LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel ADSL drama

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Eric Verdonschot
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2005 10:05

Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Eric Verdonschot »

Beste Radar,

Ik vraag me af of er meerdere mensen net zo dramatisch behandeld worden door Versatel als ik.
Wat is er aan de hand?

Ik heb met op 18 juli aangemeld voor een ADSL verbinding incl. voetbal pakket.
Dit zou medio september worden opgeleverd.
Ik heb geen haast, ik heb momenteel een goed werkende Internet verbinding van een andere provider. Ik heb wel wat randvoorwaarden gesteld ivm planning en beschikbaarheid en de afspraak dat er pas iets in rekening wordt gebracht wanneer e.e.a. werken opgeleverd is. (Heb dit allemaal op papier)
Ik werk nl. regelmatig thuis en ben dus redelijk afhankelijk van een goed werkende intrnet verbinding. Ik heb deze randvoorwaarden (die overigens redelijk logisch lijken) als bevestiging van de telefonische aanmelding per mail op 22 juli naar Versatel toegestuurd.

Half/eind oktober november wordt ik op m'n mobiele telefoon 1x gebeld.
Aangezien dit overdag was en ik in een vergadering zat, heb ik niet kunnen reageren.
Kreeg wel een voicemail dat men het nog eens zou proberen.
Niet meer gehoord.

Na enige tijd wachten volgt dan op 1 november een brief waarin men vertelt dat er meerdere malen contact met mij gezocht was en dat ik contact kon opnemen met een 3e partij die de planning verzorgt voor de technische oplevering.

Op 4 november heb ik dit nummer geprobeerd te bereiken. na 1,5 uur in de wacht gestaan te hebben geef ik het op. Dit nummer was gewooon niet te bereiken.

Heb diezelfde dag (4 november) met de klantenservice van Versatel gebeld. (kreeg ik na 25 a 30 minuten wachten wel aan de lijn). Deze vertelde dat ze niets konden doen. Ik heb er op aangedrongen een mail te sturen naar deze 3e partij. Na een lange discussie heeft deze man van de klantservice een mail gestuurd met de vraag me binnen een paar dagen te bellen.

Op 8 november krijg ik een brief van Versatel waarin men de aangeeft dat de technische voorbereiding van de internet verbinding gereed is.

Op 11 november heb ik nog steeds niets gehoord en bel weer met de klanten service van Versatel.
Deze discussie standt in een meningsverschil over hoe we verder hiermee gaan.
Men kan bij de klantenservice niet doorverbinden, krijg ook geen manager (iemand met meer bevoegdheden) aan de lijn.
Na veel vijven en zessen wordt de telefoonverbinding gewoonweg verbroken nadat ik de naam vraag van deze medewerkster.

Een week later is me dan eindelijk gelukt (ik ben een volhouder) om de 3e partij te bereiken. Er wordt een afspraak gemaakt voor 28 december. Prima denk je dan.

Op 29 november volgt er een bevestiging van deze afspraak per mail van Versatel.
Nu zijn alle problemen over denk je dan.

Maar je voelt het al aan, dat is niet zo.
Op 2 december krijg ik een factuur per mail toegestuurd over de periode 10-11-2005 to 09-12-2005.
Plus/Incl. Euro 49,95 modem kosten.
Ik reageer dezelfde dag nog dat ik nog niet eens internet heb en waar dan deze factuur vandaan komt.
Ik meld dat ik niet akkoord ga met deze factuur.

Op 5 december wordt het bedrag van m'n bankrekening geschreven.
Ik geef dezelfde dag m'n bank de opdracht de incasso terug te draaien

Op 6 december is de mutatie door m'n bank terug gedraaid.
Ik krijg van Veratel een reactie op m'n mail van 2-12. Excuses voor de storing(???), het bedrag zal met de volgende facturatie worden worden gecrediteerd indien ik dan weer een formulier invul.
Ik reageer hierop met alle historie die ik heb inmiddels heb opgebouwd en vertel ze dat ik dus niet betaal voor iets wat ik niet gekregen heb.

Op 8 december krijg ik 2 mails:
1e mail is een herinnering/melding dat de incasso niet goed gegaan is.
In de 2e mail wordt mij verzocht de betaling toch te doen. Gebeurt dit niet, zal e.e.a. automatisch worden overgedragen aan een incasso bureau.

Heb gisteren m'n laatste energie verspild aan nog maar eens een mail naar [email protected], maar ik heb dacht ik nu genoeg gedaan. Laat de deurwaarder maar komen.

