LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chipknip

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: chipknip

Ongelezen bericht door SJZ »

Regelmatig staat het daar vol met Mercedes, Jaguar etc om een pakket op te halen. En maar klagen dat ze het zo slecht hebben in dit land...
Juist mensen met een (bijstands)uitkering bleken een paar jaar geleden opvallend vaak een heel dure auto te rijden. Bij de sociale dienst Rotterdam kwam men dan met een Jaguar over de uitkering overleggen.

Dus logisch dat bij voedselbanken ook Jaguars staan, mensen met een bijstandsuitkering mogen toch ook eten?

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

dank u wel voor zo een mooie reactie....dit doet me weer deugt, en in alphen aan den rijn waar ik woon is er een streb=nge voorselectie voor je voor zo een voedselpakket in aanmerking komt...net mijn kerstpakket gehad...heleboel lekkere dingen weer...extraatje voor de kerst...jippie...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ach Dilbert is de beroepskankeraar op dit forum. Gewoon negeren.
Negeren in plaats van reageren? Beetje kinderachtig vind je ook niet? Geeft alleen maar aan dat je niet kunt winnen en het dan maar opgeeft.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

ik vind het kinderachtig dat je mensen veroordeeld terwijl je niet eens weet in wat voor situatie men zit dilbert....denk daar maar eens over na

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Jan1 »

boos_versatel_klantje


Geplaatst op 21 Dec 2005 12:54 door Verstuur mail boos_versatel_klantje
volgens mij ben je dan zwaar gereformeerd of net uit een ei gekropen....
Dit topic gaat over de chipknip, met patnet ben ik het geheel eens.
.
Met het boos_versatel_klantje kan ik het met de beste wil van de wereld niet eens zijn. Mijn mening heeft niets met welk geloof te maken, ter informatie ik ben bij geen enkel geloofsgemeenschap aangesloten, niet Christelijk, niet Joods, geen Moslim geloof of welk ander dan ook, net uit het ei gekropen, misschien wel in Uw ogen, maar mijn inkomen komt uit AOW en een klein aanvullend pensioentje.( klein omdat ik pensioenbreuk heb) Toch misschien pas uit het ei? Op dit forum heb ik al vaker gezet, geld tekort is meer een zaak van uitgeven dan van inkomen, je moet prioriteiten stellen, eerst het nodige, dan komt de FUN aan de beurt. Internet abonnement is mooi, heb ik ook, maar als ik mijn eten bij de bedeling moest halen, dan maar geen internet, ook gezellige maar dure kostgangers zoals huisdieren maar even niet. Gegund is het je wel, maar dan moet je niet klagen, of ik de mensen kwets? dat denk ik niet, de waarheid is soms hard, hopelijk zet het deze mensen aan het denken. Bovendien zullen deze mensen geen kennis hiervan nemen, omdat ze mogelijk verstandig zijn, en geen duur onnodig abonnement hebben. Mijn stelling van armoede bestaat niet in Nederland, blijft dan ook onvermindert van kracht.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

tsja jan1 toch leef je niet in de werkelijkheid. jij heb misschien makkelijk praten eerst eten en dan de rst...maar dat is niet weggelegt voor een ieder en kijk maar eens tv dan zie je dat in nederland wel armoede bestaat...en niet alleen doordat de mensen in jou ogen stomme dingen hebben gedaan met hun geld....kijk in jou generatie was het natuurlijk heel naders he....maar ga met je tijd mee zou ik zeggen...en die mensen...is het een sekte?? ik hou er niet van als mensen , mensen in hokjes douwen....wij zijn net zoveel waard als jullie en ik ben de voedselbank en mijn stichting die mijn schulden saneert eeuwig dankbaar! merry christamas for everybody!!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: chipknip

Ongelezen bericht door tienepien »

Er zullen best mensen zijn die buiten hun schuld in de problemen zijn geraakt. (In de steek gelaten, opgelicht e.d.)
Maar als jij er voor kiest om je geld eerst aan iets anders uit te geven zodat je geen geld hebt voor eten, dan lijdt je geen armoede, dan stel je gewoon verkeerde prioriteiten.

muriel1
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 dec 2005 19:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door muriel1 »

Ik ben blij dat ik niet in de situatie van sommige mensen op dit forum zit. Het is mijn eigen keus om mijzelf te budgetteren, zodat ik over een paar jaar een grote reis kan maken. Geld besparen is voor mij gelukkig een hobby.

Mijn ervaring is, dat zodra ik geld in mijn portemonee heb, dit vanzelf weer verdwijnt, zonder dat ik weet waar het aan op is gegaan. Om mijzelf te beschermen, neem ik dus geen contant geld mee.

Bovendien scheelt het duppies zoeken bij de kassa, en betaal je de boodschappen op de cent nauwkeurig, zonder dat het afgerond wordt.

