LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziland -shitland

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
cavaliertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2004 19:57

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door cavaliertje »

speciaal aan wico gericht
Waar haal jij vandaan dat zitland failliet is ik heb vanmorgen met de advocaten gesproken die dat beheren van zitland en die het nog niet zeker weten dat hij failliet is.
Hier heb je het adres van de advocaten als je wat wil weten over zitland.

Wille & Donker advocaten

Postbus 357

2400 AJ Alphen aan den Rijn
tel. +31(0)172-442417

Ik heb zelf ook een bankstel gekocht bij hun,en die woord pas in februari geleverd,ik heb alleen niet aanbetaald.
Maar kan ik nu een andere bankstel gaan kopen,dat heb ik gevraagd aan de advocaten,en toen kreeg ik dit antwoord toegezonden.

In reactie op uw mail zou ik u willen vragen een kopie van uw aankoopbewijs/koopovereenkomst en eventueel bewijs van aanbetaling naar ons kantoor te sturen/faxen/mailen (zie adres onderaan deze mail). Op dit moment is er nog geen zekerheid over de afwikkeling en ik kan u dus niet aangeven of uw bankstel nog geleverd zal worden. Wij zullen u van de ontwikkelingen in het faillissement op de hoogte houden.
Met vriendelijke groet,
Irene Snel,
secretaresse mr. J.N. van der Pouw Kraan
Wille & Donker advocaten
postbus 357
2400 AJ Alphen aan den Rijn
tel. +31(0)172-442417

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Bodosan »

Cavaliertje: de bewoording van de mail die je hebt ontvangen is een vorm van dieventaal van de curator; een curator wordt pas aangesteld bij een faillissement (door de rechtbank aangestelde beheervoerder in een failliete boedel). Er is wel degelijk een faillissment (lees maar goed), maar alleen de afwikkeling is nog niet duidelijk (maw hoeveel geld is er; belastingdienst/sociale verzekeringen nog verschuldigd?, etc.).
(http://www.cbw.org/erkend/nieuws.php):
Zitland failliet
Na een lange periode van onduidelijkheid is op 9 november het faillissement van Zitland uitgesproken. Het betreft winkels in Vlaardingen en Alphen aan den Rijn. Gedupeerde consumenten kunnen zich wenden tot de curator:
Wille & Donker Advocaten
mr. Van der Pouw Kraan
Postbus 357
2400 AJ Alphen aan den Rijn
Lees 'hier' wat u moet doen wanneer u een aanbetaling heeft gedaan.
Je kunt ook lezen 'hier' wat je kan doen bij een faillissement (even naar de site gaan, te lang om hier weer te geven).
Bodosan

wico
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:55

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door wico »

beste cavaliertje zoals je al heirboven heb kunnen lezen is zitland wel failliet. kijk maar op de site van het cbw .ik snap niet hoe jij aan die informatie kan komen. wij hebben vanmorgen een secetaresse van wille en donker geproken . en reken er maar op dat het nog even gaat duren want er zijn heeeeel wat gedupeerde gr wico

kuus
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:39

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kuus »

beste cavaliertje

ga eens naar de site van de kamer van koophandel raadpleeg dan het handelsregister klik vervolgens op faillisementen tik dan de naam zitland en ......... zie hier zitland status Failliet :shock: :idea:

robie17
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 15:04

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door robie17 »

Caveliertje, zoals al door velen hier aangegeven is zitland failliet.
hier een stukje van de site van de kamer van koophandel. of kijk hier zelf even verder. http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... register=1
Naam: Zit-Land en je zit goed
Vestigingsadres: Rijnhavenkade 2
Vestigingsplaats: 2404HB Alphen aan den Rijn
Internetadres: http://www.zit-land.nl
KvK-nummer: 28050869 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Het telefoonnummer van curator mr J.N. van der
Pouw Kraan: 0172-442417.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door 16again »

Cavaliertje,

Zitland is failliet. (Punt)

De curator onderzoekt mogelijkheden voor een doorstart, of probeert te bezittingen te verkopen.
De orderportefeuille (waarin jouw aankoopopdracht) behoort tot de bezittingen die geld waard zijn, en die verkocht kunnen worden.
Na verkoop van die orderportefeuille houdt dat dus ineens in dat je verplicht bent bij die overnemende firma jouw bank af te nemen.

