| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto
-
LiesbethvanMalsen
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 dec 2005 23:27
Auto
Probleem distributieriem.
De distributieriem is in okt 2004 door garage Lathouders in Helmond vervangen bij een Chrysler Deawoo.
De auto is in mei 2005 gekocht en heeft hierna 24.000 km. gelopen.
De distributieriem is nu geknakt.
Garage Lathouder zegt, met hun experts, niet verantwoordelijk te zijn, de riem is er goed opgelegd.
Het zou een fabriekagefout zijn, dus nu touwtrekken met fabriek ver in het buitenland natuurlijk, waar de distributieriem vandaan komt.
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken.
Gedupeerde autobezitter, Liesbeth.
De distributieriem is in okt 2004 door garage Lathouders in Helmond vervangen bij een Chrysler Deawoo.
De auto is in mei 2005 gekocht en heeft hierna 24.000 km. gelopen.
De distributieriem is nu geknakt.
Garage Lathouder zegt, met hun experts, niet verantwoordelijk te zijn, de riem is er goed opgelegd.
Het zou een fabriekagefout zijn, dus nu touwtrekken met fabriek ver in het buitenland natuurlijk, waar de distributieriem vandaan komt.
Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken.
Gedupeerde autobezitter, Liesbeth.
-
reintje vitesse
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58
Re: Auto
Wheeler, begrijp je het niet of doe je gewoon zo flauw 
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
Hoi Liesbeth,
Wat mij bekend is, is dat je zaken doet met de garage en dat hij het moet oplossen. Je hebt de auto toch bij hem (de garage) gekocht, en niet rechtstreeks bij de fabriek !!!!
Ook al is het een fabricagefout, dat is dan zijn probleem, moet hij naderhand maar uitzoeken met de fabriek c.q. leverancier.
Alleen wordt het wel moeilijk om te bewijzen of hij wel of niet goed is gemonteerd.
Denk dat je met de garage eens goed om de tafel moet gaan zitten, en kijk of ze bereid zijn om tot een oplossing te komen.
Wens je veel Succes……
Wat mij bekend is, is dat je zaken doet met de garage en dat hij het moet oplossen. Je hebt de auto toch bij hem (de garage) gekocht, en niet rechtstreeks bij de fabriek !!!!
Ook al is het een fabricagefout, dat is dan zijn probleem, moet hij naderhand maar uitzoeken met de fabriek c.q. leverancier.
Alleen wordt het wel moeilijk om te bewijzen of hij wel of niet goed is gemonteerd.
Denk dat je met de garage eens goed om de tafel moet gaan zitten, en kijk of ze bereid zijn om tot een oplossing te komen.
Wens je veel Succes……
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
sorryhttp://www.geschillencommissie.nl/commi ... rtikel=502
zo gaat het wel
zo gaat het wel
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
hoi Liesbeth,
heb je al op de site gekeken van de Geschillencommissie en heb je er wat aan
is dit niet garage Lathouwers uit Helmond
ben wel benieuwd naar hun voorstel
gr.Leo
heb je al op de site gekeken van de Geschillencommissie en heb je er wat aan
is dit niet garage Lathouwers uit Helmond
ben wel benieuwd naar hun voorstel
gr.Leo
-
LiesbethvanMalsen
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 dec 2005 23:27
Re: Auto
Keurmeester Leo,
Het is inderdaad garage Lathouders uit Helmond.
Gisteren hebben we de auto teruggehaald, ze willen werkelijk geen kant heen.
Beroepen zich erop dat ze de spanrol niet verwisseld hebben.
Liesbeth.
Het is inderdaad garage Lathouders uit Helmond.
Gisteren hebben we de auto teruggehaald, ze willen werkelijk geen kant heen.
Beroepen zich erop dat ze de spanrol niet verwisseld hebben.
Liesbeth.
-
LiesbethvanMalsen
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 dec 2005 23:27
Re: Auto
We hebben de auto opgehaald bij Lathouwers in Helmond. De spanrol zou volgens Daewoo een imitatie zijn. Nu heeft Lathouwers Helmond in een keer niks vervangen aan de auto. Wij hebben die spanrol en distributierien er niet ingezet was hun antwoord. Het moet niet gekker worden.
-
reintje vitesse
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58
Re: Auto
Je hebt toch een factuur waarop zoiets staat 
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
Liesbeth,
Garage Lathouwers uit Helmond is gewoon lid van de Bovag.
Als er dus inderdaad facturen van de reparatie zijn is het een kwestie van hun hierop te attenderen.en anders gewoon contact opnemen met de Bovag (niet te lang wachten)
even nog over de spanrol, de meeste merken geven bij het vervangen van de riem het advies ook de rol te vervangen, ik weet even niet of dit ook voor jouw auto geld.
gr. Leo
Garage Lathouwers uit Helmond is gewoon lid van de Bovag.
Als er dus inderdaad facturen van de reparatie zijn is het een kwestie van hun hierop te attenderen.en anders gewoon contact opnemen met de Bovag (niet te lang wachten)
even nog over de spanrol, de meeste merken geven bij het vervangen van de riem het advies ook de rol te vervangen, ik weet even niet of dit ook voor jouw auto geld.
gr. Leo
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
zijn jullie al wat verder hiermee??
laat even wat weten(mag ook per e-mail)
gr .Leo
laat even wat weten(mag ook per e-mail)
gr .Leo
-
LiesbethvanMalsen
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 dec 2005 23:27
Re: Auto
Hoi Leo,
Alles is even stil gelegd i.v.m. vakantie, we zijn weer terug, dus gaan de de draad weer op pakken
Hebben inmiddels wel contact gehad met de vorige eigenaar en zijn nu in het bezit van de betaalde rekening waar de spanrol dus op staat.
Groetjes, Liesbeth
Alles is even stil gelegd i.v.m. vakantie, we zijn weer terug, dus gaan de de draad weer op pakken
Hebben inmiddels wel contact gehad met de vorige eigenaar en zijn nu in het bezit van de betaalde rekening waar de spanrol dus op staat.
Groetjes, Liesbeth
-
keurmeester
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47
Re: Auto
Liesbeth,
blijf je verhaal volgen en ben zeer benieuwt naar hun reactie.
Als ze nu alles blijven ontkennen zou ik toch echt eens een informatief telefoontje met de Bovag gaan plegen.
Zij kunnen/doen veel meer dan dat je misschien voor mogelijk houd.
succes
gr. Leo
blijf je verhaal volgen en ben zeer benieuwt naar hun reactie.
Als ze nu alles blijven ontkennen zou ik toch echt eens een informatief telefoontje met de Bovag gaan plegen.
Zij kunnen/doen veel meer dan dat je misschien voor mogelijk houd.
succes
gr. Leo
