Wij zijn 2 jongens die in augustus jl met fly air (htc reizen) op vakantie zijn geweest in Alanya. Heenreis en verblijf daar was in alles perfect te noemen. Onze problemen begonnen toen we met de bus werden opgehaalt om terug naar Amsterdam te vliegen. Wij hebben in totaal 9 uur vertraging gehad en zijn daarbij niet fatsoenlijk behandeld. Zie de quote hieronder van een stuk uit onze klachtenbrief die we naar htc reizen en fly air hebben opgestuurd:
We kregen vandaag een brief terug van htc-reizen met hun spijt betuigingen. Wij zijn hier echter niet tevreden mee aangezien we om een schadevergoeding hadden gevraagt.Wij werden om 23:40 uur opgehaald bij Hotel Boulevard, waar wij onze vakantie hadden doorgebracht, door een bus van HTC Reizen. Hierna zijn wij door Alanya heengereden om andere passagiers/reizigers op te halen om daarna richting Antalya te rijden. Op het moment dat de bus vol zat werd ons medegedeeld dat we een vertraging zouden hebben van twee uur en een kwartier en dat wij dus om 7:15 uur op 23 augustus zouden gaan vliegen. Dit was de reden dat wij onderweg bij een tankstation/restaurant een pauze van een half uur zouden volbrengen. Dit werd echter twee uur en dertig minuten. In dit “restaurant” werd ons verder niets aangeboden. Rond 03:45 uur zijn wij bij dit restaurant vertrokken. Er werd ons hierna verteld dat de vertraging nog meer opgelopen zou zijn en dat we bij een restaurant wat konden ontbijten en dat er een Fly-Air medewerker ons zou inlichten over de problemen en vertragingen. Vanaf dit moment is ons geen duidelijk tijdstip medegedeeld van vertrek richting Amsterdam. Wij hebben ongeveer 30 minuten gereden om bij een ander restaurant wat te kunnen nuttigen als ontbijt. Ons werd hier nog steeds verteld dat ons vliegtuig zou vertrekken om 07:15 uur. Aangekomen bij dit restaurant werden onze koffers uit de bus gezet en zijn de bussen zonder ons weer vertrokken met het verhaal dat er spoedig andere bussen zouden komen om ons op te halen. Wij gingen naar het restaurant (Anadolu et Lokantasi) en eenmaal binnen bleek het opgediende eten bedorven, maar één keus, hard, vies, onsmakelijk en moest je 2 euro betalen als je een glas jus d’orange wilde drinken. Ondertussen werd ons hier verteld dat de vlucht niet meer om 07:15 uur zou vertrekken maar om 09:00 uur en dat de bussen nog steeds onderweg waren om ons op te halen. De bussen kwamen niet en op telefoontjes van de reisleider naar een vertegenwoordiger van Fly-Air (de luchtvaartmaatschappij waarmee we zouden vliegen) werd niet gereageerd. Bij het restaurant is ons geen rustplaats aangeboden en sliepen we op de koffers. Wij hebben verder ook geen eten en drinken meer gekregen. Na een lange tijd wachten kwamen om 9:30 uur de bussen om ons naar het vliegveld te vervoeren. Daar aangekomen bleek onze vlucht pas om 13:30 uur te gaan vertrekken (dit werd achteraf 14:00 uur).
Onze vraag is nu: Moeten wij opnieuw een brief sturen of moeten wij het hierbij laten en wat zijn onze rechten hierin? en als we een brief terug moeten sturen wat moeten wij er dan nog in vermelden?
Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
M & A