HELP!!! :cry:

Gegroet,

Eric Verdonschot

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Helmer »

Eric,

tipje : meld je aan de bij de versatelklachtgroep --> www.versatelklachtgroep.nl :)

wichard
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 16:04

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door wichard »

Hallo,

Ik heb ook een groot probleem met versatel. ik zal het kort uitleggen:

Ik heb sinds aug.2005 het zgn. Voetbalpakket (internet+voetbal+telefoon) tot begin okt.2005 werkte het goed! Hierna ben ik verhuisd, alles natuurlijk van te voren door mij keurig aangegeven. Ik kreeg een mailtje terug dat ik op 3 oktober 2005 aangsloten zou worden op mijn nieuwe adres. 2 weken later nog niets (ondertussen al minimaal 5 keer gebeld a 30 minuten) Tijdens een van deze telefoongesprekken zelf tot de conclusie gekomen dat mijn postcode verkeerd in het "systeem" stond! Dus mijn nieuwe huis bestond niet????? geen terugkoppeling gehad niets...
Het was nu nog een kwestie van dagen.... Het is nu 13 december en ik heb geen internet geen voetbal en geen telefoon.

1 December heb ik, na ong. 30x gebeld en 2 a 3 keer emails gestuurd, aangetekent een klachtenbrief verstuurd waarin ze binnen 10 dagen moeten reageren op mijn probleem. Je raad het al zeker?? NOG STEEDS NIETS GEHOORD!!!!!

Wat mij betreft mag dit bedrijf incl. alle medewerkers ontploffen!.

P.s. details zijn nog de behandelingen van Versatel medewerkers die ronduit brutaal en grof zijn en zeker niet schromen om de verbinding (TOT 3 KEER TOE) "gewoon" te verbreken!!!

Wichard Schuuring

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door ?? »

Wow, tot drie keer toe van de lijn worden gegooid door een helpdesk? Hoe krijg je dat voor elkaar?

security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door security »

zie onze site eens ;-)
Bundel je kracht als Consument en wij bemiddelen tussen zowel Versatel als u.

zie http://versatelklachtgroep.nl

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Hier even in het kort hoe versatel bij mij is verlopen.

Ik had me op 30 augustus aangemeld via de telefoon voor het complete pakket. De beste man zei dat de meeste problemen verholpen waren en dat ik aangesloten zou worden rond 25 september. Ik dacht dat is mooi, als het dan een week later gaat worden dan heb ik maar een paar dagen geen internet.

Op 23 september zag ik nog totaal geen vordering in mijn status, status stond al sinds 30 aug dat het verder verwerkt moest worden door versatel. Toen kreeg ik er al geen goed gevoel meer bij. Ik had ze een mailtje gestuurd dat ik totaal geen verandering zag in mijn status en tevens deelde ik ze mee dat ze het voor 14 oktober werkend moesten opleveren en zo niet dat ze het handeltje weer konden ophalen. Nu hoor ik mensen al roepen dat er in de algemene voorwaarden staat dat er geen rechten ontleend kunnen worden aan leverdata's echter dat is deels waar. Een leverdatum is ergens op gebaseerd en moet onder normale omstandigheden in die richting zitten.

De reactie die ik hierop kreeg was dat ik helemaal niet in september aangesloten kon worden maar pas medio oktober omdat ik een pakket had met telefonie erbij. Beetje raar want de check op het internet gaf aan rond 25 sep en de medewerker gaf excact hetzelfde aan.

Later kreeg ik een brief dat ik voor 14 oktober aangesloten zou worden. Op 10 oktober komt de monteur. Na 2 uur prutsen kreeg de beste man het niet aan de praat. Hij zei dat er geen lijnsync was en dat hij er een ticket van gemaakt had. Vanaf dat moment werd ik om de 4 dagen ofzo gebeld met de mededeling dat ze ermee bezig waren. Ik steeds vragen waar ze mee bezig waren maar dat konden ze me niet vertellen. Na een week of 2 werd ik niet meer gebeld, dus dacht ik ik ga maar even zelf bellen. Die beste man vertelde me dat de ticket gereedgemeld was en dat hij een nieuwe ticket ging aanmeken.

Vanaf dat moment had ik er totaal geen vertrouwen meer in. Ik heb ze een brief gestuurd dat ze in gebreke zijn en dat ze het voor 28-10 moesten opleveren of dat ik anders mijn contract zou ontbinden. De 28e was gepaseerd en het was nog niet opgelost en ze hadden ook niet gereageerd op de brief, dus ik nog een brief gestuurd dat ze mijn contract per direct moesten ontbinden wegens wanprestatie. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat ze mijn contract niet wouden ontbinden.

