LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concert xander de buisonje

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
swarmi
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:18

concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door swarmi »

Afgelopen 17 december hield xander de buisonje een eindejaarsconcert.

HEt leek mij erg leuk om daar heen te gaan met mijn vriend, omdat we op die dag 3 jaar samen waren. Het mooie was het was nog een zitconcert ook en dat kwam goed uit, want mijn vriend kon op dat moment niet lang staan, omdat hij geholpen was aan zijn voet.

HEt begin van het concert was echt geweldig. We zaten helemaal op de eerste rij in het midden en konden alles dus perfect zien.

Op een gegeven moment werd dat uitzicht wreed verstoord, omdat er ineens allemaal "fans" en anderte voor onze eerste rij gingen staan (daar was nog wat ruimte over). Daar ging ons uitzicht!

Dat was opzich nog niet eens het aller ergste. Want voor ons was namelijk een groep studenten komen te staan, die er compleet hun eigen feestje van maakte, waardoor wij iedere keer bijna om werden geduwd (we stonden inmiddels ook maar voor onze stoel).

We zijn er uiteindelijk maar tussen uit gegaan, omdat het geen doen meer was om daar te blijven staan. We zijn maar aan de zijkant gaan staan. Mijn avond met mijn vriend dus compleet verpest.

Kijk opzich vind ik het niet erg dat mensen gaan staan. Ik weet dat dat gebeurd bij veel concerten, maar dat doe je dan toch voor je eigen stoel?
Waar blijf je anders met je eerste rij kaartjes??

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door leoni »

waarom heb je er dan niets van gezegd? hebben ze bij ons ook een keer geprobeerd voor ons te staan terwijl wij stoelen vooraan hebben, maar na goed duidelijk te maken dat we er niet van gedient zijn hebben ze het hazepad gekozen. en anders ff iemand van die zaal bijhalen die ze wegstuurd. jij betaald voor die kaarten niet die andere mensen


dus ik vind eigenlijk dat jij zelf het heft in handen had moeten nemen en niet nu achteraf zielig moet doen. je had er op dat moment genoeg aan kunnen doen

Con
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 15:49

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Con »

Nou, Leonie, als er een paar mensen voor je staan kan je er nog wel wat van zeggen, hoewel ik denk dat het weinig uithaalt: IKKE IKKE IKKE en de rest....
Maar als er een hele groep voor je is komen staan dan wordt het lastig, die horen je niet eens, en als ze je horen zullen ze zich weinig van je aantrekken.
Het is een heel vervelend verschijnsel, waar je gewoon maar rekening mee moet houden. Ook bij grotere concerten is het altijd zo dat jij redelijk voor aan staat omdat je vroeg bent gekomen (dus lang in de rij hebt gestaan), maar nog voor het begin wordt weggeduwd door mensen die gewoon lekker laat komen en met ellebogen werkend doorduwen tot ZIJ vooraan staan...

En als iemand daar over klaagt is niet een kwestie van zielig doen, maar van teleurstelling en onmacht.

leoni
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:47

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door leoni »

ja maar con zij had het over zitplaatsen toch. dat vind ik echt een ander verhaal als staanplaatsen

swarmi
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:18

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door swarmi »

Ik kon er op dat moment niks aan doen! IN een klap als of er een teken was gegeven stonden ineens al die gillende "fans"voor ons!
Daar kon niks meer aan gedaan worden :?

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Jammer dat het zo gegaan is bij Xander. De enige 'zit-show' waar ik naartoe ga is die van Tori Amos. Bij haar gaat iedereen altijd pas staan bij de encores, en blijft men netjes zitten tijdens de normale show. De security let hier ook altijd streng op.

Jolingfan
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:22

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Jolingfan »

Vorige maand ben ik naar Wolter Kroes in Ahoy geweest.
Ondanks dat ik een week eerder mijn auto totall loss heb gereden en diverse medische klachten had ben ik toch gaan. Wat was het een grote tegenvaller.
Nog voordat het concert begon stonden er al mensen vooraan bij de dranghekken.
Wij "hadden" goede zitplaatsen maar doordat iedereen vooraan stond was ik ook genoodzaakt regelmatig te gaan staan, met alle gevolgen van dien.

