LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verbindingsverklaring DR

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Copla »

Wat ik doe zijn mijn zaken, verder is dit een openbaar forum waar een ieder zijn zegje mag doen.

Ook de beste wensen voor 2006

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Geplaatst op: 30 Dec 2005 13:05 Onderwerp:



Wat ik doe zijn mijn zaken, verder is dit een openbaar forum waar een ieder zijn zegje mag doen.

Ook de beste wensen voor 2006



Copla; jullie alle 130 ook een fijne jaarwisseling

T :wink: n

over en uit!

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door pluutje »

Kom nou mensen, het is niet Ton die deze ellende veroorzaakt!

:idea: Daarvoor moet je bij Dexia zijn :!:



Ton,
***
Een goed uiteinde en een succesvol 2006! :wink:
**********************************
Laatst gewijzigd door pluutje op 30 dec 2005 14:03, 3 keer totaal gewijzigd.

Copla
Berichten: 109
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Copla »

Ton,

Namens ons allen een plezierige voortzetting in je strijd en dat er niet al te veel facturen meer zullen volgen :wink:

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Captain-America »

Het is bijzonder tenenkrommend en fnuikend bovendien om te zien (lezen) dat sommige in here, veelal zich bedienend van een alias, personen die zich vanaf het eerste uur onbaatzuchtig hebben ingezet voor de gedupeerden, en ik doel in dit geval o.a. op Ton van Aert, daarbij vele anderen nadrukkelijk niet uitvlakkend! Zo belaagd worden.

Dit zegt meer over dit soort sujetten dan anderszins.

Ton, ik, en met mij vele anderen, blijf ik je geloven en je voor de volle 100% vertrouwen. Het spijt mij oprecht dat je met dit soort onrecht in here wordt geconfronteerd.
Laatst gewijzigd door Captain-America op 30 dec 2005 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Piet »

Op 7 februari 2004 is het startsein gegeven voor de eegalease groeps acties.
De kosten om individueel te procederen waren toen hoog en door groepsgewijs te procederen bleven de kosten laag.
Nederland was opgedeeld in een aantal gebieden en voor ieder gebied was er een contactpersoon en een advocatenkantoor uit de regio die voor een redelijke prijs wilde gaan procederen.
De afgesproken prijs lag gemiddeld op 1500 euro excl. BTW.
Bij Holla Poelman in Eindhoven waren er gunstiger afspraken.
Hier werden de daadwerkelijke kosten verdeeld en lag het te betalen bedrag een stuk lager als bij de andere groepen.
Ton heeft zich direct aangemeld als contactpersoon en heeft hier vanaf dat moment bijna een dagtaak aan.
Dit soort werk staat en valt met vrijwilligers, mensen die zich belangeloos inzetten om anderen te helpen.
Ton is het toonbeeld van zo’n vrijwilliger en een voorbeeld voor ons allemaal.

We zijn nu bijna 2 jaar verder en er zijn natuurlijk ontwikkelingen geweest die ervoor hebben gezorgd dat de situatie verandert is.
De prijzen bij diverse advocaten zijn gezakt, Leaseproces is een nieuwe keuze geworden met No cure no pay en er is een ruime keuze tussen advocatenkantoren en juridische dienstverleners.

Procederen via de groepen bij Holla Poelman was en is nog steeds de goedkoopste manier van procederen, op toevoeging na natuurlijk.
Iedereen kan individueel gaan procederen via Holla Poelman maar dan ben je een stuk duurder uit als via een groep.
Holla Poelman is toen een goede keuze geweest en ik sta daar nog steeds achter.
Holla Poelman zit vol en er worden geen nieuwe groepen meer gevormd.
De bestaande groepen gaan door op de weg die zij hebben gekozen, samen.
Samen met Ton en de advocaten is er een sterk front tegen Dexia.
Ik heb vertrouwen in de toekomst en de lopende rechtszaken.

Ton, bedankt voor alles wat je gedaan hebt en nog zal doen en we zullen doorgaan, met z’n allen.

