LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony ericcson p910i met Orange ab. en route 66 gsmweb

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Phylicia

sony ericcson p910i met Orange ab. en route 66 gsmweb

Ongelezen bericht door Phylicia »

Heb in aug 2005 een pakket bij gsmweb gekocht een mob tel. Sony Ericcson P910i met Route66 en abon. Orange, 2 jarig contr.
Toestel bleek bij aflevering defect en het pc-suit werkte niet omdat de software niet te installeren was. Toestel voor reparatie teruggestuurd en kreeg het na een aantal weken terug met dezelfde klachten. Gsmweb weigert mij een nieuw toestel te geven en wilde het wederom repareren. Na vele telefoontjes en emails heb ik het pakket (2e keer) teruggestuurd. Het reparatiebedrijf van gsmweb zegt dat er niets aan het toestel mankeert en gsmweb wilde het toestel zo terugsturen. Zegt verder niets over de pc-suit. En na diverse telefoontjes ging een medewerker van gsmweb zelf kijken en zegt dat het defect aan het geheugenkaartje ligt. Dit kan niet omdat het toestel zonder dat kaartje ook dezelfde defecten vertoonde. Het toestel is dus niet gemaakt en gsmweb stuurt het terug. Ik accepteerde het pakket niet en nu ligt het bij gsmweb. Gsmweb wil dat ik om het pakket vraag. Ik denk er niet aan. Nu is het bijna 2006 en ik heb sinds augustus geen gebruik kunnen maken van het abonnement en of toestel omdat deze bij gsmweb al die tijd ter reparatie heeft gelegen. Gsmweb kwam haar afspraken in zijn geheel niet na. Nu hebben zij eenzijdig mijn emailcontact geblokkeerd. Bij navraag zeiden zij dat zij het geheel als afgehandeld beschouwen en dus niet op emails en of brieven reageren. Kortom ik heb veel geld betaald voor een goedwerkende en nieuw toestel maar heb niets. Orange doet ook niets en reageert ook niet op mijn brieven. Het is wel makkelijk geld verdienen zo bij gsmweb.
WAAR KAN IK MIJN RECHT HALEN, behalve naar de rechter stappen??

??

Re: sony ericcson p910i met Orange ab. en route 66 gsmweb

Ongelezen bericht door ?? »

Kort samengevat: de PC suite krijg je niet geinstalleerd. Waarom niet? Heb je al met de foutmelding die je krijgt gezocht op de SonyEricsson website? Heeft het toestel verder nog problemen?

Phylicia

Ik heb alles correct gedaan. Op advies van gsmweb heb ik een programma (diverse malen) gedownload van Internet, Sony Ericcson site, en getracht die te installeren, maar in het programma zat geen .exe file, dus ging het niet.
Gsmweb scheen van dit probleem op de hoogte te zijn, maar namen geen enkele aktie. Geld was toch al binnen. Zij deelden mij mede dat zij hiervan wisten en dat een andere, zijnde een bluetooth beter was en dat ik die voor ongeveer 30 euro in de winkel kon kopen.

Belachelijk gewoon.

??

Het toestel functioneert dus wel gewoon goed, je hebt alleen problemen met de PC Suite?

Phylicia

Nee, het toestel functioneert niet goed maar ook de pc suit functioneert niet goed zoals ik al stelde. Het is een kwestie van goed lezen.

??

Wat is er dan defect aan het toestel? En kun je mijn eerdere vragen nog ff beantwoorden?

Phylicia

Allereerst wie ben je. Ik bij jouw alleen maar vraagtekens staan. Hierdoor rijst bij mij de gedachte dat je mogelijk iets met gsmweb zelf te maken zou kunnen hebben. Niet dat het wat uitmaakt, maar speel dan open kaart.
Ten tweede weet ik niet wat voor andere vragen je hebt gesteld. Ik zag er 1 en die heb ik reeds beantwoord.
Mijn vraag aan jouw is, wie ben je?

Mijn antwoord op jouw vraag is dat het toestel regelmatig uitviel met en zonder geheugenkaartje erin. Er waren verder andere mankementen die het toestel vertoonde, maar ik denk niet dat jouw intersse zo ver reiken.

??

Ach, beste 'Phylicia', als ik sommige mensen hier op het forum zou moeten geloven ben ik oa werknemer bij T-Mobile, KPN, Vodafone, Wanadoo, Telfort, Orange, Versatel, Tiscali, EDR, Solid Vision, Dynafix en zo nog een rits andere bedrijven. Meestal reageerden mensen met dit soort uitspraken als mijn antwoorden ze niet bevielen omdat ik niet precies vertelde wat ze wilden horen of 'lastige' vragen begon te stellen die stelselmatig werden genegeerd.

