LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beste kerst hits ooit (cd)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

spyware instaleren voor rechten die je al hebt.

Ja geen probleem laat ze maar zien wat ik op mijn computer doe.
1
11%
Nee ik wil niet dat mijn gegevens op straat komen te liggen.
8
89%
 
Totaal aantal stemmen: 9

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door jf050 »

Hallo,
ik wil iedereen even waarschuwen voor de cd "Beste kerst hits ooit" o/a te koop bij Blokker en Talpa voor € 15,-
deze cd bevat leuke kerst nummers. Maar pas op je kunt hem niet afspelen op een auto radio. Maar dat is niet het ergste op de computer moet je een gebruikers overeenkomst accepteren. Zodat hij ongewild een programma installeert op je computer. En die wordt gezien als een Trojan Horse vol spyware. Maar als je een kopie wilt maken voor eigen gebruik wil dat dus niet omdat mijn virus scanner hem heeft geblokt. Dus je mag alleen een kopie maken of opslaan als je ook spyware toe laat op je pc. Dit lijkt mij niet wenselijk dus mijn advies breng deze cd weer terug naar de winkel of nog beter koop hem NIET.:cry:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door karr-2 »

Er bestaan duizenden cd's met allemaal dezelfde kersthits die iedereen al 100 keer heeft. Zeker dit soort vage compilaties zijn vaak niet de moeite van het kopen waard.

Maar waarom zou je geen kopie kunnen maken van die cd? Je virusscanner blokkeert het programma, toch niet de cd zelf?

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door jf050 »

haha,
daar zit nou net de kneep.
Als je de cd wilt afspelen op een pc.
krijg je meteen een melding dat je de gebruikers voorwaarden moet accepteren. Doe je dat krijg ik van norton een melding dat er een trojan horse is geblokt. En als ik de visus scan uit zet en instaleer krijg ik via microsoft anty spyware en melding. Dus m.a.w er zit spyware op deze cd. En nu denk ik aan het sony verhaal van een paar weken geleden.
En je hebt immers het recht om zelf een copy te maken voor back up maar dat kan nu niet omdat je spyware moet accepteren. En daar pas ik voor.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door edmoor »

Als je de SHIFT toets ingedrukt houd op het moment dat de CD aan het laden is zal dat programma niet worden geinstalleerd en kun je je gang gaan.

D.m.v. die SHIFT toets onderdruk je de auto insert notification waardoor er geen enkel programma van die CD gestart zal worden.

jf050
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 20:28

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door jf050 »

Bedankt ,
maar werkt niet ....

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door edmoor »

Vreemd, maar goed.
Dan kun je dat altijd nog uit zetten in de eigenschappen van je CD speler.
Je vertelt hem dan dat 'ie niks moet doen als er een CD in de speler gedaan wordt.
Vanuit je media speler kun je dan zelf kiezen welke nummers er afgespeeld moeten worden.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door JaFO »

// werkt niet ?
Let er op dat je misschien de andere shift-toets moet indrukken ;)


//
En vervolgens pak je een van de freeware cd-rippers ( zoals http://www.exactaudiocopy.de/ ) en maak je een nette bruikbare kopie ervan.

Of nog simpeler : je probeert Linux (zoals het excellente http://www.ubuntulinux.org/ ) of je kiest voor een Apple en je hebt (voorlopig) geen last van dat soort fratsen.
En je hebt immers het recht om zelf een copy te maken voor back up
Helaas staat dat 'recht' onder het 'recht' van de fabrikant om zijn waren te beveiligen tegen 'onrechtmatig' gebruik. Daardoor heeft de fabrikant niet eens de plicht om ervoor te zorgen dat je je rechtmatige backup kunt maken. Je mag officieel niet eens de beveiliging omzeilen zonder toestemming van de maker ... (zelfs al is het een beveiliging van 0 komma niks).

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door Ulbe »

Enigste oplossing van dit probleem;

Sluit een normale cd speler aan op de computer,

Neem de cd (analoog) liedje voor liedje op de harde schijf,

Brand de liedjes op een cdrom,

Dan heb je een cd zónder alle rommel die de maatschappijen er op zetten!,

En je omzeilt geen kopieercode, omdat deze niet ter zake is bij een "analoge" opname,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Waarom zo'n CD kopen. Haal de mooiste liedjes via Kazaa van internet en branden maar.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door rhodi »

Kazaa!!!!!!!!!!!
De grootste vervuiler die er bestaat.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: beste kerst hits ooit (cd)

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Maar wel één met meer dan 2 1/2 miljoen muziekliefhebbers online :!:

Gesloten