LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
jolanda1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:08

DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door jolanda1 »

Ik heb een Oasis Media DVD recorder aangeschaft type DVR-9407, maar na 1 keer opnemen via de timer slaat hij uit.
Ook tijdens het versneld vooruit spelen krijg ik een error waardoor hij vastloopt.
Ik heb hem afgelopen vrijdag gekocht en wil hem dinsdag terugbrengen naar het Kruidvat.

Heeft iemand ervaring met deze DVD recorder en wie heeft hem al teruggebracht bij het Kruidvat?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door ronald g »

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=30461
Als je deze link eens probeert zie je dat je niet de enige bent.

Succes Ronald.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Kruitvat? Koop je daar geen TAMPONS?
Wederom duurkoop!
Ben reuze in mijn nopjes met mijn Sony RDRHX900 HD recorder die het altijd doet en blijft doen.

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Brynnar »

Dag Jolanda,
Heb je de recorder al teruggebracht? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk al kennis genomen van de service die Kruidvat kan bieden. Veelal hebben ze aboluut geen ervaring met al die 'extra' artikelen die ze verkopen. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Brynnar

jolanda1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:08

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door jolanda1 »

Ik heb inmiddels de recorder teruggebracht en mocht er nog een uit testen, als deze ook problemen gaf mocht ik hem terugbrengen en kreeg ik mijn geld terug.

Inmiddels is de tweede recorder ook vastgelopen, dus ga ik morgen mijn geld terughalen, ben benieuwd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door ronald g »

Dat zal dan vast wel lukken. En tip ga eens kijken in een vakzaak dus geen gigant. Die hebben ook vaak aanbiedingen. Wie weet. Veel succes.

melinda44
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:47

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door melinda44 »

Mag ik je ook een goede tip geven: koop niets meer van dat soort artikelen bij het kruidvat.
Sinds kort is er een nieuwe regel dat je boven de 50 euro niet meer mag ruilen of geen geld meer terug krijgt.
Ik weet niet hoe duur jou dvd speler was?
Ik heb hier al vermeld hoeveel ellende ik heb gehad om mijn home-cinemaset om te ruilen voor iets anders, vanwege deze nieuwe regel.
GElukkig lukte het bij een ander filiaal wel van het kruidvat.
Maar koop nooit meer zulk soort dingen bij het kruidvat, want dat homecinemasetje klopte ook niets van, 3 uitgangen deden het gewoon niet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is ook gewoon waar. Een auto koop je ook niet bij de bouwmarkt.
Laten de winkels zich bij de spullen houden waar ze goed in zijn kruidvat bij make up, drogist bij de lichte medicijnen en de apotheek bij de dokters medicijnen. Ieder zijn vak gebied zou ik zeggen. Dan krijg je nog voorlichting ook.

jolanda1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:08

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door jolanda1 »

Bij het Kruidvat deden ze niet moeilijk, heb inmiddels wel mijn geld terug gehad.

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Brynnar »

Netjes. Bedankt voor je reactie.
Brynnar

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Mag ik je ook een goede tip geven: koop niets meer van dat soort artikelen bij het kruidvat.
Nou ik heb er mijn Epson Rx420 gekocht voor zeker 35 % minder dan bij jouw vakhandel en met de service valt het, lees bovenstaande reactie van Jolanda 1, ook nog wel mee. Meestal hebben ze hier commentaar en lopen ze daar de koopjes weg te halen maar willen die jokers dat voor 'n ander niet weten. :cry:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Een auto koop je ook niet bij de bouwmarkt.
Oh nee, laat die maar eens een bepaald merk 15 % onder de dealerprijs aanbieden. :o :o :lol: :lol:

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik heb eind november al deze prul teruggebracht (Kijkshop). Daar deden ze niet moeilijk over ondanks dat de terugbrengtermijn al was verstreken.
Op zich prima service (ze hadden wel in de gaten wat voor een zooi ze hadden verkocht), alleen ze blijven dat ding tot op heden gewoon verkopen, terwijl er nog geen moer aan verbeterd is! Of te wel er worden steeds meer mensen opgezadeld met een waardeloos apparaat!

Ondertussen zijn ook Kruidvat en Makro (Belgie) deze prul gaan verkopen.
Hebben ze daar allemaal inkopers die alleen de buitenkant (en de inkoopprijs) van een apparaat betrekken in hun inkoopbeslissing.
Allemaal ontslaan die lui.

Musicman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:40

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Musicman »

Hallo allemaal,

Wie een dvdrecorder bij de kijkshop of kruidvat heeft gekocht, en hem nog in bezit heeft, even een goede tip. Ga even je firmware updaten. De meeste problemen zijn dan opgelost. Oa. showview werkt goed, snel voor en achteruit spoelen werkt weer goed, timerproblemen opgelost, etc.
succes.,


Musicman

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Ulbe »

Mits die firmware aanwezig is,

Veel van de "buiteboordmerken" hebben geen site waar firmware gedownload kan worden, m.a.w. zoek het maar uit, en veel plezier met het apparaat!, :wink:

Bij een merkapparaat sta je over het algemeen wat 'sterker' dan zo'n goedkoop buitenboordmerk die geen support levert, en wanneer deze kapot gaat, direct in het asvat!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zo te horen spreekt Musicman uit ervaring, dus die firmware zal er wel zijn.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door Consumentt »

De firmware voor die prul is eindelijk beschikbaar via een URL (zie pchelper.nl) maar dat had wel wat voet in aarde voor het zover was.

