LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio contra geschillencommissie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Jappie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2005 21:21

Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Jappie »

:evil: Hallo mensen, ga weg bij Oxxio. Zelfs op een brief van de geschillencommissie reageert men niet. Benieuwd op welke wijze ik ooit een eindafrekening en mij te hoge voorschotten terugkrijg.

Harry B.
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:51

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Harry B. »

Hoe weet je dat je voorschotten te hoog zijn?
Kun je dat ergens nakijken ofzo?

melanie02
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2005 22:12

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door melanie02 »

wij zijn nu bijna jaar weg bij durion, nooit een voorschot betaald maar ook nog geen jaarafrekening ontvangen. Is dit dan wel prettig :lol: ?voorlopig nog steeds geen reactie van hun gehad.

E.N. Ergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:39

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door E.N. Ergie »

Hoi Melanie, nog maar een jaar weg? ohww, bij mij duurde het twee jaar voordat ik een afrekening kreeg, dus je moet nog een tijdje geduld hebben. :D

Ben trouwens nog steeds bij OXXIO, bevalt mij prima.

Weet je trouwens wel zeker dat je bij Durion zat en niet bij een andere leverancier?

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Vorige week heb ik de bindende uitspraak ontvangen van de Geschillencommissie betreffende het geschil over het niet ontvangen van de jaarafrekening 2003/2004 van Oxxio.
Volgens de uitspraak moet Oxxio mij binnen 6 weken de jaarafrekening sturen. Voldoen ze hier niet aan, dan moeten ze mij 'n dwangsom betalen van € 250,00. Tevens moet Oxxio mij 'n vergoeding betalen van € 50,00.
Blijft natuurlijk op dit moment de vraag of Oxxio zich iets van de bindende uitspraak zal aantrekken?
Eind januari 2006 weet ik meer. :!: :!: :P

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd. Had je die dwangsom zelf gevraagd of is dat een initiatief van SGC? Had ik ook moeten doen want bij mij heeft OXXIO zich ook niet aan die zes weken gehouden. Dreigen met een dagvaarding en aangifte wegens oplichting was evenwel genoeg om daar snel verandering in te brengen.

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Pieter100 »

De dwangsom is een initiatief van SGC!
De zitting van SGC heeft reeds op 21 september! 2005 plaatsgevonden. Oxxio is niet op de zitting verschenen! Het bindend advies uitgesproken op deze zitting heb ik pas 15 december jl. van SGC ontvangen! Vanaf deze datum gaan de 6 weken lopen.
Als ik heel eerlijk ben, heb ik erg weinig vertrouwen in de uitvoering van dit bindend advies. :?: Hoe dan verder :?: :?:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Jonjo »

Deurwaarder inschakelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat SGC nu zélf het inititiatief neemt om ook met dwangsommen te dreigen toont wel aan wat voor een totaal verrotte en criminele organisatie OXXIO is. Echt ongelofelijk. Ik hoop dat OXXIO vroeg of laat kei- en keihard onderuit wordt gehaald en dat de stekker bij die criminelen er definitief uitgaat. Maar daar zal wel een ander kabinet voor nodig zijn. Een die zich wel iets aantrekt van consumenten. De DTE kijkt toe, maakt een rapportje en doet verder niets.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door ronald g »

Voor Melanie. Betalen moet je toch want er is geleverd. Dus kun je altijd nog een rekening verwachten. Nooit de huid verkopen voor de beer geschoten is.

Ronald.

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

ook ik ben benaderd door Oxxio, eerst gevraagd om meer informatie, vervolgens krijg ik een contract maar kan binnen 8 dagen reageren en dan ben ik tot niets verplicht. Keurig binnen 3 dagen aangetekend gereageerd en kenbaar gemaakt niet van de diensten van Oxxio gebruik te maken. Vervolgens heeft Oxxio ook mijn verbintenis met Essent maar even opgezegd en vervolgens 2 maal geld van mijn rekening gehaald, dit heb ik overigens wel beide keren weer terug laten storten, doe je niets dan geef je toe. Tot nu toe 4 maal een aangetekend schrijven gestuurd, 3 maal gemaild en 5 maal gebeld. Tot nu toe geen ENKELE reactie van Oxxio ontvangen. Wie kan mij vertellen hoe je deze criminelen moet stoppen?

