LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Philips dvdR 610
Philips dvdR 610
Ik heb dat apparaat 4 weken in huis gehad en toen begonnen de problemen met uitvallen van het klokje maw dvd schakelt zichzelf volledig uit, hierdoor krijg ik een blauw scherm op mijn tv, na 2 a 3 seconden schakelt de DVD zich wer in en heb ik weer beeld op mijn tv en als dit alles nog niet genoeg is maakt hij ook nog een ratelend geluid, vermoedelijk de ventilator die in het apparaat zit. Na contact te hebben gehad met de Philips klantenservice werd mij verteld dat ik een firmware update van hun site moest halen en deze moest installeren op mijn dvdr610. Na de update bleven de problemen zich voordoen en besloot ik om het apparaat terug te brengen naar IT'S in Helmond. Ik kreeg hier leuk te horen dat de garantie vervallen zou zijn omdat ik een update gedaan had op het apparaat. DIE UPDATE WAS WEL IN IOM DE KLANTENSERVICE VAN PHILIPS. Na veel wikken en wegen kno het apparaat ter reparatie aangeboden worden en wacht ik nu alweer een paar weken totdat ik hem weer kan ophalen. De problemen met deze versie zijn enorm en er is een berg over te lezen op de site van kieskeurig. SENSE EN SIMPLICITY noemen ze het bij Philips. Laat ze eerst maar eens een product goed testen voordat ze hem op de markt brengen. Geld terug krijgen doen ze niet een ander apparaat geven doen ze ook niet. Wat kan ik nu nog doen als consument, ik ben ten einde raad.
m.vr.gr Harold uit Helmond
m.vr.gr Harold uit Helmond
Re: Philips dvdR 610
Het probleem waar je het over had van uitschakelen heb ik gelukkig niet gehad.
Echter, bij mij ging het al mis binnen 6 weken na aankoop. De dvd recorder maakte een hoop herrie bij het inslikken en lezen van cd's en dvd's (gewoon normale koopcd's/dvd's). Terug naar de winkel. Daar raakte men op een gegeven moment m'n dvdr kwijt. Nieuw apparaat gekregen na flink heen en weer gebel van mijn kant. Zou ik blij moeten zijn. Maar ... na ook weer een periode van 6 a 8 weken ging het weer fout: dezelfde klachten doken op. Weer terug naar de winkel. Apparaat is gerepareerd teruggekomen. Ik heb toen gelijk de nieuwste firmware erop gezet (in de hoop dat). Nu verheug ik mij erop om graag tijdens de kerstvakantie wat muziek af te spelen en filmpjes te kijken. Zo vaak neem ik geen films op, kijk ik naar dvd's of draai ik cd's. Mijn apparaat maakt dus geen overuren! Mijn dvd recorder denkt daar anders over. Weer duikt hetzelfde probleem op. Dus ik zit dadelijk weer te mopperen bij de winkel al voor de 3e keer. Ik ben radeloos. Ik wil genoegdoening en gewoon een goed en betrouwbaar apparaat. Is dit nou teveel gevraagd?
Ik wil een nieuw apparaat, maar kan ik dit wel eisen? En ... mijn garantie loopt bijna af, maar vertrouwen in dit apparaat. Nee, nooit meer.
Heeft iemand dit probleem ook gehad? En zo ja, hoe opgelost? Wat kan ik doen?
Echter, bij mij ging het al mis binnen 6 weken na aankoop. De dvd recorder maakte een hoop herrie bij het inslikken en lezen van cd's en dvd's (gewoon normale koopcd's/dvd's). Terug naar de winkel. Daar raakte men op een gegeven moment m'n dvdr kwijt. Nieuw apparaat gekregen na flink heen en weer gebel van mijn kant. Zou ik blij moeten zijn. Maar ... na ook weer een periode van 6 a 8 weken ging het weer fout: dezelfde klachten doken op. Weer terug naar de winkel. Apparaat is gerepareerd teruggekomen. Ik heb toen gelijk de nieuwste firmware erop gezet (in de hoop dat). Nu verheug ik mij erop om graag tijdens de kerstvakantie wat muziek af te spelen en filmpjes te kijken. Zo vaak neem ik geen films op, kijk ik naar dvd's of draai ik cd's. Mijn apparaat maakt dus geen overuren! Mijn dvd recorder denkt daar anders over. Weer duikt hetzelfde probleem op. Dus ik zit dadelijk weer te mopperen bij de winkel al voor de 3e keer. Ik ben radeloos. Ik wil genoegdoening en gewoon een goed en betrouwbaar apparaat. Is dit nou teveel gevraagd?
