LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Independer incorrect

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

De test van Independer...

... maakte mijn keuze voor een zorgverzekeraar makkelijker.
0
Geen stemmen
... klopte precies!
0
Geen stemmen
... gaf een lagere premie aan dan de verzekeraar meldt op zijn website.
0
Geen stemmen
... gaf een hogere premie aan dan de verzekeraar meldt op zijn website.
1
25%
... geeft te weinig alternatieven.
3
75%

Totaal aantal stemmen: 4

Rayfra

Independer incorrect

Ongelezen bericht door Rayfra »

Hoe zit dat bij jullie?

Ik heb zelf een verzekering lopen bij Zilveren Kruis. Zij stuurden mij begin december netjes de nieuwe polis toe - eventuele aanpassingen kon ik online of telefonisch doorgeven, geen probleem.
Zij boden mij een Beter af Plus ** polis aan en een Beter af Tandarts Plus **.
Omdat ik eigenlijk één tandartsster wel genoeg vind, heb ik dit laten aanpassen binnen de polis. Ik heb nu een Beter af Plus ** en Beter af Tandarts Plus * voor ongeveer 108 euro per maand.
Ik krijg 79 euro per maand aan zorgtoeslag, dus ik ben erg tevreden over het bedrag (minder dan ik voorheen kwijt was aan de ziekenfondspremie).

Ik krijg zojuist van Independer een mailtje binnen met een vergelijking mbt andere zorgverzekeraars. In deze vergelijking van Independer houden ze mij voor wat ik aan mijn huidige verzekeraar kwijt ben (Zilveren Kruis, bovengenoemde polis) en wat de beste verzekeraar voor mij kan zijn.
Volgens Independer ben ik 213 euro per maand kwijt aan Zilveren Kruis! Dit bedrag klopt zeer zeker niet. Independer werkt met incorrecte bedragen.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt, dat snap ik best. Maar dit bedrag wijkt zo belachelijk af van de feitelijke premie dat ik me ernstig zorgen maak over mensen die niet zo goed hun weg weten via internet of telefoon. Hoe zit dat bij jullie?
Controleren jullie de bedragen bij de verzekeraars of geloven jullie wat Independer voorschotelt? Laten jullie je leiden door Independer? Zoeken jullie het na? Hebben jullie vérder gekeken dan wat Independer aangeeft? Vergelijken jullie zelf ook?
Laat het weten en licht je mening vooral toe, zeker als je denkt dat iemand er mee gebaat kan zijn.

Dit is mijn waarschuwing aan wie hem wil ontvangen: controleer of Independer wel klopt met de werkelijkheid. Mail of bel de verzekeraars en stel vragen, zoek het op of laat iemand in je omgeving voor je zoeken. Sterkte en neem je tijd, je kunt nog 'hoppen' tot maart 2006 tenslotte!

Mathilde D.

Re: Independer incorrect

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb dit jaar Independer nog niet geprobeerd, maar wel verleden jaar. Toen merkte ik ook op, dat zij onjuiste premies hanteerden. En zelfs kwam uit hun voorspelling de ene keer een ander resultaat dan de anderen. Bovendien vond ik het vorig jaar theoretisch onjuist om Independer te gebruiken: Particuliere Verzekeraars hanteerden namelijk lijftijdsafhankelijke premies. Maar Independer hield geen rekening met de toekomst.
Ik ben het dus helemaal eens met je waarschuwing! Vertrouw Independer niet. De beste manier om een verzekering te kiezen is aan de hand van een lijstje met prijzen. Ook heel belangrijk is om erachter te komen hoe de service van de verzekeraar is. Dit kan bijvoorbeeld via www.kiesbeter.nl opgezocht worden.
P.S. Hoe kun je 79 euro zorgtoeslag krijgen. Is dat voor een gezin?

Rayfra

Re: Independer incorrect

Ongelezen bericht door Rayfra »

Hoi Mathilde, leuk dat je reageert, jammer natuurlijk dat jij ook niet zo'n toffe ervaring hebt met Independer. Stiekem hoop ik toch altijd dat ik een van de weinigen ben met een probleem, dat het tóch heus wel goed gaat met voorlichting en dergelijke...
Ik krijg zoveel voor mijzelf omdat ik chronisch ziek ben en geen inkomen heb. Mocht ik (en ik hoop heel snel) weer kunnen werken ergens, dan daalt dit bedrag natuurlijk drastisch :)

Gesloten