LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervaldatum oude factuur?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Nicky24
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2005 12:27

Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door Nicky24 »

Een poosje geleden heb ik een aanmaning ontvangen van Thuiszorg ivm hulp in 2003. Omdat ik hiervan nooit eerder een factuur had ontvangen heb ik telefonisch contact gezocht, de medewerker vertelde dat er waarschijnlijk een foutje was gemaakt met het afboeken van bedragen en het waarschijnlijk alsnog 'afgeboekt' ging worden. Mocht ik niets horen dan was alles ok.
Nu heb ik vorige week weer een aanmaning ontvangen, weer gebeld, er werd verteld dat van 'afboeken' geen sprake was, de factuur moest gewoon betaald worden en de medewerker van destijds was ontslagen.

Nu dacht ik ergens eens wat gelezen te hebben over facturen die na een bepaalde tijd vervallen? Aangezien deze factuur meer dan twee jaar oud is wilde ik het toch eens even checken. Kan ik nog onder betalen uitkomen of moet ik er toch aangeloven? Weet iemand hier wat meer van?

Dank voor alle reacties.
Groet Nicky

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Twee jaar oud die factuur, dat wordt gewoon betalen!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door NAK »

Ik vermoed dat alle thuiszorg instellingen, dus ook deze, voor 1 januari hun administratie "op orde" willen hebben ivm de veranderende wetgeving.
Het is echter vreemd dat zij in voorgaande jaren nooit iets van zich hebben laten horen over een openstaande rekening.

Controleer daarom eerst voor welke periode de zorgverlening is geweest.

En controleer vervolgens aan de hand van je eigen bank/giro afschriften of je dat bedrag al ooit eens betaald hebt.

Laat je vooral niet bang maken met dreigementen.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door webmaat »

Nak,

Welke wetgeving bedoel je voor de thuiszorg?

Zover ik begrepen heb, zal per 1 juli als de wetgeving in de Tweede en Eerste Kamer op tijd erdoor komt, de thuiszorg uit de AWBZ naar de gemeenten gaan als onderdeel van de Wet maatschappelijke ondresteuning. Bedoel je dit misschien?

hartelijke groeten
Ineke

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ga er van uit dat de thuiszorg ook deels afhankelijk is van de nieuwe zorgverzekering.
Daarom schrijf ik nieuwe wetgeving.

Maar mogelijk dat ik het mis heb.

webmaat
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:12

Re: Vervaldatum oude factuur?

Ongelezen bericht door webmaat »

Nak,

De kraamzorg zit wel in de basisverzekering, de thuiszorg valt echter onder de AWBZ.

De zorg voor stervende paiënten (terminale zorg) kan wel in het aanvullende pakket zitten.

Hartelijke groeten
Webmaat

Gesloten