LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stageplaats buitenland

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
dani83

stageplaats buitenland

Ongelezen bericht door dani83 »

Ik moet aankomend jaar een tweede stage vervullen van 4 maanden.
Ik doe de MBO opleiding Toerisme, 4e jaar.
Nu heb ik een stageplaats gezocht en gevonden in Curacao, alles is geregeld, maar nu komt de school met de maatregel dat wij niet buiten Europa stage mogen lopen.
Hier schijnt een brief over te zijn geweest, alleen weet bijna niemand van mijn klasgenoten iets van die brief en in de stagevoorwaarden staat niets over deze regel.
Een andere school gaat niet, omdat ze daar weer de regel hebben dat een leerling niet omwille van stage van school mag veranderen.
Waar en hoe kan ik hier nog bezwaar tegen maken?

Dilbert29

Re: stageplaats buitenland

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat kan niet, je hebt je aan de regels en voorwaarden van de school te houden. Maar....

Als zij beweren dat er een brief over is geweest, moeten ze die brief ook kunnen tonen. Ze hebben vast een kopie in het archief of zo. Mochten ze die niet hebben dan moet je je aan de normale regels houden en daar staat niets in over buitenland stages. Ik zou dan gewoon per brief en aangetekend bezwaar maken bij de directie van de school.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

"Alleen weet bijna niemand van mijn klasgenootjes iets van die brief" Dus andere weten WEL van die brief. Misschien met de reklame weggegooid? Die brief bestaat zoals je zelf al weergeefd weldegelijk. Jammer voor jou in dat heerlijke temperatuurtje maar ach de kans komt misschien ooit weer.

Fac ut vivas !!!

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Aangezien Curacao bij het Nederlands koninkrijk behoort en tot het nederlands grondgebied http://www.minbzk.nl/de_nederlandse/algemene_informatie lijkt het me geen probleem

Kijk eens op http://www.bveraad.nl/
en
http://www.minocw.nl/

dani83

Fac ut vivas, hartelijk bedankt voor deze sites.
Ik zal kijken of ik hier mijn voordeel mee kan doen.
Het argument dat Curacao bij het Nederlands koninkrijk hoort vond de school echter niet relevant, omdat het toch buiten Europa ligt.
Verder wil ik nog even toevoegen dat in de stagevoorwaarden letterlijk staat dat de 2e stage buiten de provincie of in het buitenland moet plaatsvinden. Ook staat erin hoe de verzekeringen binnen en buiten Europa geregeld zijn.
Bovendien is een klasgenoot van mij vorig jaar op stage naar Indonesie geweest.
Ik ga die brief bij school opvragen, want ik vind het een beetje raar dat er maar 1 klasgenoot van die brief heeft geweten en verder niemand.

janan

Ongelezen bericht door janan »

Zou zeker bezwaar indienen bij de directie van de school.
Curacao hoort bij het Koninkrijk der Nederlanden en als je klasgenoot wel naar Indonesie mocht, dan lijkt het er op dat de school het beleid wat heeft veranderd zonder een ieder daarvan duidelijk in kennis te stellen.
Wel een rare regel trouwens voor een toeristische opleiding.

dani83

Nou helaas, alle moeite is voor niks geweest.!!!
De school komt nu met smoesjes over heimwee!!! ( nou, dan ben je niet geschikt voor deze opleiding, lijkt me)
Bovendien kunnen ze het organisatorisch niet voor elkaar krijgen, omdat de leerlingen twee keer in die vier maanden bezocht zouden moeten worden..
Andere scholen doen dit echter gewoon per telefoon of email, dus niet echt sterke argumenten van de school.
Het zou prettig zijn als de school wat zorgvuldiger met wijzigingen in hun regelement zou omgaan en dat de mensen die het aangaat, er dan ook vanaf weten. ( brief eerst aan leerlingen gegeven, daarna weer opgestuurd naar huisadres en niemand die de brief heeft!!!)
Als dit duidelijk was geweest dan zou ik echt niet zoveel moeite hebben gedaan om een stageplaats en huisvesting te vinden op Curacao.
Lijkt me zelf trouwens een prima plek voor een toeristische opleiding.
Het blijft echter jammer dat het allemaal zo gelopen is.

Gesloten