LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

:D Zijn er mensen met vragen,tips, verhalen of ervaringen over de APK KEURING stel uw vraag en wij denken met u mee 8) :wink:

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Justina »

Ervaringen te over.
Als eerste heb ik mijn auto jarenlang door een dealergarage laten keuren en beurten laten geven. Niks mis mee, aleen duurder dan de Kwikfitters etc..
Totdat ik de advertenties ging geloven van allereerst Kwik Fit.
Een afspraak gemaakt voor de APK en daarbij de vraag gesteld hoe lang je van te voren je auto kunt laten keuren zonder dat je tijd weer wordt ingekort voor de volgende. Geen probleem zou rekening mee worden gehouden.
Auto afgegeven, kreeg ik telefoontje later dat mijn uitlaat gedaan moest worden. Aangezien ik de reclame van 49 euro voor ogen had was dat ok. De rekening bleek echter 349 euro. De afmelding van de APK was ook twee maanden eerder verschoven. De uitlaat bleek later helemaal fout gedaan te zijn en ik hoorde een vreemd geluid waar volgens hun niks aan te doen was.

Het jaar daarop bij Euromasters geweest. Keurig nette behandeling lieve jongens alleen zeer onkundig.
Dat rare geluidje ging over in het feit dat mijn auto niet meer lage toeren wilde draaien en zelfs bij stoplicht volop hoog bleef draaien en dat mijn benzine verbruik verdrievoudigd was.
Niks te vinden en ze wisten het niet. Vier keer terug geweest. Totaal 8 man gekeken maar de een adviseerde een nieuwe carboratuer en de ander weer wat anders.

Uiteindelijk weer terug naar de officiele Ford Dealersgarage en de man kijkt onder de auto en zegt gelijk dat het slangetje vande carborateur naar de motor los zat :? :? Vast gemaakt en nergens meer last van.
En dat was dus ook het probleem waar noch Kwik Fit, Noch Euromasters wat aan kon doen....en na vele malen niet konden zien dat dit het probleem was.

Dit zijn uiteindelijk maar een klein deel van mijn ervaringen bij dit soort keurders en garages.
Ik heb dit jaar van de ANWB een tegoedbon gekregen voor een gratis winterkeuring bij Euromasters.
Heb hem zo weggeknikkerd. Ben weer naar mijn vertrouwde Ford Wilton snelservice garage gegaan en heb daar mijn winterkeuring weer laten doen.

Grote service voor die paar euro en nog een cadeautje toe en garantie op de gecontroleerde onderdelen!!!! :lol:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ja, mijn vraag is: keurmeester wanneer moet je op voor je brommerexamen :?: :lol: :lol: :lol:

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

beste mhr.mevr. jongeman/Dame reintje vittesse :?:
Voor jouw teleurstellingen KEURMEESTER staat gewoon ingeschreven bij de kvk te Rotterdam
keur meester wil wel eens weten :shock: wie is reintje eigelijk behalve iemand die flauwe grappen maakt bij iedereen :?: :roll:
Laatst gewijzigd door keurmeester op 04 jan 2006 14:16, 3 keer totaal gewijzigd.

margreetz
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:38

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door margreetz »

beste keurmeester op mijn keurings rapport is de verkeerde kmstand ingevuld en een stikkertje op een eerder doorgestreepte km stand geplakt nu is mijn apk formulier dus ongeldig maar hij is wel goedgekeurd en afgemeld bij de rdw hoe kan ik nu aan een nieuw goed ingevuld formulier komen

groetjes margreetz

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Beste Margreetz
Het keuringsformulier heeft door het veranderen van de km. stand zijn geldigheid niet verloren. :D
een evt.kopie wordt alleen door de RDW afgegeven en kost 15,-euro maar dit is niet nodig.
gr.Keurmeester

margreetz
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:38

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door margreetz »

bedankt ik ben al een stuk geruster

groetjes margreetz

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door NAK »

keurmeester, of zal ik L.G. v. R schrijven,

Het begint nu wel op een rubriek uit een dames blad te lijken.
"Beste keurmeester,..... groetjes......"

"Beste ..........., gr keurmeester"

Probeer eens bij Margriet of Libelle een nieuwe rubriek te starten voor radeloze automobilistes. :roll:

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

en toch blijft hij dhr/mvr.jongeman NAK dit forum lezen
kijk als ik mijn kvk nr doorgeef weet ik wel dat je daar informatie kan inwinnen over mij. :lol:
ik keur zo ongeveer tussen de 1500 en 2000 auto's per jaar en daar staat dan ook het adres op. :lol:
dus als het je gerust stelt mag je best mijn naam voluit schrijven.
ik heb daar geen moeite mee jij/u/je/die daar heeft daar wel moeite mee anders kunnen jullie niet meer anoniem domme antwoorden geven. :shock:
helaas laat ook ik mij verleiden tot dit gedrag maar ik heb niets te verbergen en wil mensen alleen maar helpen met hun vragen :D
Laatst gewijzigd door keurmeester op 24 dec 2005 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Justina »

Keurmeester, dank daarvoor en doorgaan ondanks het feit dat er hier figuren rondlopen die steeds onder andere synoniemen mensen lopen af te zeuren.
Dat is hier al heel lang (enkele jaren) gaande en men laat dit hier gewoon toe.
Vandaar dat het hier mede een verzamelplaats voor dit soort is.

