LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Genotrim afslankpillen

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door S. »

Zou misschien beter op het geneesmiddelenforum thuishoren, maar aangezien de afslankdiscussie hier het meest aan de gang is, gaf dit de doorslag om het onder "voeding" te plaatsen.
Amerika en europa kunnen kennis maken met een nieuwe primeur voor mensen die snel hun ideale gewicht willen krijgen. Namelijk de DNA pil.

Wetenschappers uit Amerika en Nederland zijn erin geslaagd een formule te ontwikkelen waarmee op basis van iemands persoonlijke DNA mogelijk is een pil te maken waarmee iemand binnen enkele maanden zijn of haar ideale gewicht kan bereiken. hier is jarenlange studie aan vooraf gegaan. Men hoeft geen eten of drinken te laten staan. Elke klant krijgt zijn eigen dus unieke pillen. Deze is geproduceerd op basis van zijn eigen DNA. Volgens de fabrikant zijn stofwisseling van de betrokkene en het gewicht binnen drie maanden op orde.

Deze revolutionaire pil is al op de markt, zowel in Amerika alswel in Nederland. De EU heeft groen licht gegeven voor dit afslankmiddel. De pil heet Genotrim en bevat natuurlijke grondstoffen. Het heeft geen farmaceutische of syntetische toevoegingen.

het laten uitvoeren van de gentest kost 325 euro. Hierbij wordt wangslijm afgenomen. De pillenkuur zelf kost tussen de 40 en 80 euro. Afhankelijk van de samenstelling. De distributie vindt voorlopig plaats via internet. Het loopt storm wat betreft bestellingen.

De belangstelling voor deze nieuwe pil was zo groot dat de web site van de fabrikant plat ging.

Bij deze DNA-pil is er geen sprake van genbetische manipulatie, maar na het afstaan van wangslijm krijgt een klant op basis van zijn eigen dna-profiel een pil aangemeten. Deze moet de stofwisseling weer in balans brengen en het overtollige vet vertbranden. Een cliënt krijgt wattenstaafjes thuis gestuurd. Men moet de staafjes 15 maal links en 15 maal rechts op en neer halen langs de binnenzijde van zowel de linker als de rechter wang. Na deze handeling moet men de wattenstaafjes in twee steriele buisjes retour zenden naar het kantoor in Den Haag. Hierna gaat het dna-profiel naar een laboratorium in Zwitserland of Amerika.
Dit klinkt toch te mooi om waar te kunnen zijn?
Hoe kan dit nu werken?
Heb het toch van een serieuze site, namelijk deze:
www.zorgkrant.nl
http://www.zorgkrant.nl/read.html?id=1801
Vandaar dat ik het niet direct als onzin afdoe.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Het zal misschien wel werken, maar ik ben er zelf geen voorstander van. Ik moet zelf ook wel de nodige kilo's kwijt, maar die heb ik er in een jaar of 10 "aangegeten", dus ik zal ze niet in 10 maanden kwijt zijn. Is volgens mij niet zo goed voor je. Dus als ik er 2 jaar over moet doen om 25 kilo lichter te raken, het zij zo.. En het moet via internet....ben ik niet zo kapot van met dit soort dingen. Maar....ieder die het gaat proberen: heel veel succes ermee :wink:

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zie een voor en een nadeel.
Mensen die vanwege ziekte of handicap onvoldoende kunnen sporten kunnen op deze manier toch afslanken, wat ik als een voordeel zie.
Mensen die gewoon kunnen sporten, maar om wat voor reden dan ook dit niet doen, kunnen nu gewoon maar raak eten, ongeacht hoe ongezond en met het pilletje weer afvallen. Iets wat ik als een enoorm nadeel zie.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, dat bedoel ik. Ik ben uitstekend in staat te sporten (doe ik dan ook) en ik pas mijn eetgewoonten aan. Zo lukt het ook, al duurt het wat langer. Maar er zullen inderdaad ook mensen zijn die op deze manier nooit met hun luie **** van de bank af zullen komen. Daarom lijkt het mij beter dat dit soort dingen niet via Internet verspreid kunnen worden, maar alleen op doktersvoorschrift te krijgen zijn voor mensen die er echt baat bij zullen hebben en niet op een andere manier hun overtollige kilo's kunnen verliezen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door S. »

Hmmmm... ik bekijk het ook sceptisch.
Het betreft ook een zogenaamde pillenkuur, dus na dat kuurtje zit je op je ideale gewicht....totdat die werking voorbij is. Zou je eigenlijk constant die pilllen moeten blijven gebruiken, anders val je in no-time weer terug op je start (over)gewicht.

