Ik vraag me af of er meerdere mensen net zo dramatisch behandeld worden door Versatel als ik.
Wat is er aan de hand?
Ik heb met op 18 juli aangemeld voor een ADSL verbinding incl. voetbal pakket.
Dit zou medio september worden opgeleverd.
Ik heb geen haast, ik heb momenteel een goed werkende Internet verbinding van een andere provider. Ik heb wel wat randvoorwaarden gesteld ivm planning en beschikbaarheid en de afspraak dat er pas iets in rekening wordt gebracht wanneer e.e.a. werken opgeleverd is. (Heb dit allemaal op papier)
Ik werk nl. regelmatig thuis en ben dus redelijk afhankelijk van een goed werkende intrnet verbinding. Ik heb deze randvoorwaarden (die overigens redelijk logisch lijken) als bevestiging van de telefonische aanmelding per mail op 22 juli naar Versatel toegestuurd.
Half/eind oktober november wordt ik op m'n mobiele telefoon 1x gebeld.
Aangezien dit overdag was en ik in een vergadering zat, heb ik niet kunnen reageren.
Kreeg wel een voicemail dat men het nog eens zou proberen.
Niet meer gehoord.
Na enige tijd wachten volgt dan op 1 november een brief waarin men vertelt dat er meerdere malen contact met mij gezocht was en dat ik contact kon opnemen met een 3e partij die de planning verzorgt voor de technische oplevering.
Op 4 november heb ik dit nummer geprobeerd te bereiken. na 1,5 uur in de wacht gestaan te hebben geef ik het op. Dit nummer was gewooon niet te bereiken.
Heb diezelfde dag (4 november) met de klantenservice van Versatel gebeld. (kreeg ik na 25 a 30 minuten wachten wel aan de lijn). Deze vertelde dat ze niets konden doen. Ik heb er op aangedrongen een mail te sturen naar deze 3e partij. Na een lange discussie heeft deze man van de klantservice een mail gestuurd met de vraag me binnen een paar dagen te bellen.
Op 8 november krijg ik een brief van Versatel waarin men de aangeeft dat de technische voorbereiding van de internet verbinding gereed is.
Op 11 november heb ik nog steeds niets gehoord en bel weer met de klanten service van Versatel.
Deze discussie standt in een meningsverschil over hoe we verder hiermee gaan.
Men kan bij de klantenservice niet doorverbinden, krijg ook geen manager (iemand met meer bevoegdheden) aan de lijn.
Na veel vijven en zessen wordt de telefoonverbinding gewoonweg verbroken nadat ik de naam vraag van deze medewerkster.
Een week later is me dan eindelijk gelukt (ik ben een volhouder) om de 3e partij te bereiken. Er wordt een afspraak gemaakt voor 28 december. Prima denk je dan.
Op 29 november volgt er een bevestiging van deze afspraak per mail van Versatel.
Nu zijn alle problemen over denk je dan.
Maar je voelt het al aan, dat is niet zo.
Op 2 december krijg ik een factuur per mail toegestuurd over de periode 10-11-2005 to 09-12-2005.
Plus/Incl. Euro 49,95 modem kosten.
Ik reageer dezelfde dag nog dat ik nog niet eens internet heb en waar dan deze factuur vandaan komt.
Ik meld dat ik niet akkoord ga met deze factuur.
Op 5 december wordt het bedrag van m'n bankrekening geschreven.
Ik geef dezelfde dag m'n bank de opdracht de incasso terug te draaien
Op 6 december is de mutatie door m'n bank terug gedraaid.
Ik krijg van Veratel een reactie op m'n mail van 2-12. Excuses voor de storing(???), het bedrag zal met de volgende facturatie worden worden gecrediteerd indien ik dan weer een formulier invul.
Ik reageer hierop met alle historie die ik heb inmiddels heb opgebouwd en vertel ze dat ik dus niet betaal voor iets wat ik niet gekregen heb.
Op 8 december krijg ik 2 mails:
1e mail is een herinnering/melding dat de incasso niet goed gegaan is.
In de 2e mail wordt mij verzocht de betaling toch te doen. Gebeurt dit niet, zal e.e.a. automatisch worden overgedragen aan een incasso bureau.
Heb gisteren m'n laatste energie verspild aan nog maar eens een mail naar [email protected], maar ik heb dacht ik nu genoeg gedaan. Laat de deurwaarder maar komen.
HELP!!!
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Gegroet,
Eric Verdonschot