Mensen die hier echt trachten goed te doen en mensen proberen te helpen worden door dit soort als het ware gestalkt met af zeuren.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Keur jij ca. 8 auto's op een dag !!!, oftewel elk uur 1[een] en dat dag in dag uit. Jij verdient echt een lintje op 30 april :roll:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door NAK »

en toch blijft hij dhr/mvr.jongeman NAK dit forum lezen
Is dat verboden, als ik het niet met jou eens ben?????

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

NAK,waar ben je het niet mee eens dan :?: :?

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

REINTJE,
Ik/we keuren voor 6(zes)bedrijven en kunnen er zelfs 4 per uur per persoon afmelden dus het kan nog beter :roll:
Laatst gewijzigd door keurmeester op 24 dec 2005 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

REINTJE,
Uiteraard worden deze auto's vaak door de bedrijven zelf al goed onderhouden/nagekeken

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Nak :?: :?: :?:
Reintje :?: :?: :?:
apktje :?: :?:
wel gewoon blijven lezen en antwoorden toch :?: niet zomaar stoppen want de mensen/lezers zijn toch benieuwd wat jullie bedoelen.
en anders gaan ze weer dingen denken :?: :wink:
gr.keurmeester/Leo

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Geplaatst op 26 Dec 2005 22:52 door keurmeester


--------------------------------------------------------------------------------
Nak
Reintje
apktje
wel gewoon blijven lezen en antwoorden toch niet zomaar stoppen want de mensen/lezers/we zijn toch benieuwd wat jullie bedoelen.
en anders gaan ze weer dingen denken
gr.keurmeester/Leo
:?: :?: :?: :wink:

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door Josien80 »

Ik weet niet of mijn ervaringen met APK-keuringen wel zo positief zijn. Ik ga altijd naar een dealergarage, maar ik moet zeggen dat de laatste twee keren me niet zo bevallen zijn.

De voorlaatste keer had ik mijn auto weggebracht met de vraag of ze hem wilden keuren en me bij problemen even wilde bellen. Aangezien ze maar niet belden, ben ik hem op een gegeven moment gewoon op gaan halen. Daar lag een lekkere rekening van 180 euro naast. Oh ja, zeiden ze, de remschijven waren aan vervanging toe. Dus dat hadden ze meteen maar gedaan. Nou, je snapt wel dat ik daar niet zo van gediend was. En ze blijven maar schermen door te zeggen dat ze toch wel vervangen moesten worden dus waarom ik er zo'n probleem van maakte. Terwijl het mij gewoon om het principe gaat.

Vandaag komt de auto weer terug van de garage. Sinds de laatste APK weinig problemen gehad. Wel nog een keer de remblokken moeten vervangen dus ik dacht al remmend wel weer de APK door te komen. Nu blijken er weer remcilindertjes lek te zijn. Kan dit zomaar allemaal? Verder zat er een gat in de uitlaat en was er iets met een hoes bij de stuurinrichting. Ofwel, auto moet nog een keer terugkomen om deze reparaties te kunnen voltooien. Als ik nu een oude auto had, zou ik dit allemaal wel incalculeren, maar ik heb een Mazda 121 uit 1998 en het is verder een prima autootje en heeft ook nog niet zoveel kilometers gelopen (60.000). Nu maar weer afwachten wat er nu weer voor een rekening komt (als iemand een indicatie heeft... graag! Dan schrik ik volgende week niet zo)!

Blijf ik het ook raar vinden dat men bij een beurt aan de auto altijd mijn olie ververst en mijn ruitenwisservloeistof bijvult en op de rekening zet, terwijl ik dit zelf heel goed bij houd... hier heb ik al menigmaal woorden over gehad.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door keurmeester »

Josing80,
Je verhaal over je ervaring met de apk keuring zegt/gaat meer over de dealer dan over de keuring zelf.(hun manier van werken)
ik kan zo niet beoordelen of de afgekeurde ond. wel terecht zijn afgekeurd, of dat dit te maken had met preventief onderhoud.
Laat ze eerst een schriftelijke prijsopgave doen voor je de auto laat repareren.
Verder is het vervangen van rem-delen moeilijk te beoordelen, omdat dit altijd sterk afhangt van je rijstijl(ik vindt na 60.000 km al rem-schijven vervangen wel vrij snel) maar kan daar niet over oordelen zonder ze zelf gezien te hebben.
Blijf ik het ook raar vinden dat men bij een beurt aan de auto altijd mijn olie ververst en mijn ruitenwisser vloeistof bijvult en op de rekening zet, terwijl ik dit zelf heel goed bij houd... hier heb ik al menigmaal woorden over gehad
.

olie verversen is een van de standaard uit te voeren werkzaamheden bij een beurt, en het bijvullen van de sproeier wordt bijna altijd standaard gefactureerd. (net als klein mat. milieuheffing en zo)
(gewoon een keer tot de nok vullen (alleen de ruitensproeier!!!!) vlak voor de beurt, en dan weer afwachten)
laat eerst eens weten voor welk bedrag ze de auto gaan repareren, dan kunnen we daar misschien over oordelen.
veel succes en gr. Leo
Laatst gewijzigd door keurmeester op 15 jan 2006 01:21, 3 keer totaal gewijzigd.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: APK vragen,verhalen en tips alles is welkom

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

keurmeester, zeg dat je dit expres doet na alles eerst in perfect nederlands te hebben weergegeven: meschien...???
Misschien mis ik de clou..! :roll:

Gesloten