Groeten,
Piet

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door pewi »

T :wink: N
Ook ik vertrouw volledig op de advocaten van Holla Poelman en ook op jou als belangeloze contact persoon.
Hulde hiervoor en ook voor je vrouw, Ton.
Voor 2006 wens ik jullie alle goeds toe.

Vrgr pewi

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door fonie »

Wij hadden begrepen dat € 500,00 een voorschot was tot aan het hoger beroep en schrokken ons wild van de aanvullende nota :twisted:

noa2008
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 dec 2004 21:53

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door noa2008 »

Ad ,de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.
fam scheffer.

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door fonie »

Tja schelden kan iedereen maar jullie zullen wel gelijk hebben. Een schikking is voor ons misschien beter :roll:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door ad snoeren »

--------------------------------------------------------------------------------
Ad ,de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.
fam scheffer
Ook de allerbeste wensen van Wouter en mij voor jullie :wink: :wink:

Alco
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:29

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Alco »

Geplaatst op 29 Dec 2005 17:25 door Janny


--------------------------------------------------------------------------------

Is er door jullie dan niet een overeenkomst gemaakt voor de totaal kosten tot aan het vonnis?
Verstandige keuze Janny achteraf bezien.

Beste wensen voor het Nieuwe Jaar .

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door faeks »

Ik wil hier toch eigenlijk ook nog wel iets over zeggen (zonder iemands integriteit in twijfel te trekken). Het blijkt helaas dat ik niet de enige ben die het niet duidelijk was dat er na het voorschot van euro 500,00 nog een zelfde factuur zou komen (over de periode die achter ons ligt). Ok, er vanuitgaande dat dat terecht is (die discussie hoeft niet gevoerd te worden want betalen moeten we toch), het impliceert dat er over de periode die nog komen gaat meerdere facturen zullen volgen!!
Wanneer je een enorme restschuld hebt en/of meerdere contracten, is het makkelijk om te schrijven dat dit een goedkope manier van procederen is, dat is dan namelijk ook zo en het loont absoluut de moeite om dan door te gaan.
Wanneer het (zoals in ons geval) om een veel lager bedrag gaat (product met nauwelijks restschuld, de kosten komen er alleen uit als de rechter vonnist dat inleg terug moet) dan loont het de moeite niet. Zeker als je niet op voorhand weet hoeveel facturen van een nog onbekend bedrag er gaan volgen. De situatie is dan zo dat de kosten niet meer opwegen tegen de nog ongewisse baten. Dat betekent stoppen. Dat betekent dus 1000 euro weggegooid. Wanneer het mij nog 500 of 1000 euro gaat kosten, om iets terug te krijgen waarvan dat helemaal nog niet zo zeker is, dan ben ik een dief van mijn eigen portemonnaie.
Ton, Piet, met alle respect, maar het zou jullie sieren OOK uit te gaan van de situatie van anderen en niet alleen die van jezelf. Want ik weet zeker dat er binnen die groepen meer mensen in hetzelfde schuitje als ik zitten. Als ik tienduizenden euro's restschuld had, dan zou ik redeneren zoals jullie. Als het, zoals bij mij, om een paar duizend euro gaat, niet voor een schikking in aanmerking kom en nu dus ook nog eens 1000 euro voor niets (want echt, nog meer betalen is niet verantwoord) aan een advocaat kwijt ben, dan ben ik daar niet blij mee. Of mag dat nu ook al niet meer omdat ik de verguisde faeks ben die wilde schikken en vind dat er te beperkt gedacht, gecommuniceerd en voorgelicht wordt. Het is nu toch weer hetzelfde?? Jullie gaan uit van jullie eigen situatie, grote bedragen, over de anderen reppen jullie niet eens. Dat vind ik jammer. En ja, ik baal. Mag dat?

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door JH »

Het blijkt helaas dat ik niet de enige ben die het niet duidelijk was dat er na het voorschot van euro 500,00 nog een zelfde factuur zou komen
Advocaten en juridische adviseurs zijn uitgekookte lieden. Zij spinnen garen wanneer mensen gebruik maken van hun diensten. Helaas heb ik enige jaren geleden ook ervaren dat er voor iedere dienstverlening door middel van een brief een factuur volgde. De kosten lopen hierdoor helaas alleen maar op. Helaas zal men zelf moeten ondervinden, dat ook advocaten geen liefdadigheidsinstelling zijn en rijk willen worden ten koste van anderen.

