LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.

We gaan door tot het einde!

Peiling eindigde op 23 dec 2005 20:16

Nee, ik zie het niet meer zitten!
1
8%
Ja, natuurlijk!
4
33%
Ja, de rente loopt immers ook door!
7
58%
 
Totaal aantal stemmen: 12

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door singsing »

Uitstel op uitstel op uitstel, is het een tactiek? Is er echt een tekort aan rechters? Is de zaak echt zo gecompliceerd? Ik dacht altijd dat wanneer je geen vergunning had je de zaak kon afbreken tot slopershoogte!
Zo moeilijk is dat toch niet? Wat zit hierachter? Is het een Zalm?

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door muizenval »

Ik ben het in grote lijnen met je stelling eens het kan zelfs nog erger.
Als spaarbeleg dit geintje had geflikt met de onderwereld dan zou er geen steen meer op de ander staan een rokende en smeulende puinhoop zou er dan van spaarbeleg over zijn. (om over het lot van de directie maar te zwijgen).

Maar ja de brave burgers waarvan er 100.000 van zouden moeten verschijnen komen er daadwerkelijk 50 waarvan er 48 ook niets durven te doen.

Dus laten we nu maar wachten op de rechtspraak van vier januari al wordt mijn geduld aardig op de proef gesteld. Ik ben namelijk €12500 kwijt

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Precies en dat de rechters nu wel een uitspraak doen :twisted:

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij 5km te hardrijden ben je strafbaar. Te laat of niet betalen = boete + boete

>100.000 mensen belazeren voor vele, vele miljoenen en je krijgt geen straf? Je mag je eigen vonnis uitstellen?

In het Engels zeggen ze dan "Over my dead body"!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door singsing »

Wil best met een aantal STRIJDERS nieuwe plannen smeden wanneer de gemanipuleerde ZALM-uitspraak inderdaad zijn intrede gaat doen,
werkelijk vraag ik me af hoe het in dit land mogelijkerwijs met twee maten te meten, hoe krom is Nederlands recht?

spaarbeleg-is-tuig
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2005 21:03

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door spaarbeleg-is-tuig »

Ik dacht dat ik aan het sparen was met de maandelijkse inbreng. Met de 100% garantiewaarde was mijn bedrag dat ik maandelijks betaal safe en krijg ik na afloop altijd terug. Het geld ging Spaarbeleg voor me beleggen om na 5 jaar een zeer groot vermogen op te bouwen.
Zo had ik het allemaal begrepen toen ik de folder had gelezen. Maar ik ben dus opgelicht.

jeroenvandermeer
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2005 17:39

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door jeroenvandermeer »

Ja het klopt dat je bent opgelicht. De folders en de brochres van Sprintplan zijn zo in elkaar gezet om zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Dat je met geleend geld aan het beleggen bent stond absoluut niet duidelijk vermeld. Men dacht dat men maandelijks aan het sparen was met de maandelijkse inbreng.

Ciganyleany
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2004 01:55

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

Weet je wat het is;
als Spaarbeleg iedere gedupeerde moet gaan terugbetalen en schadeloosstellen, dan gaat de halve/hele Nederlandse economie aan de rol.
En dat weten rechters ook, en hoge bazen als Duisenberg ook, en DAAROM wordt er geen vonnis schuldig geveld naar Spaarbeleg toe...

Ik moet nog maar zien hoor, dat we ooit ons geld terugkrijgen....

en idd, als de burger een overtreding begaat, moet hij daarvoor boeten. (en terecht)
Jammer alleen dat dat kennelijk niet voor Spaarbeleg geldt.. :evil:

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door ad »

Kom op Cigany , niet zo somber.
Op 4 januari wordt er een uitspraak verwacht.

En .......Aegon heeft geld genoeg. Ze boeken nog steeds enorme winsten.

Groet,

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door * »

als Spaarbeleg iedere gedupeerde moet gaan terugbetalen en schadeloosstellen, dan gaat de halve/hele Nederlandse economie aan de rol.
Inderdaad, maar dan in positieve zin. De negatieve gevolgen van deze wanproducten hebben we reeds mogen ervaren.
Aegon heeft dit risico natuurlijk vooraf ingecalculeerd. Voor Aegon is er dus weinig aan de hand.
Maar als de gedupeerden hun geld terug krijgen komen de honderden miljoenen euro weer terug op de markt! En dat zal het consumenten-vertrouwen en de economie een enorme impuls geven!

Groeten.