Ik koop eerste rang zit plaatsen en wie staan er voor mijn neus .... degene die achteraan in de zaal horen te zitten. Sorry maar ik vind dit ook geen stijl, dat de mensen gaan staan oke, dat hoort erbij, maar dan wel bij je eigen stoel.

jeweettoch
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door jeweettoch »

gezien de tegenvallende berichten omtrent de concerten in Ahoy, en persoonlijke ervaringen met weinig zicht heb(ik ben 1.48m, dus dat is op zich al lastig), adviseer ik ahoy te boycotten totdat zij, net zoals bijv. de 013 te tilburg, een oplopende zaal hebben waardoor de kleine medemensch eveneens waar voor zijn geld krijgt.

dieboivanme
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door dieboivanme »

ik kan mijk hier alleen maar bij aansluiten ook ik ga graag na concerten maar ben ook helaas niet al te groot (1m 61) en ga ook graag naar "zit concerten" Ik vind dat je hier gewoon keihard moet tegen optreden. Je hebt immers voor die kaartjes betaald. Ik haal dan ook in zo'n situatie altijd een steward erbij die de mensen dan ook wegdirigeerd. Ik moet jeweettoch gelijk geven dat de zaal013 wat dit betreft ideaal is want zo kan ik altijd van het concert genieten. Het concert van EUROPE was daarom ook zo geweldig.

jeweettoch
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door jeweettoch »

heerlijk, dat aftellen zoals zij dat doen, absoluut

dieboivanme
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door dieboivanme »

ja , absoluut een van hun betere liedjes. Ga altijd helemaal uit mijn bol als ik dat hoor helemaal MIETERS!

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Ahoy' boycotten lijkt mij geen optie. Omdat Ahoy' tot één van de grotere venues van Nederland behoort, is het voor internationale artiesten vaak de enige Nederlandse show tijdens tours. Wil je dus je favoriete artiest zien en komt deze alleen in Ahoy' optreden, dan heb je weinig keus.
Daarbij, je kunt ook gewoon heel vroeg komen. Ik heb nog nooit in Ahoy' niet op rij 1 gestaan, gewoon een kwestie van 's ochtends heel vroeg in de rij gaan zitten (voor Madonna heb ik zelfs meerdere keren een nacht voor de venue gelegen, zoals vorig jaar bij het Gelredome Arnhem en de Palais D'Omnisports Arena in Parijs, best gezellig!)

dieboivanme
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door dieboivanme »

Maar niet iedereen heeft zin om zich dood te laten vriezen door een nacht voor een optreden voor een zogenaamde "venue" te gaan liggen. Ik denk dat dit alleen weggelegd is voor theo
Laatst gewijzigd door dieboivanme op 10 jan 2006 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jeweettoch
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:10

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door jeweettoch »

Theo,

Je bent een krijger van het eerste uur. Onder ons zijn echter ook de mensen die niet over een koudbloedig gestel beschikken. In dit land is het voor een mens van 1.48 en een gewicht van krap 45 kilo lastig zich warm te houden.
Ahoy' boycotten is dus onjuist. We zouden natuurlijk ook om eens aanpassing kunnen vragen, of een speciale regeling voor kleine, warmbloedige medemensen.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Theo1980 »

dieboivanme: je zult verbaasd staan hoeveel mensen dit doen hoor. Zeker bij Madonna lagen er 's nachts een stuk of honderd mensen, en ook bij shows in de Ahoy ontstaat er al vrij vroeg een rij 's ochtends (bijvoorbeeld bij Kylie Minogue en Alanis Morissette, om over Robbie Williams nog maar te zwijgen....)

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door Shareena »

Bij de Backstreet Boys lagen 2 meisjes al 2 dagen van te voren in de rij... Het kan dus allemaal veel erger!

markie
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 dec 2005 08:54

Re: concert xander de buisonje

Ongelezen bericht door markie »

Bij Sting ben ik vaak om 12.00 uur gaan zitten (zaal open om 18.30), rennen en vooraan staan. Er zijn zeker massa's mensen die dit doen.

Mark

Gesloten