Toen was het inmiddels november en begon men geld af te schrijven. Ik heb daar over gemaild dat ik het er niet mee eens was en dat het terug gestort moest worden. Versatel wou dat niet en het zou met de volgende maand verrekend worden.

Het was inmiddels 9 november en was het meer dan zat. Via mijn rechtsbijstandverzekering heb ik een advocaat in handen genomen en deze heeft de zaak in behandeling genomen. Hij heeft een aantal brieven gestuurd dat mijn contract ontbonden was. De advocaat adviseerde me om het geld terug te laten storten en een rode kaart naar versatel te sturen om de machtiging in te trekken. Nadat ik dat gedaan had kreeg ik een paar dagen later een brief dat ze de incasso niet stop zouden zetten.

Op 10 november dacht ik zal ik nog even bellen hoe het is met de klacht, tot mijn verbazing was de ticket weer gereed gemeld zonder mij in te lichten. De man zou er een spoedorder van maken. Rond 17 november kreeg ik een brief dat ik contact met versatel moest opnemen omdat ze mij niet konden bereiken, beetje vreemd want mijn vrouw was in die periode een paar dagen thuis. Tevens belde versatel me s'avonds om de 4 dagen hoe het was met de verbinding en nu was ik ineens niet meer bereikbaar?

Hier heb ik niet op gereageerd op advies van mijn advocaat en die heeft meteen weer brief gestuurd dat het contract ontbonden was. Sindsdien heeft versatel niet 1 keer gereageerd naar mij of naar mijn advocaat. Het enige wat versatel doet is herinneringen sturen en dreigen met incassobureaus. In december hadden ze weer geld afgeschreven en deze heb ik weer laten stoneren, tevens heb ik de bank opdracht gegeven dat ze het geld niet meer af kunnen schrijven.

Vandaag zijn de dozen met modem en decoder naar versatel toe want ze laten me niet weten waar ik het heen moet sturen. Ik wacht met smart op het incassobureau en de dagvaarding die versatel me gaat aan doen als ik niet betaal.

Versatel..NOOIT MEER!!!!

security
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:53

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door security »

ook dit lijkt me een mooi dossier voor onze site,
u geeft zelf aan al e.e.a teruggestuurd te hebben naar Versatel, u heeft alleen contact met de Versatel KS gehad?

we horen graag van u.

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Alleen KS, wat mij betreft is de zaak afgehandeld en ze kunnen barsten. Ik hoop dat ze voor het einde van het jaar failliet zijn en dat het voetbal naar de kpn gaat

Janet_radar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2005 17:07

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Janet_radar »

23 november had ik opeens geen internet meer van Versatel (family abonment). Ik heb op mijn werk mijn versatel mail gechecked en zag dat ik een mail had ontvangen waarvan de eerste regel luidde:
"wij hebben uw schriftelijke opzegging ontvangen"...

Ik heb niet opgezegd!! Wel heb ik een aanbieding van versatel gekregen om een sneller abonnement te nemen, dit heb ik in eerste instantie aangenomen, maar binnen een week heb ik Versatel gebeld en dit geannuleerd.
Hier is het mis egaan...

24 november
Ik bel met Versatel en mij wrodt verteld dat ik per ongeluk een adsl2 abonnement heb gekregen, dit wordt binnen 7 dagen verhopen. (ondertussen geen internet). Het probleem wordt met de hoogste prioriteit geëscaleerd naar het hoofdkantoor.

24 november
Ik bel nog eens, nu vanuit huis. De uiterst vriendelijke medewerker vertelt me dat ik ben afgesloten...

6 december
Mijn klacht is niet meer actief in het systeem bij versatel (opgelost...). De medewerker geeft me een ticketnummer en escaleert het naar de 2e lijn. Daar aanbeand word ik weer vriendelijk geholpen door iemand die mij vertelt dat hij me de dag erna belt met de oplossing en escaleert de boel met hoogste prioriteit. Ik laat mijn mobiele nummer achter.