Faeks, Ad en Anne ik wens jullie een heel goed en vooral gezond 2006.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Feaks,
aan onze eigen situatie besteden logischer wijs nog wel de minste tijd en gedachte, onze situatie is altijd duidelijk geweest.
Het is onmogelijk voor ons om enig voordeel uit de groepsprocedure te regenereren, het tegendeel is waar, wij waren al lang klaar geweest op individuele basis, toch hoort onze solidariteit bij de groep, samen uit, samen thuis

er is afgelopen maanden met iedereen contact gezocht door de advocaten, mensen met “lage restschulden” is geadviseerd om niet verder te gaan omdat de kosten te hoog zouden worden voor hen, de advocaten waren hierin erg duidelijk, er zijn mensen die overtuigd moesten worden van de noodzaak tot accepteren v.h. Duisenberg-compromis.

Ik neem aan dat er ook met jou gesproken is over de opties, is dit niet het geval vraag dan onmiddellijk een onderhoud aan met je advocaat, onze advocaten zijn niet uit op winstbejag, eerlijkheid daarintegen staat wel hoog aangeschreven, met de groepsvorming zijn we nog steeds het goedkoopste alternatief,
Jij bent gegaan voor een persoonlijke schikking met Dexia, had je deze actie niet beter eerst goed met je advocaat door kunnen nemen?

Het is allemaal best begrijpelijk gezien je moeilijke situatie op dit moment, maar iedereen ondervind problemen met B.K.R. registratie, iedereen wil deze periode achter zich laten, probeer niet te argwanend te zijn, iedereen doet wat hij/zij kan, neem na de vakantie even contact op met mr. Vergouwen en bespreek de mogelijkheden,

Fijne jaarwisseling, en succes in het nieuwe jaar,

T :shock: n

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door faeks »

Het is onmogelijk voor ons om enig voordeel uit de groepsprocedure te regenereren, het tegendeel is waar, wij waren al lang klaar geweest op individuele basis, toch hoort onze solidariteit bij de groep, samen uit, samen thuis
Ik zeg nergens dat je er voordeel uithaalt! Nérgens! Ik zeg dat jij en Piet uitgaan van grote bedragen en dan is 1000 euro advocaatkosten niet veel. Bij lagere bedragen is het de verhouding zoek.
wij waren al lang klaar geweest op individuele basis, toch hoort onze solidariteit bij de groep, samen uit, samen thuis
Nobel! In ieder geval nobeler dan ik, want in jullie geval had ik toch naar mijn eigen zaak gekeken in eerste instantie. Als je al lang klaar was geweest, dan vind ik je solidariteit te waarderen maar op zijn zachtst gezegd niet verstandig :wink:
Ik neem aan dat er ook met jou gesproken is over de opties, is dit niet het geval vraag dan onmiddellijk een onderhoud aan met je advocaat, onze advocaten zijn niet uit op winstbejag, eerlijkheid daarintegen staat wel hoog aangeschreven, met de groepsvorming zijn we nog steeds het goedkoopste alternatief,
Goedkoop is een betrekkelijk begrip zoals eerder gezegd. Het is goedkoop, maar voor mijn zaak te duur! Ja er is met me gesproken over doorgaan of schikken. Het was me welkom geweest als er toen was gesproken over een derde optie: stoppen.
Jij bent gegaan voor een persoonlijke schikking met Dexia, had je deze actie niet beter eerst goed met je advocaat door kunnen nemen?
Is besproken met advocaat, product komt niet voor schikking in aanmerking. Er viel dus niets te schikken (helaas).
neem na de vakantie even contact op met mr. Vergouwen en bespreek de mogelijkheden,
Doe ik!
JH (ook je vriendin), Ton (en C.), beste wensen terug. Alle anderen eveneens.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door Pieter »

Procederen via de groepen bij Holla Poelman was en is nog steeds de goedkoopste manier van procederen, op toevoeging na natuurlijk.


