LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nou zoals ik dat zie bij SBS6, de zender die niet goed voor mijn hersencellen is om naar te kijken, zag ik een keer hun programmering.

's morgens vroeg herhalingen of oude series. 's Middags belspelletjes; oud nieuws oip aktie TV en op hart van Nederland nieuws uit de jaren 80 en dan weer oude serie en dan weer allemaal herhalingen. Dus wat ze uitzenden kost niets en maar inhalen bij die belspelletjes. Hoe bedoel je commerciële televisie!! Dit is commerciele TV ten top!!

Groet,

Nep.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Nou hier is de opgave?

Waar woon je? (Noem de plaatsnaam waar je woont)

Fout, in Nederland. Helaas je hebt niet gewonnen; je gaat niet door naar de Jackpot en je verdient geen € 7.750,=.

Nu nog een vraag:

Je belt met 0900-8810. Wanneer je na 30 keer bellen eindelijk tiende beller bent geworden en je zit in de poel van allemaal 10de bellers geef je je telefoonnummer op (waar je geen kans voor krijgt en je kan dus NOOIT teruggebeld worden), dus ze bellen een medewerker van RTL4 zelf.

Noem een plaats in Noord Holland: A.....d..

Wanneer je het antwoord goed geraden hebt ga je voor de Jackpot van 5000,= en dan kan je daarvoor gaan spelen.

Nu je komt nooit aan de beurt en dat was dan weer 30 x 80 cent aan jou verdient. Dat is dan € 24 per pesoon per belletje (en je zit inderdaad geen 10 seconde aan de lijn, dat klopt en daarom is het ook niet per minuut, maar per gesprek en dan zeggen die oplichters ook nog:"Het is dus niet per minuut he!!", alsof je dan veel meer kwijt zou zijn als per gesprek om je op het verkeerde been te zetten). Laat dan 50.000 mensen bellen en ook 30 keer bellen naar dat nummer om 10de beller te worden, dan kom je al gauw op een bedrag van schrik niet € 1,2 miljoen uit per belspelletje. Doe zo op die manier 8 van die spelletjes en ze hebben per dag 10 miljoen euries verdient.

De mensen die je aan de lijn krijgt zijn collega's die achter de schermen werken en dan zie je gewoon dat ze aan ons het geld verdienen en dat de medewerker van RTL 4 een faketrut is. Nou dan is dat ook snel verdient, maar is wel oplichting. Zeggen ze nog dat het allemaal heel eerlijk aan toe gaat.

SBS6 geeft dit ook toe; toen ik opbelde als Jan de Vries van de afdeling Kansspelen van het Ministerie van Justitie en Endemol zei hierop het volgende:

Ja, maar zo'n belspelletje is veel beter voor kinderen dan al dat naakt dat je ook op TV ziet; zeiden ze bij de Juridische Dienst van Endemol. Nou, zei ik in congnito van Jan de Vries; van een beetje bloot is niemand gestorven lijkt me zo, maar van jullie oplichting met belspelletjes zijn vele mensen die juist het geld nodig hadden volledig naar de knoppen gegaan. Ok, ik weet het zei belde op, maar jullie hebben het zogenmaamd zo aantrekkelijk gemaakt als doel om mensen te laten bellen. Dus een beetje naakt zien is veel minder schadelijk als dat jullie de mensen zitten op te lichten". Het was echt stil aan de andere kant. Daar gaan we een Kort Geding tegen aanspannen.

Nu Minister Donner in de bocht:

Alle belspelletjes behoren tot de kansspelen en dus worden die door Minister Donner verboden. Ze mogen er maar 3 per jaar doen en dan van een belprijs van 20 ct per minuut. John de Mol was zichtbaar boos.

Hij zei dat ze het op een accoortje hebben gegooid met Justitie en nu is het verboden gesteld. Dit hebben in dank mogen aanvaarden wat De Wit van de SP gedaan heeft.

Heerlijk, daar kunnen ze geen geld meer op verdienen.

Groet,

Neptunus.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het rapport van Jan de Wit hier thuis liggen, ben er overigens zelfs door een SP-medewerker over geinterviewd. Wanneer jij dat rapport ook hebt, zoek maar eens naar het verhaal over de te raden karikatuur. Ik moet dus de uitgeloofde videorecorder nog altijd krijgen.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Gast,

Heb je weleens nagedacht, wanneer je zusje belt om die 0909 en die 0906 nummers af te sluiten. 1 telefoontje naar de KPN heldesk en het is gepiept. Het nummer is: 0900-0244 optie 1 en dan weer optie 1. Klaar is Kees.

