LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stijging kosten rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Frits77
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2005 20:01

Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door Frits77 »

Op 'http://www.trosradar.nl/PHP/news/0/401' las ik:

"Meneer Bekkers uit Roermond kreeg onlangs een dreigende brief van de Rabobank. Zijn betaalrekening bij de Rabobank zou worden opgeheven als hij niet nog een ander product afneemt bij de Rabobank. Het blijkt te duur voor de Rabobank als mensen alleen een spaar- of betaalrekeing bij de bank hebben. Een bijzondere manier van koppelverkoop voor een bank."

Toevallig heb ik vandaag ook contact gehad met de rabobank. Ik heb ook een betaalpakketmet een extrapas voor mijn vrouw. De kosten voor het totaalpakket stijgen in 2006 met € 0,55 (was 2,95 wordt 3,50) en de kosten voor de extra pinpas zijn hoger (gaat om dezelfde bedragen). En dat terwijl de kosten van een totaalpakket met slechts € 0,15 stijgen en een extra pas bij een totaalpakket slechts € 1,75 kost. Totale kosten voor mij zijn nu €7,--. De totale kosten voor een totaalpakket met extra pas zijn nu € 8,--.
Ik heb de rabobank gevraagd waarom de kosten voor een betaalpakket zoveel zijn gestegen. Dat had te maken 'met de hogere kosten'. Daarop vroeg ik waarom de totaalpakketkosten dan minimaal stijgenen toen werd het even stil. Daarop hadden zegeen verklaring. Naeen beetje doorvragen en zeuren gaven ze toe dat ze willen dat ik overstap op een totaalpaket. Dat is voor hen makkelijker. Ze brengen bewust dekostenvoor een betaalpakket en een totaalpakket (beide met extra pinpas) zo dicht mogelijk bij elkaar,zodat iendereen overstapt. En als bankgebruiker kun je hier niets tegen doen. LOkale rabobanken hebben dan een ebpaalde zelfstandigheid,maar hierin (en achter meerdingen) verschuilen ze zich gewoon achter hun moederorganisatie Rabobank Nederland. Als klant sta je machteloos. Een officiele klacht indienen heeft ook geen zin,want dan krijg je alleen maar een keer op papier wat ik vandaag al mondeling heb gehoord.

NB: Het gaat mij niet om het geld (hoewel ik vanwege de kosten ben overgestaopt van een totaalpakket op een betaalpakket, omdat in het totaalpakket niets nuttigs extra zat),maar de manier waarop maakt me wel kwaad. :evil:

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door particulier »

Dat is nu precies de reden dat ik geen zaken doe met de Rabobank of Interpolis.

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door aparanda »

mijn familie is net als zovele een van die "farmers"die begonnen is bij de boeren leen bank nu Rabobank, en ben na een uitnodiging HEEL snel weggegaan, ten eerste konden wij geen twee rekeningen houden die, bij het overlijden van de ene partner, (door middel van machtiging) automatisch naar de ander zou overgaan zonder rekening-bevriezing. dan zouden wij allebei een tweede pasje moeten aanvragen per rekening met de daarbij behorende kosten per termijn, wij werden verplicht tot het nemen van internet bankieren en kregen het verzoek onze verzekerings papieren de volgende keer mee te nemen zodat ze die even konden doornemen, terwijl ik helemaal geen verzekering bij de Rabobank heb of wil, nu zit ik bij de ING Zaltbommel en ben zeer tevreden over het filiaal en over de keuze-vrijheid van mijn bankzaken, maar er zullen veel (met name) oudere mensen zijn die "gedwongen"worden tot het nemen van het pakket van de Rabobank in verband met bereikbaarheid in een dorp, want in kleinere dorpen IS veelal alleen de rabo er

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door Mirreke »

Inderdaad zoals aparanda al aan geeft.. ook voor ons is het een probleem, mijn vriend had rekeningen bij de ING bank en heeft die opgeheven omdat we steeds naar de dichtsbijzijnde stad moesten om dingen te regelen en geld over te kunnen schrijven of af te halen van deze spaarrekening.
Ik kan me dus echt wel indenken dat het voor ouderen nog ingewikkelder wordt als ze over zouden stappen dus blijven ze maar bij de rabo en nemen maar het duurdere pakket..
Enkele weken terug was ik bij de rabo omdat mijn studentenrekening omgezet moest worden in een betaalrekening (had ik een brief van ontvangen) dus ik ga langs het kantoor krijg ik te horen dat ik voor een week later een afspraak kan maken.. (ja hallo zeg ik ga niet nog eens op mijn vrije avond naar de bank als dat onnodig is) dus ik zei heel simpel: "of u verandert het nu met mij, ik heb alle benodigde documenten bij, of ik haal al mijn geld hier weg en stap over naar een andere bank" Toen werd er gelijk iemand gebeld en was t binnen 5 minuten geregeld! :twisted: Das weer lekker geregeld dus he