Dus in plaats van die grote tv-campagnes kan de overheid het geld beter gebruiken om subsidie te geven op aanschaf van zo'n apparaat.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Jan1 »

boos_versatel_klantje


Geplaatst op 21 Dec 2005 16:38 door Verstuur mail boos_versatel_klantje
tsja jan1 toch leef je niet in de werkelijkheid. jij heb misschien makkelijk praten eerst eten en dan de rst...maar dat is niet weggelegt voor een ieder en kijk maar eens tv dan zie je dat in nederland wel armoede bestaat...en niet alleen doordat de mensen in jou ogen stomme dingen hebben gedaan met hun geld....kijk in jou generatie was het natuurlijk heel naders he....maar ga met je tijd mee zou ik zeggen...en die mensen...is het een sekte?? ik hou er niet van als mensen , mensen in hokjes douwen....wij zijn net zoveel waard als jullie en ik ben de voedselbank en mijn stichting die mijn schulden saneert eeuwig dankbaar! merry christamas for everybody!!
Naar boven
Hier is geen (kerst)brood van te bakken, je houdt er niet van om mensen in een hokje te drukken, zelf suggereer je dat ik zwaar gereformeerd zou zijn of erg jong. Nu blijkt dat je in alletwee gevallen de plank misslaat, draai je als een keutel in een pot. Ja mijn generatie is groot gebracht met het idee om als je iets graag wil hebben, dan moet je er voor sparen. Het geld van een ander uitgeven, geeft zeer vaak moeilijkheden. Je moet wat minder naar de TV kijken, ga wat anders doen, werken bijvoorbeeld, van die inkomsten kan je dan het eten kopen waar je nu je hand voor ophoudt. Ja ik word nu wat feller, ook ik hou er niet van om mensen in een hokje te drukken, nu jij er enige weet van hebt omtrent mijn leeftijd, dan ga ik opeens niet met mijn tijd mee. Mevrouw ook U wijst een ander als de schuldige waar jezelf verzaakt. Wat mij betreft, reageer ik niet meer op dit onderp chippen, het ga U goed.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: chipknip

Ongelezen bericht door G7 »

Ik zie niet in, waarom iemand in de bijstand geen internet zou mogen/kunnen hebben. Soms krijgt men huisraad mee, bv. uit een scheiding. Waarom zou je dan niet het goedkoopste abonnement van een provider mogen hebben?

Of zijn deze faceliteiten alleen weggelegd voor mensen als Dilbert, Karr2 en Jan 1? Wat volgens mij vader en zoons zijn. Kan haast niet anders. Die gunnen werkelijk andere mensen niets, maar dan ook niets.

Hoe kunnen jullie over de portemonee of situatie oordelen van bijstandsmensen? Jullie weten niet eens wat het is om armoe te hebben. Iemand kan door allerlei omstandigheden in de bijstand terecht komen. Natuurlijk zitten er profiteurs bij en die moeten ze ook heel hard aanpakken, maar ik zie in mijn directe omgeving ook hele trieste gevallen. En laat die toevallig allen niet roken, niet drinken en GEEN auto hebben.

Het is schandalig, dat men in een land als het onze, voor voedselbanken moet zorgen. Ik schaam me soms rot, dat IK in dit land woon.

Voor de goede orde. Heb het zelf prima op orde allemaal. Aow + klein pensioen en eigen huis. Dus niets te klagen!

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Goed zo muriel1 dat je een manier hebt gevonden om van een simpel iets zoals chipknip de huishoudbudget overzichtelijker te maken. Hier kan ik uit opmaken dat je bewust bezig bent om je inkomsten onder controle kan houden. Dit wat bij vele niet het geval is en maar raak gooien met de inkomsten die zij ontvangen en daarna achteraf pas de gevolgen ervan zien.

Veelal vinden mensen het erg dat als zij maar iets in moeten leveren boven hun eigen belangrijkste levensonderhoud. zoals rekeningen die betaalt moeten worden. Soms is het nodig om zelf het hef in eigen handen te nemen en naar oplossingen zoeken die nodig zijn om bepaalde zaken terug op orde te krijgen. Een voorbeeld is namelijk pre pay kaart, pay per vieuw voor Kabel tv of zoals waar Nuon mee bezig is een op wadeer kaart om gas/elektra te kunnen gebruiken. Het is wel een oud systeem van vroeger maar het werkte wel, gezien dat je hiermee wel oppast met het uitgeven van je geld aan meestal onzinnige dingen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ben het wel met je eens, Klaas01, sommige dingen moet je nu eenmaal laten als het budget het niet toelaat. Maar Jan1 had het ook over huisdieren (gezellig, maar duur, dus nu even niet). Een beetje een boute uitspraak :? . Stel dat je al 10 jaar een hond of een kat hebt en je zit in de problemen (al dan niet door jezelf), moet dat beest dan maar naar een asiel? Het is misschien één van de weinige dingen waar zulke mensen nog van opvrolijken.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Stel dat je al 10 jaar een hond of een kat hebt en je zit in de problemen (al dan niet door jezelf), moet dat beest dan maar naar een asiel?
Waarom direct een asiel? de mogelijkheid kan ook nog aanwezig zijn dat er wellicht mensen in de nabije omgeving zijn die dat beestje even willen verzorgen. Dan een botte opmerking van mijn zijde, als het niet anders kan ja dan een asiel.

