LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chipknip

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
muriel1

chipknip

Ongelezen bericht door muriel1 »

De overheid stimuleert het gebruik van de chipknip. Ik gebruik hem vooral om het huishoudbudget overzichtelijk te houden en zo geld te besparen. Sinds ik hem gebruik zijn mijn huishoudelijke uitgaven ongeveer gehalveerd.

Maar juist bij de budget-supermarkten en op de markt is de chipknip niet te gebruiken. Nu ben ik verplicht om te pinnen of contant geld in mijn portemonee te houden (waardoor ik meer geld uitgeef), of naar een duurdere supermarkt te gaan.

De overheid zou het gebruik van de chipknip automaat door bedrijven beter moeten stimuleren.

SJZ

Re: chipknip

Ongelezen bericht door SJZ »

De overheid zou het gebruik van de chipknip automaat door bedrijven beter moeten stimuleren.
Hoe dan? Subsidie op chipknipapparatuur?

Waarom? Kun je niet zelf op je eigen contant geld passen? Moet de overheid dat voor je regelen alsof je een klein kind bent?

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is veel makkelijker om je eigen gat in de hand af te schuiven op een ander en te zeggen dat je er niets aan kunt doen omdat je 'gedwongen' wordt tot een bepaalde keuze.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

De chipknip vind ik een gemakkelijk betaalmiddel, inderdaad zouden ze het veel meer onder de aandacht moeten brengen, maar dat het je geld zou besparen, nee daar geloof ik niet in.

boos_versatel_klantje

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

wat een negativiteit allemaal weer. ik vind dat ze gelijk heeft, de overheid moet de bedrijven meer gaan stimuleren...als je namelijk een vast bedrag op je chipper heb staan dan hou je je eigen budget in de gaten en laten we eerlijk zijn : nederland heeft heel veel armoe!!ik ben er helaas ook een van ik met partner moeten van 40 euro per week leven....gelukkig bestaat de voedselbank sinds kort in onze woonplaats! kortom zelfs op markten hoop ik snel te kunnen chippen. en mensen veroordeel mensen niet zo snel aub, je weet niet in welke situatie diegene zit! dank u en fijne feestdagen!

Dilbert29

Maar wat is dan het verschil tussen een vast bedrag op je chipknip of een vast bedrag in je portemonnee? Ik zie het namelijk niet.

Als je teveel geld uitgeeft is dat je eigen schuld en niet van de overheid of van een ander. Waar je je geld aan uitgeeft bepaal je zelf en niemand anders.

boos_versatel_klantje

daar heb je gelijk in dilbert maar voor mensen met weinig financien zet je je huishoudbudget wel even veilig....gemak dient de mens nietwaar?

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ach hou toch op, echte armoede is er niet in Nederland, het verkeert uitgeven van je geld dat is de oorzaak van vermeende armoede. Voedselbanken zijn niet nodig in Nederland, geef eerst je geld uit aan noodzakelijke dingen (zoals eten), pas daarna aan de minder noodzakelijke zoals onder andere internet. Ik zie het al voor me, tussen de kratten bier en volle asbakken kijken wat zit er nu in het voedselpakket.

boos_versatel_klantje

dus volgens jou bestaat armoede niet in nederland?> volgens mij ben je dan zwaar gereformeerd of net uit een ei gekropen.....lees de kranten/internet maar eens goed....dit jaar een record aantal aanvragen voor schulpsaneringen! Voedselbanken zijn een noodzakelijk feit voor mensen die zwaar onder het minimum zitten, een soort aanvulling voor eten waar men haast geeld geld voor heeft....even een rekensommetje voor 40 euro per week :!: kan ik voor twee personen en een hond niet veel boodschappen doen...in zo een voedselpakket zitten verse groenten en fruit die ik normaliter niet kan betalen....dus beste Jan....helaas ben ik niet de enige die in zo een situatie zit...dus denk eerst na voordat men iemand gaat veroordelen...je moet dankbaar zijn dat jij alle luxe je kan permiteren met die dure euro maar niet iedereen zit in die gouden koets...een wijze raad: denk eerst eens na voor dat je iets zegt...dit is best vervelend voor de mensen die in hetzelfde schuitje zitten als ik!

layla

Ongelezen bericht door layla »

Nou ga ik even advocaat van de duivel spelen: je hebt blijkbaar wel internet en een computer thuis? Wat zijn daar de kosten van per maand?

