LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zanussi: zwg3163 wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
leoniep
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:05

zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door leoniep »

Onze AEG regina heeft voor de zoveelste keer een mankement en na nog geen 5 jaar hebben wij geen er geen zin meer in.
Wie heeft er een zanussi zwg3163 in gebruik. Het lijkt allemaal zo mooi: heel erg stil. Dat is handig als hij op zolder staat waar wij ook slapen en wij gebruik willen maken van de goedkope nachtstroom. Maar is hij ook zo stil? Ik ben op zoek naar een 6kg, minstens 1400 toeren, met startuitstel en zuinige machine. Iemand een ander alternatief?
Alvast bedankt voor de snelle reacties, want met 2 kinderen en sporters in de familie kan ik mijn machine toch maar node missen!!

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door skippy »

neem in een dergelijk geval een miele natuurlijk is dat niet het goedkoopste maar wel heel degelijk,en koop er dan nog het liefst gelijk 10 jaar garantie bij.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door Ulbe »

Over het algemeen zijn Siemens wasmachine's ook prima machine's,

Wij hebben een dergelijke machine, en hebben weinig mankementen gehad aan dit apparaat,

misschien het overwegen waard,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Bertzoektwasmachine
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:31

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door Bertzoektwasmachine »

Ook Miele valt erg tegen! Die machines kunnen ook binnen een paar jaar kapot gaan, wellicht een miskleun????

Wij hebben zelf een hele goedkope Blue Air gehad en is nu na dik 13 jaar (met drie kleine kinderen) eindelijk versleten, zonder tussentijdse reparaties! Wij hebben nu geen idee wat voor machine we moeten kopen.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door skippy »

siemens is net als bosch ook een goede keuze, maar je moet inderdaad met iets ook wel geluk hebben,sommige doen bv met een B merk ook jaren terwijl een A merk ook wel eens voortijdig de geest geeft

leoniep
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:05

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door leoniep »

Het wordt dus geen zanussi, want broertje van aeg: dus electrolux. Die service is zo slecht dat wij hier dus geen broertjes of zusjes van willen hebben. Stel dat het weer zo'n machine is dan is er weer veel geld 'down the drain'. Ze willen best komen kijken naar mijn nog geen 5 jaar oude machine met regelmatige problemen, maar ja daar zijn natuurlijk wel (weer) kosten aan verbonden. Misschien dat ze een coulance regeling willen treffen. Maar ja de machine is natuurlijk wel uit de garantie en wordt gebruikt, dus...
We gaan voor een Indesit WIL165. Niet een broertje of zusje, toch?

janf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2005 19:19

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door janf »

AEG slecht?
Kan gebeuren bij elke wasmachine dat een maandagmorgen machine is.
Mijn AEG Lavamat 802 S draait nu al 25 jaar zonder problemen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wij hebben ooit gehad een Zanussi. Vanaf ooit nooit meer een Zanussi.
Dit bevalt ons uitstekend.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Hoi Leoniep.
Een indisit nooit aan beginnen daar krijg je en wasbord bij. Ik heb die dingen zovaak af moeten keuren. Een slechter merk kun je niet bedenken.
Ronald

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Indesit? In de ****, dit zijn dus de slechtste machines op de markt na Candy. Voel maar eens aan de deur en dan voelen aan een AEG.
Als witgoedverkoper staat AEG op de 2e plaats na Miele. Dat jij de service slecht vindt kan ik niet beamen. Wij repareren alles zelf maar hebben ook wel eens te maken met de Electrolux reparatiedienst. Hier horen wij zeer weinig klachten over. Natuurlijk speelt ook de winkel waar je het apparaat hebt gekocht een rol. Een kleine vakzaak zal je nooit laten zitten, iets wat bij BCC, Its en dergelijke zaken wel het geval is. Binnen de garantie laten ze altijd de servicedienst van het merk komen, na de garantie keuren ze hem af om een nieuwe te verkopen.
Dus als je verstandig bent, koop geen INDESHIT.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is zelfs al zo dat groot winkelbedrijven indesit al niet willen meer verkopen. Het enigste wat er goed aan is het bovenblad alhoewel die barst ook spontaan. Zelfs de nieuwe lijn drogers als die niet echt recht staan valt maar zo de trommel eruit. Als je goed kijkt zie je het cola lipje nog zitten in het omhulsel. Alles wat van merloni afkomt isecht troep.
Laatst gewijzigd door ronald g op 14 dec 2005 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ben nu sinds 2 jaar met mijn 2e Indesit bezig, nadat de 1e het na 15 jaar, zonder noemenswaardige reparatie's, ( 1x een manchet vernieuwd) het had begeven.

Je moet er, denk ik, net als met een duur merk een beetje geluk mee hebben. Ik ben in ieder geval zeer tevreden tot nu toe met mijn Indesit.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb bij een retouren bedrijf gewerkt en daar kwamen indesit machines bij honderden binnen niet alleen wasmachines maar drogers fornuizen en koelkasten allemaal garantie gevallen en de afkorting d.o.a. dead on arrival kwam het meeste voor.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Als er 1 merk is waar de prijs kwaliteit in verhouding is,dan zijn het wel de appies van Merloni.Indesit, blue air, scholtes.Eco line.


Tim

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door Thijs193 »

Werk je bij Merloni Tim ? :wink:

een indesit van 15 jaar geleden zit beter in elkaar dan de huidige ( ook bij andere merken het geval trouwens ).

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

vroeger was alles beter is een veel gehoorde kreet en eigenlijk is het ook zo. Maar de weggooi maatschappij is er ook debet aan. Mijn moeder had een indesit voor jaren terug en nog tweede hands ook, Nooit wat mee gehad tot tie van ellende uit elkaar viel. Nu is het zo het moet goedkoop moet er flitsend uitzien en een heleboel kunnen. Dat flitsende kunnen ze weg laten als ik de wasmaschien zie staan hoeft tie er niet uit te zien als een futurischtise robot dat ding moet gewoon doen waar die voor gemaakt is.
Zo dat lucht op.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door inxsnl »

Neen Thijs.

Ik ben daar niet werkzaam en ook nooit geweest.
Ben alleen maar een realist,Die een onderdelenshop heeft gehad.


grtz Tim

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Het gaat om de ervaringen van iedereen als de radio stuk gaat geen man overboord maar de wasmachien is een ander verhaal. Daar moet je op kunnen vertrouwen. Wie wil er met vuile kleding rondlopen omdat het ding stuk is. Het is zo een belangrijk ding dan moet je niet gaan voor de goedkope spullen maar voor betrouwbaarheid. Dus een miele.

leoniep
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2005 11:05

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door leoniep »

Tot op heden wast de Indesit goed, wel niet zo stil als mijn aeg. Maar misschien heb ik gewoon pech met mijn machines: dit is de tweede in korte tijd. Voor het geld waar we de aeg voor gekocht hebben kunnen we 3 indesits voor kopen!!!
groetjes Leoniep

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: zanussi: zwg3163 wasmachine

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat is wel waar logisch maar je zal maar veel was hebben en dan doet de maschien het niet heb je toch een probleem. En met een nieuwe indesit is het een kwestie van niet hoelang hij meegaat maar wanneer hij stuk gaat.
Ik ga voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

Gesloten