Groet,

Neptunus

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste Sabine,

Wie dommer is, is de beller. Echt waar. Hun spelen juist op de domheid van de beller. Zij zijn uitgekookt. Weleens bij stilgestaan??

Nu de truc is alsvolgt:

Jij belt naar het nummer 0900-8810 of iets dergelijks. Dat maar voor 80 ct per gesprek. Ze zeggen Het kost niet per minuut hoor!! Nee nogal logisch als dat telefoonjtje niet langer dan 10 seconde duurt!! :shock: Dan zie je dat je eerst 10de beller moet worden. Nu om dat te worden doe je het volgende: Je belt zo vaak dat je 10de beller wordt. Gemiddeld 24 keer per beller. Nou dat is dan 24 x 80 ct per beller. Dat is dan € 19,20 per beller. Nu zijn er meerdere 10de bellers. Dus er kijken 50.000 mensen naar dat belspelletje. Dat is dan 50.000 x 19,20= € 960.000,= per belspelletje en dan zie je dat ze dat per spelletje verdienen. Normaal gesproken maken ze een lokkertje voor de mensen en zeggen: Je kan 10.000 verdienen en dat zit in de Jackpot. Met drie logo's kan je dat eruit halen. Dat heb je altijd verkeerd, want met een truc zorgen ze daar wel voor. Dus dan wordt het 100,= voor het geven van het goede antwoord. Nu dat kunnen ze echt wel missen. Want ze hebben uit dat belspelletje toch € 960.000,= per spelletje gescoord. Dat doen ze 5 x per dag en dat betekent een score per dag van 960.000 x 5 = € 4.800.000,= en dat is - 100,= per beller = 500,= eraf en dan hebben ze 4.799.500,= over. Van die 100,= gaat nog 25% aan kansspelbelasting af en dan heb je €75,= op je bankrekening bijgeschreven. Nu die 4.799.500,= x 7 x 52 (weken in een jaar) € 1.747.018.000,= per jaar. Geef me 1 aandeel van HMG of SBS groep dan zit ik echt gebakken voor een jaar. Dus wie is dan dommer degene die dat spelletje op TV zet met een huppelteef in dat TV spelletje of wij die naar zo'n huppelteef bellen? 40% gaat op de rekening van John de Mol en eigenlijk kan hij dus wel ophouden met werken. Dan heeft hij uit die belspelletjes €698.807.200,= op zijn bankrekeing staan. Nou dan kan die minimum loontjes van die huppelteven er ook nog wel vanaf en dan houdt hij echt ruim voldoende over voor zichzelf. :shock: :shock: :shock:

Zo gaat dat ongeveer.

Groet,

Neptunus.

Robert Meekel
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:06

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Robert Meekel »

Bij de kpn kun je een kastje bestellen waarmee 06-09 en enkele
andere speciale betaal nummers niet meer gebeld kunnen worden.
Het kost 20 euro's ,maar je kunt ook proberen de verleiding te weerstaan. en Niet meer te bellen naar die geld klopperij.
Andere mogelijkheid is om zelf een 0900 of betaal nummer aan te
vragen.Kun je lekker geld mee verdienen.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Hoewel de spelletjes natuurlijk te gemakkelijk voor woorden zijn, wordt er wel écht iemand terug gebeld. Ik ken toevallig iemand die bij Call TV werkt. Over het algemeen krijgen ze enkele tienduizenden telefoontjes per spel. De kans is dus heel erg klein dat je de winnaar bent, maar het kan wel.[/quote]

jetty1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2005 13:32

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door jetty1 »

:shock: het is irritant heb gesproken met een teamleider van en de mol van de belspellen op rtl4 ze verdraaien gewoon de woorden en de mensen moeten het maar gewoon accepteren en niemand die hun tegen kan houden ik vind dat er hoer ook best eens aandacht aan beseed kan en mag worden bij radar en kassa de teamleider heet niels ik heb zovaak klachten gehad van mensen die pas hun 9de nummer hadden ingetoets hadden en ja hoor er werdt doodleuk verteld door de fijne computer stem dat je terug gebeld werd ra ra hoe kan dat :shock: volgens mij heb je toch echt 10 nummers nodig om terug gebeld te worden als dat uberhaupt gebeuren kan vriendelijke groeten jetty :!:

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Theo1980 »

Ik zou in ieder geval eens beginnen met leestekens en hoofdletters... leest toch een stuk prettiger.

