LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deze maatschappij

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door S. »

Politiek en religie gaan dan ook niet samen.

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door hanz »

Nou ja, in een "bananenrepubliek/monarchie" is van alles mogelijk dank zij het "poldermodel".
Kortom, rotzooien bij het leven en als het uitkomt treedt het "poldermodel" in werking.

H.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

:roll: Wat is de overeenkomst tussen Sinterklaas met een brandende zaklamp en een farizeer ? :lol: Ze zijn beide schijnheilig...... :shock:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Het grappige is dat als de regering een maatregel bespreekt zoals bijvoorbeeld het softdrug beleid dan hoor je "ja, dat zijn die Christenen weer, zie je wel" maar als ze kruisraketten willen aanschaffen hoor je ën ik dacht dat het Christenen waren" :lol:

Dus de CDA moet er wat ons betreft nogal selectief mee omgaan, soms wel en soms niet christen zijn, ligt er aan hoe het ons uitkomt :wink:

groeten

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door S. »

Ach, het geloof is een bonk klei; je kunt het Godsbeeld in iedere vorm kneden die je maar wilt. 8)

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door hanz »

Juist. En vervolgens roept iedere boetseerder ( zie de wereldgodsdiensten)dat zijn/haar "beeld" de WARE vorm is.
Met dat wat waarheid is heeft met wat mensen daar van gemaakt/"geboetseerd" hebben geen ene malle moer te maken.
Geloven is niets ander dan een vorm van conditionering.
Een hardnekkig verschijnsel helaas.

Hetzelfde geldt voor het politieke "geloof" wat men aanhangt.
Een combinatie van die twee, geloof en politiek, kan dodelijke gevolgen hebben in de vorm van selectieve kruisraketten en andere "heilige" oorlogen ter bevordering van het eigen gelijk.
Ook niks mis mee hoor. Gewoon gezellig doorgaan met geloven en rotzooi trappen.
Dit voor de lange tenen die "gelovigen" nogal eens plegen te hebben als je de conditionering ter discussie stelt.

H.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door NONO »

Geraken zo te lezen een beetje van het pad van de oorspronkelijke stelling.

Waar het om gaat is dat de overheid volgens mij helemaal niet terugtreedt, zoals ergens opgemerkt wordt.

De nationale overheid verschuift alleen verantwoordelijkheden naar lagere niveau's zonder daarvoor de financiële middelen mee te geven.

Die moeten dan maar weer zien hoe ze aan de benodigde gelden komen.

Aan de andere kant trekt de nationale overheid wel op zeer geraffineerde wijze alle zeggenschap naar zich toe.

Met als gevolg dat iedereen het gevoel krijgt dat zijn stem er niet meer toe doet en vervolgens de politiek de rug toekeert.

En komt er dan iemand als een Pim Fortuyn, dan moet deze natuurlijk wel zo snel mogelijk weggewerkt worden.

Bedreigingen van de leuke eigen posities moet immers te allen tijde voorkomen worden.

Gaat al de hele menselijke geschiedenis zo door, dus zal ook wel zo door blijven gaan in de toekomst.

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Geloof is iets dat slechts oorlog en ellende kan brengen... en dan niet alleen het geloof in verschillende religieén maar ook in het verschillen van ons als mens waardoor we onszelf een etiket opleggen en vervolgens het bijbehorende hokje.

Wie leeft ernaar toe? de kerst? en wat is de kerstgedachte?
Na een aantal keren deze vraag voorgelegd te hebben is het antwoord eenduidend.. we vieren de geboorte van Christus.
Tja echt?... leuk en dan met name voor de christenen, maar geloof je ook? wat is dan jou gedachte als je niet gelooft?

De paus roept trouwens op om te waken voor de kerstgedachte en een stalletje in huis te nemen als blijk van je geloof, maw geloof in en aanbidt voorwerpen alsof zij waarheid waren.
De materialistische gedachte bij de mens van nu hoort daar niet bij en daar heeft hij wat mij betreft volledig gelijk in.