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

wat nou criminelen, weet je wat pas crimenelen zijn. Spoel je mond.
oxxio is een super organisatie. ik hou van oxxio.

ik hoop dat oxxio de grootste wordt op het gebied van energieleveranciers. :lol:

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Bedankt voor je warme reactie, wellicht ben je zelf een medewerker of iets dergelijks van Oxxio. Als je zelf eens in een dergelijke situatie zou zitten zou je waarschijnlijk anders piepen. Ik blijf bij mijn stelling dat Oxxio 1 supergroot drama is. Je bent het hopelijk met mij eens dat wanneer je zo'n super bedrijf bent dat je dan ook het fatsoen moet tonen om je op een super nette manier mensen te woord te staan. Zo super zijn ze dus niet want ploteseling zijn ze supersnel verdwenen en laten jou met een super akelig gevoel zitten. Ik hoop voor je dat je heel veel super fijne momenten met dit super fijne bedrijf mag beleven. Voor mij mag Oxxio SUPER SNEL van deze aardbodem verdwijnen.

2View
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:57

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door 2View »

niet op iloveoxxio reageren, het is gewoon een pubertje die van z'n pappie een uurtje op internet mag om een beetje plezier te hebben.

Wat je zoal kunt doen tegen Oxxio:

Nou om te beginnen, alle verstuurde (kopie) en hun brieven bewaren.
Dit heb je eventueel nodig om juridische stappen te ondernemen tegen die oplichters. In uiterste geval heb je een advocaat nodig.

Ga naar je bank en laat hun rekening nr blokkeren zodat ze geen automatische incasso kunnen uitvoeren.

Neem ook contact op met Essent dat de door Oxxio opgezegde contract niet rechtsgeldig is aangezien je geen contract hebt getekend met Oxxio.

Succes.

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

2vieuw je schrijft dat ik Essent moet zeggen dat ik niets heb opgezegd maar dat heb ik gedaan, nu vragen ze steeds om de meterstanden door te geven, moet ik bij mijn standpunt blijven dat ik niets heb opgezegd en blijf ik dan gewoon bij hun energie afnemen. Je begrijpt dat ik dan 2keer betaal voor energie.Zo help ik inderdaad die gekken om op weg te kunnen naar de beursvloer. Ik heb inmiddels wel het geld terug laten storten en keurig terug gekregen. Maar ik weet ook dit ik binnenkort een brief van I.J kan verwachten. Jij zegt al de brieven bewaren, uiteraard heb ik van mijn correspondentie alles bewaard, ik heb alleen van hun geen enkele brief alleen een bevestiging via internet dat ze zo snel mogelijk contact met me op zullen nemen, let wel nu 4 week geleden. Ik word gek van die lui!

2View
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 22:57

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door 2View »

Ik weet dat het behoorlijk frustrerend is, in het uiterste geval is het inschakelen van een advocaat een laatste redmiddel tegen die Oxxio oplichters. Want met dat stelletje criminelen valt totaal niet te praten.

Monique, je hebt inmiddels op dit forum vermeld dat je geen contract hebt bij Oxxio... Sterker nog ze halen geld van jouw rekening terwijl je daar geen toestemming voor hebt gegeven. Hun behoren namelijk aan jou een bevestiging te sturen waarin staat dat je van hun Electra (danwel gas want ik had gelezen dat dit ook ineens mogelijk is) afneemt en wat de kosten per maand zijn. Dit heb je niet gehad dus hebben hun geen recht om maandelijks te incasseren van jouw rekening. Laat het rekening nr wat door Oxxio wordt gebruikt bij je bank blokkeren zodat ze helemaal niets meer kunnen afschrijven.

