LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon via Pretium en nu ook in een maal een zotgpla?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Samson067

Telefoon via Pretium en nu ook in een maal een zotgpla?

Ongelezen bericht door Samson067 »

Hallo,

Wij telefoneren al enige tijd via pretium. Op zich niets mis mee. Let op als je belt en je krijgt een voise mail box dan betaal je per keer €. 0,20.

Nu is het volgende het geval. na het bestuderen van mijn rekening afschrift blijkt dat er door Pretium finance BV nog eens €. 8,50 van mijn rekening wordt getrokken voor een zorgplan verzekering. Ik kan me niet heugen dat hiervoor een contract is aangegaan. Zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben?

gr. samson

maybe

Re: Telefoon via Pretium en nu ook in een maal een zotgpla?

Ongelezen bericht door maybe »

Heb je hier pretium al over gebeld?

Zo ja wat zeiden ze.

Samson067

Hallo,

ja ik heb telefonisch contact gehad met Premium. Ze hebben me een bandje laten horen. Op het bandje is een vrouwen stem te horen die een aantal keer ja antwoordt op gestelde vragen. Ik weet niet wie deze vrouw is en hier thuis weet ook niemand van het telefoontje. Bij Pretium vertellen ze dat een mondelinge overeenkomst(opgenomen op een tape) ook bindend is. We hebben geen contract ontvangen en getekend terug gestuurd. Ze vertellen dat als we het contract niet binnen 2 weken hebben terug gestuurd de verzekering automatisch geactieveerd zou worden. Ze kunnen mij niet vertellen tot welke geschillen commissie ik me kan wijden.

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Ze hebben me een bandje laten horen. Op het bandje is een vrouwen stem te horen die een aantal keer ja antwoordt op gestelde vragen. Ik weet niet wie deze vrouw is en hier thuis weet ook niemand van het telefoontje
Das heel raar.

Ik weet ook niet welke geschillencommisie het is, maar kijk op eens op deze site voor een overzicht van de verschillende geschillencommissies.

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

even naar de primafoon daar hebben ze een mooi formulier om van pretium af te komen, krijg je ook nog een gratis rugzak...

Samson067

Hallo,

Ok overstappen naar een andere aanbieder is natuurlijk altijd mogelijk maar het gaat mij om de mannier waarop je (mogelijk)vast zit aan een contract. Een telefoontje, een bandje ok, maar een rechtsgeldend contract met onze handtekening hebben ze niet. Hoe kunnen ze daar bij Pretium nu weten wie ze aan de telefoon hebben gehad.

Opzeggen ga ik zeker doen maar ik wil proberen een stokje te steken voor de werkwijze. Vele mensen zullen nog met deze praktijken te maken krijgen.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Telefonische overeenkomsten zijn tegenwoordig redelijk gangbaar. Om als bedrijf achteraf bewijs te hebben worden er opnamen gemaakt. En hoe ze weten wie ze aan de lijn hebben? Nou, ze hebben alle gegevens van een klant al en bellen gewoon het telefoonnummer. Vervolgens wordt je in de introductie meestal nog een aantal keren bij naam genoemd (zo gaat dat immers bij de meeste telefoongesprekken, worden de verkoopresultaten trouwens ook beter van mits het niet te vaak gebeurt) en zodoende weten ze het nagenoeg zeker.

Ik snap je redenering, maar ook met een getekend contract weet je nooit zeker of de contractant zelf wel tekent ...

Samson067

Hoi,

Klopt ze maken een opname van het gesprek. Ik ben op onderzoek uitgegaan en deze verkoop methodiek behoord tot de WET VERKOOP OP AFSTAND. De verkoper is volgens deze wet verplicht om de volgende zaken te noemen.
1. dat de klant binnen 7 dagen van de overeenkomst kan afzien.
1. NIET VETELD.

2. Duur van de overeenkomst.
2. NIET VERTELD

3. Waar je tercht kunt met klachen.
3 NIET VERTELD

4. Dat er een schriftelijke bevestiging zou komen.
4 NIET ONTVANGEN.

Indien een van bovengenoede zaken ontbreken of worden achter gehouden dan kan de klant binnen 3 maanden ontbinding aanvragen .

Ik den dat ik daarom nu tot juli 2006 aan deze verzekering vast zit of iemand moet nog wat meer kunnen vertellen in deze.

gr. Samson

Gesloten