LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alleenstaande en kinderkorting

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

lekker kijkend in de vakantiegidsen gaan altijd mijn haren overeind staan als ik naar de prijzen kijk en wanneer je recht hebt op kinderkorting.
ben zelf al 5 jaar gescheiden en wil ook graag naar het buitenland met mijn zoontje van 9. de kinderkortingen worden pas gegeven bij 2 betalende volwassenen volgens alle gidsen.
ben ik nu eigenlijk bijna verplicht om nog een volwassene mee te nemen om zo te kunnen profiteren van de korting of zijn er ook nog organisaties die wel rekening houden met alleenstaande ouders met kind(eren) die ook graag op vakantie willen gaan.
hoop via jullie wat tips te kunnen krijgen

Gonnie

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door eeliane »

Er is een reisorganisatie ( Cirkel Reizen, helaas weet ik niet precies het internetadres) die speciaal voor eenoudergezinnen vakanties organiseert, meer een plek op een camping( nederland en buitenland) waar men ook nog wat organiseert voor de kinderen EN de ouders. Mijn zusje heeft vorig jaar met zoontje gedaan was heel leuk. Prijzen vielen reuze mee.

GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

cirkel ken ik al maar kijk ook graag bij andere reisorganisaties.
wil graag vrij zijn om zelf een bestemming te kiezen waar ik graag heen wil.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door evie01 »

Hoi,

Ik weet dat ze bij DTI ook alleengaande ouder korting geven zelfs voor 1 ouder met 2 kinderen.

http://www.dti-travel.nl

plus je kind kan al mee voor 99 euro!!

wij zijn vorig jaar met DTI naar alanya gegaan (2 volw. 2 kinderen) en is perfect bevallen.

Kris79
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2005 13:49

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door Kris79 »

Volgens mij heeft Labyrinth Outdoor Reizen voor komend jaar ook een speciale gids voor 1 ouder gezinnen.
Let wel op de reissommen voor de volwassenen.
Bij een "normale" reisorganisatie moet je voor het kind vaak de volledige reissom betalen, wanneer er 1 volwassene is.
Het kan zijn dat ze de prijs voor de volwassene flink opschroeven en dan vervolgens wel kinderkorting geven.
Bij het reisburo kun je natuurlijk meer informatie krijgen!

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door Beer2 »

check neckermann en hi die hebben dat ook alleen niet alle accommodatie dus je moet goed zoeken

Syl21
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:27

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door Syl21 »

Beste Gonnie,

Voor deze zomer zijn bij Evenementsreizen leuke kortingen. Dit noemen ze de single-parent korting!
Groetjes
Sylvana

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door zondag »

Solamr tours geeft ook korting bij 1 oudergezinnen, niet bij alle hotels.
Een dochter hiervan is spanjeselect.nl Hier boek je je hotel naar Spanje. Ik heb hier geboekt en ticket appart. Bij Ryanair. Was dus best goedkoop uit.
Boosten.nl heeft ook hotels met korting, maar da's met de bus naar Spanje. Cirkel en Labyrinth zijn best duur! Een week een tent huren voor E500,- ...poeh heejj!! En dan nog de reis en eten!!
Je kan ook ff kijken op www.ouderalleen. Daar staan ook vakantie's.
Ben je ook niet echt goedkoop uit maar wel gezellig met meerdere alleenstaanden, ook leuk voor de kids! Hier zijn ook ouders die zelf reizen/vakantie's en uitjes organiseren!
Suc7

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door meissie »

dit jaar heeft ook neckermann ook kortingen voor 1 oudergezinnen.In het verleden hadden ze die ook al maar dit jaar is het aanbod uitgebreid.Labyrinth heeft inderdaad een speciale gids voor 1 oudergezinnen uitg.ebracht

Biancaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2005 11:42

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door Biancaatje »

wat is dat nou weer voor onzin, kinderkortingen voor 1 ouder gezinnen...als je het niet kan betalen, ga je maar niet op vakantie...ik moet zelf ook sparen voor een vakantie...wat een onzin zeg

meissie
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2006 23:02

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door meissie »

het gaat niet om kortingen voor 1 oudergezinnen maar als je als 1 volwassene met 2 kinderen op vakantie gaat dan moet je meestal voor het 1e kind de volle mep betalen.Bij een aantal reisorganisaties kan je nu boeken zodat 1 persoon ( de ouder) de gewone prijs betaald en de kinderen (tm 11 jaar) de gewone kinderprijs.Dat is toch wel zo redelijk lijkt mij.Het gaat echt niet om extra kortingen!

GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

biancaatje, lekkere reaktie van je.
volgens jou mag ik dus naar verhouding meer gaan betalen omdat ik als alleenstaande moeder met mijn kind op vakantie wil???
ook ik moet er voor sparen en vind het belachelijk dat ik financieel door reisorganisaties gestraft wordt omdat ik een alleenstaande moeder ben.
het is niet mijn keuze geweest om te gaan scheiden.

zondag, ik ben al jaren lid van ouderalleen maar wilde graag weten bij welke reisorganisaties er ook kortingen worden gegeven bij 1 betalende ouder. maar evengoed bedankt voor de tip.

ik wil graag alleen samen met mijn zoontje op vakantie en vrij zijn in mijn keuze waar ik graag heen wil ivm met dat hij pdd-nos heeft en de groepen die via OA met elkaar op vakantie gaan te groot zijn.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door ReisMeis »

GonnieB, jouw zienswijze deel ik niet! Jij stelt namelijk het volgende: volgens jou mag ik dus naar verhouding meer gaan betalen omdat ik als alleenstaande moeder met mijn kind op vakantie wil???

Volgens mij betaal je precies hetzelfde als ieder ander, en zeker niet meer! Jouw kind(je) krijgt namelijk dezelfde vliegtuigstoel als een volwassene (kinderstoeltjes zijn er niet), slaapt in dezelfde hotelkamer als een volwassene en krijgt ook hetzelfde eten als een volwassene. Dit laatste hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk; kleine kinderen eten minder maar menig (pre-)puber eet veel meer dan een volwassene.

Kortom, kan je ook aangegeven op welke gronden je dan (extra) korting zou moeten hebben? Anders gezegd, is het wel zo dat een reisorganisatie extra aan jou en je kind(je) zal verdienen? Volgens mij is dat helemaal niet het geval!

Ik begrijp heel goed dat je graag op vakantie wilt, en het liefst tegen lage kosten (dat willen we allemaal) maar ik wil nu wel eens een argument horen waar ook een reisorganisatie gevoelig voor zal zijn. Als het allemaal zo makkelijk zou zijn dan hadden alle grote reisorganisaties al lang een "eenouder-vakantie-gids" uitgebracht want het aantal eenouder-gezinnen is enorm en is dus ook in potentie een interessante doelgroep!

GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

kijk maar eens naar de verschillen in prijs die er zijn.
als je met 2 volwassenen boekt + 1 kind of dat je voor 1 volwassene +kind boekt. zit meestal een paar honderd euro verschil in als je de prijs uitrekent per volwassene.
in iedere gids zie je reclame voor kinderkorting in grote letters en dan tussen de kleine letters dat dit alleen geld bij 2 betalende volwassenen.

TIP
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2005 14:17

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door TIP »

Beste Gonnie,
Volgens mij (ik zit niet in de reiswereld maar denk gewoon logisch na) moet een hotelkamer een minimum bedrag opbrengen, dit lukt echter alleen als er 2 volbetalende gasten verblijven pas dan kunnen zij evt. een korting geven. Als er bij een schoenenzaak (ben ik ook niet werkzaam) een aktie is 3 paar halen 2 paar betalen dan zeg je toch ook niet ik heb maar 2 paar nodig dus wil ik het 2de paar gratis. :?

GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

ik ben vanmiddag bij het reisburo geweest om uit te zoeken via welke touroperator ik het goedkoopste uit ben naar de plaats waar ik heen wil.
we kwamen uit op neckermann en kreeg zelfs kinderkorting bij hun.
in de gids van neckermann staat ook vermeld dat de kinderkorting ook geld bij 1 betalende volwassene.
ze zijn er dus wel de grote operators die meedenken met de alleenstaan de ouders.

Captain Peacock
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jun 2005 08:21

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Das nog eens meedenken!

Gaaf dat je er een hebt gevonden! Maakt het leven toch weer een tikkie gemakkelijker!

FIJNE VAKANTIE!

GonnieB
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 dec 2005 22:12

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door GonnieB »

en de vakantie is nu definitief geboekt.
eind juli gaan wij heerlijk 15 dagen naar turkye toe.
kreeg zelfs meerdere kortingen bij d-reizen.
vroegboekkorting en de d-reizen korting van 25 euro omdat ik een vakantie voor de zomer boekte met een kind onder de 12 jaar.

wil iedereen bedanken voor het meedenken en jullie ook allemaal succes met een leuke vakantie bestemming zoeken

LadyCream
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:40

Re: alleenstaande en kinderkorting

Ongelezen bericht door LadyCream »

Volgens mij weten heel veel mensen niet dat de reisorganisaties niet bepalen wanneer er een kinderkorting word gegeven.

De hoteleigenaren bepalen dus of zij een kinderkorting willen geven op basis van 2 of 1 volbetalende.
Er zijn zelfs zat hotels waar ze niet eens een kinderkorting geven, maar waar kinderen zelfs de volle pond moeten betalen.

Mensen we kunnen niet voor een dubbeltje op de eerste rang gaan zitten.

Gesloten