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dit is dus precies de reden waarom ik na 27 jaar Rabobank ben overgestapt naar de ABN AMRO. Elke handeling bij de Rabobank moet je afspraken voor maken, alles moet moeilijk en met veel omwegen gedaan worden en service hebben ze nog nooit van gehoord.

De ABN is echt een verademing in vergelijking met de Rabo.

dick.20
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 11:01

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door dick.20 »

man man, abn of rabo of postbank, of welke bank dan ook, of je nu door de kat of de hond gebeten wordt, gebeten word je toch :twisted:

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door aparanda »

je kan niet zonder bank dus daar ben je afhankelijk van, maar als je dan mag kiezen tussen de beet van een vlo (gezellige persoonlijke bank) of door een pitbull (die andere bank) dan heb ik toch snel gekozen :wink:

PaulR
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door PaulR »

Hallo aparanda,
als de Rabobank nu ook eens uit alle kleinere dorpen verdwijnt zoals andere banken dat al jaren geleden hebben gedaan. Dan kunnen ze de kosten mischien wel laten zakken en heb jij daar profijt van. Is dat een goed idee?
Als je een klacht hebt over een bank of verzekeraar dan moet je die altijd indienen en niet denken dat ze er niets mee doen. Als men namelijk niets hoort blijven ze in de waan dat alles goed loopt. Klagen kan wel degelijk helpen. Ze helpen je bv binnen 5 minuten met het omzetten van een studentenrekening. :wink:

dick.20
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2005 11:01

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door dick.20 »

de rabo is al vertrokken uit de kleine dorpen en uit de grotere dorpen, en wat doen ze, de kosten verhogen, wij doen al het werk voor hun door te internetbankieren, maak je een fout ben jezelf verantwoordelijk, het liefst laten ze je rood staan, want anders verdienen ze niets aan je, het zijn ordinaire geldmachines die banken, maar ja, je ken niet zonder :!:

PaulR
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door PaulR »

Dick20,

woon jij in een stad? Het is toch algemeen bekend dat de Rabobank het langst in een dorp blijft/is gebleven.
Maar laten we alle banken opheffen en gewoon weer in natura betalen. Wat zou een nieuwe PC kosten, 450 bruine broden?

aparanda
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 nov 2005 14:45

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door aparanda »

Beste PaulR, het is natuurlijk geen goed idee om alle banken te laten verdwijnen uit kleine plaatsen, maar door de situatie die nu gebeurt krijgt Rabo een machts monopoly, die niet ten goede komt voor de klanten, waarom worden mensen verplicht een bepaald pakket te kiezen waar ze het niet mee eens zijn, maar moeten, omdat er geen andere optie is? en daar ook nog eens de financiële gevolgen van moeten dragen, dan wordt de Rabo de "Farmer" die de klanten melkt. De Rabo verdient sinds de afschaffing van de credit rente op betaal rekeningen kapitalen aan de klant, maar daar hoor ik niemand over, van dat geld wat ze daar van over hielden konden ze wel eens kosten loos service verlenen in plaats van het sponsoren van een of andere geldverslindende sport-ploeg. mvg.

PaulR
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

Re: Stijging kosten rabobank

Ongelezen bericht door PaulR »

Hallo aparanda,
laten we het even omdraaien. Andere banken sluiten hun vestigingen in kleinere dorpen omdat dit voor hen niet rendabel meer is. Dan laat je in mijn ogen je klanten barsten. Een machtmonopoly vind ik ver gezocht. Serviceverlening past beter. Wel klopt het dat er Rabobanken zijn die "misbruik" maken van de situatie door geen kortingen te verlenen maar de gewone adviestarieven hanteren. Zonder concurrentie is het moeilijk handelen. Maar dat kan je een onderneming niet kwalijk nemen, dat moet je de concurrent kwalijk nemen die geen heil ziet in dat werkgebied. Maar in ieder geval is koppelverkoop bij wet verboden en dus ontoelaatbaar.

Gesloten