Heel vroeger vierde men in deze tijd feest, het was het feest van licht en leven... men joelde naar de zon die rond deze tijd zijn laagste punt bereikt en weer gaat klimmen om vervolgens in kracht toe te nemen en de aarde met zijn zonnestralen bevruchten.
Dit feest werd het joelfeest genoemd en is gekerstend ong 325 na christus waarna het gevierd werd zoals christenen nu de geboorte van Christus vieren..
Bewust schrijf ik Christus omdat ik het Christusmens zeker erken ofwel een verlicht mens, Jesus heeft zeker geleefd en was een Christusmens die omdat hij niet zei wat men wilde horen vermoord is.
Zijn definitie van rijkdom waren niet die van de hebzuchtigen die enkel edelstenen en goudstukken als rijkdom erkenden of macht.
Hij was de zoon van God of beter... God zelf alsook wij dat zijn en stierf niet voor onze zonde maar omdat wij hem mishandelde en aan het kruis nagelde.
Voor mij is deze wijze van kerst dan ook een grote leugen die niets anders ten doel heeft dan consumptie en economie tegenwoordig.
Alhoewel het zeker de mensen bij elkaar brengt blijft het licht van leven uit en gaan we in Januari weer over tot de orde van de dag en kopen wapens in blazen elkaar op, beroven elkaar en bedriegen elkaar.
We voeren oorlog onder valse democratie maar verzaken bijvoorbeeld om de werkelijke afslachting in darfur te lijf te gaan zodat het gestopt word.
Alles draait om macht geld en politiek.

Tot zover een beknopt stukje van mij over de maatschappij waarin we leven waarbij ik toch tracht te genieten van mijn verblijf en oog houdt voor kleine dingen werkelijkheid en ervaren want dat is op ons pad die we zelf zijn toch uiteindelijk het doel naar ik meen..

majadebijna
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2005 00:44

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door majadebijna »

Billy Graham's dochter werd tijdens eenTV-show geinterviewd
n.a.v. de schoolmoorden in Amerika.

Jane Clayson stelde de vraag: Hoe kan God dit allemaal laten
Anne Graham gaf een buitengewoon diepgaand antwoord.

Ze zei: Ik geloof dat God hier diep bedroefd over is net als wij
dat zijn, maar we hebben God jarenlang gezegd uit onze scholen,
uit onze regering en uit ons leven te vertrekken. En, zoals onze Heer een heer is, geloof ik dat Hij zich inderdaad rustig teruggetrokken heeft.

Hoe kunnen wij dan van God verwachten dat Hij ZIJN zegen en ZIJN
bescherming zal schenken als wij eisen dat Hij ons met rust
laat! In het licht van recente gebeurtenissen, terroristische
aanslagen, schietpartijen op school etc. zijn er veel mensen met
heel veel vraagtekens.

Laten we eens kijken, ik geloof dat het begon toen Madeline
O'Hare (ze is vermoord, haar lichaam is nog maar pas gevonden) klaagde dat ze geen godsdienstonderwijs meer op de scholen wilde. En wij zeiden
OKE.

Daarna zei iemand, we kunnen beter niet meer op school in de
Bijbel lezen, de Bijbel die zegt: Gij zult niet doden, gij zult
niet stelen en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. En wij
zeiden OKE.

Toen zei Dr. Benjamin Spock dat we onze kinderen vooral niet op
de billen moeten geven als ze zich misdragen. Zo zou dan hun
kleine persoonlijkheid in de war kunnen raken en zelfs ook hun
zelfrespect kunnen beschadigen. (de zoon van dr. Spock heeft
zelfmoord gepleegd). En wat zeiden wij: Een expert zal toch
zeker wel weten waar hij over praat? Dus zeiden wij OKE.


Toen zei iemand dat onderwijzers en schoolhoofden onze kinderen
niet moeten straffen als zij zich misdragen. En de schoolleiding zei ook dat je de kinderen beter niet aan kunt raken omdat ze geen slechte
publiciteit willen en zeker geen proces aan hun broek. (er is een groot verschil tussenterechtwijzen en aanraken, slaan neergooien, vernederen, schoppen etc.) en wij zeiden: OKE.

Toen zei iemand laat onze dochters abortus plegen als ze dat
willen. Het is zelfs niet nodig dat ze dat eerst aan hun ouders vertellen. En wij zeiden, OKE.

