LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonie KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gw.hekkert
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2005 22:01

telefonie KPN

Ongelezen bericht door gw.hekkert »

De meeste mensen denken altijd dat kpn de beste aanbieder is wat betreft huistelefonie.
Ben er al 18 jaar klant tot 2 maart dit jaar tot volle tevredenheid.
Begin dit jaar werd ik gebeld door kpn of ik niet over wou stappen op isdn.
Had vele voordelen en de nadelen werden niet genoemd.
De nadelen waren vele malen groter bij de aansluiting isdn kreeg ik 3 nieuwe nummers erbij en toen begon de ellende.
Sinds de verplichting van de optawet worden nummers die opgeheven zijn meteen weer op de markt gebracht.
2 van die nummers die ik had waren van bedrijven geweest die er een fax op aan gesloten hebben gehad.
Sinds de aansluiting op isdn werd ik 4-5 keer in de nacht gebeld en ook nog is enkele keren per dag en altijd een faxlijn.
Vele malen geklaagd bij de klantenservice[bellen,schriftelijk,mailen]maar er werd nooit iets meegedaan.
Werd behandeld als grofvuil en de KPN medewerkers waren altijd zeer onvriendelijk nooit werd er serieus op ingegaan.
Voor mij was de klacht toch echt serieus als je 567 keer voor niets wordt gebeld.
Het kwam bij hun zeer onwaarschijnlijk over en ik werd zelfs uitgemaakt voor Leugenaar.
Tot dat ik 28 november weer over ben gegaan op de analogelijn zijn de klachten weer over.
Uiteraard ben ik het dan ook niet eens met de kosten die de omzetting van de lijnen met zich meebrengt.
Ik wordt nu plat gebeld door een zeer onvriendelijke meneer van kpn nu ik afgesloten ben van isdn wordt ineens wel oplossingen aangedragen wat betreft de overlast.
Maar over de het niet betalen van de kosten wordt niet gereageerd
Helaas heeft KPN nog steeds een machtspositie in Nederland en klanten ziijn voor hen lucht en worden zonder respect behandeld.
Hoop dat hier ooit nog is een keer verandering inkomt.

Knuffelbeer
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 jan 2005 17:09

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door Knuffelbeer »

Bekend probleem, mijn vaste nummer is ook in gebruik geweest als faxnummer, om de haverklap, zelfs midden in de nacht, gaat de telefoon en word ik gebeld door een fax ... erg irritant! KPN doet er ook niks aan, dan neemt u toch een ander nummer?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

ISDN was leuk toen iedereen nog internette via de telefoonlijn. Nu we allemaal ADSL of breedband hebben, heeft het geen bestaansrecht meer (voor particulieren dan). En met zijn tweeën tegelijk bellen is natuurlijk ook kul, je kan best even wachten, of anders pak je je mobiel, want die heeft ook iedereen op zak.

queenmum
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 dec 2005 15:39

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door queenmum »

Ik heb bij de storingsdienst van KPN gewerkt tot voor 2 maanden terug, en als men dan gebeld werd door een fax, gingen wij die fax "vangen" door het nummer door te schakelen op onze eigen fax. Zo konden we zien waar hij vandaan kwam, en konden we maatregelen nemen. :arrow:

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door maybe »

Ik heb bij de storingsdienst van KPN gewerkt tot voor 2 maanden terug, en als men dan gebeld werd door een fax, gingen wij die fax "vangen" door het nummer door te schakelen op onze eigen fax. Zo konden we zien waar hij vandaan kwam, en konden we maatregelen nemen.
Heel leuk deze reactie en ook mooi dat er soms iets aan gedaan word.

Ik weet ook uit eigen ervaring dat het regelmatig ook heel lang kan duren voordat er iemand naar gaat kijken. Zelf heb ik ook gehad dat ik iedere keer een fax gebeld werd. Na 5 nachten op rij heb ik de kpn gebeld. De muts die ik toen aan de lijn kreeg vond dat ik niet zo moest zeuren en anders 's nachts de telefoon maar uit de lijn halen. Dit sloeg natuurlijk nergens op vervolgens zei ik daar wat van tegen haar en hing ze gelijk. Toen heb ik gelijk weer gebeld en kreeg weer dezelfde persoon aan de lijn en die zei letterlijk: bent u er nou alweer met dat gezeur: en vervolgens hing ze op.

