LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht sturende 307SW

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Onze 307 Sw uit 2003 heeft problemen met het rechtuit rijden.
De auto stuurt bijzonder licht en wijkt steeds van het spoor af, je wordt doodmoe van het rijden met deze auto. Als je even niet oplet lig je naast de weg.
Hij is ook nog erg zijwind gevoelig.

zijn er ander 307 bestuurders die dit probleem kennen en opgelost hebben? Ik ben ten einde raad met deze bijzonder problematische auto :twisted:

graag reactie.

Keesie

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door Ulbe »

Misschien wel eens van uitlijnen gehoord?,

Mischien ten overvloede, controleer de bandenspanning, dit wordt vaak vergeten, maar kan wel tot dergelijke problemen zorgen,

De wagen laten uitlijnen wil vaak helpen, de wielen worden weer rechtgezet, dit is een milimeterkwestie, maar in het rijden scheelt dit enorm, de wagen trekt dan niet meer, en het probleem is uit de wereld,

Kijk eens bij de voorbanden of er twee dezelfde merk en type en maat banden op de voorwielen zitten, twee verschillende merken banden hebben vaak een verschillende rolweerstand en dit merk je vrijwel onmiddelijk, soms hebben hele goedkope banden ook deze problemen,

Controleer het profiel van de banden eens, is dit profiel 'gerafeld' dat er kleine velletje rubber aan het profiel hangen, dan is het foute boel, dan moet de wagen uitgelijnd, of in het ergste geval gericht worden,

Heeft de wagen ooit eens een aanrijding gehad?, :? wanneer dit het geval is geweest, is de carosserie niet goed gericht, en blijf je problemen houden,

Een wagen die in orde is, hoort onder normale omstandigheden niet naar een kant te trekken, wel wil het lukken dat de wagen een héél klein beetje naar rechts trekt omdat de wegen iets aflopend gelegt zijn, dit om het regenwater af te voeren,

Hopende dat dit vervelende probleem snel uit de wereld is,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Ulbe bedankt voor je reactie.

Echter de auto is al drie keer uitgelijnd.
het probleem doet zich voor met drie verschillende banden (rondom dezelfde uiteraard) en zowel stale- of alu velgen.
Ik rij nu op winterbanden (bridgestone ca 200 euro per stuk)
De bandenmaat is standaard 205-55-16.
De bandenspanning is ook ok, dit controleer ik zowiezo regelmatig.

Dit probleem zit er in sinds een garage bezoek van ruim een jaar geleden, waarna de auto zeer licht stuurde en dat rare gedrag vertoonde.
Men heeft in het begin het probleem steeds onkend (makkelijkste weg)
Maar na een keuring van de ANWB konden ze er niet meer om heen.
Maar een oplosssing is er nog steeds niet. (het probleem is wel even minder geweest maar is nu weer terug)

m.v.g. Keesie

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keurmeester »

hoi kijk even op de volgende site misschien help het
http://www.problemcar.nl/index.php?acti ... ords=trekt
gr. Leo
ps. kijk bij het verhaal van ene Erik Borgermans

keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Keurmeester bedankt voor je reactie, ik heb deze site ook al bezocht, ik heb hier een soortgelijk probleem gevonden en heb contact gezocht met die persoon.
Hij is net als ik ten einde raad (want het probleem bestaat nog steeds) en gaat nu de auto maar inruilen voor een niet peugeot.

Het verhaal van Erik Borgermans is wat anders (heeft wel gelijkenissen)

Keesie

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keurmeester »

:?: 8) Weet je al wat meer te vertellen, hou ons op de hoogte
Gr. Leo

keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Op dit moment ben ik in onderhandeling met Peugeot Nederland en de Dealer hoe wij verder gaan, het zal wel een andere auto worden.
Afgelopen 2 weken weer diverse storingen gehad en de auto rijdt voor geen meter.

Ik heb er geen vertrouwen in dat deze auto ooit nog goed zal rijden.

Keesie

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door DL3B »

Ik zou wel eens in je auto willen rijden.
(geen gein, serieus bedoeld)
Er zijn meerdere zaken die Peugeot zelf niet opgelost krijgt, maar waar wel degelijk een oplossing voor is.
Maar wat is 'last hebben van zijwind"? c.q. echt wegtrekken en moe van worden?
geen oordeel van te geven totdat zelf ondervonden kan hebben.
Laat even wat weten a.j.b.

keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Dat zou mooi zijn, op dit moment weet ik van nog 2 auto's die het zelfde probleem vertonen.

Ik wacht wel even af wat het gesprek met peugeot volgende week opleverd, er zijn namelijk nog veel meer problemen, zodanig veel problemen dat ik de toekomst met deze auto eigenlijk niet zie zitten.
Mocht uit dat gesprek geen oplossing komen dan maak ik graag gebruik van je diensten.
Ik ben er inmiddels wel achter dat de sporing van de achtertrein er flink naast staat (de totale sporing van de achteras moet zijn 6mm +/- 1mm maar het is 4mm). Nu weet ik niet precies wat dat voor effect op het rijgedrag heeft, maar het is buiten spec. (de achteras is helaas niet instelbaar).

Het effect van deze besturing moet je inderdaad even zelf meemaken, als je in de stad rijdt zal je het niet eens zo erg merken maar ga maar ééns een stuk snelweg rijden, dan zal je merken dat je steeds aan het sturen bent om de auto enigsinds rechtuit te laten rijden. Bij elke helling in de weg draad de auto met die helling mee, (andere auto's rijden dan gewoon rechtdoor).
Zijwind heeft tot gevolg dat de auto flink tegen de wind in gestuurd moet worden en als dan de wind veranderd dan rijdt je plotseling op de andere baan (dit is niet overdreven, dit heb ik meegemaakt).
Het rijden met een caravan kan je wel helemaal vergeten, op het moment dat de auto afwijkt duwt de caravan de auto nog meer door.

In welke regio van het land woon jij? (niet dat het uit maakt, voor een oplossing rijd ik zonder probleem 300km om)
Ik woon zelf in Voorhout. (ZH)

mail mij op keesie113athotmailpuntcom

groeten en alvast bedankt

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door hawi »

keesie 113.......vervelend probleem! De achteras sporing is inderdaad niet af te stellen, er kan een hele kleine tolerantie zitten op de bevestiging van de achteras waarmee er nog het 1 en ander gecorrigeerd kan worden, maar dit is minimaal.
Welke bandenspanning houd je aan voor de achterbanden? 2.3 bar?
Zo ja...probeer deze eens te verhogen naar max. belading is...2.7 bar.

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door gast500 »

Tsja, daar zeg je wat: PEUGEOT en TOLERANTIE. Dat ken ik. De tolerantie is wat mij betreft een tikkie te hoog en dat geldt voor het totale produkt! Ik heb nog nooit zo'n grafbak meegemaakt en erger nog: service die te schandalig voor woorden is. NOOIT zet ik nog 1 stap in een PEUGROT

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door hawi »

lijkt me beter ook....zulke mensen zul je het nooit naar hun zin kunnen maken......met welke auto ook!

keesie113
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 dec 2005 00:33

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door keesie113 »

Het besluit is genomen de auto gaat weg.

Keesie

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Slecht sturende 307SW

Ongelezen bericht door gast500 »

Geen PEUGEOT meer??

Gesloten