LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door peewee »

Ik sprak zo even met een van de juristen van de Vereniging Consument & Geldzaken. Daar hoorde ik dat Aegon/Spaarbeleg nog een (mislukte) laatste poging heeft gedaan om de vonniswijzing in de rechtszaak opgeschort (=uitgesteld) te krijgen. Een verzoekschrift daartoe door de advocaat van Aegon is twee weken geleden door de Rechtbank afgewezen. Bij de afwijzing van het verzoek van Aegon heeft de Rechtbank aangegeven dat er nu echt straks op 4 januari vonnis wordt gewezen.

Volgens mij ziet Aegon met angst en beven het vonnis straks tegemoet. De paniek begint al toe te slaan bij Aegon, zelfs zonder dat er nog een vonnis is !

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Dit is erg leuk nieuws om het jaar 2005 mee uit te gaan..

Laat ze maar lekker zweten die Aegonners. Eerst niet in willen gaan op een schikking van V&G en als het te heet onder de voeten wordt, ineens piepen!! :?

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door muizenval »

bedankt peewee voor het plaatsen van dit goede bericht ik ben zo vrij geweest het op de site van gesp te plakken daar ben ik namelijk ook lid van
mij hebben ze opgelicht voor €12000

Mijn werkgever gaf mij een brief waarin stond dat er een collectieftief contract was afgesloten bij aegon voor een levensloopregeling voor ons bedrijf
Ik heb hem mijn negatieve visie gegeven over aegon en dat ik hun nog geen
€ cent toevertrouw (maar ja te laat het is al afgesloten) verder ga ik gewoon door met collega's kennissen familie etc te informeren wat een witte boord criminelen het zijn en voor dit zooitje geen goed 2006 toegewenst.

muis

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door * »

Totaal onbelangrijk of Aegon wel of niet zenuwachtig wordt.
Belangrijker is het of de rechter volgende week met het juiste vonnis komt.
Volgens de diverse wetten maken we een goede kans want Aegon zit fout als het gaat om Wck en Zorgplicht.
Maar waar het werkelijk om draaid zijn de oplichtingspraktijken van Aegon. Door de misleidende voorlichting zijn we erin gestonken. Alleen de naam SPAARbeleg al. Waarom zit daar het woord SPAAR in terwijl het achteraf niets met sparen te maken blijkt te hebben.
En hoezo garantiewaarde? Iedereen maar laten geloven dat hij of zij geen risico's loopt.
Hoezo inleg terwijl het rente was.
Hoezo ging een groot bedrag aan het werk, daar had gewoon moeten staan dat je een lening kreeg aangesmeerd!
Ik begrijp dat de rechter hier niet zo veel mee kan, maar stilletjes hoop ik dat hij toch ook dat deel van deze affaire niet vergeet.
Waar het uiteindelijk om draait is dat het een grote zwendel was.

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door singsing »

2006, het jaar van de negatieve reclame voor AEGON & MEEUS, dit omdat meer en meer de naam MEEUS naar voren wordt geschoven!
De uitspraak, wow, nog een dag of 5, wat zal de rechter als uitspraak hebben, we keep in touch!

AEGON, LAGE ZWIKKERS, GEEF ONS GELD TERUG!!

p.e.p.
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2005 11:25

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door p.e.p. »

Ben superbenieuwd wat de uitspraak van de rechter wordt. Hopenlijk ten gunste van ons allemaal en dat 2006 voor ons alvast enorm goed begint met hetgeen waar we recht op hebben of niet?! Voor iedereen een heel goed uiteinde van 2005 en een gelukkig 2006!!!

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door cornelia88 »

A.S. donderdag weten we meer..

Ik ben heel benieuwd.. Maar Aegon gaat toch wel in beroep.. wordt het een zit tot 2013 ofzo!

Iedereen een goed 2006!

PS : Meeus is toch met Guus Meeuwis in de hoofdrol?

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door bia »

@cornelia88

Persoonlijk lich ik niet wakker van 2013 de rente loopt toch wel door maar waar het bij mij om gaat is gerechtigheid voor ons > ALLE <

Ik wens iedere gedupeerde een goede jaarwisseling toe, en moge al U wensen uitkomen in 2006.

EAGON Brrrrr

Glenn & Bia

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door singsing »

2006, wens jullie vanuit de wiigwam een supergoed 2006, wanneer de rechters krom spreken gaat de Sing-Sing-stam onverminderd en met nieuw elan de strijd aan!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door peewee »

Het moet mij toch van het hart dat ik mij er over verbijster hier op dit forum te lezen, en ook eerder in het ledenkwartaalblad Geldzaken van de Vereniging Consument en Geldzaken, dat SLECHTS een kwart van de gedupeerden zich tot nu toe heeft aangesloten bij de rechtszaak. Een kleine honderdduizend personen en gezinnen zwaar gedupeerd door Aegon en toch DRIEKWART VAN DE GEDUPEERDEN die blijkbaar hun verlies voor lief nemen en het erbij laten zitten. IK SNAP DIT NIET EN WIL DIT NIET SNAPPEN

Laten we 2006 met z'n allen gebruiken om op zoek te gaan naar al die nog niets vermoedende of passieve SprintPlan-gedupeerden die zich NOG NIET AANSLOTEN. In 2006 op naar de 50.000 aangeslotenen.