Om een lang verhaal kort te maken het heeft me in totaal 3 maanden en onnoemelijk veel telefoontje gekost om iemand aan de lijn te krijgen die mijn klacht serieus nam en vervolgens was het binnen 3 dagen opgelost. Dus het kan allemaal wel alleen zitten er op de klanten"service" zulke domme en klantonvriendelijk mensen dat je soms geen mogelijkheid krijgt om iets op te lossen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door ?? »

Hmmm... ik had na 1 maand al een brief of mail verstuurd naar KPN. Dooretteren met een telefonische klantenservice heeft ook vaak geen zin. Die mensen zijn getraind om de standaardvragen en -klanten (zeg 80 tot 90% van het totaal) op te lossen en weg te werken en kunnen vaak niets met de rest. Groot nadeel is dat ze dat vervolgens vaak niet toegeven en de klant niet gewoon het op dat moment beste advies geven: stuur de klacht schriftelijk op. Die klachten komen nl bij mensen terecht die meer kunnen en mogen, waardoor veel problemen op miraculeuze wijze plotseling binnen een paar minuten opgelost blijken te zijn ;).

Dat gaat overigens zo bij de meeste wat grotere bedrijven. Het heeft simpelweg geen zin om de klantenservice op te leiden voor die laatste 10 procent van de klachten.

Sailor
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:19

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door Sailor »

Waarom bellen via KPN, als je kabel hebt, zoals ik, kun je in de meeste gevallen ook bellen met de kabel. Wij hebben Kabelfoon en bellen via KabelFoon (Caiway) gaat uitstekend en is VEEL goedkoper

dinie60
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2004 15:53

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door dinie60 »

mijn man heeft laatst ook naar de kpn gebeld,en die kreeg ook een muts aan de telefoon,dus toen mijn man de klacht doorgaf wou zij er niks van weten ,en toen mijn man doorvroeg heeft ze de hoorn er op gegooit,nou toen heeft hij de zakenkant gebeld en daar werd anders gereageert ,en een paar dagen erna was alles opgelost.maar of het nou zaken of gewone mensen zijn ,wat maakt dat uit ,wij moeten allemaal betalen,maar ik kan je wel vertellen als het mogelijk is om adsl te hebben zonder kpn zijn ze weg van het venster ,en daar vragen ze zelf om.groeten dinie

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

Nummers worden nooit direct weer vrij gegeven, altijd na een half jaar.
En wat betreft het bellen via de kabel doe ik NOOIT weer, wat een ellende.

Ik blijf gewoon bij KPN, al het andere is ook geen optie en daarbij komt dat de verbinding via KPN altijd werkt en als ik hoor, lees en uit eigen ervaring meemaak is KPN toch de beste optie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

KPN is gewoon de beste en zal dat ook altijd blijven. Betrouwbaar, goedkoop en klantvriendelijk.

uiltje
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2005 19:57

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door uiltje »

Ik heb een versatel-adsl2 abo met telefonie (onbeperkt naar vaste nummers)

Ik behield mijn oude nummer en kreeg er een nieuw nummer bij. Met beide nummers bel ik, voor €5,00, onbeperkt naar vaste nummers.
En mijn internetverbinding is ook nog eens retesnel.
Nog nooit is er bij mij een storing geweest. (afkloppen)

dinie60
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2004 15:53

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door dinie60 »

ik geloof niet dat het bij ons kan ,want dat gaat alleen in grote plaatsen
volgens mij .en is versatel het zelfde als kpn,je ziet op het ogenblik door de bomen het bos niet meer,dus als er iemand is die mij wegwijs kan maken ,dan graag.groeten dinie

muriel1
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 dec 2005 19:11

Re: telefonie KPN

Ongelezen bericht door muriel1 »

Ik ben ook niet zo blij met de KPN.

In verband met een spoedig overgaan op ADSL stapte ik een maand geleden een KPN winkel binnen om te informeren hoe lang het zou duren om mijn telefonie abonnement om te zetten van belbasis naar belbudget.

Het antwoord: "dat heb ik bij deze gedaan mevrouw".

Dat was echter niet wat ik wilde! Het zou zeker nog 2 weken duren voor mijn ADSL zou worden aangesloten, en tot dan toe wilde ik nog inbellen op internet. Met een belbudget abonnement is dat een dure grap.

Ik vroeg de man dus om zijn fout te herstellen. Hij antwoorde dat dat niet zomaar ging, dat ik eerst 3 dagen moest wachten tot mijn abonnement was omgezet naar belbudget, dan bellen naar een duur service nummer om mijn abonnement weer terug te zetten. En weer 3 dagen wachten tot het abonnement is teruggezet naar belbasis.

Tegen die tijd is mijn ADSL verbinding rond, en kan ik weer contact opnemen om mijn abonnement te wijzigen. :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Gesloten