Ik wil een nieuw apparaat, maar kan ik dit wel eisen? En ... mijn garantie loopt bijna af, maar vertrouwen in dit apparaat. Nee, nooit meer.
Heeft iemand dit probleem ook gehad? En zo ja, hoe opgelost? Wat kan ik doen?
-
Firmware wordt door Philips officieel op hun eigen site geplaatst, dus blijft de garantie gewoon doorgaan. Helaas hebben jullie voor aankoop niet rondgekeken op div. Forums want dan had je er vanaf gebleven.
Alle recorders van Philips gaan binnen 2 jaar kapot. Wat doet de servicedienst: een nieuw loopwerk en FIRMWARE!! Gaat dan weer een half jaar goed en daar gaat hij weer. Probeer snel van dit apparaat af te komen en koop een Panasonic, Sony of Pioneer (toevallig alle 3 als goed uit de consumentengids gekomen)
Alle recorders van Philips gaan binnen 2 jaar kapot. Wat doet de servicedienst: een nieuw loopwerk en FIRMWARE!! Gaat dan weer een half jaar goed en daar gaat hij weer. Probeer snel van dit apparaat af te komen en koop een Panasonic, Sony of Pioneer (toevallig alle 3 als goed uit de consumentengids gekomen)
-
Bij de 610 wordt in 2 op de 3 keer behalve de firmware ook 1 of meerdere IC's vervangen op het mainboard, er is dus zeker meer aan de hand dan alleen wat bugs in de firmware.
Dit apparaat is naast de het slechtste produkt wat ik ooit heb meegemaakt in de electronica winkel waar ik werk.
Dit apparaat is naast de het slechtste produkt wat ik ooit heb meegemaakt in de electronica winkel waar ik werk.
Hallo Pervert in een van je ander stukjes schrijf je dat je bij de bekende merken zoals Philips e.d. moet blijven en dit is volgens jou het slechtste apparaat in de winkel???
-
Ik weet niet waar ik dat zei, maar ik zeg nooit anders dan dat Pioneer, Panasonic en Sony de enigen zijn die goede DVD recorders maken, daar hoort Philips echt niet tusssen. Phlips maakt wel hele mooie andere spullen trouwens.
Heb sinds juli een DVD-R 615 en na een update van mijn firmware geen problemen.
Had daarvoor een keer dat mijn dvd recorder 'vast' zat voor de rest geen problemen.
Had daarvoor een keer dat mijn dvd recorder 'vast' zat voor de rest geen problemen.
De 610 is echt een hele slechte .
Ik heb er hier een defekt staan van nog geen 4 weken oud.
Het jammere is dat ie toch naar de verkopende partij moet omdat er nog garantie op zit.
De verkopende partij zal z`n handen wel weer in onschuld wassen zoals altijd.
Voorlopig zal de client die er 299 euro voor betaalde voorlopig geen dvds kunnen kijken /opnemen.
Merry Xmas ya all.
Tim
Ik heb er hier een defekt staan van nog geen 4 weken oud.
Het jammere is dat ie toch naar de verkopende partij moet omdat er nog garantie op zit.
De verkopende partij zal z`n handen wel weer in onschuld wassen zoals altijd.
Voorlopig zal de client die er 299 euro voor betaalde voorlopig geen dvds kunnen kijken /opnemen.
Merry Xmas ya all.
Tim
wordt toch ook niet meer gemaakt????
Heb dus geluk dat die van mij nog steeds werkt, en als ik de reviews op bv kieskeurig.nl lees is dit nog geen slecht apparaat (de dvdr615).
Heb dus geluk dat die van mij nog steeds werkt, en als ik de reviews op bv kieskeurig.nl lees is dit nog geen slecht apparaat (de dvdr615).
-
De opvolgers van de 610/615/720/725/5200 zijn gelukkig wel wat beter.
Ook ik heb niets als ellende. DVD's die ik zelf brand op de computer, speelt ie of heel slecht af (iedere 5 minuten stotteren of een paar minuten vooruit springen) of hij pakt de dvd helemaal niet meer, is een tijdje aan het lezen en besluit dan om maar weer eens op standby te springen.
Ik word helemaal gek van dat ding. Eens kijken of ze bij Philips een klantvriendelijke oplossing voor me hebben
Ik word helemaal gek van dat ding. Eens kijken of ze bij Philips een klantvriendelijke oplossing voor me hebben