Vreemd middel....

Wel een goudmijntje voor die fabrikant. :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ja, dat geldt voor al die fabrikanten van dat soort pillen en drankjes. Maar zolang er mensen zijn die denken dat je inderdaad afvalt van een pilletje zonder er iets voor te hoeven doen, zullen zij altijd dik (hoe ironisch) blijven verdienen :wink:

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Slim »

Het is onmogelijk om voor iemand een persoonlijke afslankpil te maken gebaseerd op het DNA van die persoon. Er zijn zoveel biochemische processen betrokken bij voedselverwerking en stofwisseling, waarvan de meesten nog niet ontrafeld zijn. Laat staan dat men al weet welke gedeelten van het DNA erbij betrokken zijn.
Mijn welgemeende advies: niet kopen. Dan kan men nog beter Herbalife kopen. Men weet hier wel dat ik daar geen fan van ben, maar Herbalife is tenminste gebaseerd op algemeen aanvaarde en bekende wetenschappelijke bevindingen. En dat is nog altijd beter dan de kolder van een "DNA-pil".

Slingerding
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 dec 2005 16:44

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Slingerding »

‘Wonderpil’ nog niet uitgevonden

28 december 2005


De Telegraaf bericht over een nieuwe pil die het mogelijk maakt zonder dieet in enkele maanden tijd het ideale gewicht te bereiken. Het gaat hierbij om een voedingssupplement dat zou worden afgestemd op het DNA van degene die het gaat gebruiken. Het klinkt geweldig, maar het is onmogelijk dat dit de ‘wonderpil’ is waar de wereld op wacht.

De wetenschap is nog lang niet zover dat op basis van erfelijke eigenschappen van een individu een pil kan worden samengesteld die inwerkt op de stofwisseling. Om op die manier de gezondheid te kunnen beïnvloeden is veel wetenschappelijke kennis nodig. In de eerste plaats moet bekend zijn welke genen precies in verband staan met welke lichaamsfuncties. Vervolgens moet duidelijk zijn op welke wijze invloed kan worden uitgeoefend op deze genen. Hierover is nu nog onvoldoende bekend.


Werkzaamheid niet bewezen
De aanbieder van de pil stelt dat deze is geregistreerd bij de Amerikaanse Voedselveiligheidsautoriteit (de FDA). Dit houdt in dat het middel niet schadelijk is voor de gezondheid. Het zegt niets over de werkzaamheid.


Aanleg ondergeschikte rol
Overigens speelt erfelijke aanleg maar een beperkte rol bij het ontstaan van overgewicht. Het gedrag is veel bepalender. Om een gezond gewicht te houden of om kilo’s kwijt te raken blijft het devies: niet te veel eten en voldoende bewegen.
'
Gevonden op www.voedingscentrum.nl

Wat is waar? tja ik heb geen idee, misschien is het wel die koreaan van van de week die deze ontdekking gedaan heeft hahaha.
Groetjes Bo

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Willem 4 »

En daaruit moge alweer blijken dat we het "nieuws" wat "journalisten" ons dagelijks voorschotelen altijd met een flinke dosis zeezout moeten nemen.
Na dit geschreven te hebben kreeg ik de schrik om het hart want er is natuurlijk een grote kans dat er een deze dagen in de kranten of op tv komt dat het gebruik van zeezout kankerverwekkend is of dat het op zijn minst ernstig vergiftigd is :wink:
Ze vergeten vaak en voor het gemak te vermelden dat je dan ongeveer een kilo of 5 per dag moet nemen maar dat mag de pret niet drukken :lol:

Bang maken om niets en blij maken met niets blijkt bij de media het enige wat ze nog kunnen, feiten publiceren is saai dus dat doen we niet meer.
Vandaag valt er wat sneeuw en kijk, het wordt gebracht als een wereldschokkende ramp en ik maar denken dat sneeuw bij een winter hoort.
En als het om eten gaat, meestal publiceren ze "onderzoeken" of uitlatingen zonder enige controlle want nieuws is nieuws en dat moet snel gebracht worden, of het waar is zien we later wel.
Ik pel ondertussen mijn tweede mandarijntje van vandaag, ja ik leef gevaarlijk :wink:

Ik stel voor dat we als goed voornemen voor volgend jaar gewoon een paar maanden eten wat onze moeders ons voorschotelden, andijvie met aardappelen en een karbonaatje, niet teveel en geen onnodige vette toetjes (neem een mandarijntje :wink: ) sausjes en chips.
Als we dat nou eens (met wat variatie) een paar maanden volhouden misschien dat we dan een beetje van onze voedselbezetenheid afkomen en waar nodig wat afvallen.