Toen zei een wijs iemand van het schoolbestuur: Omdat jongens
jongens zijn en ze het toch gaan doen laten wij ze dan maar zoveel condooms geven als zij willen.Op deze manier kunnen ze zoveel plezier maken als waar ze recht op hebben .En we hoeven trouwens niet aan de ouders te vertellen
dat ze op school te krijgen zijn.En wij zeiden: OKE.

Er kwam ook nog iemand die zei, laten we tijdschriften uitgeven
met foto's van naakte vrouwen en het de gezonde waardering van de
schoonheid van hetvrouwenlichaam noemen. En wij zeiden: OKE.

Er ging nog iemand een stapje verder en publiceerde foto's van
naakte kinderen en stelde ze zelfs beschikbaar op het internet.
En wij zeiden: OKE, het is hun eigen verantwoordelijkheid.

En toen zei de entertainment industrie, laten we TV-shows en
films maken welke goddeloosheid, geweld en ongeoorloofde seks promoten. En laten we muziek maken met thema's als drugs, moord, zelfmoorddrang en satanische gedachten. En wij zeiden dat het alleen voor de lol is, dat het geen verkeerd effect heeft en niemand zal het trouwens serieus nemen. Dus ga je gang en kijk en luister ernaar. OKE.

En nu vragen wij onszelf af waarom onze kinderen geen geweten
hebben, waarom ze het goede niet van het kwade kunnen onderscheiden. En waarom het hun niets kan schelen vreemden, klasgenoten of zichzelf te vermoorden. Misschien als we er lang en hard genoeg over nadenken, kunnen we het ons wel voorstellen. Ik denk dat
het te maken heeft met: WE OOGSTEN WAT WE ZAAIEN.

Lieve God, Waarom spaarde U het kleine meisje niet dat vermoord
is in haar klaslokaal? Vriendelijke groeten, een ongeruste student.
ANTWOORD: Lieve ongeruste student, Ik word niet toegelaten op
scholen.
vriendelijke groeten God.

Vreemd eigenlijk hoe simpel het is voor mensen om God overal
buiten te sluiten en zich daarna af te vragen hoe het komt dat
de wereld naar de verdoemenis gaat !!!! Vreemd eigenlijk dat we
geloven wat de kranten zeggen, maar vraagtekens
hebben bij wat de bijbel ons vertelt.

Raar eigenlijk dat we zo snel oordelen maar zelf niet geoordeeld
willen worden. Vreemd eigenlijk dat we duizenden moppen per
e-mail als idioten kunnen doorzenden maar twee keer na moeten
denken bij het doorzenden van een boodschap met betrekking tot
onze Hemelse Vader.
Vreemd hoe iemand zo kan branden voor Christus op zondag maar
een onzichtbare christen voor de rest van de week kan zijn.

Je kunt dit bericht gewoon verwijderen. Niemand zal het te weten komen.Maar als je het bericht verwijdert, ga dan niet zitten klagen over de toestanden in deze wereld!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door bot321 »

majadebijna. Wat ben jij zwaar op de hand zeg.
Een en al klachten maar niet de schuld van de Heer
want die wordt overal van buitengesloten.
Hoor de laatste tijd niet anders als dit doe ik
uit naam van God.Dat zijn toch ook gelovigen
die dat zeggen of niet soms.
Geloof nooit dat jij gelukkig bent.
Blij dat ik niet geloof als ik dat allemaal lees.

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Het is vooral de leugen dat god iets buiten ons zou zijn en wat ons beschermt!
Wellicht heeft het christendom en zijn bijbel of ander goddelijk geloof met zijn versie ervoor gezorgd dat we alles buiten ons zoeken en vooral de verantwoording bij anderen leggen....

We zijn zelf verantwoordelijk voor onze keuze's die we maken in het leven, en hoe we met elkaar omgaan in deze maatschappij.
Heb uw naaste lief... heb je dat? of heb je daar een god voor nodig?..
doe een ander niet wat uzelf niet wilt dat u gebeurt... heb je hier ook een god voor nodig?
Gij zult niet doden... tjee er word dagelijks gemoord uit zijn naam.
Gij zult niet stelen, heb je wel eens gestolen? of was god er toen inneens wel... of voel je je nu slecht en verdien je straf?

Normen en waarden...

Hoeveel is een norm nog waard als er geen waarde aan gehecht word?

Het goddelijke is eens heel mooi omschreven..

