verhaal blijft daarbij heus wel in het oog, wees maar niet bang. De mensen hier zijn intelligent genoeg om het door te hebben als zaken uit de context gehaald worden.

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Ja inderdaad. Econometrist heeft al haarfijn uitgelegd waarom de haren van iedere econoom recht overeind gaan staan bij zulke getallen. Want hoe is het in godsnaam mogelijk dat jij 3 komma zoveel miljoen distributeurs die evenveel bereiken als 80.000 man als voorbeeld aandraagt van de efficientie van MLM?! Want DAT was het discussiepunt...
En daarnaast was mijn oorspronkelijke stelling inderdaad, zoals reeds door anderen gemeld, dat je winsten en omzetten moet vergelijken... Kortom, waag nog eens een poging,
Nou...., student.... dan gaan we dan weer........
Ik zal je WEER wat leren... Lezen! :lol:

En dan ben ik degene die zgn niet meer wist ''wat het discussiepunt was''
Dat volgt NU:
Dan is vraag 1 dus: houdt de producent er nou daadwerkelijk meer aan over?
Die vraag IS beantwoordbaar, je hoeft immers maar 2 dingen te doen:
Neem 2 bedrijven, 1 traditioneel en 1 MLM, die min of meer vergelijkbaar zijn (branche, zaken als "ouderdom", aantal personeelsleden, omzet).
Zet voor beiden neer wat de omzetten zijn, en wat de winsten en klaar.
Dus:
:arrow:
houdt de producent er nou daadwerkelijk meer aan over?
En DAT heb ik aangetoond. :!: :!: :!: Reken maar dat ze er VET aan over houden....!
Heb jullie uitgelegd dat Amway een privébedrijf is en zijn winst NIET bekend maakt.... (heeft niemand ook iets mee te maken... :) )

Met 13000 man wereldwijd, dezelfde omzet..... :shock: Ze kunnen wel een avondje gaan stappen en wat meer, dan doorsnee bedrijven, doneren aan goede doelen..... :wink:

Natuurlijk... Het feit dat Amway zijn eigen winst niet bekend maakt gaan jullie gebruiken om aan te tonen dat er nu niets bewezen is..... :lol:

Ga je nu toegeven dat je vergeten was wat de aanleiding tot deze discussie was.....? Welnee.... :lol: Je vind wel wat anders..... :twisted:

JvE (De toaster..... :D )

Jan van Eechoud

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Iedereen die hier al wat langer post snapt precies hoe MLM in elkaar zit
Je laat telkens blijken van niet..... 8)


JvE

Gesloten