LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bont van honden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
willem kuiper

bont van honden

Ongelezen bericht door willem kuiper »

Hoezo kan een presentatrice met een leren jas aan zo verontwaardigd reageren op het gebruik van hondenbont. Is het leven van een hond meer waard dan dat van een koe, varken of ander misbruikt dier?

astrid

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door astrid »

Ik kan het best wel begrijpen dat sommige mensen er geen begrip voor hebben dat er actie wordt gevoerd tegen het doden van honden/katten en niet tegen het doden van koeien/varkens etc. Het gaat niet alleen om het feit dat ze hondenvlees eten, meer de manier waarop de honden levend worden gehouden en hoe ze worden afgeslacht. Nederland is wat dat betreft redelijk diervriendelijk. Koeien worden snel doodgemaakt d.m.v. een kogel (ik ben zelf vegetarier), dit is een snelle en diervriendelijke manier. Honden worden levend opgehangen, waarna ze een mes in de buik krijgen, worden open geritst en gewoon 'pijnlijk' dood bloeden. Of ze hangen de hond op - op deze manier kan het wel even duren voordat zo'n beest niet meer leeft en jij hebt het over koeien. Het gaat hier niet alleen over het consumeren van honden maar de manier waarop ze dieronvriendelijk worden doodgemaakt. www.hondenleed.nl

Alle dieren zijn evenveel waard en ze verdienen het om in ieder geval om op een diervriendelijke manier dood te gaan in plaats van een lange lijdensweg.

Harold

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Harold »

Gewoonweg belachelijk en triest dat dit soort praktijken op de dag van vandaag nog plaatsvinden.
Maar het is wel de mens die er zelf aan meewerkt.
BOYCOT bont en andere producten die van dieren afkomstig zijn die op BEESTACHTIGE wijzen worden vermoord.

Monique

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Monique »

Ongelooflijk dat in de 21ste eeuw, een eeuw waarin vast goede vervangende produkten bestaan voor bont, dit soort praktijken nog plaatsvinden.
Mensen die zo met dieren en mensen die met kennis van deze vreselijke praktijken dit soort artikelen kopen of verkopen, hebben in mijn ogen geen respect voor leven.
Ik ben boos om de beelden maar ook boos om de winkeliers die dit soort artikelen verkopen. Laatst kocht ik een kattenspeeltje wat misschien, achteraf bekeken, wel van hondenbont is gemaakt. Wist ik veel. Ik dacht dat kunstbont werd gebruikt voor dit soort prullen. Anders zou ik het niet kopen. Bij voeding moet staan wat de ingrediënten zijn. Misschien moeten we dat ook eens voor andere produkten in het leven roepen, zodat de consument weet wat hij koopt.
Welk materiaal is het, wat is de oorsprong, etc.? Dat moet toch kunnen of zouden we dan als consument wel heel erg hard schrikken.
Ik ben al jaren lid van de Dierenbescherming en dat zal ik ook blijven, maar ik vind het ook klasse dat een programma als Radar een dergelijk onderwerp als dit in hun programma aansnijdt en mensen zodoende weer eens met hun neus op de feiten duwen.
Ik hoop dat dit soort media-aandacht helpt de consument bewuster ta laten consumeren. Het heeft mijn ogen in ieder geval weer geopend en ik zal voortaan in de gaten houden wat ik als bontje vor mijn huisdier koop.

Annemieke

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Annemieke »

Ik vind het ook wel raar dat ze in een leren jas zoiets presenteert maar koeien, varkens en ander vee wordt toch echt anders gedood zodat ze minder hoeven te lijden. Ik ben het er wel mee eens dat die ook niet altijd behandeld worden zoals het moet.

Michael

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Michael »

Hmm, zou het jasje van echt leer zijn?

Roon

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Roon »

Volgens mij is het gewoon kunstleer joh... daar wordt echt wel over nagedacht!

iris

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door iris »

Ik ben geschokt, ik zag laatst al een reportage over zeehondjes, hoe ze doodgeknuppeld worden. Ik dacht dat die tijd wel voorbij zou zijn na de jaren tachtig. ik hoorde van mijn familie dat ik mijn kattenspeeltje moest terug brengen. En dat vestje van didi, bij de winkel zeggen ze gewoon dat het konijnenbont is. Leugenaars. En dat na zoveel aandacht door de media. Walgelijk dat mensen zo weinig respect hebben voor het leven van dieren en voor het leven van elkaar.....

Gast

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Gast »

Hellemaal mee eins.

golda
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2005 18:22

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door golda »

Jongens, wat zijn we allemaal hypocriet.
Was laatst in een winkel, voelde een jas en vroeg de verkoopster of het echt bont was.
Ja , kreeg ik als antwoord, het is konijn.
Maar gelukkig is het geen zeehond, want dat is pas zielig.
Horen de mensen wel wat ze zeggen!!!! Dus de zeehond is zieliger dan het konijntje?
En de hond en de kat is zieliger als het wordt gedood dan de koe, het varken of de kip? Omdat die verder van ons vandaan staan!
Omdat wij die niet in huis hebben!?
Omdat de mens de dieren als rund, varken en kip niet zien als een wezen met gevoel en emotie maar als een stuk dagelijks vlees op hun bord! Omdat mensen niet zonder vlees kunnen en willen.
Maar als het hondje of katje dood is.....dan is het een grote rouwperiode. Terwijl er dagelijks heel veel dierenleed is. Maar dat zien mensen niet. En ze willen het ook niet zien.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: bont van honden

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Maar als het hondje of katje dood is.....dan is het een grote rouwperiode
Toen in januari bij mijn hond een hersentumor werd ontdekt heb ik hem niet meer mee naar huis genomen, 45 kilo spieren met 6 cm. lange tanden wil ik wel graag kunnen vertrouwen, vooral met kinderen er bij.
Dat beest is bijna 9 jaar lang 24 uur per dag bij me geweest, liep altijd naast me (tot vervelens toe) wilde zelfs graag op mijn schoot (ondanks zijn gewicht) en sliep naast mijn bed in zijn mand.
Dan zal het wel hypocriet zijn maar voor mij geldt het lied een man mag niet huilen dan even niet, integendeel de traanbuizen worden flink doorgespoeld.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een koe in huis zou nemen, het geeft nogal wat zooi en als ze op schoot kruipen zie ik de tv niet meer.
Onhandig dus en dan nog de vraag of ze ooit "vrienden" kunnen worden.

Er is veel dierenleed en er is veel mensenleed maar het eigen leed komt toch nog altijd het hardste aan.

groeten

Gesloten