19 december
Niets meer gehoord, dus ik bel nog maar eens.
De medewerker vertelt me dat Versatel mij mail heeft gestuurd, waarop ik verbaasd reageer, dat dat onhandigh is, omdat ik geen internet meer heb. ZIjn antwoord "dan moet je maar naar een internetcafe gaan"... Absoluut geen stijl.
Mijn klacht is niet verholpen en de medewerker vertelt me dat hij het gaat escaleren. Ik vertel hem dat ik daar geen vertrouwen in heb, dit wrodt de 3e keer. Hij zegt "3x is scheepsrecht"... Voor zover de aanpak van versatel... 0 vertrouwen, geen medewerking, gefrustreerde klanten en geen respect.

Wat kan ik nu doen???? Ik werk veel thuis, heb daar internet voor nodig. Maar het is geen zakelijk abonnement, dus ik heb geen poot om op te staan zegt versatel.

Hoe krijg ik weer een adsl verbinding? Of kan ik beter veranderen van leverancier? Ze zijn allemaal slecht....

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Wil je van versatel af of niet?

daanalys
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:19

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door daanalys »

Haha, geld innen en versatel NIET leveren daar zijn ze goed in!
Behoorlijk wat miscommunicatie daar.

Janet_radar
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2005 17:07

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Janet_radar »

Ik wacht inmiddels 7 weken op een signaal van Versatel dat mijn internet verbinding het weer doet. En dat is een probleem met de HOOGSTE prioriteit (is me al meerdere keren verteld).

Ik heb 22 december schriftelijk opgezegd, krijg ik geen antwoord van Versatel!!!

Uiteindelijk vandaag gebeld, en natuurlijk weten ze van niets.

Nu komt het leuke detail:
De helpdeskmedewerker vertelde: "Het is aan het hoofdkantoor om te beslissen of u mag opzeggen"


Mijn vraag voor opzegging van het Versatel abonnement gaat naar het hoofdkantoor, waar beslist gaat worden of ik inderdaad mag opzeggen!
Dus:
GEEN DIENST KRIJGEN, WEL BETALEN EN NIET MOGEN OPZEGGEN!!!!!

IK WIL WEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Helmer »

Ehh....ik zou even op www.versatelklachtgroep.nl kijken (enneh...mail je verhaal even naar [email protected]) dan gaan we kijken wat we voor je kunnen betekenen.

RonaldF2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:25

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door RonaldF2000 »

Op hun eigen forum :D heb ik gepost hoe van hun af te komen.

Opzeggen 20mbit abo

Het is mij met succes gelukt en ik ben straks weer een tevreden klant van XS4ALL

Aanvullende strategien hoe dit aan te pakken zijn natuurlijk altijd welkom.

Pancho Villa
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 dec 2005 17:20

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door Pancho Villa »

Ik heb net mijn contract ontbonden gekregen door mijn advocaat via de rechtsbijstandverzekering. Een contract ontbinden is in het algemeen vrij simpel mits de tegenpartij in gebreke is gebleven. Wat je moet doen is een brief sturen waarin je ze in gebreke stelt. Tevens moet je ze een termijn van 1 a 2 weken geven de boel in orde te maken en als ze dat niet doen dat je dan je contract buitengerechtelijk onbind. Ze zullen dreigen en herinneringen sturen maar daar moet je maling aan hebben. Waar het om gaat is gelijk hebben maar het krijgen is een ander verhaal.

Je dus gewoon niet laten afbluffen, bij mij hadden ze geen poot om op te staan. Ze noemde het opstartproblemen en dat ik maargeduld moest hebben. Ik vond 5 weken zonder verbinding meer dan genoeg maar versahel niet. Het heeft 2 maanden geduurd voordat versahel eindelijk mijn contract wou ontbinden.

RonaldF2000
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:25

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door RonaldF2000 »

Het heeft 2 maanden geduurd voordat versahel eindelijk mijn contract wou ontbinden.
Dan was ik toch sneller heeft bij mij minder dan 1 maand geduurd om het te ontbinden...

Maar de lijn van het verhaal is simpel. Als je wilt kun je je abo opzeggen, omdat Versahel een wanprestatie levert.

Volg het voorbeeld en je kunt over naar een betrouwbare provider.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Versatel ADSL drama

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het hoeft niet altijd verkeerd te gaan. Ik heb in augustus weliswaar een paar keer door een fout van OF de KPN OF Versatel zonder internet gezeten, maar kreeg kundig advies via de helpdesk, en een verrekening van de kosten die ik moest maken, en sinds die tijd loopt alles weer als een trein.

Ik schakelte toen over van het ene abonnement op een ander, binnen versatel. Best mogelijk dat het vaak fout gaat, maar laat het mij ook eens een keer meezitten. :roll:

Gesloten