boos_versatel_klantje

nee hoor layla dat speel je niet...dat is namelijk wel zo fair, ik heb via versatel een abonnement via telefoon en pc voor 40 euro per maand, maar dit doet er niet ter zake want: ik zit bij een schuldhulpverlenerskantoor en die budgeteren al mijn uitgaven plus schulden....aangezien helaas de schulden van mijn partner zo hoog zijn is alles wat er overblijft 40 euro p/w leefgeld....en als dan iemand blaast dat de voedselbanken niet nodig zijn..sorry maar ik denk niet dat jullie willen ruilen met mijn situatie....

layla

Ongelezen bericht door layla »

Ik zou zeker niet willen ruilen met jullie situatie, maar ik probeer er voor te zorgen dat ik geen schulden maak, dat scheelt al een boel denk ik. Ik denk dat de vorige schrijver bedoelt dat veel mensen in de problemen komen omdat ze veel te veel willen. Dure kleding, vakanties, auto etc. en daar moet ik hem wel gelijk in geven.
Het wordt mensen ook veel te gemakkelijk gemaakt om op afbetaling te kopen of een lening af te sluiten, en als ze dan bijv. werkloos raken kunnen ze niet meer aan hun verplichtingen voldoen en raken dan in de problemen. Ik denk dat vooral kredietverstrekkers voorzichtiger moeten zijn met het verstrekken van leningen. Ze hebben een morele verplichting naar de consumenten toe vind ik om mensen te beschermen tegen een schuldenlast waar ze niet meer uit kunnen komen.

boos_versatel_klantje

helemaal mee eens maar bij ons is het helaas gekomen door mijn partners exman die liet hem namelijk zitten met alle schulden. alleen erg vervelend dat jan1 uitspraken doet waar hij vele mensen mee kwets!

alsnog fijne kerstdagen :shock:

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

daar heb je gelijk in dilbert maar voor mensen met weinig financien zet je je huishoudbudget wel even veilig....gemak dient de mens nietwaar?
Hoezo staat het veilig dan?

boos_versatel_klantje

je heb je huishoudbudget op je chipper gezet en kan je het niet meer aan andere dingen dan aan boodschappen uitgeven, geen onnodige dingen via het intenet bestellen of weet ik wat....je heb het niet cash in handen zodat je het niet zo gemakkelijk uitgeeft

Dilbert29

Ach hou toch op, echte armoede is er niet in Nederland, het verkeert uitgeven van je geld dat is de oorzaak van vermeende armoede. Voedselbanken zijn niet nodig in Nederland, geef eerst je geld uit aan noodzakelijke dingen (zoals eten), pas daarna aan de minder noodzakelijke zoals onder andere internet. Ik zie het al voor me, tussen de kratten bier en volle asbakken kijken wat zit er nu in het voedselpakket.
Jan1, wederom ben ik het volledig met je eens. Voedselbanken is echt overbodige onzin. Toevallig zit er een bij mij in de buurt. Regelmatig staat het daar vol met Mercedes, Jaguar etc om een pakket op te halen. En maar klagen dat ze het zo slecht hebben in dit land...

Armoede in dit land bestaat pertinent niet. Media weten het lekker te spelen door de zogenaamd zielige gevallen in beeld te brengen, maar meestal hebben de mensen dan wel internet, tv, drie mobieltjes en een dure auto voor de deur.

Sorry, maar daar kan ik geen medelijden mee hebben.

boos_versatel_klantje

als jij er zo over denkt dan hoop ik dat jij ooit zonder jouw schuld diep maar dan ook diep in de schulden kom dat je die voiedselbank nodig zult hebben!!! dit vind ik zo triest...kijk tuurlijk zijn er profiteurs die er van meesnoepen...maar ook vele niet! mensen denk nou eerst eens na voordat je mensen kwetst!!!

patnet

Ongelezen bericht door patnet »

De chipknip is een ideaal middel om kleine bedragen mee te betalen.
Dus banken en winkels moeten samen het gebruik meer stimuleren.
1. Snelheid van betalen
2. Contant geld raak je sneller kwijt
3. Het reduceert het aantal fouten die met contant geld worden gemaakt
4. Mensen hoeven minder contant geld op zak te hebben
5. Gebruik van contant geld kost de winkels meer geld
6. De omloopsnelheid van geld wordt minder, dus ook de slijtage wordt minder.
7. Contant geld is fraude gevoeliger, een pas is dat minder

Zo heeft het al met al heel veel voordelen.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ach Dilbert is de beroepskankeraar op dit forum. Gewoon negeren.

boos_versatel_klantje

patnet heeft het helemaal bij de juiste eind...hehehe toch nog verstandige mensen op dit forum dank u..... :D

Gesloten