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door bia »

peewee

Ik herken dit probleem uit de praktijk, men cijferd zich ten opzichten van deze grote multi bedrijfen weg met de woorden van Ach het heeft toch geen zin ze winnen toch wel, en daar licht het probleem (motivatie)
Ik hoop van harte dat alle gedupeerde tot bezinning komen en zich als nog inschrijven, ook U kan de laatst lachende zijn.

VERGEET NIET DAT WE SAMEN STERK STAAN.

Glenn & Bia

Ter Info: U alle gaat wel naar de supermarkt met U legen flessen die bij retour €4,50 opleveren maar niet achter U €10,000 dat is wel de wereld op zijn kop.

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Aegon heeft alleen verloren op de zorgplicht :(

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door peewee »

Maar dat is wel een gigantisch probleem voor Spaarbeleg. Ook voor Consument & Geldzaken trouwens.
Schending van de zorgplicht is een onrechtmatige daad en daarbij speelt het causale verband tussen de nalatigheid van Spaarbeleg en de door een individuele gedupeerden geleden schade een grote rol. Dit zet helaas de deur op een kier dat Spaarbeleg onderscheid kan gaan maken tussen gedupeerden onderling. Iemand die ervaren belegger was -dat zal Spaarbeleg dan wel moeten aantonen- kan dan een dichte deur vinden. Het grootste deel van de SprintPlan deelnemer was/is geen ervaren belegger en daarvoor kunnen nu schadevergoedingsclaim worden ingediend.
Al met al lijkt het mij het vonnis toch een mooie uitkomst. Overigens gaat Spaarbeleg toch in hoger beroep, dus dat zal Consument & Geldzaken dan ook wel doen over de punten die niet werden toegekend.

harry77
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 sep 2005 10:56

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door harry77 »

Al met al lijkt het mij het vonnis toch een mooie uitkomst.

Een mooie uitkomst??? Dit gaat jaren en jaren duren. Aegon krijgt op bijna alles gelijk, wat een land en wat een rechters..........

Free Willy
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2006 10:38

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door Free Willy »

Beursplein 5 houdt de situatie toch ook in de gaten.

Aegon daalde 0,4%. Aegon-onderdeel Spaarbeleg verloor woensdag een rechtszaak. "Dat was weliswaar niet spectaculair, maar je moet dat bericht niet onderschatten. Het kan een lang proces worden, met slechte publiciteit", wist handelaar Rik Zwaneveld van AFS Brokers

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door bia »

harry77

Dit kan maar hoeft niet lang te duren en gelukkig kreeg AEGON niet op alle punten gelijk vandaar dat ze in hogerberoep gaan tegen de uitspraak, wat ik persoonlijk nutteloos vindt omdat het een uitstel is van betaling aan al die gedupeerde.

Glenn & Bia

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door singsing »

De rente loopt door, de negatieve publiciteit gaat nu grotere vormen aannemen wanneer iedereen maar eens wat deed!
Hang op die briefjes, vertel het je kinderen, laat AEGON een vieze smaak worden voor iedereen om je heen, mijn kinderen willen he-le-maal niets meer met AEGON en / of MEEUS te maken hebben!

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door singsing »

Mag ik de diverse gedupeerden verzoeken mij te steunen op www.dft.nl
alwaar "Oude Schaterhand" as a lonesome cowbow staat, kom op, vandaag op Sprintplanclaim wederom moeten constateren dat er door AEGON voor 1.3 miljoen aan gelden is ontvangen en noppes uitgekeerd!
Een schandaal, mensen kom op, het negatieve jaar voor AEGON is aangevangen, wanneer iedereen een beetje zijn best doet gaan we een heel erg sterk front vormen!!

muizenval
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:00

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door muizenval »

He die singsing

Kun je mij even op weg helpen op de dft site ik snap het niet helemaal

Singsing for president we moeten dat aegon/spaarbeleg zooi met de grond gelijkmaken

bia
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 dec 2005 10:28

Re: De angst van Aegon voor het vonnis straks op 4 jan.

Ongelezen bericht door bia »

singsing

Gelukkig zijn wij sins 30-11-05 van deze lui af en hebben we ons aangesloten bij deze grote familie cq spintplanclaim.nl
Deze familie zal maandelijks aangroeien door meerdere gedupeerde waardoor de druk op AEGON alleen maar toeneemt.
Ik hoop dan ook dat deze asociale multinational zwicht voor de druk van buiten af.

Hou je Haaks samen staan we sterk en zullen we overwinnen daar ben ik van overtuigt.

Glenn & Bia

Gesloten