LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom is betalen met creditcard zo moeiljk in Nederland?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gorbatsjov

waarom is betalen met creditcard zo moeiljk in Nederland?

Ongelezen bericht door gorbatsjov »

Mijn indruk is dat je in Nederland de laatste jaren steeds minder met een creditcard kan betalen, in plaats van meer.
Te duur zeggen de meeste winkels, ook de grote...

Een paar maandjes terug was ik in New York.
Vooral wegens tekort aan cash heb ik met Mastercard zonder gezeur of rare gezichten ondermeer kunnen afrekenen bij:
Afhaal-deli 7th Av. $ 7,80, postkantoor (zegels) $ 4,65, Penn.station (treinkaartje) $ 9,50, slijter Greenwich Village $ 8,55, buurtsuper Brooklyn $ 3,55, enzovoort...!!!

Nu worden die creditcards uitgegeven door grote multinationale bankondernemingen, Interpay regelt namens hen het betalingsverkeer, niet alleen nationaal maar ook internationaal.
Met de EU heeft het ook niets te maken: ook bij een willekeurige buurtsuper in Frankrijk ben je (kostenloos) welkom...

Wie legt mij die feitelijke lulligheid in Nederland eens uit?!
[/b]

Pientjelien

Re: waarom is betalen met creditcard zo moeiljk in Nederland?

Ongelezen bericht door Pientjelien »

In NYC moeten ze de creditcards van de mensen zo ongeveer operatief van hun handen verwijderen. Daar gebruiken ze de cc zoals wij de pinpas hier gebruiken (voor 0,40 euro bij de supermarkt).

In Nederland is het volgens mij gewoon niet zo ingeburgerd, behalve op vakantie in het buitenland en bij grotere uitgaven (en geen geld op rekening.... :D )

gorbatsjov

Ongelezen bericht door gorbatsjov »

Sterker nog -Pientjelien- die lui in NYC hebben bovendien nog eens een PIN-pas en nog meer gekkigheid aan hun kont hangen. Maar het leuke is dat ze van alles en nog wat kunnen! :D

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Misschien omdat nog maar heel weinig mensen in Nederland een credit card hebben, zodat de kosten per persoon hoger zijn. Bovendien zijn creditcards erg gevaarlijk omdat je snel in de verleiding komt geld uit te geven dat je niet hebt. Aan het eind van de maand volgt de rekening vanzelf....

Dutchie

Ongelezen bericht door Dutchie »

Het is pas lullig voor degenen die cash/pin als de winkelier er 4 tot 8% (normale commissies in NL) op de prijs gooit om vervolgens credit card toe te staan.

boos_versatel_klantje

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

Nou ben blij dat we geen amerikaanse toestanden krijgen met die gekke credit cards...Jongens jullie hebben toch gewoon een pinpas? En als je cash op is gorbatsjov...dan is het op, leen nu aub niet via zo een credit card...hoge rentes en je betaald je scheel, geef je geld maar uit wat je heb en niet meer...sorry jongens ben echt anti credit card...van mij mogen ze die afschaffen!

mve2

Ongelezen bericht door mve2 »

Dilbert29 dus creditcards zijn gevaarlijk hahahahah NEE creditcards zijn niet gevaarlijk maar diegene die hem gebruikt moet er mee om kunnen gaan

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ach ja, dat is natuurlijk wat ik bedoelde :lol:

Gesloten