Even een kleine toevoeging op dit onderwerp.

Zodra het dus niet anders kan dan het asiel kan je ook vragen dat je hem niet van de hand af doet. Daarbij zou je kunnen vragen dat jij hem wel verzorgd en uit wil laten echter dat je dan aangeeft aan hun dat het beestje eten nodig heeft.

Maar er zijn zijn ook wel dierenzaken waar je bijvoorbeeld altijd het eten haalt. Wellicht is er ook een mogelijkheid dat je op rekening eten voor het dier mee mag nemen.

Zo zie je er zijn altijd diverse keuzes die je kan overwegen om alsnog een oplossing voor bepaalde dingen te vinden.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Wellicht is er ook een mogelijkheid dat je op rekening eten voor het dier mee mag nemen.
En die rekening zal je toch ook ooit moeten betalen lijkt mij. Bovendien zullen er weinig winkels zijn die hier aan meewerken, anders gaat de halve stad op rekening kopen en zijn ze binnen no time failliet.

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

G7, hartelijk bedankt voor je mooie woorden! Jij begrijpt tenminste waar het om gaat! Ter jullie informatie mijn partner en ikzelf werken gewoon hoor!! Het is zo makkelijk om te zeggen dat men niet werkt en gewoon het overheidsgeld opstrijkt...bij ons is dat niet zo! Wij zijn misschien een van de weinige die niet profiteren! Maar mensen die niet kunnen werken of geen werk vinden en dan in de moeilijkheden komen is het ook erg moeilijk! Jongens denk nou eerst eens na voor je een opmerking geeft!

boos_versatel_klantje
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 nov 2005 15:11

Re: chipknip

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

nu wil ook nog even kwijt dat men inderdaad dingen moet laten als men het minder heb en kopen op afbetaling lijkt me een heel erg slecht idee. maar ik ben wel van mening dat de mensen die het financieel moelijk hebben wel wat leuke dingen mogen doen! kijk internet kost tegenwoordig geen drol meer, maar wij sparen bijvoorbeeld iedere week 10 euro en en kunnen zo 1 x in de 3 maanden even een dagje naar de sauna...jongens dat is dan even relaxen...ik zeg dan dat wij dat dan even verdiend hebben!
8)

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Inter »

Het is zo makkelijk om te zeggen dat men niet werkt en gewoon het overheidsgeld opstrijkt...bij ons is dat niet zo! Wij zijn misschien een van de weinige die niet profiteren! Maar mensen die niet kunnen werken of geen werk vinden en dan in de moeilijkheden komen is het ook erg moeilijk! Jongens denk nou eerst eens na voor je een opmerking geeft!
Je hebt volkomen gelijk .Ik ken ook mensen die buiten hun schuld in de WAO zijn gekomen.Dat die nu door een herbeoordeling op bijstand niveau zitten is schandalig.Werk vinden kunnen die dan ook door het vlekje niet meer .

Bijstand is er trouwens niet eens als je daarnaast ook een eigen huis bezit.
En natuurlijk moet men bezuinigen maar ik kan zat dingen op noemen waar nu geld naar toe gaat waar het niet hoort.
Hoe lang duurt het nog dat we ons laten oplichten door de EU?
Was nee stemmen toch niet genoeg?
Om maar een voorbeeld te noemen.
Laatst gewijzigd door Inter op 24 dec 2005 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: chipknip

Ongelezen bericht door SJZ »

Bijstand is er trouwens niet eens als je daarnaast ook een eigen huis bezit.
Volstrekte lariekoek.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: chipknip

Ongelezen bericht door Inter »

Volstrekte lariekoek.
Hoe zo? Het is inderdaad niet altijd zo maar niet iedereen komt in aanmerking voor leenbijstand.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22817
http://www.huizen.nl/websites/huizen/we ... t/show/893

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: chipknip

Ongelezen bericht door SJZ »

Als je die links die je zelf opgeeft nou eens doorleest dan zul je te weten komen dat het volstrekte lariekoek is om te stellen dat "Bijstand is er trouwens niet eens als je daarnaast ook een eigen huis bezit.".

Want ook met een eigen huis kom je WEL voor bijstand in aanmerking.

Gesloten