Je vermeld dat Essent van jouw de meterstanden wil hebben, naar mijn mening kun je die aan hun doorgeven want je wilt tenslotte bij Essent blijven voor Electra en Gas. Indien Oxxio jouw contract bij Essent heeft beëindigd zonder jouw toestemming kan het mogelijk zijn via terugwerkende kracht bij Essent in orde te krijgen.

Wat betreft Intrum Justitia, mocht je van hun brieven ontvangen deze niet betalen. Immers je hebt geen contract bij Oxxio. Zodra een brief op de deurmat valt dan bel je I.J. op en vertel je dat geen contract bij Oxxio hebt en daardoor hun afschrijvingen hebt gestorneerd. En laat hun weten dat je niet op betaling overgaat en dat ze het maar gaan uitzoeken met Oxxio. Als dat allemaal niet mocht helpen, dan heb je altijd nog alle correspondentie (E-mails e.d. ook meegeteld) om daarmee naar een advocaat te stappen. Het eerste bezoek is gratis en er kan overlegd worden wat je zoal kunt doen.

Helaas uit mijn ervaring was er geen gesprek mogelijk toen het nog Durion was en was een bezoek aan een advocaat mijn enigste mogelijkheid. Laat je vooral niet door hun intimideren, het moet juist andersom en speel het hard want zoals ik jouw berichten heb gelezen sta je sterk en is de kans groot om dit te winnen.

Succes,
2View.

monique van der meulen
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 jan 2006 18:48

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door monique van der meulen »

Bedankt 2view voor je uitgebreide uitleg. Ik heb vanmorgen contact gehad met Essent en Nuon en nogmaals uitglegd dat ik niets heb opgezegd. Zij vertelden mij dat ze mijn verhaal geloven en dat zij ook hele vervelende ervaringen met Oxxio hebben maar er niets en dan ook niets aan kunnen doen. Hun advies is gewoon de meterstanden door te geven. Dit heb ik inmiddels maar gedaan. Tevens heb ik mijn grote "vriend" de "Kn(H)eus" maar weer eens verblijd met een briefje en heb geeist alles terug te zetten naar mijn oude leveranciers, verder heb ik hem verteld dat ik inmiddels stappen heb ondernomen via de geschillencommissie. Ook heb ik hem vriendelijk verzocht op te houden met zijn malafide praktijken. Ik weet nu al dat er niet gereageerd wordt, toch leuk voor mijn dossier en mijn frustratie te uitten.
Bedankt en ik hou je op de hoogte.

E.N. Ergie
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 dec 2005 21:39

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door E.N. Ergie »

Zucht....... zo jammer dat Oxxio bij de meesten uit de gratie is. :(

gelukkig zijn er ook nog mensen met een objectieve mening (zoals ik) :wink:

Ik zit bij Oxxio, en ja: het is een rommeltje, en ja: het zal (erik de)heus beter gaan :lol:

En als je een punt hebt / denkt te hebben. Dan ga je toch alles storneren, blokkeren en traineren tot je een ons weegt? Je kunt veel vinden van dit mooie kleine landje, maar niet dat de consumentenbescherming slecht geregeld is.

Geef niet thuis, geef één keer jouw versie van hoe de zaken zitten en hou het daarbij. Interum Justitia komt echt je meubels niet in beslagnemen. :x

Verspil je energie toch niet met ##freaky ****## teksten op deze en andere fora. Lachwekkend, get a life....... :shock:

Postduif
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 23:21

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door Postduif »

Hallo allen
Was sederd Feb. 2005 een half jaar bezich om mijn eindafrekening te krijgen, na erg veel mailtje en telefoontjes gewoon overgegaan naar een ander na 3 maanden een telefoontje dat dat niet mocht en ik een boete kreeg, verteld van wat er aan de hand is bellen morgen terug maar na 2,5 maanden nog geen morgen en geen eindafrekening maar ze zijden wel de fout lag niet aan hun

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Oxxio contra geschillencommissie

Ongelezen bericht door flappie »

De netbeheerder kan ook fouten maken en geen meetdata verstrekken of onjuiste meetdata verstrekken waardoor je afrekening er niet uit komt. Hij valt dan uit in een uitval status.

Gesloten