Oja, en Niels is een aardige kerel (overigens is hij geen teamleider maar commercieel redacteur, maar dat terzijde).

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Angelic »

Laatst op Talpa:

Wat is de naam van voetballegende Cruijf:

a) Jan
b) Johan
c) Jos



Ehhhhhhhhhhhh........
Ehhhhmehhhhhh......

Tja.... :?: :?: :?: :!:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

geen enkele is goed, de man heet namelijk CruijFF, met twee FF's.......


Vandaar ook: welke optie je ook kiest, het is altijd fout 8) 8)

Srebrencanka
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2005 13:05

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Srebrencanka »

Het is gewoon legale oplichterij!
Er worden hoge bedragen genoemd, maar er is echter helemaal geen kans om die te winnen...
Het ergste van allemaal vind ik de Lijn4 belspellen.
Ze zijn de hele ochtend zo irritant, naar adem snakkend en hysterisch aan het roepen 'xxx duizend euro...' maar als er uiteindelijk iemand in de studio komt dan moet die codes gaan raden op een elektronische bord en die heeft nog nooit iemand kunnen raden...
De code staat nooit ergens opgeschreven, zoals bij sommige spellen de logo's staan en na afloop laten ze zien waar en achter welke cijfer de logo‘s verstopt waren. Dat is oké.
Maar nu even wat statistiek. Wat is überhaupt de kans om die 3 logo's uit 9 beschikbare velden te vinden..? Schrik niet: 1 op 84!
En stel dat het wel eerlijk zou gaan met de codes… De kans om de code te raden is (drie cijfers van 0 t/9 en elk cijfer moet op de juiste plaats zijn) schrik niet: 1 op 1000!
Maar het gaat dus ook helemaal niet eerlijk met de elektronische bord.
Ik heb een keer gekeken toen ze zogenaamd iemand aan het helpen waren de code te raden en toen zei de presentatrice bij eerste cijfer dat die heel laag moest zijn en de tweede zus en zo... Toen was het natuurlijk weer fout en toen ze aan de regie vroeg 'Wat had de code moeten zijn?' Toen gaven ze 9 als eerste cijfer (ze hadden niet goed geluisterd...). Toen trok de presentatrice een gezicht en ze keek naar hen en ging lachen. Er werd verder niets over gezegd en ze gingen gewoon door.
Dat zegt toch alles..?
Ook doen ze vaak zeggen dat het bedrag van x duizend euro gegarandeerd is en aan het einde van het spel moeten ineens codes of logo’s geraden worden.
Vandaag was het ook zo. Ze hadden een spel ‘Meters tellen’ en de hele tijd stond op het scherm dat het om een gegarandeerd bedrag ging. Logo’s werden helemaal niet genoemd en toen het spel ten einde was werd ineens gezegd dat er 3 logo’s geraden moeten worden en dat ook nog eens op een elektronische bord. :idea:

En ik las hier net wat de ‘winnaars’ ook hebben meegemaakt…

Wat ik niet begrijp is dat er toch mensen zijn die bellen..!!
:x

pjfvdc
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2005 23:35

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door pjfvdc »

Een paar dagen geleden was er weer zo,n belspel op rtl 5

Je kreeg een woord te zien van een aantal letters.
Dit woord was wat pittiger dan normaal.
Maar nu was het verschil dat mensen de hele uitzending door in de uitzending kwamen om een antwoord te gefen. Dus elke 5 minuten waren er zeker 3 mensen in de stodio gekomen(Telefonsich dan)
Zeeer toevallig was het antwoord fout. Bij elke beller die het fout had deden ze €50 extra. Je zou dus denken hoeveel geld verliezen ze dan niet. Maar je kunt ook zo denken als ze per fout antwoord €50 er bij kunnen leggen. Hoeveel mensen bellen er dan per minuut om het geld terug te verdienen. Laten we zeggen dat ze voor elke 50 extra euros zeker 8.000 terug verdienen. Nu zal het jullie natuurlijk niet verbazen dat de prijs zéér toevallig pas werd gewonnen aan het einde van het programma.

