LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet Familiepakket Wanadoo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door marinepik »

Ik heb 2 jaar een internet aansluiting gehad via Wanadoo, dit tot mijn grote genoegen en zonder ook maar een probleem.
Onlangs wilde ik mijn abonnement bij Wanadoo omzetten naar het nieuwe Familiepakket wat voor mij goedkoper zou zijn en dat met meer mogelijkheden.
Op 26 augustus j.l. kreeg ik bericht dat mijn abonnement omgezet was en dat ik na het opnieuw installeren van nieuwe software ik gebruik kon maken van mijn nieuwe internet abonnement.
NIET DUS, wel werd mijn internetaansluiting opgeheven, dus helemaal niets meer te internetten, ik het servicenummer draaien voor 0,10 euro per minuut en eindelijk, na ruim een uur kreeg ik een van de medewerkers aan de lijn en die liet mij verschillende tests doen maar niets hielp.
Ik zou teruggebeld worden, NIET DUS.
Daarna zelf maar weer eens gebeld en na 44 minuten had ik weer verbinding, dat ging dus de goede kant op, toch 16 minuten sneller als de eerste keer maar ook hier weer HELEMAAL NIETS. Ik moest het moden 5 dagen aan laten staan en dan zou ik weer gebeld worden en dan zou het helemaal voorelkaar zijn, zeiden ze.
Na een week gewacht te hebben op hun telefoontje maar zelf eens weer gebeld. Na 24 minuten, ja het ging steeds sneller, kreeg ik te horen dat er problemen waren en dat ik maar geduld moest hebben, het zou nog een week duren.
Inmiddels had ik al anderhalve maand geen internet meer terwijl ik wel een brief van Wanadoo ontving waarin ik werd gefeliceteerd met de nieuwe Familie-aansluiting.
En ook werd doodleuk het nieuwe bedrag voor het abonnement van mijn bankrekening geincasseerd.
Na 2 maanden heb ik per aangetekend schrijven mijn abonnement bij Wanadoo opgezegd en wat denk je, ik kreeg een brief van wanadoo waarom ik had opgezegd, dit had ik reeds uitgebreid uitgelegd in mijn aangetekende brief.
verder werd mij gezegd dat ik indien ik mijn opzegging zou handhaven ik nog 3 maanden abonnementsgeld zou moeten betalen en dit werd doodleuk van mijn rekening afgeschreven.
Gelukkig bestaat er nog zoiets als het storneren van een afboeking zodat zij van mij geen halve rooie eurocent hebben gekregen.
Dus mensen, kijk uit met het nieuwe FAMILIE abonnement van WANADOO.

mvdskdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2005 19:12

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door mvdskdb »

Vanaf begin 2003 gebruiker van Wanadoo ADSL Lite. Dus; Wanadoo als provider, KPN als leverancier van de ADSL lijn. Dus op de rekening van KPN is een post te vinden voor KPN ADSL lite.
Sinds augustus 2005 overgestapt naar Wanadoo Family met de Livebox. Brief gehad van Wanadoo dat e.e.a. is omgezet en dat vanaf deze datum "KPN geen kosten meer in rekening mag brengen voor ADSL". E.v.t. teveel betaalde bedragen worden verrekend.

De situatie heden (na 4 maanden) is als volgt; Ik ontvang een rekening van Wanadoo, en ontvang nog steeds een rekening van KPN voor ADSL.
Wanadoo zegt e.e.a. is door gegeven aan KPN, je moet bij KPN zijn. KPN zegt niets te hebben doorgekregen, Wanadoo moet e.e.a. aan ons doorgeven.
Ik betaal nu dus dubbel en er is geen partij die hier iets aan kan doen of veraderen. Blijkbaar moet ik tot in de eeuwigheid betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door ?? »

Moet toch echt een fout van KPN zijn. Wanadoo heeft een telco-telco migratie aangevraagd waarbij het oude abonnement automatisch de nek om wordt gedraaid.

TENZIJ je zelf nog een contract had lopen bij KPN wat nog niet is afgelopen, natuurlijk ...

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door VV »

Ja mensen .....denk eerst goed na en tel vervolgens tot tien voordat je Wanadoo ook maar enigszins betrekt in de schuldvraag over deze wantoestanden. ?? is er als de kippen bij om je weer op het juiste spoor te zetten...Wanadoo in de fout? Dat moet toch echt een vergissing zijn...Nee het is de KPN die het doet.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door ?? »

Nogmaals: bij een telco-telco migratie wordt het oude abo automatisch opgezegd. Dat hoeft je nieuwe telco niet eens wat voor te doen. _PN heeft hier gewoon een fout gemaakt, of, wederom nogmaals, het contract was nog niet afgelopen.

Trouwens, VV, ben je nu al weer ontstapt uit de TBS kliniek?

VV
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:54

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door VV »

Bovenstaande opmerking aan mij gericht toont maar weer eens aan dat computernerds over het algemeen weinig humor hebben...de opmerking laat ik maar weer langs mijn rug afglijden. Met Wanadoo is een gladde rug ook wel nodig.