"Zij is het ene leven, eeuwig onzichtbaar en toch alomtegenwoordig, zonder begin of einde en toch periodiek in haar geregelde manifestaties, terwijl tussen die perioden het duistere geheim van het niet-zijn heerst; onbewust en toch absoluut bewustzijn; niet te verwerkelijken en toch de ene op zichzelf staande werkelijkheid; idd een chaos voor het gevoel, een kosmos voor de rede''
Haar enige absolute kenmerk; namelijk hetzelf, de eeuwige onophoudelijke beweging, dat is de eeuwigdurende beweging van het heelal in de zin van het grenseloze, altijd aanwezige ruimte.
Wat bewegingsloos is kan niet goddelijk zijn maar er is dan ook in werkelijkheid niets dat bewegingsloos is binnen de universele ziel."


De Goddelijkheid van de mens:


Er was eens een tijd heel lang geleden,
dat alle mensen Goden waren.
Ze beschikten allen over een geweldige macht,
maar zij maakten daar misbruik van.
Brahma, de God der goden, besloot daar iets aan te doen.
Hij wilde de goddelijkheid van de mens verbergen.
Hij riep alle mindere Goden bijeen en vroeg hen
waar hij het beste met die grootheid kon blijven.

Een van de Goden zei:
“Laat ons de grootheid maar begraven in het diepst van de aarde.”
Waarop de Brahma antwoordde:
“Nee, want eens komt de dag dat de mens
zo diep zal graven dat hij zijn grootheid terug zal vinden.

Een andere God zei toen:
“Gooi het in het diepst van de oceaan.”
Maar opnieuw antwoordde Brahma:
“Nee, want eens komt de dag dat de mens
het diepst van de oceaan zal ontdekken.”

Een derde zei:
“Verstop het op de allerhoogste berg.”
Maar ook hierop antwoordde Brahma:
“Nee, want eens komt de dag dat de mens die bergtop zal beklimmen.”
Ten einde raad gaven de mindere goden het op.

Toen zei Brahma de God der goden:
“Op aarde is maar één plaats,
waar de grote goddelijkheid van de mens
afdoende kan worden opgeborgen.
Eén plaats waar hij zeker nooit zal zoeken.
En dat is: In het diepst van hemzelf.”

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou de enigste die volgens mij gelijk heeft
is s met zijn bonk klei.
Sjonge sjonge wat zijn die gelovigen zwartgallige
mensen.

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

:twisted:

Tjalling
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Tjalling »

