LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GOED NIEUWS OVER OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Als je wilt opzeggen bij Oxxio, lees dan dit heel goed.

Bijna alle klanten van Oxxio hebben in November een brief gehad waarin vermeld staat dat de tarieven zijn gestegen per 1 september 2005. Als je ook deze brief hebt gehad met een datum na 1 november, kun je kosteloos (dus zonder die 50 euro boete) overstappen naar een andere leverancier. DIT KAN ALLEEN ALS JE PER JAAR EEN STILZWIJGEND VERLENGD CONTRACT HEBT, DUS NIET ALS JE EEN 3-jarig CONTRACT OF ZO HEBT.

Oxxio heeft nl. in haar algemene voorwaarden staan dat ze binnen 30 dagen na een tariefsstijging de klant op de hoogte stelt. Ze voldoen dus niet aan hun eigen voorwaarden, dus kun je kosteloos opzeggen.

Ik heb het voor iemand gedaan en dat is prima verlopen. Vraag wel even een bevestiging. Wel proberen ze eerst nog je te houden tot de einddatum van je contract, maar als je dan meldt dat ze niet op tijd waren met hun brief, is er verder geen probleem.

Succes,
Zadinia

saurus
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:05

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door saurus »

Hoi Zadinia

Wat moet je dan doen als ze gewoon geen brief sturen betreft
tariefstijging? Ik heb nooit geen brief ontvangen betreft de tariefstijging. Dit kan ik natuurlijk niet aantonen?

Ik zit sinds Juni dit jaar bij Oxxio voor levering van gas, Ze hebben mij gelokt om een 2 jarig contract af te sluiten en ik zou dan een welkomst premie van 20euro ontvangen. Maar die ik heb ik nooit ontvangen!! en ook is dat niet met mijn voorschot verekend. Ik heb naar Oxxio gebeld
maar daar wisten ze in eens niets meer van een welkomstpremie van 20euro af :evil:

Dit contract is door middel van een bandopname afgenomen,
en ik heb inmiddels een brief geschreven naar Oxxio klantenservers
om de bandopname op te vragen. maar ik kreeg geen reactie meer op de brief. Naar 4 weken gewacht te hebben, heb ik telefonisch contact opgenomen met Oxxio en kreeg ik te horen dat ze geen brief ontvangen hadden, Ik heb het adres gecontroleerd maar deze was volledig correct, ik heb toen vervolgens maar een e-mail gestuurd met de vraag of ze mij de bandopname wilde sturen maar ook daar kreeg ik geen reactie op?

Mijn stroomlevering had ik eerst bij Evolta lopen en is automatisch door
Oplichter Oxxio overgenomen. Ik heb hier geen 2 jarig contract of zo bij dus deze stroomlevering wordt deze week wel opgezegd!

Stelletje oplichters zijn het!!! :evil:

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Hoi,

In artikel 3 van hun algemene voorwaarden staat dat ze alleen na afloop van jouw overeenkomst de tarieven mogen verhogen. Dus waarschijnlijk zijn jouw tarieven helemaal niet verhoogd!

Als dit wel het geval is, kun je dit in je brief vermelden en loopt het verder hetzelfde. Als je tarieven niet zijn verhoogd kun je opzeggen met een termijn van 30 dagen, maar krijg je een boete van 50 euro.

Over die 20 euro, schrijf ze aangetekend een brief waarin je nogmaals vraagt om het bandje van het telefoongesprek. Geef ze een termijn van 14 dagen na ontvangst van de brief (brief aangetekend of met ontvangstbevestiging verzenden via postkantoor). Als ze dan niet reageren heb je misschien een reden om alsnog op te zeggen, maar dan moet je nog maar even contact opnemen met me, zoek ik het verder voor je uit.

Groetjes van Zadinia

saurus
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:05

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door saurus »

Hoi Zadien bedankt voor je reactie, mocht ik er niet uit komen dan laat ik dat wel weten.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

Het enige goede nieuws over Oxxio kan zijn dat ze stoppen met hun oplichterij

andamoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2005 14:52

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door andamoon »

Ons hebben ze gelokt met het bevriezen van de maandlasten voor 3 jaar en een GRATIS digitale meter. We hebben dit allemaal nog pas vanaf oktober lopen. Nu wil ik er wel graag vanaf daar ik in de gaten krijg dat het toch behoorlijke oplichters zijn. Ik had tijdens het telefoongesprek wat ze hebben opgenoen al aangegeven dat ik twijfelde. Mij werd toen gezegd u moet met ja of nee antwoorden. Ik heb ja gezegd maar toch ook weer mijn twijfels geuit. Mijn voorgevoel was dus juist in deze. WAT MOET IK DOEN ??? Ik wil ze eigenlijk wel bellen om er vanaf te zien, maar kan dat ?