Verder zeg ik er maar niets meer over... mensen op het forum verder helpen is prima...maar doe nou eerst eens die oogkleppen af.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door ?? »

Ik krijg nu plotzeling visioenen over een spreekwoord met de woorden POT en KETEL er in. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat Wanadoo zijn portie aan fouten maakt, maar ik zal niet zo maar de schuld van alle problemen op dit bedrijf schuiven. In dit geval zit PN gewoon fout en niemand anders, tenzij er nog een lopend contract was.

Ter info: bij alle providers en netwerken gaat met enige regelmaat iets fout ... Niet alleen Wanadoo kan aansluitingen in de soep laten draaien. Tiscali, Versatel, BBNed en KPN kunnen er ook wat van hoor ;).

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door nl1sms »

Iedere provider maakt fouten. Logisch. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar wees als bedrijf dan eens eerlijk en geef die fouten ook toe en zet er iets tegen over.

Ik heb niets anders dan drama en ellende meegemaakt met wanadoom. Een grote nachtmerrie... (zie mijn eerdere topics) Denk je dat ik ook maar 1 excuus brief heb gehad ? Denk je dat ik ook maar 1 reactie op mijn 3 a 4 brieven en 2 faxen en 2 emails heb gehad ? Nou helemaal niets. Kijk en dat schijnt bij Wanadoom normaal te zijn. Wees sportief, geef in ieder geval toe als iets compleet fout is gegaan.

Ik kan geen andere conclusie trekken dat wanadoom zoveel mogelijk klanten in korte tijd wil trekken, (gratis ipod/20 mb adsl) zonder dat ze hun administratieve en technische zaakjes op orde hebben. Regel eerst dat alles na behoren werkt en ga dan klanten werven...

FredB
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:05

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door FredB »

Begin december overgestapt van ADSL Lite naar ADSL Family.
Bij de actie voorwaarden zou ik een IPOD krijgen.
Na een aantal weken heb ik nog steeds geen IPOD en gemaild met
Wanadoo van wanneer krijg ik de IPOD zoals beloofd, dit duurt nog 2 a 3 weken hadden ze gezegd.
Weer een paar weken verder nog steeds niets dus wederom weer gemaild wanneer krijg ik die IPOD zoals beloofd? Nog eventjes wachten hadden ze gezegd. Vandaag eindelijk antwoord: U krijgt geen Ipod omdat u bent overgestapt van ADSL Lite naar ADSL Family dus dit is geen actie voorwaarde!!!!
Wie heeft soortgelijke ervaring hiermee??

Ik hoor het graag want ik laat het er niet bij zitten
Inmiddels wel weer een klacht neergelegd bij Wanadoo

Fred

bram53
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:58

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door bram53 »

had ook family abbo aangevraagd en zou ook een i pod krijgen na 2 maanden wachten maar eens gebeld zou teruggebeld worden niet gebeurt dan zelf nog maar eens gebeld met de vraag wanneer ik hem zou krijgen. kreeg het verhaal te horen dat omdat ik tel. besteld had ipv online ik de i pod niet zou krijgen omdat het een actie voor online bestellen was (wat er volgens mij niet bijstond).

FredB
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2006 22:05

Re: Internet Familiepakket Wanadoo

Ongelezen bericht door FredB »

Hallo Bram53,
Ik heb inmiddels weer een schrijven gehad van Wanadoo, het volgende zeggen ze:
"Actievoorwaarden iPod shuffle actie
a. De actie geldt van 2 tot en met 16 november 2005.
b. De actie is alleen geldig voor nieuwe klanten of bestaande klanten met een Wanadoo Free, Smartpack of Budget inbelverbinding die in de aangegeven periode een abonnement nemen op Wanadoo ADSL Family of Wanadoo ADSL Family + Telefonie.
c. Wanadoo streeft er naar om binnen 30 werkdagen na oplevering van uw ADSL Family verbinding de iPod naar u op te sturen.
d. Indien het pakket onbestelbaar blijkt kunt u het gedurende 3 weken ophalen bij het Postkantoor wat vermeld staat op het kaartje dat wordt achtergelaten in uw brievenbus.
e. De iPod shuffle wordt alleen uitgekeerd aan klanten die daadwerkelijk door Wanadoo als klant worden geaccepteerd en worden aangesloten.
f. Wanadoo mag de actie en/of de voorwaarden daarvan eenzijdig intrekken of wijzigen.

Onder punt b. ziet u dat klanten die van Lite naar Family overstappen geen aanspraak kunnen maken op de iPod. Onze excuses dat een en ander niet helemaal duidelijk naar u gecommuniceerd is, maar dit zijn de voorwaarden waar wij ons aan dienen te houden en kunnen daar niet van afwijken.

Je ziet het is dat ze zich weer ergens anders op beroepen, ook al ben je jaren lid en alle ongemakken die je had met het leveren van de livebox en de installatie daar wordt niet meer overgesproken.
Begrijp alleen niet uit je verhaal of je hem of niet hebt gehad?

Gesloten