En dan schijnt het updaten van deze prul ook nog tricky te zijn. De update kan maar voor een bepaalde firmware versie worden gebruikt. Heb je die firmware versie niet dan loop je kans dat de prul definitief op zwart gaat!

Lukt de update wel dan komt men er achter dat er nog bugs genoeg over zijn. En nog een firmware update, is maar afwachten of die ooit komt.

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Geplaatst op 07 Feb 2006 17:22 door phemelrijk


--------------------------------------------------------------------------------

Deze problemen zijn zo goed als opgelost

Klik hier voor de nieuwste firmware update, heb ik ff op mn chello site gezet Het is zowel voor de oasis 9407 alsmede de DVE-R8HP

http://members.chello.nl/rc.hemelrijk/d ... _REC16.zip


Het gedownloade bestand heet “DV9407_DE-C514P-612301_REC16.bin” Deze moet je op een lege CD-R(W) branden en daarna afspelen op je DVD Recorder voor Update.

Druk op Enter op het bestand op te starten en volg automatisch de procedure.

Ik heb hem ook gekocht, idd geen stabiel app. uit doos, nu na firmware doet ie het erg goed! en voor dit geld tadaa, ik ben tevreden


Deze info komt van de HD van dit apparaat:

Wat is er toegevoegd aan de nieuwste firmware?
>>> DVD Loader leesbaarder maken voor DVD & DVD+RW disks die (acceptabele) gebruikerssporen vertonen
>>> Het programmeren van 16 opnames in plaats van het oude 8 opnames

Voor kopers met het volgende DVD Recorder problemen:

1) Wel achtergrond geluid, maar geen spraak geluid.
Oplossing: Als fabrieksinstelling, staat de speaker instelling op 5.1. Dit moet u veranderen naar Stereo, zodat u uiteindelijk maar 2 front speakers aan heb staan.

2) Opname problemen, timer, showview, tijdsschema's etc...
Oplossing: !!Update uw DVD Recorder met het nieuwste Firmware (_Rec16.bin)!!

3) DVD Recorder blijf vastzitten
Oplossing: Zet uw DVD Recorder instelling terug naar fabrieksinstelling

4) DVD Disks is onleesbaar
Oplossing: DVR-9704 accepteert alleen DVD+RW disks. Dus geen DVD-RW Disks!!

5) NEW <<Fletse kleuren als je naar TV programma's kijkt via de Oasis Media DVR-9407>>!!!

OPLOSSING: druk achter elkaar de volgende knoppencombinaties in op uw afstandbediening: ANGLE 1 2 3 4 NTSC/PAL 1. U krijg dan een Video Setting scherm te zien waar u de Brightness en Contrast e.d. (om naar contract te switchen druk je op "enter") kan instellen naar de gewenste kleurencombinatie.

Reden voor het kleurenverschil tussen TV en TV + DVD Recorder is dat elke TV een andere kleurensetting hanteert. Daarom heeft de fabrikant van deze DVD Recorder een standaard kleurensetting gebruikt.
In praktijk kan het dus zijn dat u de kwaliteit van de TV programma's minder mooi vind dan als u normaal TV kijkt zonder aansluit combinatie met de Oasis Media DVR-9407.
met het bovengenoemde Video Setting procedure, kunt u dan de gewenste kleurencombinatie instellen.

5) Overige problemen
Oplossing: Update het nieuwste firmware. Als de problemen nog aanwezig zijn, gelieve contact met ons op te nemen.!!



Voor overige vragen en problemen kunt u contact opnemen met het volgende nummer: +31 (0)10 451 1182 of [email protected]


Support Team

Carotai International


ps. Beste Kopers,

Wij zijn bezig met het vernieuwen van onze Website www.crt-lcd.nl

Wij hope binnen een 3 weken een speciale pagina te lanceren speciaal voor de Oasis Media DVR9407 met Firmware downloads (incl welke problemen er zijn opgelost met het gelanceerde firmware versie), Manual Downloads, specificaties, foto's en Vragen en Oplossingen.

robert1701
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2006 22:33

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door robert1701 »

Heeft iemand die firmware upgrade al gedaan?

Ik zou eerst wel positieve feedback willen horen alvorens er aan te beginnen. Mijn recorder is een goeie maand oud (gekocht) en als ik de firmware aanpas en hij werkt niet meer, kan ik de waarborg wel vergeten waarschijnlijk.


Het is al meer dan een half jaar verder en ik vind op die site geen "... speciale pagina ... speciaal voor de Oasis Media DVR9407 met Firmware downloads".

Ik heb een email gestuurd naar het opgegeven emailadres [email protected] , maar ik kreeg geen antwoord. Niet de beloofde reactie: Voor overige vragen en problemen kunt u contact opnemen met het volgende nummer: +31 (0)10 451 1182 of [email protected]

phemelrijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2006 23:32

Re: DVD recorder terugbrengen bij Kruidvat

Ongelezen bericht door phemelrijk »

Hoi Robert,

zoals je gezien hebt reageert men niet snel op je email. Deze update is wel vd makers van dit apparaat afkomstig. Ik heb daarom de update op mijn eigen wegsite gezet zodat een ieder hem snel kan krijgen omdat het VEEL problemen oplost en je apparaat hierna GOED werkt.
Kijk maar even op de link hieronder, dit forum heeft ook aandacht geschonken daan dit onderwerp en mijn link gebruikt voor de update!
Brand de update op een cd r en installeren, geloof me, je apparaat wordt er alleen maar beter van :) Maar kijk maar eerst even op pc helper, daar zul je ook nog een ouder update vinden. Suc6!

http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showforum=43

Gesloten