Het kan weken duren voordat hier duidelijkheid over komt.

nog niets anders bestellen dus!!!

robie17
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2005 15:04

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door robie17 »

of kijk anders hier even wat te doen.

http://www.cbw.org/displayarticle.php?articleid=710

marre
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2005 18:57

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door marre »

kuus

wat er waar is zuidland kan je dat even duidelijk vertellen zodat mensen gewaarschuwd zijn waar oplichter paul zijn oplichtings praktijken nu weer uitvoerd

Hello
Berichten: 108
Lid geworden op: 02 okt 2005 21:56

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Hello »

Dit is natuurlijk wel erg flauw om een verkoper een oplichter te noemen. Hij was gewoon een pion in het bedrijf en had hoogstwaarschijnlijk geen weet van wat z'n baas aan het doen was. Een verkoper doet z'n best om zoveel mogelijk te verkopen, zou u niet hetzelfde doen als je ergens verkoper was?

kuus
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2005 16:39

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kuus »

Hoi Marre
Zuidland ligt tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis in.

:roll: En Hello
Je hebt wel gelijk dat je een verkoper er niet op aan kan kijken maar ik denk dat je die Paul niet kent degene die met hem te maken hebben gehad kijken hem er toch op aan want hij gedraagd zich echt alsof hij de eigenaar is en dit doet hij ook weer in Zuidland :oops:

Wijnanda K
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2005 22:59

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Wijnanda K »

Ik lees hier zo af en toe dat je een bestelde bank toch nog zou moeten afnemen als de curator daar mee komt. Dit lijkt mij echter onzin aangezien Zitland niet meer bestaat en de overeenkomst was gesloten met Zitland. Daarnaast is er sowieso sprake van een wanprestatie als een bank meer dan een maand na de afgesproken leveringstermijn alsnog zou worden afgeleverd. Een leveringstermijn is en blijft een leveringstermijn. Toch :roll: ???

Meubelpaleis Zuidland
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2005 11:25

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Meubelpaleis Zuidland »

Even iets rechtzetten.!!!!!!!

Meubelpaleis Zuidland heeft niets met Zitland te maken.
Ook de verkoper Paul van Zitland stond voor een gesloten deur.
en is ook gedupeerd net zoals diverse klanten en alsmede zijn andere collega's.
Verkoper Paul ging niet bij de pakken neer zitten en ging op zoek naar ander werk en kwam terecht bij Meubelpaleis Zuidland.

Ook de verkoper paul is een financieel gedupeerde van Zitland.

Er zijn al diverse gedupeerde klanten van Zitland die hun bankstel ontvangen hebben door de inzet van Meubelpaleis Zuidland en dat zonder aanbetaling.

Alle gedupeerde van Zitland kunnen met hun aankoopnota terecht bij Meubelpaleis Zuidland zodat wij voor vele klanten tot een oplossing kunnen komen

Hopend tot ziens bij Meubelpaleis Zuidland.

Voor vragen kunt U terecht bij de eigenaar J. Blonk
[email protected]

Belooft
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2005 19:25

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Belooft »

Zullen we :P

kleppel
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2005 10:03

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kleppel »

Vandaag bericht gekregen dat volgende week donderdag alsnog ons
bankstel wordt geleverd hij stond al klaar in het magazijn.
Wij hebben dit bankstel eind juli gekocht.
Wie hebben er nog meer bericht gehad?

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door 16again »

Kleppel,

Welk percentage had je al betaald?

kleppel
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2005 10:03

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door kleppel »

+/- 40%

pracht
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2005 17:36

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door pracht »

wij zijn naar zuidland geweest en hebben daar een nieuwe bankstel gekocht.
Wij zijn daar zeer goed behandeld door de medewerkers daar.
Wij hadden bericht gehad dat het bankstel van mijn opa en oma niet geleverd zou worden.
:D

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door debby »

Wat tof van Zuidland en zeker omdat zij niet voorkomen op de deelnemers lijst van het CBW. Daar staan veel Poppeliers meubelen op
maar die zijn door heel Nederland en ik denk toch dat de meeste gedupeerde uit de regio rond Rotterdam komen. zijn er nog meer mensen die een winkel hebben gevonden die niet op de CBW lijst staan.
Maar die gedupeerde van zitland welkom heten.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door debby »

Wij willen het oude jaar toch met een bankstel afsluiten. En zijn bij Sanders meubelstad geweest in Rotterdam Alexandrium 3.
Daar goed geholpen wij waren bang voor weer een aanbetaling maar dat was niet nodig. Het bedraag van Zitland werd over genomen als aan betaling. Bedankt Sanders meubelstad. Gaan met een goed gevoel 2006 in.

Jojo167
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2006 12:16

Re: ziland -shitland

Ongelezen bericht door Jojo167 »

Hallo,

ik heb net een berichtje gestuurt naar zuidland over mijn bankstel dat ik bij zitland gekocht heb en na 2 mnden al kapot gaat ik ben al inmiddels 4 mnden opzoek naar de fabriek van mijn bankstel en hoop dat zij mij kunnen helpen....ik baal verschrikkelijk dat mijn bankstel van ruim 2000 euro nu al kapot gaat....het is nu inmiddels 6 mnden oud...

Jojo167

Gesloten