Ik heb al heel wat visies over deze maatschappij voorbij zien komen. Allemaal mensen die daar over hebben nagedacht. Dat was ook mijn bedoeling. In principe zijn het christelijk geloof en politiek niet met elkaar te verenigen. Als het CDA zich letterlijk vasthoudt aan wat de bijbel zegt, zouden ze nooit in de regering komen. Of ze moeten al een absolute meerderheid halen en dan is het nog maar de vraag of het hun dan wel lukt. Maar we leven in een democratie, dat houdt in concessies doen. Het CDA kiest voor deze weg, ze halen nu resultaten die ze anders niet zouden halen. Onder Paars gaven de PvdA en de VVD elkaar cadeautjes, zeker in het laatst werd er niet meer geregeerd. Nu in deze regering worden er maatregelen genomen die voor heel veel mensen hard aankomen. Er worden maatregelen genomen die in de ogen van de regering nodig zijn om de nu heersende welvaart zo goed mogelijk in stand te houden. Het CDA kiest voor kruisraketten, in de bijbel staat heel wat anders, ik vind het ook zonde van het geld. Het CDA heeft dat gedaan om een concessie te doen aan de VVD of een goede beurt te maken bij de Navo coalitie landen. Hoogstwaarschijnlijk worden deze kruisraketten nooit gebruikt.
J.ezus had een heel andere maatschappij voor ogen. Deze maatschappij zal op deze aarde niet haalbaar zijn. De aarde was volmaakt, toen deze geschapen werd, maar in de eerste bladzijden van de bijbel staat al geschreven waarom het mis gaat op deze aarde. De hele bijbel staat vol over deze dingen. De strijd tussen goed en kwaad. J.ezus zag dat toen hij op aarde was en gaf Zijn boodschap. Dat kostte Hem uiteindelijk het leven. Zelfs zijn naaste volgelingen hadden Zijn boodschap in eerste instantie zelf ook niet door. Pas na de gebeurtenissen met de Hemelvaart en vooral de gebeurtenissen met Pinksteren, toen pas kregen ze het echt door en hebben Zijn boodschap verspreid. Dat heeft in de toenmalige wereld een hele omwenteling gegeven. Tot op heden zie je in de hele westerse wereld tot bijna in de kleinste plaatsen kerken staan. De westerse wereld heeft zich door de christelijke grondbeginselen tot het welvarendste deel van de wereld gemaakt. Er is ook in de loop der tijden misbruik gemaakt van het geloof, in de tijd voor Luther konden de gewone mensen de bijbel niet lezen en werden hun dingen verteld die helemaal niet in de bijbel staan. Afkopen van zonden door aflaten bijvoorbeeld. Luther was een monnik en kon de bijbel wel lezen en heeft hem toen vertaald zodat iedereen de bijbel wel kon lezen en toen bleek het wel allemaal wat anders te liggen. "Het Boek" is een vertaling van de bijbel waarin in de hedendaagse taal zo goed als mogelijk is de geschiedenis wordt beschreven. Hanz is echt heel betrokken bij letselschade slachtoffers, maar als deze mensen en alle andere mensen die slachtoffer zijn van deze maatschappij en maatregelen, als deze mensen verbitterd raken hierdoor, dan hebben ze de rest van hun leven geen leven meer. In de bijbel staat wel een oplossing voor deze mensen, het geloof in Hem kan hen een nieuwe dimensie in het leven geven. Dat geldt trouwens voor iedereen, er zijn mensen die alles hebben en alles bereikt hebben wat ze wilden en toch niet tevreden zijn. Die vragen zich af, is dit nou alles? J.ezus heeft het over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar alles volmaakt is, hoe dat er in realiteit uit zal zien, weet ik ook niet. Voor de mensen die niet geloven is dood dood en is het afgelopen, die moeten het doen met wat hun op deze aarde toebedeeld is. Het is allemaal niet zo eenvoudig, het is een kwestie van geloven en dat is moeilijk, ook voor heel veel christenen.
Andere geloven op deze wereld geven een andere oplossing, maar daar weet ik te weinig van af. Binnenkort vieren we Kerstmis, misschien een gelegenheid om er nog eens goed over na te denken. Ik wens iedereen die dit leest hele gezegende kerstdagen toe.
Tjalling
Laatst gewijzigd door Tjalling op 21 dec 2005 23:27, 5 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door NAK »

Rasje34


Enig idee hoeveel oorlogen er niet zijn gevoerd (en nog steeds worden gevoerd overigens) in naam van het geloof?

Ik denk dat ik het weet:

Er zijn minimaal 730.000 oorlogen niet gevoerd !!!!! :oops:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Euh, sorry NAK, maar moet er bij het getal 730.000 een belletje gaan rinkelen bij mij...??? Ik hoor nog niets, ik zal wel iets gemist hebben :oops: Vanaf welk jaartal reken je nu eigenlijk? Of moet ik het aantal slachtoffers raden? 730.000...volgens mij moeten er dan nog een paar nullen achter. Verklaar je nader, NAK.

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Maja, Om nou Billy Graham en zijn familie er bij te halen lijkt me niet zo zinvol.
Hij is een ultra rechtse chistenfundamentalist die zijn weerga niet kent.
Voorbeeldje uit velen: hij heeft op tv naast G.W. Bush gezegd dat hij met God had gesproken en dat God het afslachten van de afghanen goedgekeurd heeft.
Zijn slotzin was "wat zijn dat nou, die afghanen, ze geloven nieteens in de echte God, het is hun eigen schuld"
En dat noemt zich zonder te blikken of blozen een christen

gewoon een ordinaire geldwolf die in de "biblebelt" van amerika heel heel veel geld verdient met zijn megakerken
Enge man dus maar daar hebben ze er daar wel meer van :wink:

groeten

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Ik heb al heel wat visies over deze maatschappij voorbij zien komen. Allemaal mensen die daar over hebben nagedacht. Dat was ook mijn bedoeling. In principe zijn het christelijk geloof en politiek niet met elkaar te verenigen. Als het CDA zich letterlijk vasthoudt aan wat de bijbel zegt, zouden ze nooit in de regering komen. Of ze moeten al een absolute meerderheid halen en dan is het nog maar de vraag of het hun dan wel lukt. Maar we leven in een democratie, dat houdt in concessies doen. Het CDA kiest voor deze weg, ze halen nu resultaten die ze anders niet zouden halen.