Ciganyleany
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 feb 2004 01:55

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Ciganyleany »

Nou jongens, ik ben idd een tikje somber.
in feb. had ik een aardig sommetje kunnen beuren. en eerlijk gezegd had dat erg goed uitgekomen.....
nu heb ik slechts dreigbrieven van een incassobureau....
en dus een schuld, ipv vrijkomend spaargeld.... :cry:

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Chima »

Weet iemand hoe laat dat de uitspraak vandaag is?

Tenminste ik hoop dat hij wel doorgaat vandaag.....

Free Willy
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 10:38

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Free Willy »

Las dit zojuist op de website van de rechtbank Utrecht

4 januari - De rechtbank heeft uitspraak gedaan in de tweede collectieve actie inzake aandelenlease. Deze actie is aangespannen door de Vereniging Consument & Geldzaken en heeft betrekking op het SprintPlan product van Aegon (Spaarbeleg). De rechtbank verklaart voor recht dat Aegon haar zorgplicht jegens deelnemers aan SprintPlan heeft geschonden. Aegon heeft volgens de rechtbank nagelaten onderzoek te doen naar de vraag of de deelnemers aan SprintPlan bekend waren met de risico's van het product. De overige vorderingen worden afgewezen.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Chima »

Lijkt me positief dat de rechtbank deze uitspraak gedaan heeft maar is dat ook werkelijk positief voor onze centjes??

Hnz
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:41

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Hnz »

Ik heb zojuist ff op de site gekeken van rechtbank utrecht, maar zoals ik het zie, krijgen we helemaal niks, nada, noppes !!

er is uitgesproken dat Aegon de kosten aan arbeid etc moet dokken aan stichting CenG

verder blijven de gedupeerden wederom met lege handen achter ....
zoals ik het zie is de enige resterende mogelijkheid om zelf op eigen initiatief een advocaat in handen te nemen ..

weet iemand een goede advocaat die hier ervaring in heeft ?

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door cornelia88 »

dus geen nietigheid van de contracten? :(

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Chima »

van www.sprintplanclaim.nl

Spaarbeleg schond zorgplicht tegenover SprintPlan deelnemers

In de door de Vereniging Consument & Geldzaken al eind 2003 tegen Spaarbeleg (Aegon Bank) aangespannen rechtszaak heeft de Rechtbank vanmorgen eindelijk het langverwachte vonnis gewezen. De belangrijkste strekking van het vonnis: Spaarbeleg heeft de zorgplicht van de SprintPlan deelnemers geschonden. De Vereniging Consument & Geldzaken is blij met dit onderdeel van het vonnis. Het vonnis biedt immers nu een basis om op grootschalige wijze schadevergoedingen te gaan claimen bij Spaarbeleg. De Vereniging Consument & Geldzaken betreurt het dat de Rechtbank enkele andere vorderingen van de vereniging heeft afgewezen. Eerder, bij de slotpleidooien gehouden op 6 oktober jl, heeft Spaarbeleg al aangekondigd dat het tegen een veroordelend vonnis in hoger beroep zou gaan bij het Gerechtshof. Gezien de veroordeling van Spaarbeleg verwacht de Vereniging Consument & Geldzaken dat dit laatste nu zal gebeuren. De Vereniging Consument & Geldzaken zal een hoger beroepsprocedure aangrijpen om ook de door de Rechtbank afgewezen vorderingen van de vereniging aan een oordeel te laten onderwerpen door het Gerechtshof.


Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ze willen nu dus wel een schadeclaim gaan vormen. Dus dat gaat nog wel een jaartje duren....

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door Consumentt »

Heel triest vind ik het dat misleidende reclame niet is uitgesproken. Dat is toch zo wel zo overduidelijk bij zoveel gedupeerden (geldt bovendien voor alle producten van Spaarbeleg), het is toch klip-en-klaar list-en bedrog daar bij de Aegon.

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door cornelia88 »

de rechtbank ziet het anders.. maar misschien zit er wel iets in wat wij als niet juridisch geschoolden over het hoofd zien!

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: Noteer 4 januari 2006 als de volgende date!

Ongelezen bericht door mankon »

Toch gaat de vereniging cons & geldz. op grond van deze uitspraak een grootschalige claim indienen.
Wat mij wel opvalt, dat er niet gesproken wordt over het ontbreken van de benodigde vergunning.
Het wordt zo wel een gebed zonder einde.
Laten we niet vergeten, dat enkele maanden geleden een gedupeerde die individueel een rechtszaak aanspande zijn inleg wel terug ontvangen heeft.
Wat is het verschil in godsnaam?

Gesloten