Ik wil hier toch even op reageren en iets ter verduidelijking recht zetten. Het was dat klopt als een bus in de tijdgeest toen deze vorm is/werd ontwikkeld. Echter en is nog steeds de goedkoopste manier van procederen is niet conform de huidige situatie. Bijvoorbeeld wanneer de eigenbijdrage bij een toevoeging boven de 275 euro stijgt (exc griffie rechten) dan is de procedure via Beursklacht de goedkoopste procesvorm namelijk €350,- (inclusief prestatie loon) Zie hiervoor het rekenmodel op http://www.pay-back.nl/duisenbergschikking.asp

Overigens is de procedure via (Ton) Hollapoelman nog steeds voor het grotendeel aangeslotene een geschikte en zeer zeker voor de tijd dat deze is onstaan een redelijk en betaalbaar alternatief ten opzichten van No Cure No Pay, Vaste prijsafspraak en uurtarieven van advocaten.

De situatie die Faeks schets is een situatie van een twilight zone. kosten baten wegen niet meer tegen elkaar op. Voor deze mensen, aangesloten bij Hollapoelman, wordt het helaas slikken (stoppen) of doorgaan. In de wettenschap dat doorgaan meer kost dan wat het gaat opbrengen, Echter indien men niet meer kan schikken dmv de Duivelsberg-regeling dan moet men in overweging nemen dat als men niet in aanmerking komt voor deze regeling dat de aanbieder de restschuld volledig gaat innen. Wellicht is het voor deze groep verstandig om in overleg met Hollapoelman & Dexia een soort van staakt het vuren te bewerksteligen. In de zin van. Wij staken het proces en Dexia staakt de incasso voor het innen van de restschuld.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback
Laatst gewijzigd door Pieter op 31 dec 2005 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door faeks »

De twilight zone is redelijk helder als je nauwelijks restschuld hebt, alles (incl incasso en boete) betaald hebt onder voorbehoud van recht etc. etc. Het gaat in de situatie die Faeks schetst dus om inleg. Als die maar voor 30 of 50% terugkomt, dan ben ik over een paar maanden meer geld kwijt aan de advocaat dan dan ik terugkrijg. Pieter, je advies om dat bespreken en voor zulke gevallen een aparte groep te vormen is iets wat ik zeker ga voorstellen. Bedankt!

er is afgelopen maanden met iedereen contact gezocht door de
advocaten, mensen met “lage restschulden” is geadviseerd om niet verder te gaan omdat de kosten te hoog zouden worden voor hen, de advocaten waren hierin erg duidelijk, er zijn mensen die overtuigd moesten worden van de noodzaak tot accepteren v.h. Duisenberg-compromis.
Ton, er is bij mij gesproken over schikken of doorgaan, met daaraan toegevoegd de opmerking: uw product komt niet voor de schikking in aanmerking. Over kosten/baten c.q stoppen is absoluut niet gesproken. Kwam zelfs niet bij mezelf op, omdat ik er echt geen idee had dat die factuur van 455 euro eraan kwam met nog meer facturen in het verschiet.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door anne_ »

JH bedankt voor je goede wensen voor 2006, ik wens je hetzelfde met een toevoeging voor, moed, vertrouwen, het brengen van geluk en alles wat ik jullie aan voorspoed toewens. Dit is tevens een wens voor Ton, Ilse, Piet, Ad, janneke en ieder die ik vergeten ben.

Gr. Anne.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: verbindingsverklaring DR

Ongelezen bericht door aert0001 »

beste feaks,

jullie zaak ligt anders dan de meeste zaken, bij jullie draait de hoofdzaak eigenlijk om de B.K.R. registratie, het laagste meest smerige dwangmiddel ooit, bespreek e.e.a. met je advocaat, hier moet toch redelijkerwijs uit te komen zijn, per slot van rekening was de reden voor de B.K.R. registratie reeds absurd, ( te laat met betalen, volgens Dexia)

fijne jaarwisseling,

Ton

Gesloten