Welke resultataten?

Het is idd beter kerk en staat gescheiden te houden... alhoewel...
In Amerika hebben ze het volgende erop gevonden om de theorie van Darwin te onderwijzen en vervolgens de evolutietheorie dat god alles geschapen heeft die eveneens onderwezen werd geschrapt omdat anders de scheiding van kerk en staat in het geding kwam.

Heel simpel gesteld stammen we dus af van de aap of god creéérde de mens.
maar waar kwam die aap dan vandaan?
Waarom willen we eingelijk zo vastbijten in een antropomorfe godheid die alles schiep?
Is het niet zo dat de schepping hede ten dage nog gaande is en elk moment geschapen wordt?
De wetenschap doet dit af als onzin omdat ze dit niet kan bewijzen, ze wil zichtbaar resultaat en bouwt slechts op het stof wat gezien kan worden en tastbaar is.
De pseudowetenschap bouwt slechts aan vermogen door onzin opte hangen zoals tachionen die overal in verwerkt word en de gezondheid bevordert.


Onder Paars gaven de PvdA en de VVD elkaar cadeautjes, zeker in het laatst werd er niet meer geregeerd.

Ook nu is dat niet anders... zie het miljard om d66 tevrede te stellen en zo het kabinet bij elkaar te houden, of de verhoging van 30% die ze zichzelf geven op een al flink hoog salaris.
wie heeft er nog voorbeelden?

Nu in deze regering worden er maatregelen genomen die voor heel veel mensen hard aankomen. Er worden maatregelen genomen die in de ogen van de regering nodig zijn om de nu heersende welvaart zo goed mogelijk in stand te houden.

Je mag je afvragen hoe deze welvaart vaart, als stichtingen tegenwoordig winstinstellingen zijn en directie's heeft die tonnen verdienen, het ziekenfonds winst maakt en oppot, men de pensioenen vergokt (beurs) waardoor de burger hogere premie betaalt, de sociale zekerheid volledig gesloopt is, de burgers al een aantal jaren ingeleverd heeft en steeds verder wegzakt in schulden omdat de inkomsten niet meer dekkend zijn, jaar na jaar meer ondernemingen failliet gaan.


Het CDA kiest voor kruisraketten, in de bijbel staat heel wat anders, ik vind het ook zonde van het geld. Het CDA heeft dat gedaan om een concessie te doen aan de VVD of een goede beurt te maken bij de Navo coalitie landen. Hoogstwaarschijnlijk worden deze kruisraketten nooit gebruikt.

Nog een kadootje dus...


J.ezus had een heel andere maatschappij voor ogen. Deze maatschappij zal op deze aarde niet haalbaar zijn. De aarde was volmaakt, toen deze geschapen werd, maar in de eerste bladzijden van de bijbel staat al geschreven waarom het mis gaat op deze aarde. De hele bijbel staat vol over deze dingen. De strijd tussen goed en kwaad. J.ezus zag dat toen hij op aarde was en gaf Zijn boodschap. Dat kostte Hem uiteindelijk het leven. Zelfs zijn naaste volgelingen hadden Zijn boodschap in eerste instantie zelf ook niet door. Pas na de gebeurtenissen met de Hemelvaart en vooral de gebeurtenissen met Pinksteren, toen pas kregen ze het echt door en hebben Zijn boodschap verspreid. Dat heeft in de toenmalige wereld een hele omwenteling gegeven. Tot op heden zie je in de hele westerse wereld tot bijna in de kleinste plaatsen kerken staan. De westerse wereld heeft zich door de christelijke grondbeginselen tot het welvarendste deel van de wereld gemaakt. Er is ook in de loop der tijden misbruik gemaakt van het geloof, in de tijd voor Luther konden de gewone mensen de bijbel niet lezen en werden hun dingen verteld die helemaal niet in de bijbel staan. Afkopen van zonden door aflaten bijvoorbeeld. Luther was een monnik en kon de bijbel wel lezen en heeft hem toen vertaald zodat iedereen de bijbel wel kon lezen en toen bleek het wel allemaal wat anders te liggen. "Het Boek" is een vertaling van de bijbel waarin in de hedendaagse taal zo goed als mogelijk is de geschiedenis wordt beschreven. Hanz is echt heel betrokken bij letselschade slachtoffers, maar als deze mensen en alle andere mensen die slachtoffer zijn van deze maatschappij en maatregelen, als deze mensen verbitterd raken hierdoor, dan hebben ze de rest van hun leven geen leven meer.