En de waarschuwingen of beloftes in de media? net doen of het door politici is geschreven, die geloven we toch ook niet :lol:

groeten

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door eeliane »

Als ze genetisch onderzoek van iedereen zouden moeten doen dan gaat dat jaaaaren kosten. DNA onderzoek is duur en heel moeilijk vast te stellen hoe en wat (qua eetgewoonten) voor iedereen zou gelden.(hoe verzin je t trouwens)
Het is weer een storm in een glas water maar de meest wanhopige mensen zullen er wel weer intrappen...
Laatst vroeg ik me nog af wie er t snelst weer met een 'revolutionair middel" zou komen. En voila hier is t dan...
Ben bang dat dit weer een zoveelste oplichters truc is...

Dametje
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2006 12:19

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Dametje »

Hier zit een enorme oplichter achter.

Als de de domein naam, registratie en google nazoekt op salugen of genotrim (salliant detail, google news die duizenden nieuwsbronnen doorzoekt geeft geen enkel resultaat) dan komt deze meneer naar boven:

http://www.newtimesbpb.com/Issues/2005- ... /news.html

Het ergste is nog dat de Telegraaf het klakkeloos en ogenschijnlijk gesponsord in de krant plaatst, verder staat er nergens iets over vermeld behalve nu.nl wat een telegraaf onderneming is.

- De onderzoekers waar in het artikel over gesproken worden worden niet bij naam genoemd zodat ze niet zijn te achterhalen
- Waar zijn de wetenschappelijke artikelen om dit te verifieren?
- Dat iets FDA approved is houdt alleen in dat het niet schadelijk is, niet dat het werkzaam is.

Mensen moeten betaalnummers bellen om informatie te achterhalen, en betalen honderden euro's voor pillen waar hoogst waarschijnlijk niets in zit.

Radar moet dit grondig gaan onderzoeken, als ik in 2 minuten deze info al vind, dan moet radar zeker dingen kunnen achterhalen. Misschien dat we dan ook weer decente journalistiek gaan beleven, wat ik van de telegraaf niet kan zeggen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door S. »

verder staat er nergens iets over vermeld behalve nu.nl wat een telegraaf onderneming is.
En ik heb het gevonden op zorgportaal, wat normaal gesproken nooit iets over afslankmiddelen en dergelijke publiceert.
Waarschijnlijk nemen zij ook berichten klakkeloos over.
Nou ja, was al van het begin af aan sceptisch. Het verbaasde me dat het op zorgportaal te vinden was.
Eigenlijk moet je als stelregel hanteren dat de namen van de onderzoekers + de universiteiten erbij staan.

Dametje
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2006 12:19

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Dametje »

Waarschijnlijk nemen zij ook berichten klakkeloos over.
Ja, hun grootste claim to faim, het Oprah aspect is niet waar gebleken, niet in de laatste plaats omdat ze helemaal geen oudejaars uitzending doet.

Ik vind het te onzinnig voor woorden dat zogenaamde journalistieke portalen niet eens zoiets eenvoudigs doen als Oprah.com nazoeken op deze productnaam.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Hier is waarschijnlijk een fout opgetreden. Dit artikel had op 01-04-2006 geplaatst moeten worden.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door S. »

Jonjo, zou je dit uit willen leggen? Hoezo pas in april? En bedoel je nu dat startbericht over die pillen?

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik denk dat Jonjo bedoelt dat we dit dan als een 1 april grap hadden kunnen beschouwen... :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door S. »

Oooooow, wat erg :oops:
Die jonjo. :wink:

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door lisa85 »

Hoezo pas in April?

Op Salugen website kan ik niks vinden.

Ik heb een mail gestuurd naar Oprah en FDA en beiden weten van niks.

Weet Tros Rader meer?[/url]

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door eeliane »

't moet niet erger worden, ben benieuwd wie hier echt achter zit.

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Genotrim afslankpillen

Ongelezen bericht door lisa85 »

Zover ik heb kunnen lezen is de persoon eracher

P. Maltha

Iemand die zelf gewichtsproblemen heeft!

Gesloten