Maar het grootste bedrog vind ik nog wel in het wegefen van het woord.
Soms verscheind er een letter en dan verdwijnd hij weer.
Maar nu verscheen er elke 2 seconden een andere letter en ze verdwenen weer. Als je even had gekeken dan lag het hele woord zo voor het oprapen. Alle letters waren al eens verschenen en weer verdwenen. In de laatste 5 minuten lieten ze zelfs alle letters zien op 1 na. En nog doen ze als of de mensen dom zijn.
Dit vind ik gewoon pure bedrog dat ze zouden moeten verbieden.
Al die mensen die maar blijfen bellen omdat ze denken iets te winnen

gametheo
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 apr 2005 17:51

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door gametheo »

Als ik jou was zou ik bellen als er een woordenboek te winnen is.

eefje73
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:18

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door eefje73 »

Vergis je niet dit is geen reclame om nu belspellen te gaan bellen maar...
Een aantal jaar geleden zat ik te werken en m'n zoon tv te kijken en wat ik anders nooit deed (ondanks zijn gezeur) deed ik nu wel ik pak de telefoon en bel.
Een paar minuten tot een half uur later (ik weet het niet meer precies) werd ik terug gebeld en zat ik in de uitzending. Ik moest de tv nog aanzetten (m'n zoon was inmiddels wat anders aan het doen) en had geen idee op welk kanaal ik moest wezen maar kreeg die gozer van moppentoppers aan de lijn. Gelukkig vond ik het kanaal ik moest 3 cijfers noemen op een klok en had volgens hem 10000 gulden gewonnen.
Ik dacht nog yeh right maar binnen 6 weken had ik het bedrag (exclusief kansspelbelasting van 25%) op m'n rekening.
Het kan dus wel maar ga je nu niet suf bellen want dit was denk ik echt mazzel.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Angelic »

Afgelopen zondag in een vlaag van verstandverbijstering gebeld naar zo'n belspel op rtl4. Je moest tiende beller worden en ja, ik was 10e beller. YAY!!!
Afijn, de fijne computerman aan de andere kant van de lijn vertelde me dat ik grote kans maakte om terug gebeld te worden.
Het was een woordje van 5 letters, dat een fokking anderhalf uur duurde!
Goed, ik was 10e beller geweest, dus ik wachtte geduldig op een belletje.
Mevrouw op TV verkondigde doodleuk dat ze maar geen bellers hadden en dat ze verlegen zaten om mensen met antwoorden.
Er was zelfs een aantal die tot drie keer toe achter elkaar in de uitzending kwamen.
Ik werd niet gebeld.
Wat een bullsh*t

TessaL
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2005 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door TessaL »

Zo'n onzin is het niet hoor.. :roll:
Ik heb een jaar of 3 geleden ook eens meegedaan aan Puzzeltijd. Ik was ook tiende beller en ja hoor.. Na een kwartier werd ik teruggebeld en zat ik na een minuut of 10 (terwijl ze dan nog roept dat ze nog niemand hebben teruggebeld en ik hing daar aan de lijn..) live in de uitzending. Ik had €1600 gewonnen! Daarna kreeg ik het 'telefoonteam' weer aan de lijn om mijn rekening nummer door te geven en werd er tussen neus en lippen door verteld dat er 25% kansspelbelasting afging en dat het bedrag na 6 tot 8 weken ( :shock: ) op mijn rekening stond. Inderdaad, na 6 weken stond er €1200 op mijn rekening!
Vorig jaar nog eens geprobeerd en toen heb ik €750 gewonnen. Weer bij Puzzeltijd. Daar gaat dan niks vanaf aangezien het bedrag lager is dan €1000.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik win iedere dag, want ik bel nooit..... :wink:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Shareena »

Vorig jaar nog eens geprobeerd en toen heb ik €750 gewonnen. Weer bij Puzzeltijd. Daar gaat dan niks vanaf aangezien het bedrag lager is dan €1000.
Kansspel belasting moet je gaan betalen bij een bedrag meer dan 454 EURO! En niet vanaf 1000 EURO...

mukmuk
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2005 16:40

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door mukmuk »

ze moeten die ''Coole piet'' van sbs6 gewoon eens flink blauw slaan dat is dan zinvol geweld.vuile oplichters zijn het gewoon

Gesloten