Je kunt op verschillende manieren tegen iets aankijken en aan ons de keus op welke manier we dat doen.
De bijbel is een mooi boek maar ieder heeft zelf ook geestelijk streven meegekregen en kan zodoende ernaar handelen.
De waarheid is maar relatief en verschilt van persoon tot persoon, niemand heeft werkelijk de waarheid maar ware werkelijkheid waarin ieder leeft.
toch heeft het christendom er niet voor teruggedeinst om hele volkeren met bloederig geweld te bekeren of te vermoorden, net als je in de islam de tawheed aantreft... eenheid is mooi maar als je het hebt over een maken word het inneens behoorlijk eng.



In de bijbel staat wel een oplossing voor deze mensen, het geloof in Hem kan hen een nieuwe dimensie in het leven geven. Dat geldt trouwens voor iedereen, er zijn mensen die alles hebben en alles bereikt hebben wat ze wilden en toch niet tevreden zijn.
Die vragen zich af, is dit nou alles?


Ware rijkdom is niet je vermogen vermeerderen maar je hebzucht verminderen.

J.ezus heeft het over een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waar alles volmaakt is, hoe dat er in realiteit uit zal zien, weet ik ook niet.

Zou je hier meer over willen vertellen?
Naar ik weet sprak Jesus over eeuwigheid, voor abraham was ik zei hij eens, of kijk onder een rots, daar ben ik, kijk in het water, daar ben ik.
Jesus wist en begreep de heelheid van alles, het ondeelbare.
hij sprak niet over idealen maar droeg ware kennis uit.

Voor de mensen die niet geloven is dood dood en is het afgelopen, die moeten het doen met wat hun op deze aarde toebedeeld is. Het is allemaal niet zo eenvoudig, het is een kwestie van geloven en dat is moeilijk, ook voor heel veel christenen.

Als alles beweegt en beweging is leven dan is dood slechts een stoffelijke illusie.
Iemand die niet in een antropomorfe god gelooft hoeft niet ongelovig te zijn, vraag is hoe je je god voorstelt....


Andere geloven op deze wereld geven een andere oplossing, maar daar weet ik te weinig van af. Binnenkort vieren we Kerstmis, misschien een gelegenheid om er nog eens goed over na te denken.


Ik wens iedereen die dit leest hele gezegende kerstdagen toe.
Tjalling


Tjalling ook voor jou een fijne kerst :wink:

Tjalling
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Tjalling »

Earthling, bedankt voor je reactie. Voor je vraag lees Openbaring 21 maar eens. Hij die op de troon gezeten is(vers 5, is J.ezus volgens mij), zegt:Zie, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring is trouwens het moeilijkste boek van de bijbel, waar dingen in staan die ik ook niet begrijp. Wat godsdienstoorlogen betreft denk ik het verdedigen van een overtuiging, christendom betekent uiteindelijk vrijheid, communisme bijvoorbeeld bleek onderdrukking te zijn. Wat de islam betreft, tref je heel veel fundamentalisme aan, terwijl je ook wel samenwerking tegenkomt tussen moslims en christenen, tenminste in Nederland. Turkije zou misschien in de toekomst wel een brug kunnen zijn tussen de westerse wereld en de moslim wereld.
Groeten, Tjalling

Tjalling
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Tjalling »

Voor mensen die wat moeite hebben met bovenstaande dingen, is er ook het boek Prediker. Dit is een wat andere benadering van veel dingen die in de maatschappij gebeuren. Hierin staan heel veel wijsheden. Is ook wel via een zoekmachine te vinden.

Gesloten