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Eigenlijk niet veel. Je kunt het contract opzeggen maar dan krijg je een boete van 50 euro. Lees de algemene voorwaarden (op de homepage linksonderaan aanklikken)

succes, zadinia

tonijnsalade
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:02

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door tonijnsalade »

He, Zadina ben jij soms Bob Schurkjes in vrouwe kleren?

Jij hebt precies dezelfde soort meldingen als hem.
Ik dacht goed nieuws over oxxio maar iedereen krijgt tips hoe ze weg moeten gaan. Ben jij ook zoon vermomde mederwerker van de concurent.

Hoe meer ik lees hoe moeilijk het is om weg te gaan bij ze hoe meer ik denk dat het JUIST een goeie klup is. Want dat hebben ze dan goed voor mekaar. De laagste tariefen en idereen moet bij ze blijven. Ik ga me aanmelden en ik ga meteen vragen waarom ik niet zoon hitec meter aangboden heb gehad.
Dan kunnen ze toch juist niet de boel belazeren, je ziet zelf wat er gebeurt en het is op je eigen PC te volgen allemaal.

Weet iemand of ze ook watermeters hebben?

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

tonijnsalade vooral doen
kun je straks ook naar de geschillencommissie om ettelijke honderden terug te halen

groet van Zalm

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Helaas voor jou, ik ben geen medewerkster van wie dan ook, gewoon een bezorgde dochter van iemand die bij Oxxiozijn stroom en gas afnam en niet tevreden was en zich ook niet kon herinneren dat hij ja had gezegd.
groetjes van Zadinia
(PS geen schuilnaam hoor!)

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

dan snap ik niet dat je zo positief doet over Neerlands grootste oplichtersbende 2005

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Dan heb je het niet goed gelezen, ik heb nl. al een aantal mensen geholpen om bij Oxxio hun contract op te zeggen zonder boetes!

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

Okay, ik verwarde je met tonijnsalade

idd opzeggen direct na aanmelding wil nog wel, jaarnota rondkrijgen (kloppend is hééél ander verhaal!!!)

Groet
MNB

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Ter info, ook al heb je al een tijdje de levering via Oxxio, ze hebben de tarieven per 1 sept verhoogd, maar te laat doorgegeven aan de klanten, dus mensen die een contract hebben voor onbepaalde tijd met jaarlijks stilzwijgende verlenging, kunnen er zo zonder problemen van af. (nou ja, kost wel een brief en twee telefoontjes)

Bedankt voor de tip over de jaarrekening, ik zal het doorgeven aan degenen die recentelijk hebben opgezegd.

groetjes van Zadinia :wink:

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

ik vraag me ook af, als je een doorlopend contract hebt gehad, en ze hebben de tarieven verhoogd en dit NIET laten weten, of ik daar achteraf niet op terug kan komen

Aanval is de beste verdediging in deze

Ik heb nu een geweldige strategie tegen oxxio opgezet, zit er nog middenin maar zal deze publiceren als de zaak rond is
Kan iedereen nog geld verdienen aan hen, we draaien het gewoon om
YES :o

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Kijk in de algemene voorwaarden, artikel 2 en 3. Als ze niet binnen 30 dagen aan de klant melden dat ze hun tarieven hebben verhoogd, is dit contractbreuk en kun je er van af zonder kosten.
Succes,

saurus
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 dec 2005 00:05

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door saurus »

Hoi Zadinia

Hoe kun je dan aantonen dat je geen bericht hebt gehad van de tariefverhoging? :(

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door idem »

Hallo Zadina,

Dit vraag ik mij ook af. Heb ook geen brief gehad.

zadinia
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door zadinia »

Ze hebben alle klanten begin november een brief gezonden dat de tarieven per 1sept omhoog zijn gegaan; dat was dus te laat. Als je die niet hebt gehad, zou je ze kunnen bellen en vragen om een kopie. Het niet ontvangen kun je dus niet aantonen, maar bij ALLE mensen die ik tot nu toe heb gesproken was de brief echt te laat verzonden dus misschien met een beetje bluf kan het ook lukken (die tactiek hanteren ze tenslotte zelf ook....) Let op; het geldt niet voor mensen die een 2- of 3-jarig contract hebben afgesloten, die houden hetzelfde tarief voor de gehele looptijd.
Groetjes,
Zadinia

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: GOED NIEUWS OVER OXXIO

Ongelezen bericht door mnb »

Zij hebben bewijsplicht, wij niet
dus geen brief ontvangen, laat hen maar bewijzen dat ie wel verzonden is
zal niet meevallen

Gesloten