Ik wens je verder veel succes met je probleem.

Phylicia

mr. ?? U kunt wel begrijpen dat als uw hierop verschijnt met de naam ?? dit bij mensen, zoals ik, vraagtekens doet oprijzen. Vervolgens heeft u veronderstellingen als "het toestel functioneert dus goed, alleen uw pc-suit functioneert dus niet" terwijl als u daadwerkelijk mijn bericht had gelezen, u deze veronderstelling dus achterwege had kunnen laten. Na mijn antwoord dat het toestel dus ook niet functioneerde, beantwoorde u met vragen wat de defecten dan waren. Ik heb mijn bericht hierop geplaatst met de vraag wie enige instantie wist/kent en of enige wetten kent die mij bij het behalen van mijn rechten zouden kunnen helpen. U heeft daar geen enige bijdrage aan geleverd. U heeft mijn kwestie alleen in twijfel geprobeerd te trekken door uw veronderstellingen tezamen uw vragen. Als mijn veronderstelling dat u mogelijk werkzaam zou zijn bij gsmweb niet juist is, dan hierbij mijn excusses. Maar mijn opstellingkomt door uw houding hierbij.
Toch nog bedankt voor uw reactie.

jrgand

Ongelezen bericht door jrgand »

Ik vraag mij af waarom je een telefoon bij GSMweb heb gekocht
Je kan het toestel alleen maar via internet bekijken. Het voordeel van Orange is dat ze niet duur zijn als je bij hun een abonnement afsluit voor 2 jaar. De dekking van Orange is niet optimaal te noemen vooral als je op het plateland woont
Ik zelf hou PDA en telefoon liever gescheiden, maar ja dat is een ieder zijn smaak.
Je had dit zelde toestel ook bij de Primafoon kunnen kopen met een abbonnement, alleen was je dan waarschijnlijk duurder uit geweest.

Ik zelf heb een mobile telefoon bij de primafoon gekocht met een abonnement (de alerniewste nec met veel mogelijkheden) maar geen PDA.functie.
Deze was na 1 maand defect. Ik ben daarmee naar een businescentrum gegaan van KPN. De service is optimaal te noemen binnen 10 minuten stond ik weer buiten compleet met nieuw toestel

Het beste wat je nu kan doen is ga persoonlijk naar Gsmweb toe
het adres is Van Marwijk Kooystraat 10/A 1096 BR Amsterdam

Dit adres heb ik voor je opgezocht op internet.

Veel succes maar raak niet in het web verstikt, koop dan liever een goedkope telefoon laat de simlock verwijderen bij een onafhankelijke telefoonshop kosten +/- €15,00 en je kan toch bellen

??

Niet zo paranoïde, Phylicia. Ik probeer alleen maar het probleem te pinpointen in de hoop wellicht tips te kunnen geven om het probleem op te lossen zonder verdere overlast voor jou.

Naar de rechter stappen heeft overigens weinig zin. Kost meer dan dat het oplevert en de vraag is of je gelijk krijgt. Tuurlijk, het is niet prettig als je toestel bij aankomst al defect is maar het weigeren van het toestel na de 2e reparatiepoging was niet zo heel verstandig. Je had hem beter kunnen accepteren, testen of het probleem wellicht niet toch was opgelost en zoniet moeten retourneren. Mocht een derde reparatiepoging nog geen oplossing bieden kun je meestal wel een nieuw / ander toestel krijgen.

Maar er wordt wel van een klant verwacht dat hij / zij meewerkt aan het vinden van een oplossing. Het weigeren van het toestel signaleert iets heel anders. Pakket opvragen, accepteren, testen en als het niet werkt retourneren dus. Met de mededeling dat je een second opinion wilt als ze geen defect constateren.

Oh ja, een iets minder vijandige opstelling zou wellicht ook wel helpen. Als je je tegenover GSMweb net zo gedraagt als hier op het forum, tja, kan ik mij voorstellen dat de motivatie om een uitblinkende service te leveren wat afneemt (en dat is voorzichtig omschreven) ;).

Nataly

Ongelezen bericht door Nataly »

Phylicia je hebt gelijk

GSMWEB wil de schuld gewoon op jouw schuiven ik heb zelf ook een probleem met hun.
Ze beloven je van alles en maken afspraken met jou en als je er vervolgens op terugkomt dan weten ze van niks.

IK RAAD IEDEREEN AAN NOOIT EEN GSM BIJ HUN TE BESTELLEN

Gesloten