LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trema in smsje zetten: Meer betalen voor SMS!
Trema in smsje zetten: Meer betalen voor SMS!
Wanneer u ë of â in uw smsje verwerkt dan kost dat meer leestekens en bent u meer geld kwijt voor een sms. Wanneer u Fryslân in uw smsje tikt zend u niet 1 smsje weg maar wel 2! Dus 2 x zo duur. Om dit te voorkomen kunt u beter geen tekens op de letters zetten!
Re: Trema in smsje zetten: Meer betalen voor SMS!
Wat is dit nou weer voor flauwekul? Elke sms kost hetzelfde ongeacht hoeveel tekens, komma's of tremas er in staan.
Heb je ook bewijzen voor deze rare uitspraak?
Heb je ook bewijzen voor deze rare uitspraak?
Dan zijn Turkse mensen altijd duurder uit! Lijkt mij dikke onzin! Heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt dat als ik een trema gebruik ik 2 sms'jes verzend ipv 1
-
Bij mijn weten werken SMSjes gewoon met de ASCII tekenset van 255 tekens en vereist ieder van die tekens gewoon 1 positie.
Nou nou flauwekul, vriendelijker kan het ook wel toch?
Op mijn GSM staat een teller: Zodra ik ë intoets zie ik er opeens 2/5 staan.
De 2 staat voor hoeveel smsjes er in zitten verwerkt en de 5 geeft aan dat je maximaal 5x160 tekens mag verzenden. Want met de Nokia/Samsung mag je doortypen. Sommige GSM stoppen na 160 tekens.
Reactie in de nieuwsgroep:
Als je dat soort karakters gebruikt schakelt het toestel over naar unicode,
en dat kost per karakter meer bits dan het standaard gsm alfabet.
Op mijn GSM staat een teller: Zodra ik ë intoets zie ik er opeens 2/5 staan.
De 2 staat voor hoeveel smsjes er in zitten verwerkt en de 5 geeft aan dat je maximaal 5x160 tekens mag verzenden. Want met de Nokia/Samsung mag je doortypen. Sommige GSM stoppen na 160 tekens.
Reactie in de nieuwsgroep:
Als je dat soort karakters gebruikt schakelt het toestel over naar unicode,
en dat kost per karakter meer bits dan het standaard gsm alfabet.
Mag waar wezenm, het is nog steeds geklets. 1 SMS is 1 SMS en geen 2, omgeacht de tekens die er in staan.
volgens mij heb jij een hele oude nokia. De 3310 had hier volgens mij inderdaad last van. Zal het wel eens nazoeken. Het kan dus zijn dat jou gsm het als meer tekens ziet en daardoor sneller aan t 2e smsje zit.
Maar je bewering is onjuist. Je betaalt er niet meer voor.
Maar je bewering is onjuist. Je betaalt er niet meer voor.
Het is een Nokia 1100. De 3510 heeft er inderdaad geen last van! Ook de 3310 niet (-; Dus geen geld meer maar de teller raakt dus in de war!
-
lijkt me dat een software/firmware update voor je nokia 1100 dat zou moeten kunnen verhelpen. Neem even contact op met Nokia Helpdesk
Het verhaal klopt. Ook bij mijn E700 worden er meteen zo'n 50 tekens extra afgeschreven (sms tekens) als je een trema gebruikt. Probeer het maar en let op de teken teller, althans bij een samsung E700.
het verhaal klopt
als je speciale tekens gebruikt kan je maar half zoveel tekens in één SMS zetten, dan wanneer je het standaard GSM-alfabet gebruikt
als je speciale tekens gebruikt kan je maar half zoveel tekens in één SMS zetten, dan wanneer je het standaard GSM-alfabet gebruikt