LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trekken bij het wandelen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ineboers

trekken bij het wandelen

Ongelezen bericht door ineboers »

6 maanden geleden hebben we een pup gekocht,gezellig leuk ook voor onze andere hond.
de nieuwe pup trekt als een gek bij het wandelen,we hebben al van alles geprobeert maar hij blijft trekken,onze andere hond is juist traag en neemt graag zijn tijd,je kunt je wel voorstellen hoe dat gaat een hond ver vooruit en de andere ligt ver achter,en ik sta er tussen met ondertussen overbelaste ellebogen,geen pretje.
wie heeft er een tip zodat ik ontspannen met bijde honden kan wandelen.
:D ine

akita

Re: trekken bij het wandelen

Ongelezen bericht door akita »

een goeie cursus kan helpen

Jopie1

Ongelezen bericht door Jopie1 »

Bij de dierenwinkel kun je een ...kopen. Ik weet niet hoe het heet maar het lijkt op een halster die voor paarden worden gebruikt. Wanneer je dit om doet heeft de hond geen kracht meer om te trekken. De hond vindt het niet prettig maar het resultaat is wat je wilt.
Wat je ook kunt doen is wanneer de hond trekt een keiharde ruk aan de riem geven. Niet een beetje maar zo hard mogelijk. Wacht tot de riem bijna strak staat zet je schrap en geef een enorme hengst aan de riem. Herhaal dat zodra de hond weer trekt. Een tijdje goed volhouden en het getrek is over.

akita

Ongelezen bericht door akita »

jij bedoelt gentle leader of halti :wink: kan je gebruiken maar je zou wel eerst moeten leren om zoiets goed te gebruiken veel mensen gebruiken hem verkeerd

Marieta

Ongelezen bericht door Marieta »

Hoi, een halti kan werken, maar moet je wel mee om weten te gaan.
He tis nog een jonge pup en een cursus zou ik zeker doen, daar leren zowel hond als baas van, vooral baas meestal. En niet elke hond is zo rustig als jullie andere, de meeste pups zijn wild en gek.

Groetjes Marieta

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Een Halti kan goed werken want je trekt ermee de hond van de aandacht af die hij heeft. Onze hond bianca had er ook een ging perfect maar de omstanders werden bang omdat ze onterecht dachten da het een vorm van muilkorf was. Met uitlaten werkt het goed maar het gedrag veranderd niet daar zuk je zelf aan moeten werken.

bitchy

Ongelezen bericht door bitchy »

wat dacht je ervan om eerst eens met 1 hond aan het werk te gaan.
je kan een halti of gentle leader aanschaffen, een flinke correctie geven omdat je niet weet hoe het werkt, en je hond een nekhernia bezorgen.
neem eerst de jonge hond die zo trekt eens apart mee, met een clicker, ik kan niet geloven dat je bij een jonge pup al een gentle nodig hebt, zodra er geen spanning op je lijn staat krijgt hij die click. heel easy, en geloof me, ik heb een hond gehad die bijvoorbaad al uitviel naar mens en dier, correcties hielpen niet omdat ze het voornamelijk uit angst deed en ik haar alleen maar onzekerder maakte. een goede hondenschool + de gentle L. en de clicker hebben ons geholpen. nu heb ik hem nooit meer nodig. clickeren doen we natuurlijk nog wel. High five & twisten.
als je leuk bezig wil zijn zonder zelf een overbelaste arm te riskeren zou ik zo beginnen.
maar doe dit dan wel even zonder die andere hond.
en nog even als laatste, je hebt wel een lekkere jonge hond bij je.
die kan zich moeilijk aan gaan passen aan het slakkegangetje van je oudere hond. als je pup zijn energie niet voldoende kwijt kan, neem hem dan ook eens alleen mee.

Angelic

Ongelezen bericht door Angelic »

Mijn hond trekt ook heel erg bij het wandelen. Maar het is eigenlijk alleen naar het hondenlosloopgebied TOE dat ze trekt. richting huis loopt ze netjes naast me.
Een gentle leader is alleen een tijdelijke oplossing gebleken, aangezien ze aan de normale riem dan wel weer gewoon gaat trekken.
Slipketting heb ik ook geprobeerd. Ook dat heeft niet geholpen en daarbij komt dat ze een mooie volle kraag heeft die door het scharnieren van de ketting vrijwel gekortwiekt is.
Als ik een andere oplossing heb gevonden, meld ik me wel!

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wij verkopen geen slipkettingen aan mensen die hem willen gebruiken voor een puppy. Alles is nog veel te teer om dergelijke middelen te gebruiken. Bij ons staat het belang van het dier voorop. Ook een halti zullen wij nooit adviseren voor een pup. Heb geduld, oefen in de vrije ruimte met een lange lijn, laat het dier zijn energie kwijtraken door met hem te dollen en corrigeer daar waar nodig maar wel op een manier die de pup kan verdragen.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

laat de hond gewoon even zien dat trekken geen zin heeft, stop gewoon als de hond trekt, ga iedere keer stilstaan als hij/zij trekt, ga pas weer lopen als de hond rustig is, en inderdaad voor de baas is het beter een puppycursus te volgen waarin hij/zij haar hond onder deskundige begeleiding kan leren kennen, voor alles blijf rustig naar u hondje, corrigeer krachtdadig, straf niet,

Ton

keurmeester

Ongelezen bericht door keurmeester »

hee :o reintje is toch een serieus persoon met ook een winkel :wink:
ook keurm. is een dierenliefhebber en heeft ook de nodige certificaten met zijn honden behaald op het gebied van gedrag en gehoorzaamheid.
ben het helemaal met je eens
kijk en luister goed naar de manier waarop je hond ergens op reageert (waarschuwing)en stem de training hier op af dit is nl. voor elke hond weer anders
dus de manier van correctie is afhankelijk van de reactie van je hond succes

Gesloten