LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reparatie sony dvd speler

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

reparatie sony dvd speler

Ongelezen bericht door hawi »

Na nog geen 2 jaar dienst stopte mn sony dvd speler DVP-NS330 ermee.
Kan gebeuren. Destijds gekocht bij ITS als home cinemaset HTP1100.
De garantietijd van 1 jaar was voorbij, dus dan zou de zaak waar de set gekocht is zn verantwoording hier in moeten nemen en , gezien de verwachtte levensduur van een DVD speler (6 jaar) een deel van de rep.kosten voor zijn rekening moeten nemen. Afgezien daarvan is dit natuurlijk een lastige beslissing, gezien de prijs van een nieuwe DVD speler. Heb sony telefonisch benaderd met de vraag tot hoever reparatiewaarde voor deze speler liep. Aan de hand van de adviesprijs (150.-) vertelde de medewerker van sony mij, dat in dit geval een reparatie TOT max. 55.- uitgevoerd zou worden....!
Afgezien van wat ITS zou doen, had ik voor dit bedrag geen (goeie?) nieuwe DVD speler die ook nog eens bij de rest van de homecinemaset 'pastte' qua front, dus besloot voor reparatie.
Aanbetaling bij ITS moeten doen van 32,50.
Na 4 weken, het bericht dat de speler klaar was en opgehaald kon worden bij het ITS filiaal. Vanmiddag naar de ITS om em op te halen.....mocht de speler meenemen als ik nog even een bedrag van 38,29 wilde betalen boven op de reeds gedane aanbetaling van 32,50.
Kortom een reparatie van 70,79!! En voor dat bedrag had ik dus WEL een nieuwe kunnen kopen + een berg irritatie minder. Het ITS filiaal doet in principe helemaal niets. Moet dit regelen met de consumentenafd. van ITS. Heb de betaling gedaan met vermelding van betaling onder protest op de nota, maar vind het allemaal zwaar :( Is er hier iemand met goeie suggesties? Kan ik sony benaderen over de hoogte van deze rekening n.a.v. de uitgangspositie van 55,- door hun opgegeven? Let wel.... ik ben niet echt een onderste- uit- de- kan- willen- halen, maar vind dit niet kloppen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: reparatie sony dvd speler

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Eigenlijk gaat het fout op het moment dat je een aanbetaling moet doen. Dat is niet normaal en mij is niet bekend dat dat ergens gebeurt bij winkels.

Wat ze doen, is eigenlijk vooraf de onderzoekskosten in rekening brengen, die je eigenlijk sowieso moet betalen. Ook als je besluit hem niet te repareren. Dit doen ze omdat sommige mensen na een (voor hen te) hoge prijsopgave de onderzoekskosten niet willen betalen. Zo voorkom je dat gezeik. Maar het is wel iets te makkelijk.

Ik denk niet dat je veel kan, omdat echte coulanceregelingen met fabrikant eigenlijk pas serieus genomen worden als het om grotere bedragen gaat.

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: reparatie sony dvd speler

Ongelezen bericht door hawi »

Bedankt voor je reactie. Ik vrees eigenlijk ook wel dat je gelijk hebt.
De aanbetaling (of onderzoekskosten), logisch of niet, snap ik best, maar het gevoel dat je daardoor min of meer machteloos bent als consument, kan ik slecht verdragen. Geeft je toch het gevoel de verliezende party te zijn.
Vandaag, op advies van de ITS vestiging, telefonisch contact gehad met de consumentenafdeling van ITS om eventueel een deel van de rep.kosten terug te krijgen. Daar zijn ze echter al even behulpzaam en vriendelijk als in het filiaal zelf. (niet dus) en ook daar sturen ze je van het kastje naar de muur. Je zou bijna zeggen.....laat maar zitten... en dat is volgens mij nu net hun bedoeling.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: reparatie sony dvd speler

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Alweer It's? Ze zijn wel veel te vinden op dit forum. Hoop dat ze dit zelf ook inzien en eens proberen meer service te geven want alleen lage prijzen geven geeft het Megapool effect!!

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: reparatie sony dvd speler

Ongelezen bericht door hawi »

Ben ik het helemaal mee eens, maar afgezien van hoe ze in de IT's filialen van het hoofdkantoor orders hebben gekregen hoe te handelen bij dit soort (coulance) zaken, kan het op 2 manieren namelijk de behulpzame "wat/hoe te doen "manier en de "red je er zelf maar mee" manier.
En dat verschilt per vestiging nogal weet ik uit ervaring.

Gesloten